LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wie heeft ervaring met golden toers

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

Nou dan komt hier nog een mooie van de fa. Golden Tours.

Exact 2 maanden geleden hebben mijn vriendin en ik een reis geboekt via GoldenTours. Meteen na ontvangst van de nota alles betaald, geen gezeur van een gedeelte nu en 6 weken voor vertrek de rest.

De reispapieren zouden we 5 tot 7 dagen voor vertrek ontvangen. 6 dagen voor vertrek even gebeld en er was niks aan de hand hoor we kregen ze deze week nog. Zaterdag nogmaals gebeld aangezien we dinsdag aanstaande al zouden moeten vertrekken en nog niks hadden.

We moesten gewoon geduld hebben want de vlucht was overboekt en we waren niet de enige. Oftewel niet zeuren!!
We zouden 's avonds of vandaag voor de middag wel gebeld worden. Tot op heden geen teken van leven!

Als we zelf niet gebeld hadden dan hadden ze niet eens de moeite genomen om ons op de hoogte te stellen. Vandaag krijgen we natuurlijk niemand te pakken dus morgenochtend (1 dag voor vertrek) om 9.00 uur hangen wij weer aan de lijn en ik kan je zeggen dat dat gesprek niet prettig gaat worden voor ze!!!

Wordt vervolgd

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door G7 »

Nou, ik ben benieuwd, wat ze te zeggen hebben dan.

Zouden jullie toevallig ook met Flyair gaan? Als wel, dan gaan jullie niet!

M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

Nee voor zover we weten zou dat Onur Air zijn. Maar ze zorgen maar dat ik in een vliegtuig zit dinsdag of dat ze me maandag mijn geld meteen overhandigen in persoon.

Zodat we wat anders kunnen boeken binnen onze vakantie!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door G7 »

Oke, bedankt voor je snelle reactie.

Nu, daar ben je dan ook lekker mee! Maar ik geef je natuurlijk helemaal gelijk, geen reis, direct geld terug. Hopenlijk is er nog wat te vinden op zo'n korte termijn. Succes ermee en laat even weten, wat ze morgen te zeggen hebben. Wil je? :wink:

M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

Uiteraard post ik hun reaktie hier!!

Ik heb best begrip als er iets niet vlekkeloos verloopt. Zeker nu er een maatschappij uitvalt die op Turkije vliegt. Snap best dat die vluchten ergens anders onder gebracht moeten worden.

Maar lieg niet en stel de mensen op de hoogte!!

Dit haat ik!

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Chief »

Vlieg je toevallig ook dinsdag de 24 ste met onur air, ja dan heb je pech het schijnt een zooitje te zijn bij onur air die heeft al die mensen maar ingeplant, en daar kan Goldentours niets aan doen.
Die proberen met man en macht vliegtuigen te charteren, daar zijn ze er ook niet blij mee. Als je dinsdag gaat dan vlieg je zeer waarschijnlijk om 19.30 met pegasus airlines. En hoe ik aan deze wijsheid kom mijn buren zijn namelijk gebeld afgelopen zaterdag dat hun vlucht niet doorging vanaf Eindhoven, ze vliegen nu vanaf Amsterdam naar Bodrum. Maar hetzelfde probleem hadden wij ook op 10 juni, onze vlucht ging toen ook niet door vanaf R'dam met onur, wij zijn toen overgeboekt naar Transavia terug zouden we wel met onur gaan maar ook dat ging niet door en wederom vlogen we met transavia terug. Gelukkig was dit vroeg in het seisoen en kan er nog iets geregeld worden, maar helaas word dit in deze drukke periode wat moeilijker.
Wij hadden overigens niet bij Goldentours geboekt deze keer.
Laatst gewijzigd door Chief op 22 jul 2007 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.

M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

Inderdaad we zouden vliegen met Onur de 24e 's ochtends vroeg.

Dat zei ik al ik heb begrip voor de situatie maar niet als ze me voorliegen en niets van zich laten horen!!

apenstaartje
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2007 11:55

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door apenstaartje »

Hallo M.T,

Ik denk niet dat je met onur air gaat vliegen want in mei waren er mensen die bij Golden tours hadden geboekt en niet terug konden met onur air die mensen kregen te horen dat onur air geen contract meer met Golden tours had,ze moesten terug via duitsland en Gronningen en werden vandaar met bussen naar Amsterdam gebracht
verder weet ik het ook niet hoor er waren wel heel veel klachten van mensen die ook bij golden tours geboekt hadden het was een heel gedoe .

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Chief »

Onzin verhaal dit heeft louter en alleen met Onur te maken die hebben er een zooitje van gemaakt. En wij hadden bij Gobest geboekt dat was precies hetzelfde verhaal, de reisbureaus proberen er alles aan te doen om vluchten te regelen, en dat ze mensen niet gelijk op de hoogte stellen ja misschien niet netjes maar als iedereen dan maar gelijk gaat anuleren dan kunnen ze hun toko ook wel sluiten. Het is erg vervelend maar je moet het wel van twee kanten zien.

M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

Ik zie het ook echt wel van 2 kanten hoor anders had ik ook niet gezegd er begrip voor te hebben. Maar het is best fijn om 2 dagen voor vertrek te weten waar je aan toe bent. En moet ik daar dan zelf achteraan?

Je weet in deze business hoe het vaak kan gaan. En de klant moet dan toch echt centraal staan lijkt me.

En annuleren 2 dagen voor vetrek doe ik echt niet hoor! En als dat dan de reden is om mensen in het ongewisse te laten dan moeten ze toch eens gaan nadenken of dit vak hun wel ligt!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door G7 »

maar als iedereen dan maar gelijk gaat anuleren dan kunnen ze hun toko ook wel sluiten.
Nou, dat is dan hun probleem en het risico van hun vak.

Blijf bij je standpunt M.T. :wink:

Zarine
Berichten: 247
Lid geworden op: 11 apr 2006 00:21

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Zarine »

Vlieg je toevallig ook dinsdag de 24 ste met onur air, ja dan heb je pech het schijnt een zooitje te zijn bij onur air die heeft al die mensen maar ingeplant, en daar kan Goldentours niets aan doen.
Waar haal je dit 'feit' vandaan Chief?

Ik kan zeggen dat 80% van de overboekingen aan de touroperator ligt, en niet aan de luchtvaarmaatschappij. En Onur is nog zo'n luchtvaarmaatschappij die er meestal alles aan doet het zooitje weer op te lossen. :idea:

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Chief »

Deze wijsheid heb ik van mijn buren die dus dinsdag met onur vanaf Eindhoven zouden vliegen, de buurtjes zijn nu overgeboekt naar Amsterdam en vliegen met Pegasus.
En van mijzelf Onur mocht tot 1 juli ook niet op Rotterdam vliegen, en op Eindhoven zijn er ook al problemen geweest.

M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

We vliegen 1 dag later met Onur air naar Dalaman.

Toen ik even over negen belde wist het meisje wat ik aan de telefoon niet eens waar ik het over had.
Zaterdagavond terugbellen? Zondag terug bellen? Dan werken we helemaal niet.

Nee dat snap ik maar lieg je klanten dan ook niet voor!

Ze wist ook niks van onze vlucht en ik zou teruggebeld worden. Nou dat verhaal ken ik dus dat ging er bij mij ff niet in. Ik moet nu antwoord mevrouw en anders stap ik nu op de motor en kom mijn geld even ophalen om ergens anders een last-minute te boeken.

Euhhh, ogenblikje. En ineens wist ze het hoor, vlucht ging helemaal niet door voor ons op dinsdag en of we woensdag konden.
Jahoor maar dan ook tot volgende week woensdag mijn hotelkamer he?

jahoor dat is geen probleem dat gaan we regelen. (dat moet ik dus nog zien)

Dus voorlopig gaat de vakantie nog door, zij het een dag later maar daar kan ik dus echt niet wakker van liggen.

U hoort nog verder (hoop pas over iets meer dan een week)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door G7 »

Hey M.T.

Wat een heerlijk verhaal hebben ze je weer verteld he? Nou, ik hoop voor jullie, dat het zo is wat ze zeggen. Ik zeg altijd van: eerst zien, dan geloven. :o

En anders M.T..... een hele fijne vakantie en vertel over ruim een week even hoe het verder is gegaan en is geweest. 8)

Happy Holiday. :wink:

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Chief »

Heb je in ieder geval wel al vluchtijden doorgekregen, altijd gemakkelijk om te weten, in ieder geval ook gemakkelijk te controleren.
En dan hoop ik echt voor je dat je in de buurt van Dalaman moet zijn, anders is het wel een tijdje in de bus zitten.
In ieder geval een hele prettige vakantie, en hopelijk tot volgende week.

M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

Thanx!!

Ik vermaak me toch wel hoor maar dit is het vierde jaar op rij dat ik gezeik heb met zo'n touroperator! Dat word je ook wel een keer zat hoor.

Jullie horen van me

Taz
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2007 16:05

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Taz »

Wij zijn de buren van Chief. Zaterdag werden we gebeld door Golden Tours dat we met Pegasus zouden vliegen. Vandaag kregen we te horen dat dat ook weer niet doorgaat omdat er maar 100 passagiers mee zouden vliegen en het toestel is voor 400 passagiers, dus..... we moeten nu met Flyair. Waarschijnlijk lekker goedkoop.
Op de site vliegervaringen.com staat dat ze op de zwarte lijst staan, wij weer naar IVW (Verkeer en Waterstaat) gebeld, die zeiden dat ze daar vanaf waren maar wel onder toezicht staan. Pffff, gaat lekker. Hopen dat we gaan, want annuleren kost me alleen maar geld, terwijl we niet eens op vakantie zijn geweest. En bij Golden Tours boek ik ook niet meer, daar wordt je voorgelogen. Wij gaan namelijk met kennissen uit Maastricht, we hadden geboekt om met zn achten vanaf Eindhoven te vertrekken, hun moeten dus nu bijna 3 uur in de auto zitten, voordat ze überhaubt weten of ze met vakantie gaan.

Leuk om zo je vakantie te beginnen.

M.T.
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 jul 2007 18:44

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door M.T. »

Jullie zijn nog gebeld, dat vind ik al heel wat!! Daar hebben ze bij ons nog niet eens het fatsoen voor gehad!
Ik dacht dat Flyair niet meer vloog??

Snap er nu helemaal niks meer van, wij vliegen nog steeds met Onur en vanaf Amsterdam.
Ben benieuwd?!

Maar denk wel dat dit voor ons de laatste keer Turkije wordt!

Taz
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jul 2007 16:05

Re: wie heeft ervaring met golden toers

Ongelezen bericht door Taz »

Hihi, ja zo zaten wij ook. Eerst stond Fly air op de zwarte lijst maar nu niet meer, en golden tours heeft ook zijn website aangepast, ze vliegen alleen nog van en naar Amsterdam, en Rotterdam en Eindhoven staat er niet meer op.

Maar...onze vlucht staat in ieder geval al op teletekst!!!!! :roll:

Gesloten