Pagina 1 van 1

Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 27 dec 2006 18:49
door robruiters
Groot was onze verbazing toen wij voor een rondreis naar Marokko, die wij al enige tijd geleden via de site van Koning Aap hadden geboekt voor eind april 2007, en waarvoor al een eerste aanbetaling was gedaan een nieuwe fors hogere prijs moesten betalen.Enkel en alleen om dat hij in 2007 duurder zou zijn.
De data stonden echter al met de prijzen vermeld op de site in 2006.
Heel vreemd er is toch sprake van een al afgesloten overeenkomst?
Het enige verschil is dat er volgens hun nu een totaalprijs moet worden opgevoerd. De daarin ondergebrachte kosten stonden tot nu apart vermeld, maar de reis is exact hetzelfde gebleven, voor 2 personen 15 dagen bijna 400 euro duurder?
Dit kan toch niet en zijn er meer met deze ervaring?

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 27 dec 2006 19:55
door Henri42
Kijk in de spelregels cq algemene voorwaarden !!!!!

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 27 dec 2006 23:15
door robruiters
Kan er niets over vinden!

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 31 dec 2006 15:59
door wijnie45
Ookwij werden eergisteren geconfronteerd met een prijsverhoging op de reeds in november geboekte reis Zuid India met maar liefst E 138,50 pp. Op onze factuur in november 2006 stond duidelijk de reissom vermeld met daarbij opgeteld de brandstofprijzen en luchthaven belasting,waarop door ons een aanbetaling werd gedaan, overeenkomst dus afgesloten van beide zijden!
Nu wordt ingaande 2007 medegedeeld dat de reissom INCLUSIEF moet zijn met deze belastingen. Begrijpelijk, maar bij ons (en anderen) waren ze al apart weer gegeven en opgeteld, wat de totale reissom gaf en geaccepteerd op de factuur.
Koning Aap stuurt nu zondermeer een nieuwe rekening om maar liefst "even" de meerprijs te betalen. Wij zijn het duidelijk niet eens met deze gang van zaken, ondanks dat zij zich beroepen op art. 4 lid 3 van de ANVR voorwaarden. Wij overwegen om gebruik te maken van art. 4 lid 5, indien Koning Aap niet met een duidelijker verklaring komt en stappen dan over naar een andere reisorganisatie, al gaat dit alles duidelijk ten koste van de reisvreugde en voorbereidingen!!!!!

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 31 dec 2006 16:32
door robruiters
Inmiddels contact gehad met rechtsbijstand en die zeggen (in eerste instantie) dat dit onrechtmatig is. Bescheiden toegestuurd en afwachten...........

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 31 dec 2006 16:38
door robruiters
Nog even,
in de brief stond niets over art. 4 lid 3 van de ANVR, brandstofkosten ed zijn niet verhoogd, niets geen specificatie..........
en de reis was al ingekocht,
goede reclame Koning Aap!

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 02 jan 2007 23:19
door jeanleduc
Dit zelfde verhaal hebben wij nu met shoestring. Aanbetaald en daarna een prijsverhoging van maar liefst €213.
Hoe is dit mogelijk??

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 02 jan 2007 23:22
door Zarine
ehm vraag het Shoestring?

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 02 jan 2007 23:28
door jeanleduc
die geeft mij hetzelfde antwoord als "koning aap" dat gedaan heeft aan robruiters

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 02 jan 2007 23:41
door Zarine
sla de voorwaarden erop na (ook ANVR als aangesloten). Ik heb zelf vanavond geen puf meer om te gaan spitten maar dit lijkt me zonder goede, gemotiveerde en aantoonbare reden niet rechtmatig.

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 03 jan 2007 20:50
door Ceasar68
Ik heb ook slechte ervaringen met Koning Aap. Afgelopen najaar heb ik een reis geboekt naar China die niet aan de verwachting voldeed. Het ergste was een 'first class' cruise in een boot die de hele weg heeft gestonken als een riool. Als je dan belt (voordat de boot is vertrokken) zeggen ze doodleuk 'dit is wat u geboekt heeft'. Pas dus heel goed op met die gasten. De manier waarop ze nu handelen door gewoon meer geld te vragen voor dezelfde reis komt overeen met hun handelswijze. Ze proberen je gewoon met een kluitje in het riet te sturen om te zeggen: wij kunnen er helemaal niets aan doen. Ondertussen worden ze er wel rijker van.

Mocht je toch nog beslissen om met Koning Aap te reizen: als iets niet klopt moet je meteen klagen door hun in Nederland te bellen. Ze zeggen namelijk achteraf dat je meteen had moeten klagen want dan hadden ze iets kunnen doen. Stuur achteraf alsnog een klachtenbrief en een claim maar reken er op dat ze er meer dan twee maanden over doen om een klacht te behandelen.

TIP: boek via Koning Aap in Belgie. Dit is een andere organisatie, maar met dezelfde naam en dezelfde reizen. Deze mensen hebben een andere mentaliteit en er wordt serieus met klachten omgegaan.

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 07 jan 2007 22:11
door jan_b
Toch heb ik een paar vragen, want dit is me niet helemaal duidelijk:

Was in 2006 de maaltijden en de eventuele toegangsprijzen in de prijs inbegrepen? In 2007 moeten de maaltijden en de toegangsprijzen in de prijs zitten alsmede de toeslagen en belastingen

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 19 jan 2007 21:27
door robruiters
Ja Jan,
er is inhoudelijk niets aan de reis veranderd, alleen het te betalen bedrag,
in december na een e-mail de reactie gekregen dat ik over een week iets zou horen, tot op heden NIETS vernomen.
Wel Koning Aap..........GEEN Koning Klant.

Gr. Rob. :cry: :x

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 29 jan 2007 14:32
door robruiters
:lol: :lol: :lol:
Recht is geschied,
na tussenkomst van de rechtshulp ANWB
kreeg ik vandaag het bericht dat de verhoging "mij is kwijtgescholden"
Niet de juiste termen maar toch het oorspronkelijke bedrag betalen.
Dus iedereen die hiermee geconfronteerd is: ga de strijd aan, en lukt dit niet : onder duidelijk protest betalen en zaak aanhangig maken bij geschillencommissie reizen.

:lol: :lol:

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 29 jan 2007 15:18
door reinaarde
Zoals ik elders in een topic gemeld heb, is ons iets gelijkwaardigs overkomen.

In de gids van Kuoni staat 5x vermeld vluchtprijzen incl. toeslagen. Bij boeking moet er echter nog 177 Euri pp bijbetaald worden op een reisje naar Canada. En dat alles onder de noemer 'take it or leave it'.

Overigens vallen Koning Aap en Shoestring onder hetzelfde Kuoni(voorheen Special traffic). :evil:

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 09 feb 2007 18:34
door inguldenssvp
Met 'vroeg'boeken komt dat moeten bijbetalen vaker voor. De prijzen zijn in feite onder voorbehoud omdat men afhankelijk is van wat de plaatselijke touroperator later in het jaar aan tarieven bedingt. Meer feitelijk kun je zeggen dat je daar geen boodschap aan hebt omdat ze dan maar zelf op moeten draaien voor de verschillen of hun tarieven af moeten stemmen op wat de lokale touroperator aan prijsverhoging verwacht. Maar zo makkelijk werkt dat niet.
Ik doe het al jaren zo dat ik de bevestiging voorzie van de volgende tekst boven mijn handtekening:
"Ondergetekende heeft het recht de reis zonder daarvoor kosten verschuldigd te zijn te annuleren indien de uiteindelijke reissom meer dan xxx euro afwijkt van het bedrag dat in deze overeenkomst als totale reissom wordt genoemd. NNNN verplicht zich in dat geval de aanbetaling prompt en onverkort op de rekening van ondergetekende terug te storten."
Bij xxx vul ik dan 3% van de reissom in en bij NNN de reisorganisator.

Ze zullen zeggen dat dat niet kan, maar als je zomaar je handtekening zet kunnen ze in het ergste geval wel een paar honderd euro navorderen. Gaan ze niet akkoord dan kap ik.

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 11 feb 2007 16:36
door al
Reisorganisaties kopen hun reizen al ver van te voren in en je zult er dus geen één vinden die zijn/haar prijzen niet onder voorbehoud van wijzigingen publiceert. En alhoewel dit logisch is zul je het echter nergens prominent in hun brochures of op hun internetpagina vinden maar het staat er wel degelijk. Zodra een reisorganisatie weet dat de prijzen voor het komende jaar omhoog gaan zijn zij, als ze lid zijn van de ANVR, verplicht dit aan de reiziger te melden. De verwijzing naar de ANVR voorwaarden lijkt mij in deze terecht. Overigens: deze voorwaarden behoor je na boeking altijd thuis toegestuurd te krijgen en lees ze dus, dan had je ook geweten dat je als je iets niet goed vind tijdens de reis al meteen melding moet maken van je klacht!
Er gaat dit jaar een nieuwe regeling in waarbij een reisorganisatie de prijzen anders moet aangeven dan voorheen. Ik heb het gewoon even telefonisch nagevraagd bij Djoser en kreeg duidelijke antwoorden. Om het simpel te houden: niet vermijdbare kosten moeten vanaf april in de prijs opgenomen zijn: bijvoorbeeld een entree prijs van een nationaal park alwaar je overnacht en ook luchthavenbelastingen. Is alleen maar handig voor ons als reiziger. Hiermee krijg je een veel beter overzicht. Alleen moet je dit jaar alle brochures wel heel goed naast elkaar leggen want nog niet alle reisorganisaties geven dit al op de juiste manier weer. Een aantal slimmerikken vermelden dit in kleine lettertjes waardoor het dus lijkt dat ze veel goedkoper zijn dan de andere. Ga je het dan echt goed vergelijken dan kun je nog wel eens bedrogen uit komen. Gewoon goed lezen en zonodig navragen dus!

Re: Prijsverhoging Koning Aap

Geplaatst: 17 feb 2007 12:38
door susanna01
Ook wij hebben slechte ervaringen opgedaan bij koning aap met onze (overigens prachtige) reis naar Radjasthan (India).
Vooral de laconieke houding en het gebrek aan hulp van hun zijde tijdens een meer dan 50 uur durende terugreis hebben mij erg gestoord. Momenteel loopt er een gezamenlijk klacht van onze reisgroep tegen hen en hebben we een advocaat in de arm genomen.

Dat Shoestring en Koning Aap hetzelfde reageren is trouwens niet zo vreemd, ze zijn namelijk dezelfde...