LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eerste keer een keuken kopen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
leyu
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2007 22:26

eerste keer een keuken kopen

Ongelezen bericht door leyu »

Wij zijn bezig met de aanschaf van een keuken.
De vraag die wij hebben is of er ervaringen zijn met Pelgrim inbouw apparatuur. Is dit een duurzaam merk? Vergelijkbaar met bijvoorbeeld Simens?
Er zijn verschillende materialen voor de front. Hoogglans gelakt, Hoogglans kunststof en oppervlak met folie bekleed. Wat zijn de kwalitietsverschillen en prijsverschillen?
Alvast bedankt en de Beste Wensen voor 2007!

Pfffff

Re: eerste keer een keuken kopen

Ongelezen bericht door Pfffff »

Pelgrim is troep, maar dat geeft de prijs ook al aan.
Foliedeur ?? Lees eens wat topics.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: eerste keer een keuken kopen

Ongelezen bericht door maxx »

Tja, Pelgrim is geen Bosch, Siemens, Miele etc maar ik vind wel dat het de laatste jaren vooruit is gegaan wat product betreft.

Wat prijs betreft hoogglans folie en hoogglans kunststof liggen wat prijs betreft gelijk, hoogglans spuitwerk is een treetje hoger. Als de keuze gaat tussen kunststof of folie dan ga ik voor kunststof, vooral met strijklicht langs de kasten. Folie hoogglans vertoont dan vaak een sinaasappelhuidje.

De Abet fronten zijn ook voorzien van een kunststof laagje wat een superstrak front geeft. Voordeel van spuitwerk hoogglans is dat er geen afwerkrandjes om het front nodig zijn als bij de kunststof varianten.

Kijk en vergelijk in de winkel.

MVG

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: eerste keer een keuken kopen

Ongelezen bericht door kzin »

Pffff reageerd wat kort door de bocht, omdat alles onder de 25000 eur in zijn ogen niet deugt. :lol:
Pelgrim welliswaar geen siemens nivo, maar geeft tegenwoordig 5 jaar garantie op onderdelen en manuren, ook bij 1 apparaat. Dat zie ik siemens en bosch nog niet doen... Daar komt bij de bepaalde kookplaten A+ branders van atag hebben. Kan zelfs siemens niet tegenop.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: eerste keer een keuken kopen

Ongelezen bericht door mar53 »

Pelgrim is echt niet slecht met de kookplaten, je kan ook even naar atag kijken.
Ik adviseer absoluut geen combi, koelkast of vaatwasser van Pelgrim.
Atag koopt zijn vaatwassers bij Bosch. Wellicht is Bosch( of Siemens) nog goedkoper.
Kijk ook eens naar AEG of de Combi van Whirlpool/Bauknecht.

Je hoeft echt niet alles van een merk te nemen.
Een goede keukenleverancier geeft je ook tot 5 jaar garantie op de apparatuur.

leyu
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2007 22:26

Re: eerste keer een keuken kopen

Ongelezen bericht door leyu »

Bedankt voor jullie reacties :!:

Weet iemand een goede keukenzaak in de omgeving van Nijmegen?

JBnl
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 apr 2006 12:27

Re: eerste keer een keuken kopen

Ongelezen bericht door JBnl »

Als je in de buurt van nijmegen iets zoekt, zou ik eens gaan kijken bij de firma http://www.keiten-schmitz.de/

Het is in duitsland maar zeker de moeite waard.

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: eerste keer een keuken kopen

Ongelezen bericht door kzin »

Kijk ook eens naar AEG of de Combi van Whirlpool/Bauknecht.

Al naar de nieuwe MAG685 gekeken? deze is 100% gelijk aan de AMW520 van Whirlpool....... :?

leyu
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jan 2007 22:26

Re: eerste keer een keuken kopen

Ongelezen bericht door leyu »

veel informatie gezocht over de apparatuur.

We willen graag Bosch oven, type HBN 330550, dat is door de consumentbond gekozen als de beste. Afzuigkap is ook van Bosch, type DKE995E. Losse koelkast van Smeg, die mooie rode koelkast.

Zijn Bosch en Siemens twee merken van dezelfde fabrikant?

Qua vaatwasser en kookplaat zijn we er nog niet uit. Ik twijfel nog tussen keramische en inducitie kookplaat. Heeft iemand suggestie?

Groetjes

Jannekee
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 jul 2006 13:25

Re: eerste keer een keuken kopen

Ongelezen bericht door Jannekee »

Kom zelf ook uit NMGN en heb mijn keuken bij Scheffer Keukens in Zelhem gekocht (in 2006 is deze geplaatst). Heb een hoogglans gelakte keuken met inductiekookplaat (van Siemens).
Ben zeer tevreden over de service van hen. De keuken is meteen goed geplaatst, niks ontbreekt eraan en een keurige afwerking. Ik zou er gewoon een keertje een kijkje daar nemen, is zeker de moeite waard.
Als je twijfelt of inductie of keramisch, dan zou ik persoonlijk voor inductie gaan. Het kookt echt super. Ben zelf niet zo weg van keramisch, komt meer denk ik omdat ik al 13 jaar op inductie kook en dus daar handig mee ben.
Succes!

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: eerste keer een keuken kopen

Ongelezen bericht door roland48 »

Pelgrim apparatuur: dit kun je goed voorgeschoteld krijgen bij de Keukenconcorrent o.g. (zoek in dat geval op Keukenconcurrent).

Juist, die heb ik zelf dus (alle inbouw). Bij mij werkt het na 4 jaar nog naar behoren, het enige manco werd snel en onder garantie verholpen. Als Atag een beter merk is, dan het volgende:

De service die wordt verleend voor Pelgrim apparatuur valt onder de garantie van Atag-Etna-Pelgrim. Ik neem dan ook aan dat de Atag service even betrouwbaar is (niet onbelangrijk).

Tweede: oppervlak met folie heb ik al slechte ervaringen (loslaten) over gelezen (zoek op folie).

Broer van Guus
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 feb 2007 16:32

Re: eerste keer een keuken kopen

Ongelezen bericht door Broer van Guus »

Pelgrim is echt niet slecht met de kookplaten, je kan ook even naar atag kijken.
Ik adviseer absoluut geen combi, koelkast of vaatwasser van Pelgrim.
Atag koopt zijn vaatwassers bij Bosch.

En waar zou Pelgrim dan zijn vaatwassers vandaan halen???

Kijk eens in zo'n vaatwasser en zie de verschillen... of zie ze niet!!

heejj da's gek, daar zitten dezelfde knopjes in als in die van Siemens, Constructa, Bosch, Atag, Balay of Neff.

Logisch toch als ze in dezelfde fabriek gemaakt worden?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: eerste keer een keuken kopen

Ongelezen bericht door maxx »

Beste broer van Guus,

Even wat beter kijken in de folder. Slechts een paar modellen komen bij BSH vandaan en dat betreft een uitgekleede Bosch/Siemens.

MVG

Gesloten