Mijn jas is kwijt
Geplaatst: 22 dec 2006 22:06
Gisteren ben ik met mijn werk naar een duur restaurant geweest om de kerst te vieren. Bij binnenkomst werd direct om mijn jas gevraagd (mijn kasjmier jas van 450 euro) en deze werd dus door een medewerker van het restaurant weggehangen op een stuk waar geen bezoekers kunnen komen.
Bij het verlaten van het restaurant werd mij een jas aangeboden welke niet van mij was. Dit heb ik toen ook kenbaar gemaakt. Direct is het personeel toen gaan zoeken maar konden mijn jas niet vinden. Als eerst werd niet gezegd dat ze het erg vonden of zoiets maar dat ze niet aansprakelijk waren. Echter, ze wisten wel het telefoonnummer van tafel van wie de jas was welke nog over was. Waarschijnlijk hadden ze dus aan die tafel mijn jas meegegeven.
Vandaag werd ik dus opgebeld dat mijn jas gevonden was. Ik weer naar het restaurant. Bleek het dus niet mijn jas te zijn, maar die vrouw had wel de verkeerde jas meegekregen. Nu gaan ze alle gereserveerde tafels afbellen om te kijken of iemand mijn jas heeft. Echter heb ik er nog maar weinig hoop in.
Nu wil ik graag weten, zijn ze aansprakelijk te houden. Volgens mij namelijk wel. Waarom:
1 Er hing geen bord dat ze niet aansprakelijk zijn
2 Mijn jas werd bij binnenkomst gevraagd aan mij en derhalve namen zij dus de verantwoording over. Ik heb dus niet gevraagd of ik mijn jas ergens kon ophangen.
3 Aangezien dit een niet op zich staand incident is (lees mijn verhaal maar goed) is gebleken dat het restaurant niet zorgvuldig met mijn jas (en die van anderen) is omgegaan.
Ik weet dat een soortgelijke vraag reeds eerder gesteld is echter hier spelen (naar mijn mening) nog een aantal andere factoren mee. Indien een antwoord gegeven wordt graag dan wel een onderbouwd, dus geen dat is pech maar ook vermelden waarom dit dan pech zou zijn.
Alvast bedank voor jullie moeite.
Groetjes,
Richard
Bij het verlaten van het restaurant werd mij een jas aangeboden welke niet van mij was. Dit heb ik toen ook kenbaar gemaakt. Direct is het personeel toen gaan zoeken maar konden mijn jas niet vinden. Als eerst werd niet gezegd dat ze het erg vonden of zoiets maar dat ze niet aansprakelijk waren. Echter, ze wisten wel het telefoonnummer van tafel van wie de jas was welke nog over was. Waarschijnlijk hadden ze dus aan die tafel mijn jas meegegeven.
Vandaag werd ik dus opgebeld dat mijn jas gevonden was. Ik weer naar het restaurant. Bleek het dus niet mijn jas te zijn, maar die vrouw had wel de verkeerde jas meegekregen. Nu gaan ze alle gereserveerde tafels afbellen om te kijken of iemand mijn jas heeft. Echter heb ik er nog maar weinig hoop in.
Nu wil ik graag weten, zijn ze aansprakelijk te houden. Volgens mij namelijk wel. Waarom:
1 Er hing geen bord dat ze niet aansprakelijk zijn
2 Mijn jas werd bij binnenkomst gevraagd aan mij en derhalve namen zij dus de verantwoording over. Ik heb dus niet gevraagd of ik mijn jas ergens kon ophangen.
3 Aangezien dit een niet op zich staand incident is (lees mijn verhaal maar goed) is gebleken dat het restaurant niet zorgvuldig met mijn jas (en die van anderen) is omgegaan.
Ik weet dat een soortgelijke vraag reeds eerder gesteld is echter hier spelen (naar mijn mening) nog een aantal andere factoren mee. Indien een antwoord gegeven wordt graag dan wel een onderbouwd, dus geen dat is pech maar ook vermelden waarom dit dan pech zou zijn.
Alvast bedank voor jullie moeite.
Groetjes,
Richard