LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] NUON,,,DRAMA!!!!!
NUON,,,DRAMA!!!!!
Ik heb ook een probleem.
vorig jaar juli gingen wij de wsnp in...er werd door nuon een tussentijdse afrekening gemaakt.
1 voor de bewindvoerder en 1 voor ons zelf..logisch.
alleen voor dat ik de wsnp in ging,kreeg ik van de nuon het verhaal dat ik een tegoed had van 811.30 en dat daar termijnen mee waren verekent...heel goed.
ze waren tot de ontdekking gekomen dat we teveel hadden betaalt tussen 2002 en 2004.vandaar dat tegoed van 811.30
op mijn tussen tijdse afrekening stond dat tegoet vermeld en m,n maandtermijn werd halve wege het jaar 275,89.
2 keer zo veel als normaal.
want ze waren vergeten om vanaf november 2004 tot augustus 2005 energie in rekening te brengen,dus ik moest 4 keer 275,89 gaan betalen.
want dan konden ze dat daar mee verekenen.
de eerste 2 termijnen hebben ze verekent met m,n teruggave van eind 2005, de andere 2 termijnen moest ik maar ophoesten,en heb dat uiteindelijk ook gedaan.
ik zou het teveel betaalde bedrag wel terug krijgen volgens de nuon...
maar mooi niet dus.
ook al zijn er verekeningen gedaan,dan nog heb ik veels te veel betaalt ondertussen,en ik krijg geen gehoor,alleen maar vervelende mensen die daar in dat callcenter zitten.
ik zit nu te wachten op m,n betalings gegevens van 2005 volgens de nuon,want die konden ze niet vinden,en dat zou dan op gestuurt worden,maar dat duurt dan weer 3 weken??
en steeds krijg je een ander verhaal.
,,er klopt heel veel niet,de tussentijdse afrekeningen van die van mij en de bewindvoerder klopt niet...
brieven die ik ontvang van nuon,zijn vaag en staan vol typfouten.
excuses en noem maar op,maar er wordt niet gesproken over mijn geld wat te veel betaalt is.
weet iemand welke weg ik moet bewandelen,want m,n bewindvoerder zegt dat ik het zelf moet doen,,,lekker makelijk he.
Wordt goed naar van die nuon...groetjes,darcy
vorig jaar juli gingen wij de wsnp in...er werd door nuon een tussentijdse afrekening gemaakt.
1 voor de bewindvoerder en 1 voor ons zelf..logisch.
alleen voor dat ik de wsnp in ging,kreeg ik van de nuon het verhaal dat ik een tegoed had van 811.30 en dat daar termijnen mee waren verekent...heel goed.
ze waren tot de ontdekking gekomen dat we teveel hadden betaalt tussen 2002 en 2004.vandaar dat tegoed van 811.30
op mijn tussen tijdse afrekening stond dat tegoet vermeld en m,n maandtermijn werd halve wege het jaar 275,89.
2 keer zo veel als normaal.
want ze waren vergeten om vanaf november 2004 tot augustus 2005 energie in rekening te brengen,dus ik moest 4 keer 275,89 gaan betalen.
want dan konden ze dat daar mee verekenen.
de eerste 2 termijnen hebben ze verekent met m,n teruggave van eind 2005, de andere 2 termijnen moest ik maar ophoesten,en heb dat uiteindelijk ook gedaan.
ik zou het teveel betaalde bedrag wel terug krijgen volgens de nuon...
maar mooi niet dus.
ook al zijn er verekeningen gedaan,dan nog heb ik veels te veel betaalt ondertussen,en ik krijg geen gehoor,alleen maar vervelende mensen die daar in dat callcenter zitten.
ik zit nu te wachten op m,n betalings gegevens van 2005 volgens de nuon,want die konden ze niet vinden,en dat zou dan op gestuurt worden,maar dat duurt dan weer 3 weken??
en steeds krijg je een ander verhaal.
,,er klopt heel veel niet,de tussentijdse afrekeningen van die van mij en de bewindvoerder klopt niet...
brieven die ik ontvang van nuon,zijn vaag en staan vol typfouten.
excuses en noem maar op,maar er wordt niet gesproken over mijn geld wat te veel betaalt is.
weet iemand welke weg ik moet bewandelen,want m,n bewindvoerder zegt dat ik het zelf moet doen,,,lekker makelijk he.
Wordt goed naar van die nuon...groetjes,darcy
Re: NUON,,,DRAMA!!!!!
Hetgene dat je bewindvoerder zegt is juist. Je hebt teveel betaald en is door de NUON verrekend. Dat jij vind dat je teveel betaald? die indruk heb ik ook weleens maar kijkend wat er allemaal op energie draait dan denk ik dat NUON het juist inschat.
Hallo.
Allereerst dienen alle vorderingen van voor de WSNP bij de bewindvoerder ingedient te worden. Ook de tegoeden deze moeten op de boedelrekening gestort worden. De bewindvoerder mag u nooit zaken op laten lossen van voor de sanering. Nuon is zeer stug maar toch te breken, is mij ook gelukt dankzij medewerker, jammer genoeg is die door zoveel forumgebruikers weggepest.
Ronald.
Allereerst dienen alle vorderingen van voor de WSNP bij de bewindvoerder ingedient te worden. Ook de tegoeden deze moeten op de boedelrekening gestort worden. De bewindvoerder mag u nooit zaken op laten lossen van voor de sanering. Nuon is zeer stug maar toch te breken, is mij ook gelukt dankzij medewerker, jammer genoeg is die door zoveel forumgebruikers weggepest.
Ronald.
-
Wel een heel hoog voorschotbedrag! Vertel eens iets over jouw gezinssamenstelling. Als ik daarover iet weet kan ik je nader informeren over wat normaal is!
Chanmaster
De hoogte van het voorschot is van meer factoren afhankelijk dan alleen de gezinssamenstelling.
Ik denk trouwens dat "de medewerker"zich wel met diy klusje zal bezighouden. Deze zal om een contractrekeningnummer vragen, dit kunt u gerust geven. Daar kan niemand iets mee behalve iemand die toegang heeft tot het nuonnetwerk.
De hoogte van het voorschot is van meer factoren afhankelijk dan alleen de gezinssamenstelling.
Ik denk trouwens dat "de medewerker"zich wel met diy klusje zal bezighouden. Deze zal om een contractrekeningnummer vragen, dit kunt u gerust geven. Daar kan niemand iets mee behalve iemand die toegang heeft tot het nuonnetwerk.
mijn gezin bestaat uit 2 volwassenen en 3 kinderen...
ik ben heel erg energiebewust bezig in huis,,dus wat jonjo meld is niet helemaal juist...
ik betaalde eerst 139,90 voor gas,want energie had ik via greenchioce.
maar ik had rond het bedrag van 168 euro moeten zitten denk ik, voor de maanden dat ze geen electra in rekening hadden gebracht.
want mijn nieuwe maandtermijn werd in december 168 euro.
maar het gaat over het te veel betaalde geld van de maanden die verekent zijn,met de 4 termijnen van 275,89.
en dat is een hoop geld,
maar aan wie moet ik dan m,n klantnummer geven???
groetjes,darcy
ik ben heel erg energiebewust bezig in huis,,dus wat jonjo meld is niet helemaal juist...
ik betaalde eerst 139,90 voor gas,want energie had ik via greenchioce.
maar ik had rond het bedrag van 168 euro moeten zitten denk ik, voor de maanden dat ze geen electra in rekening hadden gebracht.
want mijn nieuwe maandtermijn werd in december 168 euro.
maar het gaat over het te veel betaalde geld van de maanden die verekent zijn,met de 4 termijnen van 275,89.
en dat is een hoop geld,
maar aan wie moet ik dan m,n klantnummer geven???
groetjes,darcy
Er zit hier of het forum iemand die actief is voor nuon, die heet "de medewerker".
Deze vraagt niet naar uw klantnummer, maar naar uw contractrekeningnummer.
Deze vraagt niet naar uw klantnummer, maar naar uw contractrekeningnummer.
Ik hoop echt dat de medewerker er op in gaat en bepaalde forumleden niet weer gaan blèren over betrouwbaarheid. Soms is het bedrag plus datum al voldoende.
Succes. Ronald.
Succes. Ronald.
@chanmaster:
je hebt nog steeds helemaal niks geleerd hè?!
Man man, hou toch eens op met die voetzoekers!!!!
je hebt nog steeds helemaal niks geleerd hè?!
En wat dacht je van het soort woning, de ligging, de mate van isolatie, de aanwezige apparatuur, het leefpatroon en de algemene omgang met energie????????Wel een heel hoog voorschotbedrag! Vertel eens iets over jouw gezinssamenstelling. Als ik daarover iet weet kan ik je nader informeren over wat normaal is!
Man man, hou toch eens op met die voetzoekers!!!!
@ wicher jij ook niet. Het gaat hier om kosten niet om verbruik alles lezen en niet de laatste berichten Foei. Hier betreft het een WSNP met de daar aan verbonden plichten en rechten. De saniet mag eigenlijk niets op eigen houtje regelen daar is de bewindvoerder voor. Saniet MAG alle vorderingen van voor toelating niet eens betalen. De bewindvoerder moet dan ook dit probleem oplossen. Nadeel is wel dat het teveel betaalde door vraagsteller niet in zijn portomonnee komt maar bij de boedel.
Ronald.
Ronald.
@ Ronald:
Dont "foei"me sir!
Ik reageerde op wéér zo'n voetzoeker van meneer chanmaster, dat moge duidelijk zijn. Door de andere posters werd al voldoende gereageerd op de originele poster.
Dont "foei"me sir!
Ik reageerde op wéér zo'n voetzoeker van meneer chanmaster, dat moge duidelijk zijn. Door de andere posters werd al voldoende gereageerd op de originele poster.
ik hoop ook dat die persoon er opreageert,ben wel benieuwd.
Maar het gaat in ieder geval om geld,dat teveel is betaalt,nadat de schuldsanering is vastgestelt.
dus dat is geld wat niet naar de bewindvoerder gaat,maar ik betaalt heb van m,n vrij te laten bedrag!
Ik wil ook even melden dat het wel jammer is dat mensen elkaar zo lopen af te zeuren....beetje jammer.
dacht dat het een forum was om mensen te helpen,met eventueel gelijke problemen en/of ervaringen..
groetjes darcy
Maar het gaat in ieder geval om geld,dat teveel is betaalt,nadat de schuldsanering is vastgestelt.
dus dat is geld wat niet naar de bewindvoerder gaat,maar ik betaalt heb van m,n vrij te laten bedrag!
Ik wil ook even melden dat het wel jammer is dat mensen elkaar zo lopen af te zeuren....beetje jammer.
dacht dat het een forum was om mensen te helpen,met eventueel gelijke problemen en/of ervaringen..
groetjes darcy
@wicher wat doe je dan op een forum zoals deze waar je niets te zoeken hebt. Of ben je chanmaster aan het stalken. FOEI.
@ Darcy, als het uit het vltb komt moet de bewindvoerder zorgen dat het geld bij u terug komt want dan is het een tekort op het vltb. Zoek alle papieren en blijf volharden mocht de bewindvoerder niet mee werken dan kunt u altijd nog bij de rechter commissaris aankloppen.
@ darcy: Al is het geld na datum van WSNP , alles wat je extra krijgt word op de boedelrekening gestort om de schuldeisers aan het eind van de WSNP te betalen.
Ik hoop dat iemand me teminste een idee kan geven van wat ik nu het beste kan doen,moet ik met nuon blijven communiceren tot ik een ons weeg.of schrijven naar de geschillen commissie???
Ik zit namelijk nog steeds te wachten op m,n betalings overzicht van 2005???
een aanmaning is sneller binnen met de post.
darcy
Ik zit namelijk nog steeds te wachten op m,n betalings overzicht van 2005???
een aanmaning is sneller binnen met de post.
darcy
@ darcy blijven communiceren ook met e-mail op de nuon site doorgaan, ook de bwv op de hoogte houden. het is een harde noot maar is te kraken. Ik ben 6 maanden bezig geweest maar uiteindelijk lukt het.
Succes. Ronald.
Succes. Ronald.
@ wicher@wicher wat doe je dan op een forum zoals deze waar je niets te zoeken hebt. Of ben je chanmaster aan het stalken. FOEI.
Beste moraalridder, als je zelf goed gelezen had dan had je dus gezien dat chanmaster als eerste weer volledig off-topic ging, en ook nog weer eens vaagheden verkondigt. Omdat dit de zoveelste keer is. neem ik de vrijheid om daar even op te reageren, ook al omdat de structuur van dit forum nu eenmaal geen andere mogelijkheden biedt om dit te doen.
Een aantal van ons zijn al geruime tijd bezig om hem te corrigeren (of stalken zoals jij dat noemt), maar helaas is deze meneer een beetje hardleers.
Je verdere conclusies omtrent het nut van mijn postings hier zijn natuurlijk geheel voor jouw rekening. Alleen zou ik je willen verzoeken om ze eerst eens nader te bekijken voordat je weer met dit soort uitspraken komt.
Bij mij wek je in ieder geval de indruk om wel zeer snel en ongefundeerd conclusies te trekken....FOEI
@ Darcy: maak je geen zorgen, dit forum en haar posters zijn er over het algemeen om je wel degelijk te helpen waar mogelijk is.
dus ronald je raad me aan om gewoon brieven te blijven schrijven en te mailen enzo,net zolang tot het opgeheldert wordt???
had je dan ook zo iets met de nuon??
want eerlijk gezegt ben ik nu al zolang bezig met uitzoeken enzo,dat je er zo moe van wordt,maar dat begrijp je zelf ook wel
wat Lecrecia schreef,,,alles wat teveel betaalt is,en wat ik terug hoor te krijgen,dat is niet voor de inboedel,,dat is betaalt van het vrij telaten bedrag,dus voor de persoon zelf....dit gaat om geld van na terechtstelling,zo werkt dat bij de wsnp...het gaat niet om schuld voor de wsnp...dat dat duidelijk is,,,
ik weet namelijk wel hoe dat traject werkt!!
groetjes,darcy.
en ronald alvast bedankt voor je adviesen
had je dan ook zo iets met de nuon??
want eerlijk gezegt ben ik nu al zolang bezig met uitzoeken enzo,dat je er zo moe van wordt,maar dat begrijp je zelf ook wel
wat Lecrecia schreef,,,alles wat teveel betaalt is,en wat ik terug hoor te krijgen,dat is niet voor de inboedel,,dat is betaalt van het vrij telaten bedrag,dus voor de persoon zelf....dit gaat om geld van na terechtstelling,zo werkt dat bij de wsnp...het gaat niet om schuld voor de wsnp...dat dat duidelijk is,,,
ik weet namelijk wel hoe dat traject werkt!!
groetjes,darcy.
en ronald alvast bedankt voor je adviesen
-
Ik kan van jullie helemaal niets leren Puma en Wicher, julllie wel van mij! Dat maakt het verschil. Dit antwoord is het resultaat van een regeltje wat ik passief voorbij zag komen. Ik zal nu eens heel duidelijk uit leggen wat ik mij van jullie ettertjes die niet anders dan alleen maar onzin uitkramen aantrek. Helemaal niets, geen moer! Wanneer ik een advies geef dan is dat een wel overwogen advies. Zaken waar ik geen verstand van heb daar hoor je mij niet over. Kwal maar lekker verder, mij sta je niet in de weg maar wee je gebeente wanneer je mijn integriteit in ernstige mate schendt, dan neem ik gepaste maatregelen.