[b]athome , geen klacht komt aan!!![/b]
Geplaatst: 19 dec 2006 14:38
Hallo,
Overcapaciteit, IP-nummers en klachtenafhandeling
Vorig jaar oktober 2005 ben ik begonnen met het melden van dat ik slecht up en download had bij Essent (athome).
Soms viel de verbinding uit en had ik gewoon geen internet.
Bij ongeveer 9 a 10 keer uitgekomen in Amsterdam viel mij op dat ik steeds het zelfde verhaal moest doen .
Het leek er sterk op dat er zelfs niets gedaan werd.
Ik kreeg te horen ( als ik alle kleine losgelaten informatiedelen van die personen daar samenvat ) dat er een overcapaciteit was in Borne en omstreken , dat er meer connekties op een punt werd aangesloten dat in werkelijkheid verwerkt kon worden . Er werd mij als een beetje tegemoedkoming 50 euro op mijn rekening teruggestort. Ook met de vermelding dat Athome de overcapaciteid ging aanpakken .
Maar alles lijkt erop dat er gewoon niets is gedaan.
Zelf had ik 3 aansluitingen op een huisnr , een zogenoemde a,b en c-account . Het a-acount was wat slecht maar werd niet al te veel gebruikt . de andere connecties waren stabiel kwa connektie.
Nu , Athome komt met het leuke idee , dat de b en c acounten verdwijnen. Daar is een brief over gestuurd aan mij dat deze vanaf 23 oktober 2006 zullen gaan verdwijnen. In deze brief staat dat het RIPE (Réseaux IP Européens ) het niet meer toestaat dat er meerdere Ip-nummers op een huishouden mag worden aangesloten. Nou, ik kan er niets over vinden . En hoe willen ze dat hardmaken als ik naast athome een kpn-verbinding zou hebben plus een inbelverbinding , Dat is al 3 X een IP-nummer . Mijn contrakt is aangegaan met deze IP-nummers en moeten ze gewoon nakomen .Het is mijn idee dat het hun erg goed uitkomt om nog meer IP's vrij te maken om nog meer mensen op die onstabiele kooppunten aan te sluiten. Dit alles resulteerd nu in een overgebleven onstabiele A-account.
De helpdesk stuurd de informatie na de technische dienst , dat kost 12 dagen , dan begint het feest van voren aan
Mijn pakket van athome is "breedband"8000kbit down/1200up
Klachten zijn dan :
* wat ik ook doe mijn download is 3500kbit/1200up , of lager/geen
* de helpdesk is erg nutteloos opmdat er niets wordt gedaan omtrent dit probleem ,
kasje muur regeling tussen de helpdesk en technische dienst
* het is onmogelijk om langs de helpdesk heen te komen om de klacht te deponeren op het juiste adres
* het overcapaciteids probleem is na een jaar nog steeds niet aangepakt
* het niet nakomen van gemaakte beloftes
* het plegen van contraktbreuk IVM toegewezen ip-nummers
Mijn vraag is dan :
* Mijn snelheid is de helft maar van het pakket waarvoor ik betaal. Mogen ze dat dan zo maar laten doorgaan ? Zonder dat ik "waar "voor mijn geld krijg ?
* mag athome zomaar mijn IP-adressen wijzigen?
* waar / hoe kan ik langs de helpdesk komen als er al een jaar lang niets is gedaan aan mijn klacht?
Beste athome-klanten
Er is maar een ding zeker wat er goed werkt bij Athome , waterdicht systeem en snelle acties geeft bij het niet nakomen van deze regeling !
!!! DE AFBOEKING VAN HET BEDRAG !!!
J.KAMPKUIPER
Overcapaciteit, IP-nummers en klachtenafhandeling
Vorig jaar oktober 2005 ben ik begonnen met het melden van dat ik slecht up en download had bij Essent (athome).
Soms viel de verbinding uit en had ik gewoon geen internet.
Bij ongeveer 9 a 10 keer uitgekomen in Amsterdam viel mij op dat ik steeds het zelfde verhaal moest doen .
Het leek er sterk op dat er zelfs niets gedaan werd.
Ik kreeg te horen ( als ik alle kleine losgelaten informatiedelen van die personen daar samenvat ) dat er een overcapaciteit was in Borne en omstreken , dat er meer connekties op een punt werd aangesloten dat in werkelijkheid verwerkt kon worden . Er werd mij als een beetje tegemoedkoming 50 euro op mijn rekening teruggestort. Ook met de vermelding dat Athome de overcapaciteid ging aanpakken .
Maar alles lijkt erop dat er gewoon niets is gedaan.
Zelf had ik 3 aansluitingen op een huisnr , een zogenoemde a,b en c-account . Het a-acount was wat slecht maar werd niet al te veel gebruikt . de andere connecties waren stabiel kwa connektie.
Nu , Athome komt met het leuke idee , dat de b en c acounten verdwijnen. Daar is een brief over gestuurd aan mij dat deze vanaf 23 oktober 2006 zullen gaan verdwijnen. In deze brief staat dat het RIPE (Réseaux IP Européens ) het niet meer toestaat dat er meerdere Ip-nummers op een huishouden mag worden aangesloten. Nou, ik kan er niets over vinden . En hoe willen ze dat hardmaken als ik naast athome een kpn-verbinding zou hebben plus een inbelverbinding , Dat is al 3 X een IP-nummer . Mijn contrakt is aangegaan met deze IP-nummers en moeten ze gewoon nakomen .Het is mijn idee dat het hun erg goed uitkomt om nog meer IP's vrij te maken om nog meer mensen op die onstabiele kooppunten aan te sluiten. Dit alles resulteerd nu in een overgebleven onstabiele A-account.
De helpdesk stuurd de informatie na de technische dienst , dat kost 12 dagen , dan begint het feest van voren aan
Mijn pakket van athome is "breedband"8000kbit down/1200up
Klachten zijn dan :
* wat ik ook doe mijn download is 3500kbit/1200up , of lager/geen
* de helpdesk is erg nutteloos opmdat er niets wordt gedaan omtrent dit probleem ,
kasje muur regeling tussen de helpdesk en technische dienst
* het is onmogelijk om langs de helpdesk heen te komen om de klacht te deponeren op het juiste adres
* het overcapaciteids probleem is na een jaar nog steeds niet aangepakt
* het niet nakomen van gemaakte beloftes
* het plegen van contraktbreuk IVM toegewezen ip-nummers
Mijn vraag is dan :
* Mijn snelheid is de helft maar van het pakket waarvoor ik betaal. Mogen ze dat dan zo maar laten doorgaan ? Zonder dat ik "waar "voor mijn geld krijg ?
* mag athome zomaar mijn IP-adressen wijzigen?
* waar / hoe kan ik langs de helpdesk komen als er al een jaar lang niets is gedaan aan mijn klacht?
Beste athome-klanten
Er is maar een ding zeker wat er goed werkt bij Athome , waterdicht systeem en snelle acties geeft bij het niet nakomen van deze regeling !
!!! DE AFBOEKING VAN HET BEDRAG !!!
J.KAMPKUIPER