Pagina 1 van 1

Miele inbouwmagnetron

Geplaatst: 28 dec 2006 12:56
door maije068
Ik zit met een kapotte inbouwcombimagnetron van miele.
Het app. is 2½ jaar oud dus net uit de garantie!?
De aanschafprijs was 1550 euro.
Nu wil miele met mij een coulancereg. treffen.
Zij vervangen het app. voor een nieuwe.
Ik moet echter €315 betalen als afschrijving op het oude app.
Is dit redelijk??

Re: Miele inbouwmagnetron

Geplaatst: 28 dec 2006 13:31
door MAXIEM
Dag maijeo068,

Miele heeft deze regeling aangeboden op basis van de economische levensduur van jouw magnetron. Een globale berekening maakt duidelijk dat zij de economische levensduur op ongeveer 12 jaar bepaald hebben. Dat is uitzonderlijk hoog en heel erg coulant van Miele. Omdat je de magnetron 2,5 probleemloos hebt gebruikt is het rekensommetje 30/144 X 1550. Echt klasse van Miele, hoewel het nooit leuk is om ineens 315 euro te moeten betalen als je er niet op rekent.
Nog een voorspoedig en vooral gezond 2007 toegewenst.

Maxiem

Re: Miele inbouwmagnetron

Geplaatst: 28 dec 2006 14:03
door bot321
Tegenwoordig koop je al een prima combimagnetron
van rond de 200 euro die langer als drie jaat mee gaat.
Dus zo coulant vind ik het ook niet van Miele.
En dan nog de slogan er is geen betere.

Re: Miele inbouwmagnetron

Geplaatst: 29 dec 2006 08:31
door Captain Pervert
Ik snap ook niet helemaal wat het prijsverschil tussen dure inbouwmagnetrons en een leuke Samsung of Sharp van de electrober rechtvaardigt. Maar goed.


En inderdaad klasse service van Miele.

Re: Miele inbouwmagnetron

Geplaatst: 29 dec 2006 10:02
door ikbenik
Tegenwoordig koop je al een prima combimagnetron
van rond de 200 euro die langer als drie jaat mee gaat.
Dus zo coulant vind ik het ook niet van Miele.
En dan nog de slogan er is geen betere
.


Dat is wel coulant.
Want als jij het gratis vervangen krijgt, dan vangt de garantieperiode niet opnieuw aan!
In dit geval dus wel!

Dat vergeten heel veel consumenten.

Dus zeker coulant.

Re: Miele inbouwmagnetron

Geplaatst: 29 dec 2006 17:18
door bot321
Zo'n duur appie heeft ze dus 145 euro per jaar gekost.
En dat voor zo'n merk.Dus niks coulant.
Heb er een van 60 euro bij Blokker vandaan doet het al vier jaar.
Je koopt een Miele omdat hij goed is zeggen ze en als zo'n
appie van 1550 euro na 2½ jaar stuk gaat dan baal je als je
350 euro moet bijbetalen.Hoe je het wend of keert na 2½ jaar
ben je toch mooi 1900 euro kwijt gebruikt of niet gebruikt.
En mocht je onverhoop het geld niet hebben dan heeft hij je
ruim 600 euro p.j. gekost.Bovendien vind ik 350 euro een
boel geld om weer opnieuw garantie te krijgen.
Maar ikbenik jij hebt een hele andere gedachte over de
consument als ik dus wij worden het nooit eens.

Re: Miele inbouwmagnetron

Geplaatst: 30 dec 2006 12:39
door Captain Pervert
De fout ligt in eerste instantie bij de malloot die een magnetron koopt van 1500 euro lijkt me.

Re: Miele inbouwmagnetron

Geplaatst: 03 jan 2007 21:04
door sjaakie
Ik vind het een vreemd verhaal. Ze willen het toestel vervangen? Waarom? Weten ze op afstand dan al te vertellen dat het apparaat niet gerepareerd kan worden?

Ik zou eerst eens een monteur laten kijken.

Re: Miele inbouwmagnetron

Geplaatst: 03 jan 2007 22:10
door ikbenik
Bovendien vind ik 350 euro een
boel geld om weer opnieuw garantie te krijgen.
Klopt ook. Het is een hoop geld.
Heb er een van 60 euro bij Blokker vandaan doet het al vier jaar.
Je koopt een Miele omdat hij goed is zeggen ze en als zo'n
appie van 1550 euro na 2½ jaar stuk gaat dan baal je als je
350 euro moet bijbetalen.
Inbouwapparatuur is altijd duurder dan de niet inbouwapparatuur.

Daarnaast geeft Blokker maar 1 jaar garantie op hun electrische apparaten.
Miele is inderdaad totaal anders dan bijvoorbeeld een Philips.
Maar ikbenik jij hebt een hele andere gedachte over de
consument als ik dus wij worden het nooit eens.
Jammer.

Waar het in deze discussie ook om gaat is dat als je géén bijbetaling doet dat de technische levensduur en de economische levensduur dan niet opnieuw aanvangen!

Daarnaast is de TS behoorlijk gierig geweest.
Want Miele biedt een extra service aan en dat is de extra serviceverzekering.
Dit houdt in dat je voor een kleine bedrag een verzekering kunt afsluiten waardoor je voor een langere periode gevrijwaard bent voor de reparatiekosten.

Dus na de garantieperiode heb je normaal gesproken geen recht meer op garantie. Dan zijn wel de wettelijke regels van toepassing, maar deze vallen niet onder de noemer garantie (al vinden sommige dat van wel).

Met deze verzekering ben je bij problemen verzekerd van gratis reparatie of vervanging. Deze kun je uitbreiden tot 5 jaar of tot 10 jaar.

Voor 5 jaar waren de extra kosten €35,- en voor 10 jaar €85,-!

Dus bij de aankoopprijs van €1550,- zou dan voor 10 jaar dus €85,- komen. Het totale aankoopbedrag zou dan €1635,- worden.
Daarbij had de TS dan 10 jaar geen omkijken naar de extra kosten!

1 Verzekering
Tegen betaling van een eenmalige premie is de houder van het certificaat gedurende een termijn van vijf dan wel tien jaar inclusief de garantietermijn na aankoopdatum, verzekerd tegen het risico van reparatiekosten als gevolg van storingen*. De verzekering heeft uitsluitend betrekking op het in het certificaat genoemde Miele-apparaat, dat in Nederland moet zijn aangeschaft.

* Onder storing wordt verstaan de openbaring van een technisch gebrek aan het apparaat waardoor normaal functioneren van het apparaat onmogelijk wordt.


Niet gratis worden gerepareerd defecten aan c.q. verlies en beschadiging van het apparaat als gevolg van:

- het niet handelen volgens de bepalingen van de gebruiksaanwijzing
- oneigenlijk gebruik van het apparaat
- schade c.q. storingen veroorzaakt door de gebruik(st)er
- beroeps- of bedrijfsmatig gebruik van voor huishoudelijk gebruik vervaardigde apparatuur
- niet technische storingen, zoals bijvoorbeeld het verwijderen van zogeheten apparaatvreemde voorwerpen
- reparatie of poging daartoe door anderen dan de serviceorganisatie van Miele Nederland B.V.
- beschadiging door de gebruik(st)er of derden
- storingen als gevolg van installatiefouten
- storingen als gevolg van gebeurtenissen die buiten het normale gebruik van het apparaat vallen

Verder zijn van gratis reparatie en/of vervanging uitgesloten:


- glasbreuk, gloeilampen en losse accessoires
- defecten aan, verlies en beschadiging van het apparaat als gevolg van een gebeurtenis die gewoonlijk verzekerd is onder een uitgebreide inboedelverzekering
- krassen, schrammen en deuken
- slang, zuigbuis, mondstuk en andere toebehoren voor stofzuigers
- deurmanchet van een wasautomaat

Dus het is de keuze van de TS geweest om deze extra verzekering niet af te sluiten, waardoor hij nu met de problemen zit!