LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kerstboom Intratuin

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
joep1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2007 15:34

Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door joep1 »

Heeft er iemand ook klachten over de kerstbomen van de Intratuin?
Die van ons ging na 2 dagen al droevig hangen en de naalden vielen
er veelvuldig vanaf. En het was nogwel een Nordmann!!!!

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door bot321 »

Hoezo de naalden vielen er veelvuldig vanaf.
Ze kunnen er toch maar een keer vanaf vallen :wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Was het een kunstboom, of was het een echte?

Ik heb dat eens gehad met een kunstboom van de Xenos. Die was kennelijk zo goed nagemaakt, dat ie zelfs de naalden losliet.........

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Zijn er ook merken in kerstbomen???

Tsja, je moet wat om te rechtvaardigen dat ze er 40 euro voor durven vragen tegenwoordig. "Ja meneer, dit is een A-merk kerstboom..."

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door tienepien »

Je hebt wel verschillende soorten natuurlijk :)

Maar goed, het blijft een levend product en dit soort dingen kunnen voorkomen. Op zo'n moment moet je gewoon even terug gaan naar de winkel zodat ze daar kunnen kijken of het aan de boom of aan de verzorging (plaats, water etc.) ligt en ze je tips of een vervangende boom kunnen geven. Ben je terug geweest?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

De hele kerstboom aftuigen en een nieuwe meenemen... :D Weer de gang vol dennenaalden.

Kom op, het is een kerstboom, zo'n ding gebruik je 2 week en daarna steek je hem in de fik. Maar je kan er nu, 9 januari, best mee teruggaan en een nieuwe eisen :) Heb je alvast 1 voor volgend jaar :D

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik laat die van mij gewoon staan. Begin december plak ik de naalden er weer aan.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door tienepien »

Of je laat alle naalden eraf en spuit m goud ofzo... Een hele moderne kerstboom die ook nog eens heel lang meegaat :)

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door flepp »

Koop voortaan een kunstboom hoeft er ook niet zulke onzin verkocht te worden.

pretorxo
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2007 14:02

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door pretorxo »

Er wordt hier natuurlijk een beetje gekscherend op gereageerd en dat is prima, maar het kan toch wel een beetje vervelend zijn..

Mijn moeder kocht ook een Normanspar bij de Intratuin (is hier net overgenomen door de Tuinland). Na een dag vielen er ontzettend veel naalden uit (echt elke dag 2 keer vegen) en nog voor de kerst zag ie er niet meer uit. En da's toch niet zo grappig. (Je betaalt er wel voor).
Dus, ja wij herkennen dit verhaal.

Ze heeft hem de dag na de kerst meteen de deur uitgegooid. Volgend jaar hopelijk toch meer geluk met de boom..

Groetjes!

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door tienepien »

Wat je ook kan doen als je niet wil aftuigen, (had ik niet aan gedacht, heb zelf nooit een kerstboom) is een foto maken van je boom en/of een takje afknippen en daarmee naar het tuincentrum gaan.

Kerstbomen, planten, bloemen, allemaal levende handel waarvan je als verkoper niet altijd van te voren kunt zien of er iets mis is met het product en waarvan de houdbaarheid heel erg afhankelijk is van hoe de verzorging is.
Wanneer je er iets niet goed aan is, altijd even mee teruggaan. Het kan namelijk aan heel veel dingen liggen: het product zelf, en wanneer er veel klachten over komen kan de verkoper daar iets mee tegenover zijn leverancier, of aan de behandeling bijvoorbeeld, en dan kun je tips krijgen over hoe het wel moet en vaak valt er dan nog erg veel aan te redden. Daarnaast kun je vaak een vervangend exemplaar krijgen (Wanneer het niet aan de klant te wijten is)

Helanja
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 aug 2005 08:36

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door Helanja »

Bij Intratuin staat de boom in een onverwarmde ruimte. Thuis hebben jullie, neem ik aan, de verwarming aan. Misschien is dat de oorzaak?

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Kerstbomen Intratuin

Mijn zoon werkt bij zo'n Intratuinvestiging en verkoopt met zijn ploegje ook kerstbomen.
Vrijwel altijd gaat dit goed en zijn de mensen, ook al door de vriendelijke behandeling daar erg tevreden maar af en toe kan er inderdaad een kleine partij zijn die al bij de kwekerij niet goed zijn bewaard.

Maar...... elke boom die er voor de kerst en niet al in de zomer gekocht natuurlijk niet meer zo fraai uitziet of, zoals een Nordmann zijn naalden al voor de kerst gaat verliezen kan heel makkelijk zo'n boom omruilen.
---Van de ruim 6000 bomen zo weinig klachten dat 1 hand voldoende was om te tellen-----

Echter........... er zijn mensen die dat ook nog na de kerst willen, sterker nog!! Na nieuwjaar hun boom willen ruilen!! Zonder wortel, met weinig kluit waarvan nooit gezegd is dat die geplant kan worden!!

Maar zelfs dan doet die Intratuin niet moeilijk en wordt ook in twijfelgevallen een tegoedbon verstrekt bij de klantenbalie.

Let wel!!!
De ene Intratuinvestiging is de andere niet!!
Ieder heeft zijn eigen eigenaar die slechts het concept heeft om via grote inkoop voor een goede prijs te kunnen leveren en....... eisen kan stellen aan de kwaliteit.

Grootvader
dus de vader van de nu 34 jarige zoon die daar al ruim 20 jaar werkt.
Eerst als stageloper (was toen Vliet & Wielinga)nu al jaren met zijn eigen specialiteit en afdeling tuinplanten.

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door gravedigger »

Kerstbmen in augustus? Het moet niet nog doller worden :o

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Kerstbomen.

Heer Gravedigger,

Er zijn nu eenmaal mensen die denken: "Je kan er niet vroeg genoeg bij wezen".

En....... toekomstige kopers van een kerstboom;
Vooral voor hen die vloerverwarming hebben,
Thuis 10 cm van die boom nog afzagen en in een standaard zetten die met water gevuld kan worden (en ook bijvullen!!).

Ja, dat klopt. Ik heb het er met mijn zoon over gehad.

Grootvader

Uiteraard hoef ik geen boom te kopen!

♪♪ Jingle Bell,jingle bell ♫♫

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door bot321 »

Ik heb er een met een kluit in een emmer staan
met de ballen en lampjes er nog in.Met de Kerst gaat hij
weer naar binnen stekker erin klaar is kees.
Ben altijd de snelste in de buurt :wink:
Heb altijd wel medelijden met de Kerstman hoor
want hij heeft zijn zak op zijn rug en zijn ballen in de boom :shock:

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Kerstboom Intratuin

Ongelezen bericht door cybertomaat »

moest ik nu in augustus kopen die boom ??? :lol:

Gesloten