LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DELL COMPUTERS

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
hoekie
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:10

DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door hoekie »

WIE HEEFT ERVARING MET DELL COMPUTERS?
hOE IS DE PRIJS / KWALITEIT VERHOUDING ,SERVICE, VERZENDKOSTEN, HELPDESK ENZ.

WAT BIEDT DELL, WAT EEN ANDER NIET OF IN MINDERE MATE BIEDT??

GRAAG UW REACTIES.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door queenfan »

Ze hebben zeker een toetsenbord waar je de CAPS-LOCK kan uitschakelen. 8)

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Lollig hoor.

Toolboy

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door Toolboy »

Over dell verschillen de meningen nog al.
Ik heb er nu 3 in bezit vanaf de eerste die in 1999 is aangeschaft nooit heb ik met de computers problemen gehad.
Om de 3 jaar heb ik uit voorzorg een nieuwe genomen en de oude doorgeschoven naar m`n kids.
Volgend jaar komt de volgende en gaat deze zoals het er naar uitziet ook weer probleemloos naar m`n andere kid die daar nog jaren van kan genieten

rednax
Berichten: 158
Lid geworden op: 11 dec 2005 14:01

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door rednax »

Ik heb m'n 3e laptop inmiddels van Dell. Nooit problemen mee gehad dus over de service en helpdesk kan ik je niks vertellen want daar heb ik nog nooit gebruik van hoeven maken. Wel werd ik na afloop van de garantie gebeld met een verlengingsaanbod voor de garantie van 3 jaar wat ik gedaan heb. Vond ik wel netjes.

Prijs/kwaliteit lijkt mij in orde. Heb de laptops altijd vergeleken qua functies die ik er op wil hebben t.o.v. concurrenten, Dell kwam bij mij dan als gunstigste er uit.

Verzendkosten zijn belachelijk hoog. Ze hebben echter vaak genoeg acties met gratis verzenden, dus dat is ook geen onoverkomelijk probleem.

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

Prijs/kwaliteit lijkt mij in orde. Heb de laptops altijd vergeleken qua functies die ik er op wil hebben t.o.v. concurrenten, Dell kwam bij mij dan als gunstigste er uit.



Voor weinig geld krijg je ook weinig! :lol:

In het verleden stond Dell voor kwaliteit, tegenwoordig voor troep.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

In het verleden stond Dell voor kwaliteit, tegenwoordig voor troep
Een niet onderbouwde uitspraak van ikbenik, dat valt me erg tegen van onze PC-boer! :wink:

Mijn mening wat betreft Dell is positief. Ik heb zelf naast een zelfbouw-PC ook een vrij recente Dell-bak (Dimension 5000 met het van Dell nu bekende BTX-ontwerp) en kan erover het volgende zeggen:

PRIJS: Zeer scherp, stel je bij een PC boer iets vergelijkbaars samen, dan ben je altijd meer kwijt. De vraag is alleen of de standaard Dell-configuratie wel helemaal aansluit bij je wensen.

Wijk je echter af van de standaard configuratie, dan kan het wel erg duur uit gaan pakken, omdat Dell belachelijke meerprijzen laat zien. Upgrades kun je dan beter zelf uitvoeren met elders gekochte hardware. Kun je dit niet zelf, dan kun je een dergelijk systeem op maat liever ergens anders bestellen.

Upgrades zoals extra geheugen, extra S-ATA schijf, andere PCI-e videokaart, toevoegen floppy-drive en toevoegen IDE optische drive is allemaal geen probleem voor de leek: de handleiding laat stap voor stap zien hoe je het moet doen. Bekabeling zit er in de meeste gevallen ook al.

KWALITEIT: Gewoon goed. Dell-bakken worden samengesteld uit prima componenten, zoals moederborden met Intel of nVidia chipsets. Het BTX-ontwerp is stil en de voedingen zijn zeer efficiënt. Als je de specs van zo'n voeding begrijpt weet je ook hoe zwaar de videokaart mag zijn die je erin kunt klikken voor meer prestaties in games.

SERVICE: Heb hier zelf nooit gebruik van hoeven te maken omdat ik redelijk self-supporting ben qua computers, maar ik heb wel verhalen gehoord dat dit bij Dell belabberd slecht geregeld is. Pickup and return: Het kan lang duren voordat ze de defecte kast ophalen en het kan nog veel langer duren tot je 'm terug krijgt. Groot minpunt dus. En extra betalen voor garantie gaat er bij mij trouwens niet in.

VERZENDKOSTEN: Absurd hoog, het excuus van Dell is dat het spul uit Ierland moet komen. Maar heel vaak hebben ze een actie lopen dat je de transportkosten niet hoeft te betalen, dus beetje een onzinverhaal van Dell. Maar wil je toch bij Dell bestellen, wacht dan rustig zo'n actie af want practisch elke 2 weken komt de gratis transportkosten-actie weer terug.

HELPDESK: Heb ik ook nooit gebruik van hoeven te maken, dus hier heb ik geen oordeel over.

CONCLUSIE: Dell-bakken zijn prima als je een simpele PC voor huis-tuin-en-keuken gebruik zoekt, als je redelijk self-suppporting bent qua hardware en indien nodig ook in staat bent om zelf hardware upgrades uit te voeren. Wil je echter een systeem dat volledig op maat is voor specifieke wensen zoals bijv. fanatiek gamen, vermijd dan Dell. En ook als je volledig afhankelijk bent van service van je leverancier bij mankementen, dan moet je Dell ook vermijden.

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb vaak negatieve signalen laten horen over Dell.

Maar positieve heb ik ook.

De vormgeving is vaak apart.

De kasten zijn vrij modulair opgebouwd, en de meeste onderdelen zitten zonder schroeven vast. Dus je kunt de harde schijf er zo uitklikken.
Heel servicevriendelijk en er is over nagedacht.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door jor »

Kijk eens naar werkomgevingen, Heel vaak staan in ziekenhuizen of grote bedrijven computers van DELL. De service aan particulieren is niet echt heel sterk, maar ze leveren waar voor hun geld. Hun prijzen zijn met zelfbouw haast niet te overtreffen. Echter als je van plan bent om uit te breiden dan moet je geen DELL nemen. Prijzen zijn bezopen en soms als men in eerste instantie bv onboardvideokaart hebt genomem heb je geen extra sleuf voor een losse kaart met als gevolg dat het niet mogelijk is zonder vervanging van het moederbord.Ik had voor een buurman met een DELL een paar bevestigingplaatjes nodig om een dvd-rw in te bouwen, Ik kon die niet los kopen en deze dingen werden uitsluitend verkocht ic met een door hun geleverde dvd-rw. Kan je veel zelf dan zou ik het best aandurven. Tot slot de prijs, die is echt heel scherp,Maar het is te gek voor woorden als je de vervoerskosten en eventuele upgradeprijzen ziet.

J..

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door queenfan »

Er is niks mis met Dell, ze hebben een tijd last gehad van o.a. ontwerpfouten zoals bij een laptop.
Hoor wening klachten over Dell, gebruiken topmerken qua onderdelen.

NONO
Berichten: 392
Lid geworden op: 28 jul 2005 19:47

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door NONO »

Misschien dat dit artikel wa extra inzicht geeft rond het reilen en zeilen van Dell:
http://www.molblog.nl/achtergrond/3348

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Misschien dat dit artikel wa extra inzicht geeft
Zonder afbreuk te doen aan de rest van het artikel: Toch weer jammer dat de echte schuldige van het accu-debacle weer buiten schot blijft: Sony was nl. degene die die OEM-accu's aan Dell leverde.
https://www.dellbatteryprogram.com/Defa ... x?LN=nl-NL


Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Ik weet alleen dat als je problemem hebt met de hardware van een andere leverancier je de hele tijd over en weer gestuurd wordt
geen aanrader eigenlijk

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik weet alleen dat als je problemem hebt met de hardware van een andere leverancier je de hele tijd over en weer gestuurd wordt
Van de ene kant is dat ook logisch.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door Moppentappers »

nee, want je wordt de hele tijd heen en weer geschoven dan blijkt er dus dat er geen goed beleid gesloten is

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik weet alleen dat als je problemem hebt met de hardware van een andere leverancier je de hele tijd over en weer gestuurd wordt
geen aanrader eigenlijk

Als ik een computer lever en de klant zet er zelf een andere videokaart in en het moederbord kan niet met die videokaart overweg, dan ben ik er niet verantwoordelijk voor.

Een ander verhaal is het als ik die videokaart geleverd heb.

Of de klant zet zelf een andere voeding in en deze gaat defect, dan ben ik daar niet verantwoordelijk voor, maar de klant zelf.
De klant moet dit met de leverancier van de voeding maar oplossen.


Sommige mensen zijn van mening als ze bij mij een computer kopen en hun oude harde schijf zelf in de computer erbij plaatsen. Als deze schijf dan defect gaat, dan menen ze dat deze dan onder garantie van de computer valt. Dit vinden ze ook gelden als ze ergens anders andere hardware kopen en deze zelf in de computer plaatsen.
Dat is dus niet waar. Ook alle

Ik ben alleen verantwoordelijk en aansprakelijk voor wat ik lever en niets meer.

Als iemand bij mij een computer koopt zonder monitor en de monitor die hij heeft is dermate oud dat deze niet met de nieuwe computer overweg kan, is dat niet mijn probleem maar van de klant zelf.
Er is dan wel een oplossing, een nieuwe monitor kopen.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door Moppentappers »

nee, de onderdelen waren bij de dell PC zelf gelevert en niet door de persoon zelf erbij gedaan
het is de bedoeling dat wanneer er een PC gekocht wordt een consument makkelijk met zijn probleem geholpen kan worden en dat is bij dell dus niet altijd het geval

ikbenik

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door ikbenik »

nee, de onderdelen waren bij de dell PC zelf gelevert en niet door de persoon zelf erbij gedaan
het is de bedoeling dat wanneer er een PC gekocht wordt een consument makkelijk met zijn probleem geholpen kan worden en dat is bij dell dus niet altijd het geval

Ik weet wat je bedoelt en dat is ook meer dan logisch.

Zelf stel ik ook de computers voor de klanten samen. Dus alle onderdelen kies ik zelf uit. En als ik daar een foutje bij zou maken, moet ik dat zelf oplossen.

Wat Dell doet is behoorlijk flauw. Ze schuiven hun verantwoordelijkheden op een ander af.
Daarbij zijn ze ook behoorlijk zeikerig. Want ze willen geen stickertjes meer op de kasten plakken, want dat duurt 5 tot 10 seconden langer!

5 tot 10 seconden langer!

Duidelijk een teken dat ze echt zorg hebben voor hun producten.

Als ik een computer bouw, dan is daar heus geen haastwerk bij.
Goed en secuur werk, daar past geen haastwerk bij.
nee, de onderdelen waren bij de dell PC zelf gelevert en niet door de persoon zelf erbij gedaan
het is de bedoeling dat wanneer er een PC gekocht wordt een consument makkelijk met zijn probleem geholpen kan worden en dat is bij dell dus niet altijd het geval
Als ik een computer lever en de klant zet er zelf een andere videokaart in en het moederbord kan niet met die videokaart overweg, dan ben ik er niet verantwoordelijk voor.
Hiermee doel ik op uitspraken van sommige consumenten.
Die zijn van mening als zij bij mij een computer kopen en zelf een harde schijf plaatsen en de computer gaat kapot, dat ook alle onderdelen die ik niet geplaatst heb dat dat onder garantie van de computer valt.

Ik ben alleen verantwoordelijk voor wat ik lever, alle andere onderdelen vallen daar dus NIET onder.

Sommige consumenten en organisaties hebben daar een andere mening over.
Mogen ze.
Alleen is hun mening geen wet en hoef ik me daar dan ook totaal niet aan te houden.
En als het een wet wordt, dan houdt ik me er nog niet aan.
Puur omdat ik verantwoordelijk ben voor wat ik lever en ik ben niet verantwoordelijk voor de producten die een ander levert.

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: DELL COMPUTERS

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

het is de bedoeling dat wanneer er een PC gekocht wordt een consument makkelijk met zijn probleem geholpen kan worden en dat is bij dell dus niet altijd het geval
Zolang Dell gewoon de verantwoordelijkheid neemt voor wat zij verkopen (niet meer en niet minder) dan is hier niets aan de hand. Zo kan Dell zich vanwege de ontploffende accu's bij laptops ook niet verschuilen achter zijn leverancier Sony, aangezien de accu bij de Dell laptops verkocht is.

Indien alleen nadrukkelijk bij de verkoopovereenkomst aangegeven wordt (in de algemene voorwaarden dus) dat het aanspreekpunt voor garantiegevallen niet degene is met wie je de verkoopovereenkomst sluit, kan hiervan afgeweken worden. Denk bijv. aan een Playstation gameconsole die je koopt bij de Bart Smit, na de twee weken omruilgarantie loopt de garantie verder via Sony. Of die Asus laptop die je koopt bij de MyCom, na de omruiltermijn loopt de garantie gewoon via Asus.

Bij Dell geen uitzonderingen: binnen de garantietermijn is Dell gewoon degene die de service moet verlenen om een mankement op te lossen. Da's het enige aanspreekpunt voor de Dell-klant. Punt.

Gesloten