Pagina 1 van 3

Geplaatst: 12 jan 2007 16:47
door Riko
Mooi verhaal Donna lig in een deuk hier :lol:

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 12 jan 2007 17:23
door S.
Ja, ze zijn nogal leip bij TNT.
Alle brievenbussen zijn hier verdwenen uit de straten. Alle! En dat al sinds ruim voor de kerst.
Het is nu al 12 januari, niemand die meer denkt aan vuurwerk door de gleuf.

Volgend jaar krijgt iedereen virtuele kaartjes van mij. Voor de verjaardagen, kerst etc. Alleen diegenen die geen PC hebben, krijgen een echt kartonnen kaartje. :wink:

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 12 jan 2007 18:24
door bot321
Geplaatst op 12 Jan 2007 17:23 door S.

Volgend jaar krijgt iedereen virtuele kaartjes van mij. Voor de verjaardagen, kerst etc. Alleen diegenen die geen PC hebben, krijgen een echt kartonnen kaartje.
Knap lullig hoor dat ik van dit jaar niks meer krijg.

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 13 jan 2007 11:22
door seagoing racer2
beste

je had ook 44 zegels van 5 cent kunnen kopen en opplakken, mits je pakketje groot genoeg is natuurlijk. Volgens mij mag je de achterkant ook gebruiken :lol:

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 13 jan 2007 13:25
door eliane
Aan de ene kant wel logisch dat mevr van het postkantoor zegt dat het niet erdoor kan, immers geen brievenbus is gelijk en even lang.
Denk aan een flat met kluisjes als brievenbus, die zijn soms niet lang genoeg.
Of oude huizen met oude brievenbussen
Mijn moeder kwam een keer verrast thuis toen haar brievenbus klep eraf lag, vermoedelijk een boze postbode, want die had al eerder een brief in de bus gedaan met daarop de tekst koop een grote brievenbus.
Deze oude van van koper en dus sonde dat hij kapot is.

En een postbode hoeft niet aan te bellen dat is een service, weet je het niet zeker dan gaat het via tnt pakket en dat kost nu al 6,20 per pakket
dus erg prijzig.

En is er laatst in een uitzending van kassa aandacht besteed aan postzegels die nu per 10 gaan ipv 1
ook niet echt klantvriendelijk maar blijkbaar vind TNT dat wel.
Die postzegel van 2,20 is een sticker, die worden daar op het pakket/brief geplakt en daar achter gelaten, die zullen wel makkelijk te frauderen zijn ofzo.
Of gewoon een regel van het postkantoor.
waar de medewerker niets aan kan doen.

Laat je voortaan niet zo opwinden, het schiet niets op en het kost alleen energie die je beter voor iets anders gebruikt kon hebben.

op de site van TNT staan ook tips, hoe groot een brievenbus dient te zijn etc.

MVG Eliane

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 15 jan 2007 20:55
door Jan9
Ze willen gewoon zoveel mogelijk verkopen :)

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 15 jan 2007 21:06
door lucrecia
Dat is waar!

Ik ging 27 december naar de postkantoor om een brief op de post te doen en toen werkte de machine wel, draaide zelfs een postzegel van 78ct uit. Ik ging 2 dagen later, bij hetzelfde postkantoor en toen moest ik een velletje kopen van 10 x 44ct je word gewoon gedwongen eigenlijk, vind ik.

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 21 jan 2007 09:15
door sandramuys
Mijn ervaringen met de klantenservice afdeling van TNTPost zijn imiddels veel te veel om hier op te schrijven. Ik heb ze op een webpagina geplaatst:
http://www.geocities.com/muys.rm/tntpost.html

Groetjes,

Sandra

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 21 jan 2007 15:02
door Jan9
Ben benieuwd of het ook helpt, je zou denken dat alles op rolletjes zou lopen nu de kerstdrukte voorbij is.... mijn ouders ontvangen regelmatig post die voor andere mensen bestemd is, alleen het huisnummer is hetzelfde. Heb net nog een paar straten verderop een brief in de bus gedaan.

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 22 jan 2007 12:59
door sandramuys
Helaas, verwacht ik het niet dat mijn website zal helpen..... Ze hebben meer dan een maand gehad om te reageeren. De brief van 5 januari hebben zo ook NIETS mee gedaan. In mijn ogen is de klantenservice van TNTPost gewoon een belachelijke afdeling - ze lezen niet, reageren niet en zelfs geven de verkeerde informatie door.
Maar, ik moet helaas postzegels kopen. Ben in verwachting en heb postzegels nodig voor de geboortekaartjes. Als ik had gewist dat het zo moeilijk zal zijn om een antwoord van de TNTPost te krijgen over het versturen van deze kaarten naar Buiten Europa, had ik misschien alleen een electronische versie laten maken!

Groetjes,

Sandra

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 22 jan 2007 13:09
door sandramuys
Dat is een idee!

Maar, is het niet gewoon makkelijker dat de TNTPost Klantenservice deze forum een keertje leest een hun "klantenservice" aanpaast? Dat zal heel veel mensen helpen!

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 22 jan 2007 13:14
door bodejosm43
Ben benieuwd of het ook helpt, je zou denken dat alles op rolletjes zou lopen nu de kerstdrukte voorbij is.... mijn ouders ontvangen regelmatig post die voor andere mensen bestemd is, alleen het huisnummer is hetzelfde. Heb net nog een paar straten verderop een brief in de bus gedaan.
Dit ligt niet aan de bezorgers.

Een bezorger doet in dit geval zijn of haar werk correct. Een postbode moet namelijk op nummer bezorgen. Als jij Janssen heet, en de postbode heeft op jouw adres een poststuk voor mevrouw Pieters (die er dus niet woont), dan ligt dat aan de afzender, en krijgt de postbode ten onrechte de schuld dat die zijn of haar werk niet goed doet. Het wordt natuurlijk anders, wanneer het ook een andere straatnaam is.

Maar wat heel veel mensen niet weten, is dat post sorteren en post rondbrengen bij de TNT niet door dezelfde mensen wordt gedaan. De bezorger krijgt een bundeltje voor een bepaalde straat, en kijkt dan (terecht!!) alleen naar het huisnummer.

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 23 jan 2007 09:57
door Jan9
Stel je woont op de fitnesslaan 22 en je krijgt post voor volleyballaan 22 en ook wel eens voor het pingpongplein 22 dan doet de postbode toch iets verkeerd ? :)
De fout ligt bij TNTPost niet bij de afzender.
( alleen het huisnummer is hetzelfde, zowel de geadresseerde als de straatnaam zijn anders ).

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 23 jan 2007 15:52
door bodejosm43
Post wordt voor een groot deel machinaal gesorteerd. Dat gebeurt in eerste instantie via de postcode. Is DIE goed, dan reageert de sorteermachine daarop door de brief in de juiste bundel te sorteren.

Vandaar ook dat bij de introductie van de postcode (op grote schaal is dat eind jaren 70 gebeurd) erop werd gehamerd dat mensen het als vanzelfsprekend moesten gaan beschouwen dat ze die postcode gingen gebruiken.

Wat ik aangeef: een postbode MAG niet eens op naam bezorgen. Natuurlijk klopt het niet wanneer ie een bundeltje Kasteellaan in de Fazantenlaan gaat bezorgen. Dat soort fouten zal ook niet snel worden gemaakt.

Maar wanneer jij een bundeltje Kasteellaan hebt, en er is (toevallig op hetzelfde nummer) een brief van de Fazantenlaan tussenin gekomen, dan is het de postbezorger niet te verwijten, dan is het de sorteerder of sorteermachine die de mist in is gegaan.

Nogmaals: dat een poststuk door fout sorteren verkeerd terecht is gekomen, dan ligt dat niet aan de afzender.

Maar wanneer de afzender het poststuk richt aan Pieters, en op dat adres woont geen Pieters, dan heeft de postbode geen bezorgfout gemaakt, wanneer ie het op het opgegeven adres bezorgt. Een postbode kan onmogelijk afgaan op namen, omdat mensen nu
eenmaal kunnen verhuizen.

De naamplaatjes bij de deur of brievenbus zijn niet bepalend voor de juiste tenaamstelling. Je kan immers post krijgen voor iemand die slechts een postadres heeft op jouw adres. Een postbode kan hier onmogelijk rekening mee houden. Die doet zijn of haar werk, wanneer het poststuk belandt in de brievenbus dat bij het aangeschreven adres hoort. Ongeacht de naam van de bewoner.

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 24 jan 2007 09:00
door Jan9
De bezorging moet accurater, ik ben het helemaal met U eens Donna.
We bedoelen hetzelfde.

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 24 jan 2007 13:41
door bodejosm43
Jullie moesten eens weten hoe vaak het mij overkomt dat de mensen mij terugfluiten, en verontwaardigd wijzen op hun naamplaatje. Uit mijn nickname zou je mij beroep dus kunnen afleiden. Zolang het adres bestaat, bezorg ik op het aangegeven adres. Dat is mijn werk.

Vergeet niet dat er naast de TNT meerdere postbedrijven zijn, die niet op de manier sorteren zoals de TNT dat doet. Ik kan voor mijzelf instaan dat k zelden of nooit post verkeerd bezorg, dat wil zeggen: op een ander adres dan op de envelop staat aangegeven.

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 24 jan 2007 20:07
door Jan9
Postbode`s zijn mensen en iedereen maakt wel eens een foutje, dat is geen probleem.
De laatste tijd gaat is de bezorging niet optimaal net als bij Donna.
Volgens mij is het verloop nogal groot, we zien hier regelmatig nieuwe gezichten.
Ik hoop dat ze de kwaliteit weer op orde krijgen en dat U nog lang met veel plezier post blijft bezorgen :wink:

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 24 jan 2007 21:15
door bodejosm43
Ik werk dus niet bij TNT. Maar krijg dus wel vaak de verkeerd bezorgde post van TNT in handen gedrukt.

Die ik dus nooit of te nimmer zal aanpakken.

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 24 jan 2007 21:29
door Anastasia
EEN Douche past niet door de brievenbus, dus daar worden ze niet warm of koud van!

Koop liever postzegels van 2 cent, die zijn het duurste in produktie, altijd genoeg plakken en als je er mozaiek van maakt word het lastig natellen, want meerdere postzegels als decoratie over gehele pakket?

Als het niet op een rijtje staat, de directie heeft ze daar ook niet!

Re: TNTpost : helemaal gestoord

Geplaatst: 25 jan 2007 11:51
door sandramuys
Er zijn postzegels van 2 cent?? De kleinste die ik vind zijn van 5 cent!
IVM het straks sturen van 30 stuks naar het buitenland waar ik een extra 4 cent op moet plakken wil ik graag horen als er 1 of 2 cent postzegels zijn (TNTPost heeft dit vraag in 5 weken niet konden antwoorden, zie mijn eerder post met link).

Groet,

Sandra