Het Net van KPN aanvragen en Planet Internet van KPN krijgen
Geplaatst: 18 jan 2007 12:57
Op 4 oktober 2006 vroeg ik via een winkel van t-for telecom het pakket “Instap surfen en bellen van Het Net aan en kreeg uit de winkel keurig een door mij ondertekend formulier mee, gericht aan Het Net, waarop alle door mij aangeleverde gegevens opstonden.
Twee dagen later kreeg ik een bevestiging van Het Net dat mijn aanvraag was ontvangen. Echter, ik kreeg ook een bevestiging van Planet Internet dat mijn aanvraag was ontvangen. Deze laatste brief heb ik met een toelichting retour gezonden naar Planet Internet. Na ontvangst van de Expirebox heeft een monteur van KPN deze bij mij geïnstalleerd. Deze monteur heeft totaal ongeveer 1½ uur moeten telefoneren met de helpdesk á toen nog € 0,45 per minuut, omdat de codes voor de installatie ook van Planet Internet waren aangeleverd en ik wilde voorkomen dat ik daar terecht zou komen. Nadat de helpdesk de garantie had gegeven dat dit niet zou gebeuren, sloot de monteur mij aan.
Toen ik het world wide web opkon heb ik eerst op “Mijn Gegevens” van de site van Het Net gekeken en gezien dat daar stond vermeld dat ik was geabonneerd op surfen en bellen van Het Net voor een bedrag van € 19,95 per maand.
Aanvankelijk kreeg ik een tweetal rekeningen van Het Net, met de vermelding van € 0,00 doch begin december werd er plotseling 2 maal € 42,95 van mijn girorekening ingehouden, zijnde de abonnementskosten van Planet Internet. Ik heb deze automatische incasso naar mijn girorekening terug laten boeken en heb er inmiddels een 10-tal E-mails met vragen over de rekening en waarom ik bij Planet Internet was geabonneerd en niet bij Het Net. Ook heb ik een aangetekende brief naar Planet Internet gestuurd met die vragen. Er wordt wel steeds op gereageerd met standaard antwoorden op vragen, maar op mijn specifieke vragen wordt niet ingegaan. Na verzending van de aangetekende brief werd ik wel gebeld door een vrouw van een call-center van Het Net, maar die wist absoluut niet waar het over ging en moest steeds op mijn vragen het gesprek onderbreken om het antwoord aan iemand anders te vragen.
Begin januari kreeg ik wederom een rekening van Planet Internet. Ook die automatische incasso heb ik terug laten boeken. KPN dreigt mij nu van het Internet en telefoon af te sluiten.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen om een einde te maken aan deze situatie. Misschien dat iemand anders mij kan adviseren.
Twee dagen later kreeg ik een bevestiging van Het Net dat mijn aanvraag was ontvangen. Echter, ik kreeg ook een bevestiging van Planet Internet dat mijn aanvraag was ontvangen. Deze laatste brief heb ik met een toelichting retour gezonden naar Planet Internet. Na ontvangst van de Expirebox heeft een monteur van KPN deze bij mij geïnstalleerd. Deze monteur heeft totaal ongeveer 1½ uur moeten telefoneren met de helpdesk á toen nog € 0,45 per minuut, omdat de codes voor de installatie ook van Planet Internet waren aangeleverd en ik wilde voorkomen dat ik daar terecht zou komen. Nadat de helpdesk de garantie had gegeven dat dit niet zou gebeuren, sloot de monteur mij aan.
Toen ik het world wide web opkon heb ik eerst op “Mijn Gegevens” van de site van Het Net gekeken en gezien dat daar stond vermeld dat ik was geabonneerd op surfen en bellen van Het Net voor een bedrag van € 19,95 per maand.
Aanvankelijk kreeg ik een tweetal rekeningen van Het Net, met de vermelding van € 0,00 doch begin december werd er plotseling 2 maal € 42,95 van mijn girorekening ingehouden, zijnde de abonnementskosten van Planet Internet. Ik heb deze automatische incasso naar mijn girorekening terug laten boeken en heb er inmiddels een 10-tal E-mails met vragen over de rekening en waarom ik bij Planet Internet was geabonneerd en niet bij Het Net. Ook heb ik een aangetekende brief naar Planet Internet gestuurd met die vragen. Er wordt wel steeds op gereageerd met standaard antwoorden op vragen, maar op mijn specifieke vragen wordt niet ingegaan. Na verzending van de aangetekende brief werd ik wel gebeld door een vrouw van een call-center van Het Net, maar die wist absoluut niet waar het over ging en moest steeds op mijn vragen het gesprek onderbreken om het antwoord aan iemand anders te vragen.
Begin januari kreeg ik wederom een rekening van Planet Internet. Ook die automatische incasso heb ik terug laten boeken. KPN dreigt mij nu van het Internet en telefoon af te sluiten.
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen om een einde te maken aan deze situatie. Misschien dat iemand anders mij kan adviseren.