LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kinderboeken max media

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door Jolijn »

sub1 schreef:Ben daar bijna wel aan toe moet ik zeggen! Dat zulke bedrijven als zoveel jaren met deze oplichterij door kunnen gaan. Je schrikt toch van zo'n brief.
en denkt al gauw: hier heb ik geen zin in, ik betaal wel! en dat is dan net wat ze willen bereiken natuurlijk.!
Precies, dus goed van je dat je daar niet voor zwicht!

heidi2406
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2012 10:59

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door heidi2406 »

Heeft er iemand het email adres van media 4 kids (max media) adres is oude strumpt 9 5113 BT ulicoten. Heb er alleen een nr van en heb al 3 keer proberen bellen maar telkens lange wachttijden. Ik ben niet gebeld, geen boeken van gekregen en toch krijg ik een rekening om te betalen?

Elen
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2012 21:11

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door Elen »

Oei, als ik dit hier allemaal lees, slaat de schrik mij om het hart. Ik heb mij in november 2011 ook laten overhal om zo'n pakket te laten opsturen. De vriendelijke mevrouw zei dat ik kon kiezen hoveel keer ik per jaar zo een pakket wou ontvangen. Ik werd nooit vertelt dat dit maandelijks was, anders had ik zowiezo geweigerd. Toen het eerste pakket toekwam vond ik het wel al vreemd dat er geen email-adres te bespeuren was sop de factuur. Er is enkel een telefoonnummer dat bij bellen vanuit België nogal prijzig is als je lang moet wachten. Ik wil heel graag van de pakketten af omdat ik de frequentie te veel vind en sinds deze maand is ook nog eens de prijs omhoog. Voor twee kinderen komt het maandelijks om bijna 40 euro. Voor die prijs kies ik liever zelf een goed boek in de winkel. Ik heb hier een email-adres gevonden waar ik vandaag een mail naartoe gestuurd heb. Heeft iemand ervaring met de pakketten gewoon retour te sturen?

Belgsken
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2012 13:11

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door Belgsken »

hallo

ook ik zit in dezelfde lade als alle anderen hier, ik heb me ook laten beetnemen door max media ... ik heb al meermaals proberen te bellen naar nederland .. maar krijg nooit antwoord, mail adres vind ik ook nergens terug, ik wil van deze paketten af geraken,

hoe hebben jullie dit gedaan ?
en resultaat gekregen ?

waar kan ik in belgie met dit probleem terecht ?

groetjes van een beetnemerke

papa-east
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 okt 2012 10:58

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door papa-east »

Zoals iedereen op dit forum zijn wij ook de pineut. we proberen nu al vanaf maart dit jaar van ze af te komen maar helaas zonder succes.

Wij zitten er erg over te denken om het voor te laten komen, geen rechter die dit bedrijf in zijn gelijk stelt. We hebben verschillende bezwaren ingediend maar niets helpt.

Als er nog mensen zijn die iets weten wat kan helpen dan horen wij dit graag.

birke
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2012 11:21

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door birke »

Ik ben op trosradar aan het kijken en kom ik dit forum tegen...
Zelf ben ik al jaren klant bij Media 4 kids welke nu is veranderd in Max Media. Uit ervaring weet ik dat je gewoon kan opzeggen door 1 telefoontje. En wanneer je weer boeken wilt ontvangen kun je gewoon nogmaals bellen. En wat betreft de boeken, onze kinderen zijn er altijd super blij mee en wij hebben nog nooit dezelfde gekregen ! Fouten maken is menselijk dus ik zou zeggen bel een keer naar de klantenservice want ze helpen je daar altijd erg goed is mijn ervaring.Wanneer je op http://www.media4kids.nl kijkt kun je op de link klikken naar http://www.maxopinternet.nl. Hier kun je alle informatie vinden om in contact te komen met max media. Hier staan ook de openingstijden van de klantenservice, die zijn inderdaad maar een paar middagen open. Joy4kids heeft na mijn weten geen verband met media 4 kids of max media.

papajandrum
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2013 22:00

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door papajandrum »

Zou ze ook een mail willen verzenden om de boekenreeks te stoppen.
Vanuit België hebben we natuurlijk het voordeel dat ze werken met "overschrijvingen" welke we zelf moeten ingeven.
Dus als we een mail verzonden hebben en het volgende mogelijke pakket ontvangen kunnen we het gewoon niet betalen, benieuwd wat ze dan gaan doen ...
Het is inderdaad zeer vreemd dat een "betrouwbare" firma geen mailadres op correspondentie en zelf op internet zet. Heb bij de makers van de website het mailadres opgevraagd, ben eens benieuwd of ze me willen helpen. Indien ja zet ik het mailadres meteen bij op dit forum!

De pakketten zijn nu beter als enkele jaren geleden, toen hebben we wel gebeld. Maar de kosten hieraan verbonden zijn veel te duur !!! Mailen is gratis hé en zou evengoed moeten kunnen.
Wij hebben zelf ook gebruik gemaakt van PROVEA in België voor TONO sokken, onderbroeken etc. 1 mailtje en klaar, na bevestigingsmail dat je bent afgeschreven ontvangt je niets meer. Af en toe een brief met andere aanbiedingen waar het vrij staat of je het al dan niet aanvaard. Op deze manier zou Maxmedia ook beter werken willen ze het vertrouwen terug krijgen van vele mensen. Als ik dit forum lees zijn er meer ontevreden dan tevreden klanten.

tomdw
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2013 14:39

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door tomdw »

Wij zijn ook het slachtoffer van Maxmedia geworden. Mijn vrouw werd gebeld voor een gratis aanbod en is hier telefonisch op ingegaan. Na de eerste zending volgde uiteraard de tweede zending. Wij hebben toen telefonisch contact gehad om te zeggen dat wij deze boeken niet meer besteld hadden. Er zou geen probleem zijn, we moesten ze ofwel betalen, ofwel terugsturen en dan zouder er geen meer volgen. Wij hebben toen betaald omdat de kosten voor het terugsturen bijna even hoog waren dan de prijs van de boekjes. 14 dagen later weer een zending. Deze hebben wij niet meer betaald, en nu hebben wij ondertussen de derde brief van een incassoburo Certin die dreigen met een deurwaarder en gerechtelijke stappen die ons minimum 240 euro zouden kosten. Aangezien wij deze boeken niet besteld hebben, weiger ik hier op in te gaan. Ik vind het ook raar dat een firma als Maxmedia een Nederlands incassoburo inhuurt voor Belgische klanten. Kan er iemand mij vertellen of dit incassoburo mij iets kan maken of niet?

Groeten,

Tom

mickey2
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2013 14:25

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door mickey2 »

Nee toch, het lijkt er op dat deze club weer actief is en wel onder de naam joy4kids. Precies hetzelfde verhaal. Ze zeggen dat het een project vanuit de overheid is in samenwerking met scholen. Het was maar 6 euro, maar in de brief staat nu 8,95 en dat er binnenkort meer pakketten komen. Wat ongelofelijk stom van me.

Nu is mijn vraag, kom je er echt vanaf als je hun rekening blokkeert en een opzegbrief stuurt. Ze zeggen dat je alleen telefonisch op kunt zeggen.
Help! Wat moet ik nou doen?

Luupje
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2013 10:53

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door Luupje »

Ik ben vorige week ook benaderd door Joy4Kidz. Een mooi telefonisch verkooppraatje over de boekenpakketten die je kunt afnemen. Voor €8,95, zijnde de verzendkosten (??) ontvang je het welkomstpakket, waarna je zonder opzeggingen elke maand een pakket ontvangt voor €15.95. De verkoopster vermeldde dat je telefonisch of per mail kunt opzeggen.
Ik heb het pakketje ontvangen en vind het niet helemaal voldoen aan de verwachting. Derhalve vandaag opgezegd. Dit kan dus niet per email, alleen telefonisch. Dit ging betrekkelijk snel, maar er werd nog wel even terloops vermeld dat het volgende pakket al onderweg was, dus dat ik dit nog wel moest betalen. Toch vreemd. Ik ontving het eerste pakket op zaterdag en het nieuwe pakket is op dinsdag al onderweg....
Ik ga ervan uit dat alles nu ook stopgezet wordt, maar ik vind het wel vreemd dat je op deze manier toch twee pakketten in de maag gesplitst krijgt.

gerardtroost
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2013 12:28

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door gerardtroost »

Ook wij hebben exact hetzelfde meegemaakt. Een verkoopster die zogenaamd namens de gemeente contact opneemt en je een welkomstpakket aanbiedt. Dit blijkt lastig opzegbaar en vervolgens krijgen wij boekenpakketten waar we niet om gevraagd hebben.
Gelijk een klacht ingediend bij https://www.acm.nl/nl/ want dit moet echt aan de kaak gesteld worden!

MaartenVe
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2013 15:17

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door MaartenVe »

Je kunt er zo boos over worden. Ook mijn partner is er gedeeltelijk ingeluisd. Enkele maanden geleden telefonisch contact. Zij heeft heel duidelijk tijdens de telefoonopname gezegd dat het eenmalig was zonder vervolg. Het eerste pakketje zonder problemen, echter daar kwam ook het tweede pakketje. Mailtje sturen, bedrag storneren. Het ging allemaal goed. MAAR: systeem werkt niet goed, ook het derde pakketje kwam. Sorry, sorry, sorry. onze fout mailde ze. Derde pakketje mochten we kosteloos houden. En het tweede pakketje dan? Nee, mailde ze, we moesten alles op eigen kosten terug sturen. Nog maar eens alles storneren, want brutale honden hebben de halve wereld. de eerder gestorneerde bedragen waren inmiddels weer afgeschreven. Afschrijving van hun dus laten blokkeren. Na meerdere malen te hebben gevraagd of wij de opnames mogen terug luisteren mbt telefonische verkoop krijgen we alleen te horen dat de hiervoor te maken kosten voor ons zijn. Wat leuk! Een 2-zijdige overeenkomst en wij moeten betalen om die overeenkomst te mogen inzien/beluisteren?
Ik maak me vooral kwaad om het feit dat het Nederlands recht particulieren beschermt tot in het absurde. Maar ze moeten het omdraaien, Ze moeten dit soort verkooptechnieken verbieden. Draai het om: Een bel ME WEL register ipv een bel me NIET register.
Inmiddels ligt dus de brief op de mat voor een gerechtelijke procedure. Ik trap er niet in, laat maar komen, kijken of die deurwaarder (en die moet handelen volgens de wetten) er ook zo over denkt.
Tenslotte hebben ze geld afgeschreven van een rekening waar ze geen machtiging voor hebben, deze is van mij en niet van mijn partner. Mijn partner is de eenmalige overeenkomst aangegaan en de brief van de deurwaarder staat op mijn naam. HAHAHA ik heb NIETS met deze overeenkomst te maken. Ik ben alleen maar aan het bedenken hoe ik hun op kosten kan jagen. Iemand nog tips?
Laat je niet gek maken door ze, die deurwaarder is niet gek! Hij weet wel waar een overeenkomst aan moet voldoen.

tamaragino
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2013 10:17

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door tamaragino »

ook ik ben er ingetrapt!! net bevallen van een zoon en ik kreeg ook een telefoontje, ondanks dat heb ik goed en wel 1,5 jaar dat boekenpakket gehouden. ik heb dit +- 16-10-2013 opgezegd en ook gevraagd ik krijg toch geen boeken meer, nee mevrouw die krijgt u niet meer!! oke ik dacht mooi ben ik er vanaf. zie ik gister ( 16-11-2013) dat ik een brief heb gekregen tweede herinnering of ik 22,95 euro wil overmaken. terwijl ik alle boeken netjes betaald heb, die ik heb gekregen. dus toen ik deze brief zag ben ik wat gaan rondzoeken en kwam hier terecht. ik heb bij toeval het telefoon gesprek opgenomen met die man en ik ga er dinsdag voor bellen en zeggen dat als ze het bedrag niet kwijt schelden dat ik ermee naar de politie ga! misschien is het eens goed voor rader om deze zaak weer eens op te pikken!!


LelieEmma
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2014 00:33

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door LelieEmma »

Ik ben vandaag ook gebeld, ze hadden mijn gegevens via de Blije Doos o.i.d. Ik heb nergens in toegestemd, maar toen ze vroeg of ik mevrouw ... was zei ik ja. Verder heb ik gezegd dat ik nu telefonisch niks beslis, maar dat ik rustig op hun site wilde kijken. De vrouw aan de andere kant van de lijn noemde de website nog wel en toen kwam ik hier terecht.

MMJ7
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2014 10:54

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door MMJ7 »

Hallo

Ook ik ben erin getrapt
Nu had ik gebeld dat ik de boeken niet wou,
& zei ze vriendelijk schrijf maar retour erop en in de brievenbus
Ik dat gedaan!
Nu vandaag krijg ik een brief van de Incasso!

Wat moet ik doen?

Groet
Mandy

antjeaaltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2015 16:41

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door antjeaaltje »

Hier ook hetzelfde drama :( stom, heb me laten overhalen. Ben gebeld door kinderplezier. Zelfde verhaal als van n ieder hier. Alleen heeft kinderplezier geen telefoonnummer. Ik heb direct na de proefzending gemaild van verdere pakketten af te zien. Een bevestiging gekregen van ontvangst en dat ze het gingen verwerken. Nu helaas gewoon tweede pakket ontvangen ondanks dat ik voor de datum heb afgezegd. Na het eerste pakket kan dat tot de eerste vd nieuwe maand. Ik heb het al op de 21ste verzonden dus ruim op tijd. Aangetekend een brief sturen lijkt me redelijk zinloos naar n postbus bij dit bedrijf. Iemand tips. Ik kan het als alleenstaande moeder niet permitteren om steeds pakketten te ontvangen en betalen. Heb het rekeningnummer al geblokkeerd maar zit ook niet op deurwaarders te wachten. Alvast bedankt!

MMJ7
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2014 10:54

Re: kinderboeken max media

Ongelezen bericht door MMJ7 »

Antje
Ik had ook een mail gestuurd,
Ik heb daarna gebeld toen ik die brief kreeg van het incaso bureau,
En heb hun nogmaals gezegd, dat ik dit had opgezegd,
En dat ik geen boeken meer wou krijgen van hun, en dat ik anders met ze verder ging,
Sindsdien, nooit meer iets gehoord

Gesloten