LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postcodeLoterij heeft zonder machtiging geld overgeschreven

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
leepyron
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2006 21:15

postcodeLoterij heeft zonder machtiging geld overgeschreven

Ongelezen bericht door leepyron »

beste mensen,
ik plaats deze bericht omdat er gisteren (20 december)
VIER keer 8 euro 50 van mijn rekening heeft afgeschreven.
Dit terwijl ik nooit lid ben geweest van de Nationale Postcode Loterij, dus nog nooit meegespeeld.
Na wat gesurf op het net merkte ik dat het best moeilijk zou kunnen zijn om mijn eigen geld terug te krijgen zonder kosten op eigen rekening te maken. Een telefoontje plegen naar postcode loterij kost dus geld
(20C P/M) en naar Postbank bellen zal nutteloos zijn heb ik gelezen op internetfora.

Kan iemand mij advies geven hoe ik deze kwestie moet aanpakken?


MVG,
lee

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: postcodeLoterij heeft zonder machtiging geld overgeschreven

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Je kan bij de Postbank meestal zelf je geld terug halen.
Als je tenminste internetbankiert.

Succes, Lieske

lucrecia
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 dec 2006 02:42

Re: postcodeLoterij heeft zonder machtiging geld overgeschreven

Ongelezen bericht door lucrecia »

Je kan het niet terug laten storten, dan doen de banken niet, zelfs niet als je internetbankiert. Ik heb gewoon een brief gestuurd naar de postbank om geen afschijving toe te laten door de loterij en het werkt. Ik was ook al een tijdje gestopt en toen gingen ze doodleuk gewoon door met automatische incasso.

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: postcodeLoterij heeft zonder machtiging geld overgeschreven

Ongelezen bericht door haka10 »

De Postbank stort niet zomaar geincasseerd geld terug van loterijen.

Incasso's van loterijen zijn beveiligd tegen terugvorderen, dit is om te voorkomen dat deelnemers aan een loterij hun inleg terugvorderen als ze niets gewonnen hebben.

Je kan wel alvast voor de toekomst laten blokkeren en dan vervolgens aan PB vragen of ze een machtiging tot incasso kunnen overleggen van de PCL.
Indien ze niet kunnen overleggen lijkt me dat de PB het geld terugstort en een boete uitdeelt aan de PCL voor het indienen van onterechte incasso's.

leepyron
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2006 21:15

Re: postcodeLoterij heeft zonder machtiging geld overgeschreven

Ongelezen bericht door leepyron »

ok, bedankt voor de help.
Eens kijken of het me lukt.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: postcodeLoterij heeft zonder machtiging geld overgeschreven

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het lijkt me dat in dit geval de postbank toch tot blokkade en terugbetaling van die 34 euro moet overgaan, omdat je geen klant zegt te zijn.

Vraag je alleen eens af hoe de postcodeloterij aan jouw gegevens kan zijn gekomen, want zomaar uit de losse pols een rekeningnummer aan de juiste persoon koppelen, dat lijkt me sterk.

leepyron
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2006 21:15

Re: postcodeLoterij heeft zonder machtiging geld overgeschreven

Ongelezen bericht door leepyron »

ik heb eerst naar de klantenservice van postbank gebeld daarvoor en wat zei zeiden was als volgt:

zij kunnen de incasso niet meteen terugboeken, omdat het om de postcode loterij gaat. (Het is bekend dat zij in bepaalde situaties incasso's kunnen uitvoeren) Ik heb dus vervolgens gevraagd om een onderzoek te laten instellen, maar ik was geadviseerd de postcode loterij te bellen. Omdat de onderzoek een tijdje zou kunnen duren.
Een blokkade zou schriftelijk moeten gebeuren met een kopie van een afschrift met de desbetreffende afschrijving.

Mijn 2e stap was dus de postcode loterij bellen.
De telefonist zei dat het ging om een fout. want een minderjarige,!!!!, had de loten besteld met willekeurige gegevens.
Ik zat me eigenlijk af te vragen of dit wel echt is of dat ze al klaar zitten met een smoesje?
In ieder geval, na wat gegevens door te geven, zou ik binnenkort mijn geld terugkrijgen.


p.s: hiervoor twee 0900 nummers gebeld....

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: postcodeLoterij heeft zonder machtiging geld overgeschreven

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

belachelijk, dat ze je de kosten van een dergelijk nummer niet eens willen vergoeden. Toch knap dat ze al weten dat de grappenmaker een minderjarige was.

Hebben ze soms standaardsmoezen om de klagers af te poeieren? Daar lijkt het alleszins op.

leepyron
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2006 21:15

Re: postcodeLoterij heeft zonder machtiging geld overgeschreven

Ongelezen bericht door leepyron »

een goede einde!

De telefoontje heeft uiteindelijk op niets gelopen, na 10 dagen wachten.
Dus had ik gisteren maar een brief gefaxed naar de postcode loterij om mijn geld terug te eisen. En meteen heb ik mijn geld terug op mijn rekening gekregen.
Ik vraag me eigenlijk af of ik "de rode kaarten" zal benuttigen om toekomstige mogelijk afschrijvingen van de postcode loterij te verbieden?



mvg,
leepyron

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: postcodeLoterij heeft zonder machtiging geld overgeschreven

Ongelezen bericht door Wubo »

Wel toevallig dan een minderjarige die dan willekeurige gegevens doorgeeft om mee te doen.
Ten eerste weten ze dan dat dit een minderjarige betreft die mag je niet aanmelden dus moet je dit nachecken.
En dan nog is het wel stront toevallig dat die minderjarige ook jou banknummer opgeeft :?

boet
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 dec 2006 11:08

Re: postcodeLoterij heeft zonder machtiging geld overgeschreven

Ongelezen bericht door boet »

Beste Leepyron,

Ook ik merkte tot m'n schrik dat de PCL 2x een bedrag van m'n giro had afgescheven.

Ik ben ooit lid van die club geweest, en kreeg nu een mailtje van ze met de kreet "activeer uw loten" of zo iets.
Toen ik -nieuwsgierig en met de nodige argwaan- aanklikte, bleek al snel dat het geld ging kosten. Niet verder doorgeklikt dus, en ook geen gegevens noch "gewenst" aantal loten ingevuld, of zo iets.
Er werd ook geen bevestiging gevraagd, maar omdat ik er geen lekker gevoel bij had, heb ik een printje van het scherm gemaakt en dat bewaard.

Toen mij later bleek dat er toch loten waren afgeschreven heb ik meteen geprobeerd ze telefonisch te bereiken, maar kreeg steeds ingesprek-toon. Daarom maar een brief gezonden (e-mailadres blijken ze niet aan te doen, en mjn fax is inmidd op non-actief gesteld).

In deze brief van eind vorig jaar, heb ik duidelijk naar voren gebracht dat ze zeer laakbaar bezig zijn.
En dat blijkt eens te meer uit het feit dat ze nog steeds niet gereageerd hebben; laat staan het geld hebben teruggestort!

Fijne toko!! Ik zal vast niet het enige slachtoffer zijn.

Groet / Boet

leepyron
Berichten: 5
Lid geworden op: 21 dec 2006 21:15

Re: postcodeLoterij heeft zonder machtiging geld overgeschreven

Ongelezen bericht door leepyron »

hallo boet,

ik had in mijn fax&brief NPL uitdrukkelijk gevraagd om een schriftelijk bewijs dat ik hun toestemming had gegeven. misschien moet je dat eens uitproberen. En faxen, doe dat bij de postbank?

En je bent zeker niet de enige slachtoffer....wel erg dat de incasso's niet terug te boeken zijn via internetbankieren.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: postcodeLoterij heeft zonder machtiging geld overgeschreven

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Nationale PostcodeLoterij
P/a van Eeghenstraat 70
1071 GK Amsterdam

faxnr: 020 6753866

In mijn geval heeft een fax waar heel dikke (zwarte ) letters in meer dan punt 48 en zeer boos opgesteld toch geresulteerd in een gaan terugstorten van het desbetreffende bedrag.
Dat het opvallend is zo'n fax-ontvangst bleek ook omdat hun faxapparaat 2 dagen onbruikbaar was!

Wat ook kan is een baksteen met uw heel boze brief via hun antwoordnummer toe te sturen.

Wilt u verdere zekerheid? Dan een selectieve blokkade aanvragen voor hun nummer bij uw bank.

Ja, ik weet het, het zijn een stelletje huf*** daar op die van Eeghenlaan vind ook deze Grootvader

Gesloten