Bovendien vind ik 350 euro een
boel geld om weer opnieuw garantie te krijgen.
Klopt ook. Het is een hoop geld.
Heb er een van 60 euro bij Blokker vandaan doet het al vier jaar.
Je koopt een Miele omdat hij goed is zeggen ze en als zo'n
appie van 1550 euro na 2½ jaar stuk gaat dan baal je als je
350 euro moet bijbetalen.
Inbouwapparatuur is altijd duurder dan de niet inbouwapparatuur.
Daarnaast geeft Blokker maar 1 jaar garantie op hun electrische apparaten.
Miele is inderdaad totaal anders dan bijvoorbeeld een Philips.
Maar ikbenik jij hebt een hele andere gedachte over de
consument als ik dus wij worden het nooit eens.
Jammer.
Waar het in deze discussie ook om gaat is dat als je géén bijbetaling doet dat de technische levensduur en de economische levensduur dan niet opnieuw aanvangen!
Daarnaast is de TS behoorlijk gierig geweest.
Want Miele biedt een extra service aan en dat is de extra serviceverzekering.
Dit houdt in dat je voor een kleine bedrag een verzekering kunt afsluiten waardoor je voor een langere periode gevrijwaard bent voor de reparatiekosten.
Dus na de garantieperiode heb je normaal gesproken geen recht meer op garantie. Dan zijn wel de wettelijke regels van toepassing, maar deze vallen niet onder de noemer garantie (al vinden sommige dat van wel).
Met deze verzekering ben je bij problemen verzekerd van gratis reparatie of vervanging. Deze kun je uitbreiden tot 5 jaar of tot 10 jaar.
Voor 5 jaar waren de extra kosten €35,- en voor 10 jaar €85,-!
Dus bij de aankoopprijs van €1550,- zou dan voor 10 jaar dus €85,- komen. Het totale aankoopbedrag zou dan €1635,- worden.
Daarbij had de TS dan 10 jaar geen omkijken naar de extra kosten!
1 Verzekering
Tegen betaling van een eenmalige premie is de houder van het certificaat gedurende een termijn van vijf dan wel tien jaar inclusief de garantietermijn na aankoopdatum, verzekerd tegen het risico van reparatiekosten als gevolg van storingen*. De verzekering heeft uitsluitend betrekking op het in het certificaat genoemde Miele-apparaat, dat in Nederland moet zijn aangeschaft.
* Onder storing wordt verstaan de openbaring van een technisch gebrek aan het apparaat waardoor normaal functioneren van het apparaat onmogelijk wordt.
Niet gratis worden gerepareerd defecten aan c.q. verlies en beschadiging van het apparaat als gevolg van:
- het niet handelen volgens de bepalingen van de gebruiksaanwijzing
- oneigenlijk gebruik van het apparaat
- schade c.q. storingen veroorzaakt door de gebruik(st)er
- beroeps- of bedrijfsmatig gebruik van voor huishoudelijk gebruik vervaardigde apparatuur
- niet technische storingen, zoals bijvoorbeeld het verwijderen van zogeheten apparaatvreemde voorwerpen
- reparatie of poging daartoe door anderen dan de serviceorganisatie van Miele Nederland B.V.
- beschadiging door de gebruik(st)er of derden
- storingen als gevolg van installatiefouten
- storingen als gevolg van gebeurtenissen die buiten het normale gebruik van het apparaat vallen
Verder zijn van gratis reparatie en/of vervanging uitgesloten:
- glasbreuk, gloeilampen en losse accessoires
- defecten aan, verlies en beschadiging van het apparaat als gevolg van een gebeurtenis die gewoonlijk verzekerd is onder een uitgebreide inboedelverzekering
- krassen, schrammen en deuken
- slang, zuigbuis, mondstuk en andere toebehoren voor stofzuigers
- deurmanchet van een wasautomaat
Dus het is de keuze van de TS geweest om deze extra verzekering niet af te sluiten, waardoor hij nu met de problemen zit!