Pagina 1 van 1

Remboursbedrag gestort naar verkeerde rekening

Geplaatst: 06 jan 2007 01:19
door marsja74
Hallo,

Door een stom iets is een (fors) remboursbedrag gestort op een verkeerde rekening. Kort uitgelegd:

In oktober een pakket verstuurd onder rembours. Formulier ingevuld, met bankrekeningnummer, én adres.
Na luttele weken nog steeds geen bedrag ontvangen van TNT en dus een navraagformulier ingevuld en opgestuurd.

Vandaag heb ik de uitslag gekregen. Het remboursbedrag is betaald door de ontvanger en betaald door TNT. Alleen.. naar een verkeerd rekeningnummer! Het is mijn eigen STOMME schuld dat er een verkeerd rekeningnummer is ingevuld (2 cijfers vergeten..) maar TNT heeft blijkbaar verzuimd een adrescheck uit te voeren anders waren ze er achter gekomen dat adres en rekening NIET met elkaar matchen.

Nu mijn vraag: HOE KRIJG IK MIJN GELD :?:

Heeft iemand hierop een antwoord?? Bij voorbaat heel hartelijk dank!

met vriendelijke groet,
Marsja.

Re: Remboursbedrag gestort naar verkeerde rekening

Geplaatst: 06 jan 2007 02:09
door resp00112469
Dat is heel simpel, NIET! TNT heeft gehandeld conform de vrachtbrief en de verzender is verantwoordelijk voor het verstrekken van de juiste gegevens. Nummers en adressen worden alleen door banken gecontroleerd. Adres gegevens behorende bij een rekeningnummer worden NIET verstrekt, dus helaas.

Vr. Gr. Hans.

Re: Remboursbedrag gestort naar verkeerde rekening

Geplaatst: 06 jan 2007 17:52
door roro25
Je kan degene die he tgeld ontvangen heeft (dus niet de goede persoon) aanspreken op grond van onverschuldigde betaling op grond van art. 6:203 lid 2 BW. Hij/zij heeft een betaling ontvangen waar degene geen recht op heeft. Alleen wordt het lastige in dit geval hoe kom je achter de adresgegevens van deze persoon zodat hij aangesproken kan worden.....?
Als ik het goed begrepen heb, zijn er in et rekeningnummer 2 cijfers wegggevallen. Dan is mijn conclusie dat dit bij een rekening bij de postbank gestort is. Postbank werkt namelijk met rekeninnummers tot maximaal 7 cijfers en de rest van de banken met rekeningnummers van minimaal 9 cijfers.
Je kan via Equens (het oude interpay) opvragen dat je gegevens van een rekeningnummer nodig hebt. Zij zullen dan contact opnemen met de postbank om die gegevens op te vragen. Of de postbank manen de rekeninghouder een brief te sturen met het verzoek om het betreffende bedrag terug te storten naar de rekening waar het vandaan kwam (ic TNT)

En dan kan jij met TNT weer nieuwe afspraak maken om het geld terug te krijgen.
Makkelijk is het niet maar onmogelijk ook niet.... (leuke slogan trouwens.... bij deze (c))

Een bank doet alleen naam-nummercontrole en geen adreverificatie.

Succes ermee....

Re: Remboursbedrag gestort naar verkeerde rekening

Geplaatst: 13 jan 2007 14:35
door marsja74
Je kan via Equens (het oude interpay) opvragen dat je gegevens van een rekeningnummer nodig hebt. Zij zullen dan contact opnemen met de postbank om die gegevens op te vragen

Dankjewel voor je advies. Inmiddels loopt er een aanvraag via onze bank naar Equens.
Volgens een medewerker van Equens komt dit alle dagen voor dat mensen een dergelijke fout maken, en dat zij dit terughalen. Nouja, op hoop van zegen dat het idd zo simpel is als het lijkt (iets in mij zegt van niet... :?

Re: Remboursbedrag gestort naar verkeerde rekening

Geplaatst: 26 mar 2007 11:42
door marsja74
Gelukkig Hans had je geen gelijk!

Dankzij de tip over Equens ben ik een stuk verder gekomen, en uiteindelijk de GOEDE afdeling bij TNT te pakken gekregen, dat scheelt ook al een stuk. Gewoon een échte medewerker ipv een callcentermiep :lol:

Deze mevrouw zei mij hetzelfde als de medewerker van Equens, dit gebeurt dus da-ge-lijks! TNT geeft Postbank de opdracht het geld terug te vragen, en mensen zijn dit wettelijk verplicht terug te storten. Of ze het doen is en blijft een 2e natuurlijk maar in 99% van de gevallen doen mensen dit gewoon.

Lang verhaal, kort maken: ik heb 2 weken geleden het remboursbedrag dan toch op mijn rekening gestort gekregen!!! :D

Vond ik wel zo netjes om nog even te vermelden. Bedankt voor de hulp! Marsja

Re: Remboursbedrag gestort naar verkeerde rekening

Geplaatst: 26 mar 2007 17:55
door roro25
eind goed al goed. T duurt alleen ff.

Maar graag gedaan hoor. leuk om een respons te krijgen

gr

Ro