LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Heet u de Bulgaren en Roemenen ook van harte welkom?

JA! Geweldig die Europese verbroedering!
9
24%
NEE! Ik vind het maar niks ..
22
58%
ergens tussenin
7
18%
 
Totaal aantal stemmen: 38

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Ongelezen bericht door sprokkel »

Zolang mij niets gevraagd wordt, mag ik er ook geen mening over hebben vind onze overheid.
Anders was het me wel gevraagd middels een refarendum.

Alleen gaat er iets niet goed hier, 3 stemmen uitgebracht en ik zie maar twee namen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door mr T. »

Per 1-1-2007 zijn er niet alleen 30 miljoen nieuwe burgers, maar dus ook, 30 miljoen nieuwe consumenten bijgekomen in de Europese Unie.
Inderdaad: de vereiste afdracht aan de EU om deze mensen in leven te houden en te voorzien van structuurfondsen zal spoedig weer flink moeten gaan stijgen. Het zal duidelijk zijn wie deze rekening gepresenteerd zal krijgen. Dan hebben we het nog niet gehad over de 'Bulgaarse loodgieter' en de ' Roemeense loodgieter' die hier de Nederlandse werknemer op de arbeidsmarkt gaan wegconcurreren (als daar na een 'invasie' vanuit Polen nog iets van over is)

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 03 Jan 2007 00:57 door venantius

Fijn ook, dat bijv. Roemenie een relatief jonge bevolking heeft.
Dit dankzij het ideaal van Ceaucescu, van minimaal 5 kinderen per gezin
Geruststellend idee, dat er straks EU-burgers zijn voor bejaardenzorg etc
Ze lopen hier al te zeuren over die babyboom van vlak na de
oorlog in Nederland.
Dus zo geruststellend vind ik het ook niet.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door sprokkel »

Maar wie gaat dadelijk de babyboom betalen van de europese landen die het niet zo goed voor elkaar hebben als Nederland.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 03 Jan 2007 14:11 door sprokkel

Maar wie gaat dadelijk de babyboom betalen van de europese landen die het niet zo goed voor elkaar hebben als Nederland.


Dit bedoel ik dus.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door Jonjo »

Venantius, waar haal jij de brutaliteit vandaan om iemand het predicaat bejaarde te geven als ie amper of net 60 jaar is. Ik voel me aangesproken. Bejaarden of liever de ouderen zijn in mijn opinie, mijn schoonouders
88 en 86 jaar. Dus gelieve even te dimmen.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door kiz »

Bejaarden of liever de ouderen zijn in mijn opinie, mijn schoonouders 88 en 86 jaar. Dus gelieve even te dimmen.
Met alle respect Jonjo, maar er zijn seniorenregelingen voor 55+ers, en AOW (voluit Algemene OuderdomsWet) voor elke 65+er... dus daar "ergens" zou ik de grens ook getrokken hebben. Bejaard wil toch niet zeggen "afgeschreven"? Dat is maar welke invulling iemand er zelf aan geeft.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door G7 »

Venantius, waar haal jij de brutaliteit vandaan om iemand het predicaat bejaarde te geven als ie amper of net 60 jaar is.
Helemaal mee eens. :shock: Ook ik ben van die generatie en spring nog rond in het leven als iemand van 30. :P

Van mij mogen die mensen rustig komen, ook al hebben ze mij niets gevraagd. Hebben ze ook met de Euro niet gedaan. Hebben ze ons ook door de strot gedouwd. Dus.............. Laat maar komen!

PS. Ik kan op mijn leeftijd nog altijd zelf de nootjes kauwen. Jullie dan?

:wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik lik alleen het chocolade laagje eraf, en geef de nootjes bij mijn wekelijkse uitstapje aan de chauffeur van de bus. 8)

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 03 Jan 2007 17:03 door G7

Quote:
Venantius, waar haal jij de brutaliteit vandaan om iemand het predicaat bejaarde te geven als ie amper of net 60 jaar is.


Helemaal mee eens. Ook ik ben van die generatie en spring nog rond in het leven als iemand van 30.


PS. Ik kan op mijn leeftijd nog altijd zelf de nootjes kauwen. Jullie dan?

Wat dacht je hiervan.Ik hang een touw uit het raam en ga er met
mijn tanden aan hangen.En dat voor 68 jaar.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Pffff, dat is lang. 68 jaar aan een touw hangen.

ik mis trouwens twee procent van de stemmen. Er staat nu twee keer 41 en een keer 16. Je kan niet eens een andere optie kiezen, en toch kom ik maar op 98 procent.

Of ligt dat aan mijn computer?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door G7 »

Ik lik alleen het chocolade laagje eraf, en geef de nootjes bij mijn wekelijkse uitstapje aan de chauffeur van de bus.
:lol: Die kende ik al! Heb ik ooit als e-mail doorgestuurd gekregen.

Toen ik mijn posting schreef, moest ik daar ook aan denken. :D

Ja bot321, je hebt altijd baas boven baas he? Maar vind het knap van je! :wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Sommigen gaan gedwongen aan een touw bungelen, anderen doen dat vrijwillig. We leven in een gekke wereld.

mvannoordenne
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2007 18:08

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door mvannoordenne »

:D
Fijn dat Europa verder geheeld wordt. Roemenen en Bulgaren zijn al eeuwen Europeaan. Financieel voor een belangrijk deel verarmd, maar een rijke cultuur, gecombineerd met grote dynamiek en positivisme bij de jonge generatie(s). Ga er eens kijken, in plaats van uit je luie stoel te oordelen. En als je het dan toch vooral financieel bekijkt: je bent op je vakantie goedkoper uit dan elders, dus da's alvast het eerste verdiend. En als je echt contact maakt, kom je (nog) rijker terug. Bedenk daarbij wel, Roemenen en Bulgaren zijn ook mensen, en die heb je in alle soorten en maten. Het paradijs is ook daar niet.

Wijsgids

dodge2
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2007 18:17

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door dodge2 »

Na Polen (de bekende koper/metaal/auto enz. dieven),hebben ze het
in het hoofd gehaald om ook Roemenie en Bulgarije bij de EU te halen.
Ik kan U allen nu alvast vertellen dat we nu werkelijk alles aan de ketting moeten gaan leggen,zowel de spullen in je voortuin als het gemeente meubulair.
Als je denkt dat Polen dieven zijn,dan heb je de Roemenen en Bulgaren nog niet bezig gezien.
Verder zijn deze gasten nog ff wat harder als de Polen wat dan weer betekent dat er nog brutalere/laffere en geweldaderige overvallen op
ouderen en kinderen zullen plaatsvinden.
Ook zal het aantal gevallen van zakken rollen schrikbarend stijgen alsmede gevallen van oplichting.
Onze fijne regering weet dit,maar doet daar nix mee omdat ze als het braafste jongetje/meisje van de klas achter de EU aan willen lopen.
Bereid u maar alvast voor op een verdubbeling van uw zorgkosten en bovenal van de verzekerings kosten.
U BENT GEWAARSCHUWD , welkom alle Roma`s

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door tienepien »

En zie hier de reden waarom een referendum over dit soort zaken niet zo'n goed idee is :)

Kom op zeg, hoeveel van de kleine criminaliteit die je beschrijft wordt in Nederland daadwerkelijk gepleegd door Polen? Als er criminele Polen naar Nederland komen, houden die zich echt niet bezig met dat kruimelwerk...

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door mr T. »

De aldaar bestaande corruptie is niet verwonderlijk gezien de lage lonen.
Dat, terwijl de prijzen vaak hetzelfde of hoger zijn dan in NL.
Mensen moeten toch 'eten' nietwaar?
Die mensen zullen ook moeten eten. Dat betekent echter niet dat het rijke deel van de EU daar maar voor zal moeten zorgen. En waarom een land bij de EU betrokken dat zo corrupt is.
In Nederland kun je feitelijk spreken van omgekeerde 'corruptie' alwaar iedereen die eerlijk in loondienst werkt, schandalig wordt 'afgeroomd'
Belachelijk gewoon, hoe weinig er in NL van elke verdiende euro overblijft, na aftrek van loon-belasting, sociale lasten etc.
Wel: als er straks vrij verkeer van personen, goederen en kapitaal heerst: grijp deze buitenkans en ga er werken. Kom dan vervolgens niet retour naar Nederland om te klagen over het bedroevende niveau van voorzieningen.
Al met al, zie ik de Roemenen als 'gewone', hartelijke, mensen, die hun gevoelens minder verbergen dan de gemiddelde Nederlander, en die niet beter of slechter zijn dan Nederlanders, maar wel heel lang, een totaal andere politieke achtergrond hebben ondergaan.
Aardig en vriendelijk zullen ze ongetwijfeld zijn. Een kostenpost voor de belastingbetaler in de rijke lidstaten zijn ze ook. Denk dat de meeste Nederlanders het laatste aspect het zwaarst laten wegen in de meningsvorming over Bulgaren en Roemenen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door SJZ »

Geplaatst op 04 Jan 2007 03:15 door venantius

In Nederland kun je feitelijk spreken van omgekeerde 'corruptie' alwaar iedereen die eerlijk in loondienst werkt, schandalig wordt 'afgeroomd'
Belachelijk gewoon, hoe weinig er in NL van elke verdiende euro overblijft, na aftrek van loon-belasting, sociale lasten etc.
Van die belastingen en premies worden nuttige dingen betaald, zoals bijvoorbeeld gezondheidszorg en uitkeringen.

Toen jij zelf een uitkering had vond je het ineens WEL goed dat (andere) mensen belastingen en premies voor jouw UWV-uitkering moesten betalen.

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door mr T. »

Bijstand, waarvoor geen premie betaald wordt, heb ik nooit gehad.
Een vorm van 'bijstand' waar wel premie voor is betaald dus wel. Dit of die premie bestaan heeft uit een inhouding of een belasting. En de laatste categorie zal ongetwijfeld na de komst van nog meer armoedzaaiers in de EU, in Nederland wel weer eens kunnen gaan stijgen. En dat voor iets waar eigenlijk geen draagvlak voor is in de samenleving.
Drempels voor bijstand liggen zo hoog dat weinig burgers die nog krijgt.
Wel eens afgevraagd waar de bijstand voor is bedoeld?

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Roemenen en Bulgaren, Van Harte Welkom!

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik denk eerder dat Roemenen en Bulgaren die hier komen de baantjes zullen doen die niemand wil, wat ze ook ziet bij bijvoorbeeld illegale Chinezen. Kok in een restaurant, schoonmaker, ober, aspergeplukker... Alleen kunnen zij er een werk- en verblijfsvergunning mee krijgen op grond van het Europees Verdrag. Ik hoop overigens van harte dat de economie daar dermate opkrabbelt dat men niet meer hier hoeft te komen, zoals in Portugal en Italie is gebeurd.

GELUKKIG is de staat niet zo naief iedereen meteen zomaar bijstand te geven, dan zou niemand meer willen werken! Laat Nederland maar het Somalie van Europa worden, dan weet ik tenminste dat de betaalde belasting van mijn inkomen goed wordt besteed!

De nieuwe Walhalla's voor economische migranten zijn overigens de noordelijke landen, met name Finland. Wie daarnaartoe emigreert krijgt bijstand en als je de taal nog niet spreekt hoef je zolng je taallessen volgt niet te solliciteren.

Gesloten