Vreemd verhaal incasso-unie/postina
Geplaatst: 01 jan 2007 18:21
Het onderstaande verhaal speelt al bijna drie jaar geleden, maar ik kan nog altijd kwaad worden als ik eraan terugdenk.
Mijn man, toen nog wonend bij zijn ouders, had in een korte tijd meerdere ongevraagde zendingen ontvangen van Postina Shopping, en deze teruggestuurd. Nooit meer iets van gehoord. Bijna een jaar later is er een brief van de Incasso-unie, met een vreemd bericht over een openstaande rekening. Let wel: in het JAAR ervoor heeft hij NOOIT rekeningen of aanmaningen van Postina ontvangen!
Aangekruist dat de zending (we gingen er maar van uit dat het om een van die pakketjes ging) teruggezonden is, dachten we klaar te zijn. Maar nee, wat volgde was een briefwisseling waarin Incasso-unie uitgesproken grof en onbeschoft was, en waarin maar zeer weinig informatie kwam over het hoe en waarom van dit pakket. We hebben uiteindelijk een aantal oude verzendbewijsjes opgestuurd (want welk pakket ging het om? geen idee meer) en toen was het, maart, stil. We hebben om de twee weken gebeld om te vragen wat de voortgang was, maar elke keer werd er nog gewacht op een reactie van postina. In mei zijn we gestopt met bellen, en nog steeds was het stil. tot we in augustus ineens een brief kregen met het bevel binnen 48 uur te betalen, omdat de zaak anders voor de rechter zou komen, met alle bijkomende kosten. Er ZOU in juni een brief verstuurd zijn, vertelde de zeer onbeleefde dame aan de telefoon, maar die is dus nooit door ons ontvangen. Ook de gevraagde opheldering, en afschriften van de brief, is nooit gekomen. Omdat het om "maar" 60 euro ging, hebben we maar betaald, maar tot de dag van vandaag blijft het gevoel van opgelicht te zijn.
Waarom moet Incasso-unie vanaf de EERSTE brief zo onbeschoft zijn? Zijn er meer mensen die het slachtoffer geweest zijn van het "de balans in orde maken" van Postina op dergelijke smerige wijze? Is er iets te doen aan het feit dat als een brief van jouzelf aan een incassobureau iets aankomt, het jouw probleem is, en dat als een brief van hen aan jou niet aankomt, het ook jouw probleem is?
Mijn man, toen nog wonend bij zijn ouders, had in een korte tijd meerdere ongevraagde zendingen ontvangen van Postina Shopping, en deze teruggestuurd. Nooit meer iets van gehoord. Bijna een jaar later is er een brief van de Incasso-unie, met een vreemd bericht over een openstaande rekening. Let wel: in het JAAR ervoor heeft hij NOOIT rekeningen of aanmaningen van Postina ontvangen!
Aangekruist dat de zending (we gingen er maar van uit dat het om een van die pakketjes ging) teruggezonden is, dachten we klaar te zijn. Maar nee, wat volgde was een briefwisseling waarin Incasso-unie uitgesproken grof en onbeschoft was, en waarin maar zeer weinig informatie kwam over het hoe en waarom van dit pakket. We hebben uiteindelijk een aantal oude verzendbewijsjes opgestuurd (want welk pakket ging het om? geen idee meer) en toen was het, maart, stil. We hebben om de twee weken gebeld om te vragen wat de voortgang was, maar elke keer werd er nog gewacht op een reactie van postina. In mei zijn we gestopt met bellen, en nog steeds was het stil. tot we in augustus ineens een brief kregen met het bevel binnen 48 uur te betalen, omdat de zaak anders voor de rechter zou komen, met alle bijkomende kosten. Er ZOU in juni een brief verstuurd zijn, vertelde de zeer onbeleefde dame aan de telefoon, maar die is dus nooit door ons ontvangen. Ook de gevraagde opheldering, en afschriften van de brief, is nooit gekomen. Omdat het om "maar" 60 euro ging, hebben we maar betaald, maar tot de dag van vandaag blijft het gevoel van opgelicht te zijn.
Waarom moet Incasso-unie vanaf de EERSTE brief zo onbeschoft zijn? Zijn er meer mensen die het slachtoffer geweest zijn van het "de balans in orde maken" van Postina op dergelijke smerige wijze? Is er iets te doen aan het feit dat als een brief van jouzelf aan een incassobureau iets aankomt, het jouw probleem is, en dat als een brief van hen aan jou niet aankomt, het ook jouw probleem is?