DSB/Becam. Mijn verhaal.
Geplaatst: 11 jan 2007 16:53
Alsjeblieft mensen, ga niet in zee met DSB!!!
Lees mijn verhaal.
Het begon allemaal in maart 2005. Wij werden benaderd door Becam met de vraag wat wij betaalden voor onze hypotheek. Volgens hen zouden wij veel goedkoper uit zijn als we het lieten oversluiten want Becam werkt met gunstige rentetarieven. In principe hadden wij geen interesse. maar die mensen blijven je bellen en brieven sturen, dus een keer besloot ik maar te luisteren. Telefonische Info kan nooit kwaad toch? Telefonisch werd mij verteld dat we wellicht minder maandlasten zouden hebben als we de hypotheek bij hen zou oversluiten. Meteen werd er gevraagd naar de hypotheekgegevens en na een berekening werd er geconcludeerd dat onze maandlasten vèèl minder kon en of zij iemand konden sturen om ons verder te informeren. Nou dat kan ook geen kwaad dacht ik en ik werd best nieuwsgierig te weten dat iemand je kon helpen aan lagere maandlasten.
Zo is er een meneer langsgeweest. Die heeft alles zo mooi in elkaar weten te vertellen. Achteraf gezien hebben we een contract naar onze financiele ondergang getekend.
En ja tuurlijk heeft hij alle bedragen met ons doorgenomen, tuurlijk heeft hij alles uitgelegd. Tuurlijk hebben we vragen gesteld. Maar onze twijfels werden snel weggepraat. We zouden gaan betalen, Dat is ons toegezegd, dat is ons beloofd. Ik heb 6 A-4tjes die hij vol heeft geschreven om ons te overtuigen dat het echt wel gunstig voor ons zou uitvallen.
Hij heeft ons laten kiezen voor het volgende: Rente zou het 1e jaar 2% zijn en het 2e jaar gegarandeerd maximaal 3,2 %. We hebben zelfs een garantie-certificaat gekregen voor een tweede rentevast periode met gunstige rente. Ik schrok me een ongeluk toen het tijd was voor de renteherziening. Alles was hoger dan ons toegezegd was. Hij heeft immers een schets gemaakt waarin hij duidelijk maakt dat de rente nooit met grote sprongen vooruit gaat!
In ieder geval moesten we een keuze maken dus zijn we weer voor 1 jaar gegaan, want de certificaat was alleen geldig bij een 2e rentevast periode voor 1 jaar. Nou met die certificaat is niks mee gedaan. We zijn van 2% naar 4,5% gegaan. We betalen nu al meer dan we eerst betaalden voordat we met hun in zee gingen. we hadden voorheen en hypotheek van € 220.000. Nu zitten we aan € 264.000. En waarom? allemaal dure koopsommen van diverse verzekeringen als Hollands welvaren, Anglo Dutch. En een boeterente waar je u tegen zegt. We zitten nu met een hypothecaire lening van 220.000 en een hypothecair doorlopend krediet van 43.762,00. In dit laatste zitten al die koopsommen e.d.
Met ons is niet gesproken over een doorlopend krediet, een hypothecaire nog wel. Bij het laatste gesprek moesten de contracten snel getekend worden omdat hij haast had. Het is niet prettig lezen als er iemand naast je zit die haast heeft en ondertussen nog van alles zit te vertellen. Maar wij waren in de veronderstelling dat wij een goede deal hadden gesloten. Hij was snel weer weg en ik heb die man nooit meer gezien.
Er staan bedragen op het contract waar ik niks meer van snap. Ik heb becam zo vaak gebeld om tekst en uitleg, ik kom er maar niet uit. Die meneer die bij ons is geweest, krijg ik niet te pakken en ze weigeren zijn nummer te geven. Mensen die bij je thuis zijn geweest krijg je nooit meer te spreken volgens klantenservice. "Ik moet het maar met hun doen". Van ellende bel ik maar niet meer.
Ja, mensen kunnen wel zeggen van, eigen schuld had je maar goed moeten lezen. Daar zit wel iets in natuurlijk Maar de manier waarop met ons is omgegaan, de manier waarop ons dingen verteld is. Wat ons beloofd is, hebben zij niet waar gemaakt. Doel was lagere maandlasten. Niks meer, niks minder. Zij hebben ons daarvoor benaderd en wij niet hun.
En nu, nu zitten we met maandlasten die we nauwelijks kunnen opbrengen. Het kan alleen maar hoger worden.
DSb is geen eerlijke bank. Ze wijzen je onvoldoende of niet aan alle risico's en gevolgen. Want geloof mij, als dat gedaan was, had ik NOOIT getekend. En tuurlijk doen ze dat niet, ze willen verdienen. Maar de manier waarop Becam/DSb zaken doet is pure oplichterij.
Voor mij zijn alle waarschuwingen die ik nu lees te laat. Maar door mijn verhaal zoveel mogelijk te vertellen hoop ik dat ik andere mensen kan behoeden om ook maar iets af te sluiten bij DSB/BECAM.
Ik ben nu bezig met een advocaat en hopelijk kan ik mijn hypotheek redden.
Aan alle andere gedupeerden: Veel sterkte en succes!
DSB door de plee!!
Lees mijn verhaal.
Het begon allemaal in maart 2005. Wij werden benaderd door Becam met de vraag wat wij betaalden voor onze hypotheek. Volgens hen zouden wij veel goedkoper uit zijn als we het lieten oversluiten want Becam werkt met gunstige rentetarieven. In principe hadden wij geen interesse. maar die mensen blijven je bellen en brieven sturen, dus een keer besloot ik maar te luisteren. Telefonische Info kan nooit kwaad toch? Telefonisch werd mij verteld dat we wellicht minder maandlasten zouden hebben als we de hypotheek bij hen zou oversluiten. Meteen werd er gevraagd naar de hypotheekgegevens en na een berekening werd er geconcludeerd dat onze maandlasten vèèl minder kon en of zij iemand konden sturen om ons verder te informeren. Nou dat kan ook geen kwaad dacht ik en ik werd best nieuwsgierig te weten dat iemand je kon helpen aan lagere maandlasten.
Zo is er een meneer langsgeweest. Die heeft alles zo mooi in elkaar weten te vertellen. Achteraf gezien hebben we een contract naar onze financiele ondergang getekend.
En ja tuurlijk heeft hij alle bedragen met ons doorgenomen, tuurlijk heeft hij alles uitgelegd. Tuurlijk hebben we vragen gesteld. Maar onze twijfels werden snel weggepraat. We zouden gaan betalen, Dat is ons toegezegd, dat is ons beloofd. Ik heb 6 A-4tjes die hij vol heeft geschreven om ons te overtuigen dat het echt wel gunstig voor ons zou uitvallen.
Hij heeft ons laten kiezen voor het volgende: Rente zou het 1e jaar 2% zijn en het 2e jaar gegarandeerd maximaal 3,2 %. We hebben zelfs een garantie-certificaat gekregen voor een tweede rentevast periode met gunstige rente. Ik schrok me een ongeluk toen het tijd was voor de renteherziening. Alles was hoger dan ons toegezegd was. Hij heeft immers een schets gemaakt waarin hij duidelijk maakt dat de rente nooit met grote sprongen vooruit gaat!
In ieder geval moesten we een keuze maken dus zijn we weer voor 1 jaar gegaan, want de certificaat was alleen geldig bij een 2e rentevast periode voor 1 jaar. Nou met die certificaat is niks mee gedaan. We zijn van 2% naar 4,5% gegaan. We betalen nu al meer dan we eerst betaalden voordat we met hun in zee gingen. we hadden voorheen en hypotheek van € 220.000. Nu zitten we aan € 264.000. En waarom? allemaal dure koopsommen van diverse verzekeringen als Hollands welvaren, Anglo Dutch. En een boeterente waar je u tegen zegt. We zitten nu met een hypothecaire lening van 220.000 en een hypothecair doorlopend krediet van 43.762,00. In dit laatste zitten al die koopsommen e.d.
Met ons is niet gesproken over een doorlopend krediet, een hypothecaire nog wel. Bij het laatste gesprek moesten de contracten snel getekend worden omdat hij haast had. Het is niet prettig lezen als er iemand naast je zit die haast heeft en ondertussen nog van alles zit te vertellen. Maar wij waren in de veronderstelling dat wij een goede deal hadden gesloten. Hij was snel weer weg en ik heb die man nooit meer gezien.
Er staan bedragen op het contract waar ik niks meer van snap. Ik heb becam zo vaak gebeld om tekst en uitleg, ik kom er maar niet uit. Die meneer die bij ons is geweest, krijg ik niet te pakken en ze weigeren zijn nummer te geven. Mensen die bij je thuis zijn geweest krijg je nooit meer te spreken volgens klantenservice. "Ik moet het maar met hun doen". Van ellende bel ik maar niet meer.
Ja, mensen kunnen wel zeggen van, eigen schuld had je maar goed moeten lezen. Daar zit wel iets in natuurlijk Maar de manier waarop met ons is omgegaan, de manier waarop ons dingen verteld is. Wat ons beloofd is, hebben zij niet waar gemaakt. Doel was lagere maandlasten. Niks meer, niks minder. Zij hebben ons daarvoor benaderd en wij niet hun.
En nu, nu zitten we met maandlasten die we nauwelijks kunnen opbrengen. Het kan alleen maar hoger worden.
DSb is geen eerlijke bank. Ze wijzen je onvoldoende of niet aan alle risico's en gevolgen. Want geloof mij, als dat gedaan was, had ik NOOIT getekend. En tuurlijk doen ze dat niet, ze willen verdienen. Maar de manier waarop Becam/DSb zaken doet is pure oplichterij.
Voor mij zijn alle waarschuwingen die ik nu lees te laat. Maar door mijn verhaal zoveel mogelijk te vertellen hoop ik dat ik andere mensen kan behoeden om ook maar iets af te sluiten bij DSB/BECAM.
Ik ben nu bezig met een advocaat en hopelijk kan ik mijn hypotheek redden.
Aan alle andere gedupeerden: Veel sterkte en succes!
DSB door de plee!!