Pagina 1 van 1
JVC televisie
Geplaatst: 16 jan 2007 17:09
door marc41
Jammer dat een JVC tv binnen 2 jaar 3x defect gaat met dezelfde klachten.
Zowel de dealer als de importeur vinden dit normaal en willen niets aan de klacht doen.
Spreekt op zich voor wat betreft de kwaliteit van het merk JVC.
Binnen 1 jaar defect, vervolgens na 8 maanden weer en vervolgens na 10 dagen weer.
Re: JVC televisie
Geplaatst: 16 jan 2007 17:50
door Captain Pervert
(1/3 van de nieuwprijs van het JVC toestel moesten wij maar afschrijven)
Vind dat best netjes eigenlijk! je hebt toch bijna 2 jaar - zij het met wat onderbrekingen hier en daar - plezier gehad van de TV.
Re: JVC televisie
Geplaatst: 16 jan 2007 18:52
door skippy
wij hebben als detailhandel juist hele andere ervaringen met jvc ze zijn vaak veel soepeler met coulance als andere fabrikanten
Re: JVC televisie
Geplaatst: 16 jan 2007 19:22
door pjotry
mijn ouders hadden een tv van grundig,
die ging na 4 jaar en 8 maanden stuk
tv terug naar de fabriek om te repareren...
dat werd te duur,
grundig bood mijn ouders voor 142.50 euro een nieuwe breedbeeld tv aan
die normaal 429 euro kost,
dat vind ik netjes,,,,,
'
de tv van jvc ging twee keer kapot in de garantie termijn
maar op reparaties krijg je toch ook garantie?
of is het steeds iets anders?
Re: JVC televisie
Geplaatst: 17 jan 2007 02:19
door hharteman
quote
=====
de tv van jvc ging twee keer kapot in de garantie termijn
maar op reparaties krijg je toch ook garantie?
of is het steeds iets anders?
==============================================
Dat is dus moeilijk uit te leggen aan de consument.
Bij een auto is het vaak duidelijk als er wat stuk gaat.
Als u nieuwe remmen heeft laten zetten en de motor valt uit zal dat niet onder de garantie van de remmen vallen.
Als bij de tv een voeding is hersteld zal er geen garantie op uitval door de beeldbuis zitten.
De consument ziet dan namelijk alleen dat de tv het niet doet, maar in feite zijn er vele oorzaken dat het apparaat niet werkt.
Re: JVC televisie
Geplaatst: 17 jan 2007 10:25
door ikbenik
Wij zijn in het bezit van een JVC televisie die inmiddels voor de derde keer defect is binnen 2 jaar. De garantietermijn op het toestel is 2 jaar dus binnen de garantietermijn is het toestel al 3 keer stuk geweest.
Ja, en?
Producten kunnen kapot gaan! Dat moet je gewoon accepteren.
De winkelier en de fabrikant gaan niet op de eisen van de consument in.
En deze eis is dat men een keiharde garantie geeft dat een product in een bepaalde periode niet kapot zal gaan.
Het toestel staat nu sinds 3 weken bij de dealer en is nog niet retour. Wij hebben kostenloze vervanging van het toestel geeist omdat wij alle vertrouwen in het toestel en de service en garantie van JVC verloren hebben.
Je moet niet zo veel gaan eisen!
Dat is ook een probleem.
Tegenwoordig als er problemen zijn is het enige wat de consumenten roepen:
Ik eis dit, ik eis dat, dit zijn mijn rechten en dit zijn jouw plichten!
Het voorstel van de dealer was om tegen een gereduceerde prijs een ander toestel te leveren (1/3 van de nieuwprijs van het JVC toestel moesten wij maar afschrijven)
Je begrijpt er helemaal niets van.
Door dit voorstel krijg je een nieuw toestel waarbij de garantieperiode, de economische levensduur en technische levensduur opnieuw aanvangen!
Als je niets bijbetaald (wat jij wilt) dan blijven de oude periodes van kracht. Dus de economische en technische levensduur zijn dan van het eerste toestel van toepassing. Dit geldt ook voor de garantieperiode.
Jammer dat je dit niet inziet.
Re: JVC televisie
Geplaatst: 17 jan 2007 12:44
door Atmoz
Wij willen of gratis een nieuw toestel of ons geld terug.
Ik wil zoveel...
Waarom zou je in godsnaam je geld terug krijgen?
Je hebt (zoals iemand al eerder aangaf) toch 2 jaar plezier van je tv gehad?
Re: JVC televisie
Geplaatst: 17 jan 2007 13:08
door DennisThePennis
Voor 2/3 van de nieuwprijs van 2 jaar terug koop je nu toch een veel betere TV? Wat heeft die JVC TV toendertijd gekost?
Re: JVC televisie
Geplaatst: 17 jan 2007 15:21
door ikbenik
Voor alle duidelijkheid:
De mening en de wil van de consument is géén wet en mag daarom ook niet geclaimt worden!
Dit geef ik aan omdat er consumenten en consumentenorganisaties zijn die keihard beweren dat de mening van de consument een wetsregel is en dat de winkelier deze altijd dient uit te voeren!
Voor de degene die dit denken:
Niet dus.
Re: JVC televisie
Geplaatst: 17 jan 2007 15:50
door Jan9
Het lijkt een constructiefout van de tv.
Je kan misschien geen nieuwe eisen, je mag van JVC wel een redelijk aanbod verwachten.
Re: JVC televisie
Geplaatst: 17 jan 2007 16:49
door ikbenik
Het lijkt een constructiefout van de tv.
Je kan misschien geen nieuwe eisen, je mag van JVC wel een redelijk aanbod verwachten.
Het is géén constructiefout.
Alle plasmaschermen van alle merken branden in.
Het is de techniek eigen eigenschap.
Dus daarom hoeft de fabrikant geen redelijk bod te doen.
Dat jij van mening bent dat zo'n scherm niet snel mag inbranden, is punt twee.
Echter als je een scherm wilt die niet snel inbrandt, moet je een LCD scherm nemen en geen plasma scherm.
Re: JVC televisie
Geplaatst: 17 jan 2007 17:33
door alfatrion
Alle plasmaschermen van alle merken branden in.
Hoe komt u aan het idee dat het hier om een plasmascherm gaat?
Re: JVC televisie
Geplaatst: 18 jan 2007 12:32
door Atmoz
Hoe komt u aan het idee dat het hier om een plasmascherm gaat?
Omdat hij in de war is met dat andere topic over die ingebrande plasma
[edit]
Dit topic:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=46995