Pagina 1 van 1

@home internet doet erg zijn best

Geplaatst: 24 dec 2006 08:47
door ruvada
Momenteel heb ik een proefabonnement voor internet-plus-bellen bij @home.
Ik was erg verrast door het zeer verzorgde installatie-pakket, met fraaie handleidingen (binnen een week bezorgd).

Heel jammer dat ik toch nog twee keer met de helpdesk moest bellen (wel tegen locale telefoonkosten). Het bleek, dat een monteur de huisaansluiting in de schakelkast op straat nog moest omzetten. Slordig!

De telefoonverbinding kan ik nog niet testen, omdat de aansluiting pas over een paar weken ingaat, maar het internet loopt uitstekend.

Re: @home internet doet erg zijn best

Geplaatst: 25 dec 2006 08:41
door messed-up
Waar is "@home internet doet erg zijn best" dan op gebaseerd ?
Alleen omdat je internet naar behoren werkt ?
Het installatiepakket zegt weinig of niets over de kwaliteit van het netwerk en de service.

Dat je twee keer moest bellen met de "help"desk van @home om aangesloten te worden zou toch al een indicatie kunnen zijn.

Ik adviseer je om tijdens de proefperiode heel goed de snelheid (vooral tijdens de spitsuren) in de gaten te houden. Als je problemen hebt met @home is het bijna onmogelijk ze opgelost te krijgen.

Lees maar eens ervaringen van andere @home gebruikers op diverse forums, b.v. op speedtest.nl

Re: @home internet doet erg zijn best

Geplaatst: 25 dec 2006 09:14
door Michel73
Dat valt naar mijn idee wel mee. @home was vergeten mijn abbo te downgraden van family naar basis. Ook schreven ze het abbogeld van family af. Na een telefoontje werd het alsnog geregeld en kreeg ik ook het teveel betaalde geld gelijk terug :)

Re: @home internet doet erg zijn best

Geplaatst: 26 dec 2006 17:29
door ruvada
Waar is "@home internet doet erg zijn best" dan op gebaseerd ?
De kwaliteit van het installatie-pakket zegt in ieder geval iets over de zorgvuldigheid waarmee de leverancier heeft gewerkt.
Een helpdesk zou eigenlijk gratis moeten zijn, maar tegen lokale gesprekskosten vind ik aanvaardbaar. De schaamteloosheid waarmee andere providers hoge telefoontarieven incasseren vind ik gewoonweg pervers. Bij @home werd ik, in ieder geval op de tijdstippen dat ik belde, snel geholpen door heel vriendelijke medewerkers.
En tot nu toe was de verbinding voor mij snel genoeg. Geen enkele provider geeft waarschijnlijk de maximale snelheid die hij belooft.

Als een bedrijf eens wat goed doet, mag dat ook wel eens gezegd worden.

Re: @home internet doet erg zijn best

Geplaatst: 26 dec 2006 17:53
door antonh
Ik kan je maar een advies geven.
Direct opzeggen die hap.
Voorlopig kom je niet meer aan het telefoneren toe als je eenmaal aangesloten bent.
Lees de topics hier maar eens.
Nu wordt je nog geholpen.
Straks niet meer.
Kijk maar eens wat vaker naar Radar.

Re: @home internet doet erg zijn best

Geplaatst: 26 dec 2006 21:02
door Sjors_B
Ik heb al 10 maand probleemloos telefoon van @home hierin groningen. Van de 500.000 gebruikers bij @home zullen heus wel wat probleem gevallen zitten, maar is dit bij andere providers beter geregeld dan ? Als ik AntonH zijn raad volg kom ik ook Scarlet, Orange, Tele2 en KPN en andere bedrijven tegen.

Re: @home internet doet erg zijn best

Geplaatst: 27 dec 2006 09:32
door queenfan
@ Sjors_B, ben blij dat jouw internet/bel abo via (not)@home werkt, zelf heb ik al een jaar of 4 breedband via (not)@home in het begin was alles oke maar naarmate er meer mensen gingen internettne via de kabel werd het slechter (mijn vrbinding viel/valt nog regelmatig weg).
Ken veel mensen die spijt hebben dat zij bellen via (not)@home ook bij hun was het in het begin goed maar naarmate de tijd werd het slechter en slechter.
Het advies van antonh is absoluut geen slechte maar goed waar naar toe???

Re: @home internet doet erg zijn best

Geplaatst: 27 dec 2006 09:39
door messed-up
Ik heb vanaf dag 1 een @home internetaansluiting in Groningen.
Was ook jaren prima tevreden, totdat ik een jaar geleden ben verhuist.
Vanaf dat moment was het een jaar lang ellende (ik kon niet opzeggen aangezien het een nieuw contract was)

Ik heb ontelbare emails gestuurd, zeer regelmatig gebeld met als enige resultaat de bekende standaard onzin over virussen, spyware, modem resetten, firewall uitzetten enz. enz.

Aangezien mijn verbinding `s nachts en een deel van de dag wel goed was, lijkt mij het duidelijk dat het probleem niet bij mij lag. Bovendien ben ik zeker dat mijn pc`s virus en spyware vrij zijn.

Eind november, even voor het aflopen van mijn contract, was opeens alles perfect, en is dat tot nu toe nog steeds. ik zit zelfs boven de opgegeven snelheid.

Bij @home kunnen ze mij ook hiervoor geen enkele verklaring geven. Ze weten dus zelfs niet als er problemen worden opgelost wat de oorzaak is.

Ik vind een installatiepakket ook niet echt een goede indicatie voor de kwaliteit van een provider.Die bestelt de pakketten gewoon bij een leverancier. Bovendien, een vriendin kreeg het installatiepakket met een defecte wanddoos EN een defect modem.

Er zijn klachten bij elke provider, maar de kennis bij de @home "help"desk is vaak bedroevend. medewerkers die het verschil tussen Kbyte en Kbit b.v. niet weten horen naar mijn idee niet te werken bij een provider helpdesk.
Dat er ook veel klachten zijn over andere providers ( KPN bovenaan momenteel) is geen excuus voor een slechte service, gebrek aan deskundigheid en ook zeer zeker een gebrek aan interesse van veel medewerkers.

Al met al lijkt het een kwestie van geluk/pech als je een goede/slechte verbinding hebt bij heel veel providers.

Re: @home internet doet erg zijn best

Geplaatst: 27 dec 2006 14:44
door queenfan
@ messed-up, dat vragen ze ook bij mij of ik mijn firewall uit wil zetten en de virusscan en de antispyware.

Heb toen ook gevraagd waarom mijn firewall uit moet aangezien ze niks te maken hebben op mijn computer kreeg ik een vreemd antwoord over dat zij mijn instellingen wilden controleren :? :? :?. Heb de man duidelijk gemaakt dat daar een firewall voor is ongevraagd geneuzel op mijn computer, en dat zij alleen maar mijn modem hoeven te controleren.

Op de vraag om mijn virusscan en anti spyware uit te zetten ben ik niet op ingegaan heb een Apple heb daar gelukkig geen last van.

Re: @home internet doet erg zijn best

Geplaatst: 29 dec 2006 10:33
door martijnarends
Ik had ook @home (locatie enschede) geen problemen mee, zowel internet niet als bellen. Ik gebruikte breedband 8000 haalde max 997kb. Maar ivm een schotelsysteem, heb ik de kabel compleet opgezegt ;), en heb nu naar alle tevredenheid orange 20Mbit.. haal helaas geen 20mbit maar 15mbit (ivm afstandcentrale) nu maandje in bezit.

Re: @home internet doet erg zijn best

Geplaatst: 02 jan 2007 13:40
door jong
@slome inversteerd niet meeer?
Sinds een jaar wordt mijn internet verbinding via athome steeds trager. Ben daarom van "family" naar "soms" abbo overgegaan; maakte qua uppload en download immers toch niets uit ( 33KByte/s resp 24KB/s) Na ettelijke telefoontjes met de helpdesk is mij nieuw aansluitmateriaal toegestuurd, bestaande uit een (ouderwetse) kontakt doos en twee externe splitters ( in de oude was de splitter ingebouwd) Het resultaat was dat de snelheid even traag bleef als voorheen, echter het (analoge) tv-signaal was een stuk slechter. In de lage band veel interferentie strepen.
Naar ik nu heb gehoord wil Essent de kabeltak verkopen en dus geen capaciteits ivesteringen meer wil plegen. Wel is men zeer actief in het telefonisch aanprijzen van kabeltelefonie; immers meer abbonnementen maakt de prijs van de kabeltak hoger. De vehalen van de helpdeskmedewerkers dat de trage snelheid het aan je router of firewall ligt zijn inmiddels op diverse Fora wel ontkracht.

Re: @home internet doet erg zijn best

Geplaatst: 03 jan 2007 19:02
door pvd
@home is zeker niet overal slecht. Ik heb al 10 maanden probleemloos internet + bellen via @ home. Daarvoor heb ik ook probleemloos al ruim een half jaar alleen internet via @home gehad (telefonie in mijn regio toen nog niet mogelijk).

Snelheidstesten wijzen het keer op keer uit: Download 4119 kbit/s, upload 562 kbit/s. Dit voor mijn internet regelmatig 4000 verbinding.

pvd