Electriciteitsmeter kapot, wat doet Eneco?
Geplaatst: 08 jan 2007 23:21
Hallo!
Ik zit met een probleempje. Ik ben onlangs in een studentenhuis komen wonen. Ergens in 2003 is hier de elektriciteitsmeter kapotgegaan. Deze is in 2005 vervangen door wéér een kapot exemplaar. Begin 2006 is er wél een werkende meter geïnstalleerd, maar de meter heeft dus bij elkaar 2,5 jaar stilgestaan.
Toen Eneco begin 2006 een werkende electriciteitsmeter installeerde, hebben ze gezegd dat ze binnen een paar maanden een nota zouden sturen van de gebruikte elektriciteit in de periode dat de meter heeft stilgestaan, op basis van een schatting van ons elektriciteitsgebruik. Dit hebben ze vervolgens niet gedaan. Nu verwacht ik binnenkort de jaarnota, en hoewel ik hoop dat Eneco de nota voor die 2,5 jaar elektriciteit permanent is 'vergeten', vrees ik dat ze deze bij onze jaarnota zullen voegen.
Nu heb ik elders op dit forum gelezen dat het gewoonte is dat wanneer een elektriciteitsmeter heeft stilgegstaan, dit met een schatting op basis van eerder verbruik verrekend wordt. In ons geval zal dit dus waarschijnlijk berekend worden aan de hand van het verbruik over 2001, het laatste jaar dat de meter nog goed functioneerde. Er woonden toen echter 6 mensen in ons huis, terwijl dit er nu nog slechts 4 zijn, en het verbruik inmiddels veel lager ligt. Kan Eneco ons dan tóch dwingen de rekening op basis van hun schatting te betalen? Kan iemand mij aanraden wat ik het beste kan doen in dit geval?
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is; alvast bedankt!
Ik zit met een probleempje. Ik ben onlangs in een studentenhuis komen wonen. Ergens in 2003 is hier de elektriciteitsmeter kapotgegaan. Deze is in 2005 vervangen door wéér een kapot exemplaar. Begin 2006 is er wél een werkende meter geïnstalleerd, maar de meter heeft dus bij elkaar 2,5 jaar stilgestaan.
Toen Eneco begin 2006 een werkende electriciteitsmeter installeerde, hebben ze gezegd dat ze binnen een paar maanden een nota zouden sturen van de gebruikte elektriciteit in de periode dat de meter heeft stilgestaan, op basis van een schatting van ons elektriciteitsgebruik. Dit hebben ze vervolgens niet gedaan. Nu verwacht ik binnenkort de jaarnota, en hoewel ik hoop dat Eneco de nota voor die 2,5 jaar elektriciteit permanent is 'vergeten', vrees ik dat ze deze bij onze jaarnota zullen voegen.
Nu heb ik elders op dit forum gelezen dat het gewoonte is dat wanneer een elektriciteitsmeter heeft stilgegstaan, dit met een schatting op basis van eerder verbruik verrekend wordt. In ons geval zal dit dus waarschijnlijk berekend worden aan de hand van het verbruik over 2001, het laatste jaar dat de meter nog goed functioneerde. Er woonden toen echter 6 mensen in ons huis, terwijl dit er nu nog slechts 4 zijn, en het verbruik inmiddels veel lager ligt. Kan Eneco ons dan tóch dwingen de rekening op basis van hun schatting te betalen? Kan iemand mij aanraden wat ik het beste kan doen in dit geval?
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is; alvast bedankt!