Pagina 1 van 1
Canal Digitaal Service geen, kosten hoog!
Geplaatst: 03 jan 2007 15:41
door dreamcatcher
Vorig jaar verplicht een nieuwe smartcard aan moeten schaffen, vanwege zogenaamde veilgiheidsoverwegingen: kosten € 80,00. Nu blijkt onze receiver niet meer te voldoen en zijn we verplicht een nieuwe digitale receiver EN een nieuwe kaart aan te schaffen, willen we via de schotel nog enige zender kunnen ontvangen. We kregen een "geweldig"aanbod om voor € 149,00 een nieuwe receiver en kaart aan te schaffen. Omdat we met de Kerst toch graag tv wilden kijken hebben we deze actie via de site aangeschaft en er werd onmiddellijk € 209,45 van onze rekening afgeschreven. Hoezo leuke actie??? We kunnen op geen enkele manier contact krijgen met Canal Digital en hebben nu (3 januari 2007) nog steeds geen receiver en kaart ontvangen! De enige zender die we nu nog kunnen ontvangen is Nederland 2: rest is inmiddels al geblokkeerd. Hoezo: iedereen heeft het recht de publieke zenders te ontvangen?? We hebben gemaild en alles per post nog eens extra verstuurd, maar tot nu toe geen enkele reactie! Wat is dit voor service? Wel incasseren, wel korting beloven en snelle levering, maar in de praktijk blijkt dat ze alleen maar zakken vullen!!!!!!!!!
Weet iemand een goed alternatief en een manier om erachter te komen hoe het zit met onze bestelling?? Wat een arrogantie van die lui! En het woord service betekent voor hen: kassa!!!!!!!! verder niks!
En nu?????????
Re: Canal Digitaal Service geen, kosten hoog!
Geplaatst: 03 jan 2007 16:19
door old no.7
Als het kan zo snel mogelijk de incasso van Canal laten storneren.
Dan zullen ze wel gaan reageren neem ik aan.
Re: Canal Digitaal Service geen, kosten hoog!
Geplaatst: 04 jan 2007 20:40
door Marssjo
Vorig jaar ?? Eind maart 2005 was volgens mijn gegevens de kaarten omruilactie van CanalDigitaal. Uit jouw bericht maak ik op dat je nog een "ouderwetse" ontvanger volgens de Irdeto codering gebruikt. Het is al vele jaren bekend (heeft ook in diverse media gestaan) dat CanalDigitaal liever al jaren terug gestopt was met Irdeto en alleen in Seca codering was verder gegaan. Omdat er nog zoveel mensen via Irdeto keken zijn ze gaan simulcrypten dus zowel Irdeto als Seca coderen. Verder werden nieuwe zenders bij CD nog alléén in Seca codering uitgezonden, juist om mensen te bewegen op een Seca ontvanger over te stappen. Ik heb toen gekozen voor een Seca kaart, wilde toch een nieuwe ontvanger kopen, en hoefde maar 19.95 te betalen.
Als je via CD een nieuwe ontvanger hebt besteld kan je volgens mij via hun site je bestelling inzien. Vanwaar die 60.45 meerprijs? Bezorgkosten, administratie of abonnementskosten?
Feit is dat die ouwe Pace ontvangers jarenlang een beeldverbetering in de weg hebben gestaan. CD gaat die nu doorvoeren dus daarom gaan langzaam aan alle zenders op zwart. Ik las dat CD binnenkort wil beginnen met email. Zal hoog tijd worden want de klantvriendelijkheid is idd ver te zoeken. Monopolistengedrag.... Maar vergeleken met kabel en KPN-tv scoort CD kwa beeldkwaliteit beter alhoewel het veel beter geweest is... Teveel zenders in 1 transponder
Re: Canal Digitaal Service geen, kosten hoog!
Geplaatst: 11 jan 2007 13:48
door jaap50
Canal Digitaal is inderdaad een zeer klantonvriendelijk bedrijf. Ik snap ook niet dat het Ministerie van OCW niet ingrijpt. CD distribueert nl. (waarschijnlijk tegen betaling) onze publieke omroep, die gratis via CD te ontvangen zouden moeten zijn.
Tips over hoe om te gaan met CD kun je overigens hier lezen:
http://klagersbond.wiki.xs4all.nl/index ... l_digitaal
Re: Canal Digitaal Service geen, kosten hoog!
Geplaatst: 17 jan 2007 17:37
door Marssjo
die gratis via CD te ontvangen zouden moeten zijn.
Gratis is heel wat anders dan FTA (Free To Air). Bijv. BVN is FTA maar Ned1,2 en 3 zijn FTV (Free To View) als je een werkende smartcard hebt.
De zenders Ned1,2 en 3 mogen niet FTA worden uitgezonden ivm de auteursrechten welke op veel van de programma's rusten.
Ben het wel met je eens dat de klantvriendelijkheid veel beter kan.
Er is nu een belangenvereniging voor schotelbezitters:
http://www.schotelbezitter.nl
Nu nog afwachten of die wat kan betekenen.
Re: Canal Digitaal Service geen, kosten hoog!
Geplaatst: 17 jan 2007 17:46
door jaap50
Ik weet dat Ned 1,2,3 niet FTA kunnen uitzenden vanwege rechten. Maar wat ik me nog wel afvraag waarom dat niet gedeeltelijk kan. Zo kan bijv. het Journaal en allerlei andere programmaas dan ongecodeerd worden doorgegeven en programmaas waarbij dat niet anders kan kunnen gecodeerd worden. Landen als o.a. Oostenrijk lost dat probleem ook op deze manier op. Het beeld gaat dan op zwart met een mededeling daarover.
Re: Canal Digitaal Service geen, kosten hoog!
Geplaatst: 17 jan 2007 18:16
door Marssjo
Bij de publieke omroepen werkt nu, na een -tig aantal jaren, het PDC systeem ook nog steeds niet. Wil je er dan nog iemand bij gaan zetten om het codeerknopje steeds uit en aan te gaan zetten ???
Re: Canal Digitaal Service geen, kosten hoog!
Geplaatst: 18 jan 2007 11:39
door jaap50
Dat lijkt me inderdaad niet van deze tijd. Maar als het niet anders kan ja ! Het zou voor vele Nederlanders in binnen en buitenland betekenen dat ze voor Ned 1,2 en 3 niets meer met CD te maken hoeven hebben.
Re: Canal Digitaal Service geen, kosten hoog!
Geplaatst: 20 jan 2007 19:20
door ptamerus
Dit is duidelijk een wijze van legale oplichting.
Als je al deze smerige trucken kunt bedenken wordt je multi moljonair!.
Ik dank dat ik een een actie groep ga beginnen om al deze oplichters te gaan benadelen.
PT
Re: Canal Digitaal Service geen, kosten hoog!
Geplaatst: 21 jan 2007 11:15
door KPN
Waarom zou het helemaal gratis moeten dan?
Via de satelliet uitzenden is heel erg duur.
Voor de echte vrekken onder ons, is het al heel lang mogelijk om GRATIS via de ether te kijken naar de publieke omroepen. Eerst analoog en nu digitaal. Wat is nu dan eigenlijk het probleem??
Als satelliet tv een succes moet worden in Nederland, dan moet het nog duurder worden dan het nu al is.
Re: Canal Digitaal Service geen, kosten hoog!
Geplaatst: 06 feb 2007 11:46
door BenH
Ook ik kreeg een aanbieding ter vervanging van mijn Pace 500 ontvanger. Een Thomson voor €149,00 met €50,00 korting via hun webshop. De site van CD klopt gewoon niet en kan ik dus niet bestellen voor die prijs. Diverse keren geschreven waar je geen antwoord op ontvang alleen 1x een stappenplan ontvangen die ook al niet klopt (vanwege hun site)
Eindeloos bellen (met wachttijden van 12 min. of meer voor €0,20 p/min.) en verkeerd voorgelicht worden en beloftes van terug bellen die niet worden nagekomen. Na de zoveelste keer bellen kreeg ik op 06-02-2007 te horen dat de aanbieding geldig was tot 31-01-2007 terwijl ik op 27-11-2006 al gereageerd heb. Nu willen ze me €219,00 laten betalen en waarschijnlijk ook nieuwe registratiekosten van €19,95, maar dat wisten ze ook nog niet.
Bij mijn laatste gesprek kreeg ik te horen dat dit de "policy" was van CD. en daar moest ik het maar mee doen.
Kan niemand daar nu iets tegen doen?