LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
Spy21
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2009 12:36

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door Spy21 »

:lol: ik ontvang dagelijks van die mailtjes, zelfs dat een verre familie is overleden en ik de enige erfgenaam ben van xxx miljoenen :D

Natuurlijk, vragen ze gegevens nummer adres etc, maar ja , gewoon als spam markeren... Oplichters zijn het

edvp
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2010 09:26

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door edvp »

LS, ik geloof dat ik er achter ben... Het gaat niet om microsoft maar microword.
zodra je de mail invult krijg je een 2e mail waarin staat dat je de vervoerder van de toshiba computer, die je ook gewonnen zou hebben, een bevestigingsmail moet sturen. de kosten van de computer worden niet van de gewonnen prijs afgetrokken. daar zit 'm dus de truc: je bestelt en betaalt een computer en wees ervan overtuigd dat de geldprijs fake is!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

edvp schreef:daar zit 'm dus de truc: je bestelt en betaalt een computer en wees ervan overtuigd dat de geldprijs fake is!
Nee hoor..

Je besteld niets, betaald, en bent vervolgens je geld kwijt, en een illusie armer.

slashd
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 okt 2009 05:08

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door slashd »

Quarkferengi schreef:Gisteren stond ik in onze videotheek die tevens een Western Union dependance is,
achter een zeer enthousiaste vrouw die heelveel geld had gewonnen.
Ze had dit via een mail te horen gekregen.
Ze moest alleen nog 500 euro overmaken en dan zou alles goed komen.
Hoe de mevrouw van de videotheek haar ook waarschuwde, ze was er niet van af te brengen en maakte de 500 euro over.
Deze 500 euro is ze dus kwijt.
Die is goed dom, die verdient het gewoon om opgelicht te worden :lol:

slashd
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 okt 2009 05:08

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door slashd »

bodejosm43 schreef:Hallo goede vriend,

Ik ben de heer Kevin Brown het hoofd van de Boekhouding Auditdienst van Nat Westelijke Jordaanoever Harlsden, North West London, hier in Engeland. Ik schrijf u over een zakelijk voorstel dat de wil van een immense wederzijds voordeel zijn voor ons beiden. In mijn departement, ontdekte ik een som van £ 15 miljoen (vijftien miljoen Pounds Sterling) op een rekening die behoort tot een van onze buitenlandse klanten overledene, een miljardair Business Mogul Wijlen de heer Masri Moises Saba, een Jood uit Mexico die een slachtoffer van een helikopter crash begin dit jaar, heeft geleid tot zijn dood en zijn familieleden. Saba is 47-jaar oud. Ook in de helikopter op het moment van het ongeluk werd zijn vrouw, hun zoon Avraham (Albert) en zijn dochter-in-law. De piloot was ook dood.


De keuze van contact met u wordt opgewekt uit de geografische aard van waar je woont, met name vanwege de gevoeligheid van de transactie en de vertrouwelijkheid hierin. Nu onze bank is wachten op een van de familieleden aan come-up voor de claim, maar niemand heeft dat gedaan. Ik heb persoonlijk het ongelijk zijn gesteld bij het lokaliseren van de familie, ik zoek uw toestemming om u als volgende van verwanten / Zal Begunstigde aan de overledene, zodat de opbrengst van deze rekening gewaardeerd op 15 miljoen pond kunnen worden aan u uitbetaald.


Dit zal worden uitbetaald of gedeeld in deze percentages 60% naar me toe en 40% aan jou. Ik heb beveiligd alle nodige juridische documenten die kunnen worden gebruikt om back-up van deze eis die wij stellen. Alle ik nodig heb is het invullen van uw naam op de documenten en ze te legaliseren in de rechtbank hier om u te bewijzen als de rechtmatige begunstigde. Alles wat ik nodig nu is uw eerlijke samenwerking, vertrouwelijkheid en vertrouwen om ons te zien door middel van deze transactie. Ik garandeer u dat dit zal worden uitgevoerd onder een legitieme regeling die u beschermt tegen eventuele schending van de wet.


Alsjeblieft, bieden mij de volgende informatie, zoals we hebben 7 dagen om het uit te voeren door. Dit is erg URGENT PLEASE.


1. Volledige naam:
2. Direct Uw mobiele nummer:
3. Uw Contactadres:
4. Uw Beroep:
5. Uw Nationaliteit:
6. Uw geslacht / Leeftijd:


Na gegaan door middel van een methodische zoeken, heb ik besloten om contact met u hopen dat u dit voorstel interessant vindt. Gelieve op uw bevestiging van dit bericht met vermelding van uw interesse, ik zal verstrekken u meer informatie. Endeavor om mij te laten weten wat uw beslissing dan hou me op te wachten. Hieronder is de site voor de crash, http://www.5tjt.com/news/read.asp?Id=5591


Wij danken u bij voorbaat voor een gunstig antwoord.


Met vriendelijke groet,
De heer Kevin Brown


Goh, vrijwilligers gezocht om samen met mij dit enorme kapitaal op te maken
Aan dat slecht nederlands te lezen is het rechtstreeks door Google Translate gehaald :roll:

Arthurbobtuning
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2010 01:08

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door Arthurbobtuning »

Ik heb ook zo een e-mail gekrijgen van Microsoft wat nu heb ik deze 500.000 gewonen of niet?
Dat is kopie van het bericht iemand zo its ook gechad? :?:
Ticket nr heb ik verwijderd en lucky code.
Congratulations You Won,

Attn: Microsoft / Internet User

This is to inform you about the MICROSOFT Email Lottery Program held for end of year 2010 Promo during Microsoft 36th anniversary which your email address has Won the Prize ticket number(-----------) and the drew lucky Code of (----------) your Ticket Number consequently won the lottery fund donated by our Executive Chairman Mr. William Henry Bill Gates to promote Microsoft/Internet Users, You have therefore been approved for payment of Five Hundred Thousand United States Dollars (US,$500,000.00)

All participated email addresses were selected through a computer ballot system drawn for Microsoft and Internet users to develop computer literacy around the World

NOTE: Contact our payment Agency for your payment trough this email address ([email protected] ) with your address/full name/Occupation/Age and your telephone number for identification and communication,

Yours Sincerely
Eric Bent
Press Department
Microsoft Corporation-WA-USA
http://www.microsoft.com

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door tennis »

Wat denk je zelf?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Voor mensen die de afgelopen 6 jaar onder een steen hebben gewoond, of in een Amish gemeenschap : Nee, noch Microsoft, noch enig ander bekend merk, heeft een anonieme online loterij.
Sterker nog - er is geen een loterij waar je 'zomaar' kan winnen - zonder enige vorm van deelname (lot kopen, of meedoen aan een prijsvraag).

Hoewel ik zeer twijfel aan de oprechtheid van deze vraag (het kan bijna niet dat mensen er nu nog in trappen) - even ter info:

* nu heb ik deze 500.000 gewonen of niet? Heb je een lot gekocht? Nee - dan is dat je antwoord - nee, niets gewonnen.

* Attn: Microsoft / Internet User Dus jij gebruikt 100% alleen microsoft? Niet een iPad, een Linux bak of zo? Een serieuze mail had je met naam genoemt "geachte heer jansen" (of zo).

* MICROSOFT Email Lottery Program Dit is onzin van de eerste orde - dit bestaat niet. Einde verhaal.

* [email protected] Waarom zou Microsoft in hemelsnaam een mail adres bij hun grootste concurent gebruiken?

* Occupation Waarom wil een "loterij" weten wat voor baan je hebt? Wat voor toegevoegde waarde heeft dit?

* Microsoft Corporation-WA-USA Minder voor de hand liggend, maar dit is niet een standaard US notatie van een adres. En, Redmond is in VA, niet WA.

Wat gebeurt er als je toch antwoord? (Behalve bewijzen dat je echt onder een steen vandaan komt?)
- Je word gevraagd naar allerhande details, waarmee een handige crimineel je identiteit zodanig kan gebruiken dat hij doet alsof hij jou is.
- Men zal vragen of je wat (kleine) bedragen wil betalen om de transfer van je "gewonnen" bedrag mogelijk te maken. Om een of andere reden kunnen die bedragen niet verrekend worden met het gewonnen bedrag.
Denk aan bijvoorbeeld 'banking fee', 'security fee', 'legal cost', 'documentation surcharge', 'keeping fee', 'courier cost'..... etc. etc. Zolang het slachtoffer blijft betalen, zolang verzinnen ze kosten.
- Men zal vragen 'kosten' per Western Union of Moneygram over te maken.
Dit omdat deze "bedrijven" geen tracering bieden, geen terughaalmogelijkheid, en gewoon erg makkelijk zijn voor oplichters.
- Men kan ook vragen om jouw bankgegevens, een kopie van je paspoort (per mail verzenden) etc. Met als gevolg dat je of ineens een lege rekening hebt, of je ineens 'eigenaar' bent van een hele grote lening.

Als je hier toch aan wilt deelnemen - voor het luttele bedrag van 7.500 euro haal ik het persoonlijk voor je op in Nigeria of Burkina Faso....

Arthurbobtuning
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 dec 2010 01:08

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door Arthurbobtuning »

Bedankt voor duidelijke antwoord.Groeten

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door sephora30 »

Als je dit soort dingen gelooft ben je echt een ei :mrgreen:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sephora30 schreef:Als je dit soort dingen gelooft ben je echt een ei :mrgreen:
Met name in (momenteel) India zijn er veel mensen die net komen kijken op het internet - en die hier dus met ogen open intuinen.

Of mensen die net voor het eerst een computer hebben, en de eerste stappen zetten op internet.

Of mensen die denken alles al te weten (tieners met name).

Het is vaak naiviteit en onkunde - en in het geval van Amerikanen een gebrek aan wereldkennis ...

RayB
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 nov 2010 11:18

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door RayB »

Whaahhahaha :lol: *****! als je daarin trapt! iedereen die zo iets opstuurt is fake!! als het echt was was ik nu miljardaire!!!

Aafke marieke
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2011 09:57

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door Aafke marieke »

Hoi,
Ik heb helaas ook een zelfde soort mail ontvangen. De laatste (gisteren) was met de vraag of ik inderdaad een kopie van mijn paspoort wilde door mailen. Ook werden er mij twee opties gegeven hoe ik het gewonnen bedrag wilde ontvangen:

1 Een nieuwe rekening openen
2 mijn eigen rekening gebruiken

Bij beide opties stond een kolom met de kosten die daaraan verbonden zouden zijn voor de transactie en balasting.

Er werd eerst via een zogenaamde maneger van microsoft (ene Mark Foster) gemailt. Die mij vervolgens een ander mail aders gaf van iemand van de bank (ene Spencer),en mij vroeg hem op de hoogte te houden van hoe het contact verliep tussen mij en de bank.
Het valt echt te betreuren dat er zoveel mensen benaderd worden met deze onzin!
Wat ik vooral wilde weten is of radar er zelf ook al iets aan gedaan heeft? of dat het vooral onderling op het forum besproken word/is.

Groet een gedupeerde

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Aangaande een eerdere reactie op een bericht van mij in dit topic: ik kopieerde de complete inhoud van de email die ik had gekregen hier. Zeg maar: voor de verzameling.


Het probleem met dit soort ongein is dat elke reactie ertoe leidt dat je mailbox vanaf dat moment bestookt gaat worden met een veelvoud van dit soort mailtjes.

Het is simpel: iedere reactie (ook al geef je erin aan niet te zijn gediend van die onzin) is een bevestiging van jouw (virtuele) bestaan. Vervolgens is het niet meer te stoppen. De enige remedie is dat mensen een steeds wisselend IP-adres krijgen.

Wat veel mensen niet weten, is dat de berichten niet naar jouw eigen emailadres worden verzonden, maar zich aan je IP-adres hechten.

Aafke marieke
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2011 09:57

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door Aafke marieke »

En hoe kan ik mijn ip aders veranderen? wat moet ik daarvoor doen?

Aafke marieke
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2011 09:57

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door Aafke marieke »

Dit was wat ik als eerste kreeg per mail:






Microsoft Sweepstakes Promotion,
100 Victoria St, London SW1E 5JL
United Kingdom

Customer Service.
Your Batch No: 074/05/ZY369
Your Reference No: UK/9420X/05

OFFICIAL WINNING NOTIFICATION.

We are pleased to inform you of the release of the long awaited results of
Sweepstakes promotion organized by Microsoft Corporations, in conjunction with
the FOUNDATION FOR THE PROMOTION OF SOFTWARE products, (F.P.S.) held this
January 2011, in London. Where in your email address emerged as one of the
online Winning emails in the 2nd category and therefore attracted a cash award
of 550,000.00 Pounds (Five Hundred and Fifty Thousand Pounds Only) and
a Toshiba
laptop. To begin your claim, do file for the release of your winning by
contacting our Foreign Transfer Manager with your reference and your batch
numbers for verification.

(Foreign Transfer Manager)
Mr Mark Foster.
Tel: +44 704-571-0545
Email :[email protected]

The Microsoft Internet E-mail lottery Awards is sponsored by former
CEO/Chairman, Bill Gates and a consortium of software promotion companies. The
Intel Group, Toshiba, Dell Computers and other International Companies. The
Microsoft internet E-mail draw is held periodically and is organized to
encourage the use of the Internet and promote computer literacy worldwide.

Congratulations!!

Sincerely,

Mrs. Rose Patrick
Co-ordination
Microsoft Sweepstakes Promotion

Aafke marieke
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2011 09:57

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door Aafke marieke »

Nog een andere die ik kreeg:



Yorkshire Bank
Registered Office:
30 St Vincent Place,
Glasgow,
G1 2HL
London
United Kingdom
Tel: +44 -704 - 571- 9922
Fax +(44)872-115-0546
Email:([email protected])



REQUIREMENTS REGARDING THE TRANSFER OF YOUR WINNING FUNDS TO YOU:

ATTN: (hier stond mijn naam)
You are welcome to Yorkshire Bank United Kingdom The payment Bank for MICROSOFT SWEEPTAKES PROMOTION. We are pleased to be at your service. We are Regulated and Stipulated by the Financial Service Authority (FSA), the financial institutions that govern all financial activities in the United Kingdom.

After receiving confirmation from the MICROSOFT SWEEPTAKES PROMOTION that you are one of the promo winners, we are presenting you with the following options with which you would like to receive your funds of £550,000 (Five Hundred And Fifty Thousand Pounds Sterling) and a brand new Toshiba Laptop in our possession. You are to make your preferred and affordable choice from the options listed below for us to remit your funds to you.

OPTION (1)

BANK TO BANK TRANSFER: This is the Direct Bank Transfer that will enable you receive your money in any account that you will provide for this Bank to effect the transfer as it is always done electronically and it will take 3 WORKING days to reflect in the account that you shall provide.

Cost of Transfer
180.00 Pounds
00.00
Insurance
70.00 Pounds
00.00
Vat
100.00 Pounds
00.00
TOTAL
350.00 Pounds = 541.52 USD
00.00


OPTION (2)
NEW ACCOUNT SETUP: You will have to open a new Bank account with us and it will be registered for International Transfer and note that you can make transfer online which will take 24hours to get the account done.

Account Opening
250.00 Pounds
00.00
Insurance
100.00 Pounds
00.00
Non Resident Tax
120.00 Pounds
00.00
TOTAL
470.00 Pounds = 727.18 USD
00.00


NOTICE: Your account opening fee will be added to your account balance.

Note: Your funds are protected by a hardcover insurance policy, which makes it impossible to deduct any amount from the money before it can be remitted to you. This means that the above charges cannot be deducted from the funds and hence must be provided by you in full before your funds is transferred to you.

1. A SCANNED COPY OF EITHER YOUR DRIVER'S LICENSE, INTERNATIONAL PASSPORT(PHOTO PAGE) OR ANY OTHER LEGALLY IDENTIFYING DOCUMENT TO US VIA E-MAIL ATTACHMENT FOR PROOF OF WINNER IN ORDER TO AVOID DOUBLE CLAIM, ALSO FOR VERIFICATION, PROCESSING OF YOUR WINNING FUNDS AND DOCUMENTATION OF OUR BANK RECORDS

2. YOUR PREFERED BANK ACCOUNT DETAILS TO ENABLE US EFFECT THE TRANSFER OF YOUR WINNING FUNDS INTO THE BANK ACCOUNT.

We look forward to serving you better.

Best Regards,
Mr.Morgan Spencer.
Chief Operation Officer.
For: Yorkshire Bank.
The Approved Bank for MICROSOFT SWEEPTAKES PROMOTION.
Copyright © 2010. All rights reserved.

**Yorkshire Bank United Kingdom, Registered in United Kingdom Registered Office: 30 St Vincent Place,Glasgow,G1 2HL London.
Regulated by the Financial Services Authority.

Aafke marieke
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2011 09:57

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door Aafke marieke »

nee ik help de " verzameling" compleet te maken. En het kan andere mensen misschien helpen als ze een naam herkennen bijvoorbeeld. Ik vind het gewoon echt heel beroerd dat deze mails rond gaan en help graag andere behoeden daarvoor en jij?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Aafke marieke schreef: Het valt echt te betreuren dat er zoveel mensen benaderd worden met deze onzin!
Wat ik vooral wilde weten is of radar er zelf ook al iets aan gedaan heeft? of dat het vooral onderling op het forum besproken word/is.
En wat zou Radar eraan kunnen doen?

Behalve het halve Afrikaanse continent platgooien (op eender welke manier)?

Want, 99% van die mail komt vanuit Afrika, Zuid Amerika en diverse Aziatische landen...

Gewoon - delete - meer actie is er niet nodig.

Aafke marieke
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 jan 2011 09:57

Re: microsoft bedrag gewonnen helppppppppppp

Ongelezen bericht door Aafke marieke »

Deleten heb ik al gedaan nadat ik de mailtjes hier op had gezet. Vroeg me af of ze er verder onderzoek naar hadden gedaan, aangezien er nogal veel mensen mee in aanraking zijn gekomen.

Gesloten