LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 40% van orginele bedrag uitgekeerd

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
kali

40% van orginele bedrag uitgekeerd

Ongelezen bericht door kali »

Onlang werd mijn bril onherstelbaar beschadigd door een kind. De ouders van dit kind hebben het netjes opgenomen en via hun verzekering laten lopen.

Nu was alles rond en kreeg ik een brief dat er 60% van de nieuwwaarde werd afgetrokken. 20% voor elk jaar. Ik was erg verbaasd. Aangezien een bril zo'n vijf a zes jaar meegaat. Van het uitgekeerde bedrag kan ik geen nieuwe bril aanschaffen.

Nu is mijn vraag of dit kan en mag?

Mvg,

Kali

Byob

Re: 40% van orginele bedrag uitgekeerd

Ongelezen bericht door Byob »

Het kan, de schade is waarschijnlijk op de aansprakelijkheidsverzekering geclaimd van de ouders, en een aansprakelijkheidsverzekering keert altijd dagwaarde uit.

Deze regel wordt trouwens niet altijd even strikt gebruikt, maar blijkbaar in uw geval wel.

Zoals u al aangeeft gaat een bril ongeveer 5 jaar mee, dat is dus een afschrijving van 20% per jaar, en hier heeft de verzekeraar ook rekening mee gehouden.

wallybally

Ongelezen bericht door wallybally »

Ja, dit is een gebruikelijke regeling.
Zou u uw nieuwe bril ook maar 2 jaar gebruiken?

Jan9

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ik vind het wel weinig gezien het ongemak en de tijd die je kwijt bent om een nieuwe bril te kopen.
Als een raam kapot is dan wordt er een nieuwe ingezet.

Walter van V

Ongelezen bericht door Walter van V »

als uw 2 of 3 jaar oude auto gestolen wordt of total loss verklaard wordt krijgt u ook geen vergoeding voor een nieuwe...

Jan9

Ongelezen bericht door Jan9 »

Voor een nieuwe bril moet je zeker 3 keer de stad in en ben je al snel 5 uur kwijt. Dat in ogenschouw nemende vind ik het billijk dat je een nieuwe bril krijgt en geen fooi.

Gesloten