NIET BETALEN bij klachten over Het Net
Geplaatst: 02 jan 2007 15:00
Had afgelopen zomer 2006 gedurende meer dan een maand een slechte of geen email verbinding en klachten over de incompetentie en bureaucratie van de helpdesk. Kreeg op mijn brief aan de Directie geen gehoor. Heb toen als schadevergoeding gewoon mijn abonnementsgeld voor 2 maanden ingehouden. Kreeg natuurlijk de KPN als incasseerder op mijn dak. De reacties en toonzettingen van KPN en de non reactie van Het Net getuigen van een ongekende arrogantie en miskenning van consumentenrechten. Namelijk een leverancier behoort datgene te leveren waarvoor is gecontracteerd en wordt betaald. Misschien kent men bij KPN / Het Net het woord KLANT, de betekenis in ieder geval niet.
Mijn advies aan een ieder is, massaal NIET betalen.
Ik bertaal niet automatisch en heb het abonnementsgeld van Het Net ingehouden. Als je wel automatisch betaald dan kan je dat binnen 1 maand terugdraaien en de KPN rekening minus Het Net abonnementsgeld overmaken. Het gaat immers over de provider Het Net (dochter van KPN) en niet over de ADSL lijn en telefoon. Daar mag KPN niets aan doen ondanks eventuele dreigende taal !!! Vermeld dat dus in je brief aan KPN.
Laat je niet intimideren door KPN of door haar incassobureaus. Laat het desnoods op de kantonrechter aankomen. Dit soort zaken win je in 9 van de 10 gevallen als het al zover komt.
Niet betalen en overgaan naar een andere provider (hetgeen ik inmiddels heb gedaan) is de enige macht van de consument. Misschien leert men dan eens zijn lesje.
Wordt vervolgd.
Mijn advies aan een ieder is, massaal NIET betalen.
Ik bertaal niet automatisch en heb het abonnementsgeld van Het Net ingehouden. Als je wel automatisch betaald dan kan je dat binnen 1 maand terugdraaien en de KPN rekening minus Het Net abonnementsgeld overmaken. Het gaat immers over de provider Het Net (dochter van KPN) en niet over de ADSL lijn en telefoon. Daar mag KPN niets aan doen ondanks eventuele dreigende taal !!! Vermeld dat dus in je brief aan KPN.
Laat je niet intimideren door KPN of door haar incassobureaus. Laat het desnoods op de kantonrechter aankomen. Dit soort zaken win je in 9 van de 10 gevallen als het al zover komt.
Niet betalen en overgaan naar een andere provider (hetgeen ik inmiddels heb gedaan) is de enige macht van de consument. Misschien leert men dan eens zijn lesje.
Wordt vervolgd.