Pagina 1 van 1
Diederik Karsten van UPC in het AD van 18-12
Geplaatst: 18 dec 2006 16:27
door Beertje02
Beste mensen,
lees het artikel in het AD met dhr Karsten van UPC en de bijbehorende reacties van diverse mensen daaronder. Meer hoef ik niet te zeggen.
Re: Diederik Karsten van UPC in het AD van 18-12
Geplaatst: 18 dec 2006 16:31
door Laurent
Kun je dat artikel niet scannen en plaatsten ?.
Re: Diederik Karsten van UPC in het AD van 18-12
Geplaatst: 18 dec 2006 16:42
door Beertje02
Je kunt het artikel met reacties op de internetsite van het Algemeen Dagblad lezen, (AD.nl) scroll naar beneden en kijk bij economie.
Re: Diederik Karsten van UPC in het AD van 18-12
Geplaatst: 18 dec 2006 16:46
door Beertje02
Note;
De kop van het artikel luidt:"KPN-Topman huilt tranen met tuiten" Dhr.
Karsten heeft bij KPN gewerkt.
Re: Diederik Karsten van UPC in het AD van 18-12
Geplaatst: 23 dec 2006 03:12
door rene112
hihihimaar jij zet meneer van upc zeker foutje
Re: Diederik Karsten van UPC in het AD van 18-12
Geplaatst: 23 dec 2006 09:56
door Beertje02
Nee, is geen foutje zo luidt de kop in het AD, hij heeft bij KPN gewerkt en is dus EX topman.
Re: Diederik Karsten van UPC in het AD van 18-12
Geplaatst: 23 dec 2006 10:32
door rene112
oke dan maar ik wens iedereen een fijne kerst toe en een goed nieuw jaar toe
Re: Diederik Karsten van UPC in het AD van 18-12
Geplaatst: 23 dec 2006 11:48
door Chanmaster
KPN-topman huilt krokodillentranen’
Door EDUARD VOORN
[INTERVIEW] UPC heeft een bar slecht imago. Baas Diederik Karsten doet alles om dat te verbeteren. Maar toch struikelde...
Diederik Karsten: 'We gaan met KPN op alle vlakken de concurrentie aan.' FOTO MARCO OKHUIZEN... hij in de ogen van de politiek en de consument door de klant op te zadelen met de beruchte settopbox die de postbode bij de voordeur afleverde.
Rustig, zonder zich te laten opjagen, legt hij de strategie van zijn kabelconcern uit. ,,Nederland gaat digitaal. Zo kunnen we als kabelsector veel meer met het kabelnet doen, zoals het aanbieden van video op aanvraag en natuurlijk meer kanalen bieden. We willen met het gratis verstrekken van de doos dit proces versnellen. Nederland heeft een goed kabelnet dat bij meer dan 90 procent van de huishoudens binnenkomt en veel zenders biedt tegen een relatief laag tarief. Er ontstond daardoor een situatie dat de consument analoog bleef kijken, terwijl digitaal meer te bieden heeft. Die vicieuze cirkel hebben we doorbroken met het verstrekken van de UPC MediaBox. Inmiddels hebben we 500.000 abonnees, een vertienvoudiging in één jaar.’’
Met grote stelligheid: ,,We laten de consument vrij. Niemand heeft de decoder verplicht moeten afnemen. Het doet me pijn als ik hoor dat er consumenten zijn die zeggen dat ze hem verplicht hebben moeten nemen; onzin. De TNT-postbode komt pas langs als er niet op onze telefoontjes wordt gereageerd en neemt de doos weer mee als iemand hem niet hoeft.’’
Karsten werd daarvoor 2,5 jaar geleden naar UPC gehaald vanwege zijn enorme marketing- en verkoopkennis. ,,Elk detail aan de doos heb ik gezien. Het moest goed zijn. De verpakking moet het verhaal vertellen.’’
Dat Karsten van techniek weinig kaas heeft gegeten, kwam hem rond het WK-Voetbal in de zomer duur te staan. In de maanden voorafgaande aan dit spektakel had hij gezegd dat er een HD-box zou komen om het voetbal via supertv te kunnen kijken. Het liep voor hem uit op een grote teleurstelling. Philips bleek niet in staat een fatsoenlijke decoder te leveren. ,,Het HD-project hebben we nu naar begin volgend jaar geschoven. Eerst zal Philips een goed werkende settopbox moeten leveren.’’
Voor de kabelbaas van UPC was 2006 een pittig jaar. Aan het begin gaf hij nog leiding aan de grootste kabelexploitant van Nederland; 2,3 miljoen klanten. Inmiddels is hij ingehaald door de samensmelting van Casema, Essent Kabelcom en Multikabel. ,,Er zullen nog wel meer overnames komen,’’ schat hij in. ,,De markt is te versnipperd. Er zijn veel kleine kabelaanbieders die moeite hebben met investeringen.’’
Voor Karsten is de nieuwe kabelgigant geen directe bedreiging, dat is veel eerder zijn oude werkgever KPN. Via een rechtszaak tegen de overheid probeerde de telecomgigant dezelfde mogelijkheden te krijgen als kabelaars, onder het mom van gelijke monniken gelijke kappen.
,,De groene krokodillentranen van KPN-topman Marcel Smits,’’ smaalt Karsten. ,,Hij deed voorkomen alsof de kabelbranche al het voordeel van de wereld genoot. Geloof dat niet. De kabelondernemingen mogen dan bij de 90 procent van de huishoudens tv afleveren, op gebied van internet, telefonie en ethertelevisie is KPN heer en meester. Of Mine (digitale televisie over adsl, red.) een bedreiging voor ons is? Via de kabel kun je in elke kamer tv-kijken. Met Mine kan je slechts op één scherm kijken en dan ook nog eens naar minder kanalen. Maar laten we duidelijk zijn: de concurrentie gaan we met KPN aan op alle vlakken.’’
Re: Diederik Karsten van UPC in het AD van 18-12
Geplaatst: 23 dec 2006 13:57
door Beertje02
Vergeet niet dat als je in een gebied woont waar de kabel 9,76 euro per maand (zoals bij mij) kost, je kosten van digitale tv bij dit **** bedrijf bijne gaan verdubbelen na een half jaar dan betaal je het hoogste kabeltarief plus 2,16 euro, en dit voor een aantal waardeloze zenders extra plus die vervloekte mediabox. NOOIT aan beginnen dus is mijn devies.
Re: Diederik Karsten van UPC in het AD van 18-12
Geplaatst: 23 dec 2006 17:37
door pvd
Een koopje; Hier vraagt @home ruim €15,- (of je nou digitaal kijkt of niet)
pvd