Wehkamp site (Aanbieding Met Drukfout)
Geplaatst: 19 jan 2007 17:30
Er stond eind December 2006 een advertentie op de site van Wehkamp over een 2 pers. Elektrische Boxspring set inclusief pocketvering matras die afgeprijsd was van EUR 1499,- voor EUR 899,-. Deze advertentie stond ook op diverse partnersites van Wehkamp waaronder akties.nl, kelkoo.nl, vergelijk.nl voor dezelfde prijs.
Na deze advertentie uitvoerig te hebben bekeken heb ik de set op 28 december 2006 besteld en kreeg ik keurig een orderbevestiging met daarin vermeld het artikel: (Elektrische boxspring Comfort + matras Comfort en het bestel nr. 864-92-188)
Hij zal na ontvangst van een aanbetaling EUR 319,- binnen 2 weken geleverd worden.
Ik heb de aanbetaling direct overgemaakt via Rabobank iDEAAL.
Ik kreeg na 2 weken een telefoontje van Wehkamp om een leveringafspraak te maken op dinsdag 16 januari 2007.
Er werden op de leveringdag maar liefst 7 grote dozen van 2m10 bij 90cm in mijn gang afgeleverd het paste allemaal maar net.
Ik had in de ochtend al mijn oude bed laten ophalen door de grofvuilophaaldienst zodat ik alvast wat ruimte had in de slaapkamer om het nieuwe bed in elkaar te zetten.
Ik ben tegen 20:00 uur begonnen met het uitpakken van de dozen en kwam na het uitpakken van de laatste doos er tot mijn verbazing achter dat ik geen mechanisch/elektrisch materiaal had gezien.
Waarna ik nogmaals goed heb gezocht zonder succes.
Het was inmiddels al 22:00 en heb toen voor de zekerheid maar even geprobeerd om te bellen met de klantenservice om door te geven dat ik niet de juiste spullen had ontvangen, maar die waren toen helaas al gesloten.
Ik heb toen snel even op het internet gekeken en tot mijn verbazing zag ik toen dat het bed dat ik besteld had in de plaats van EUR 899,- nou ineens voor EUR 1899,- op de site stond zie hier: http://tinyurl.com/2ofo5a
En wat het nog verwarrender maakte was dat het bed dat ik geleverd had gekregen op de site voor EUR 999,- stond. Ik heb toen gekeken naar het bestel nr. 864-92-188 en die stond gekoppeld aan het bed dat ik geleverd had gekregen de standaard boxspring van EUR 999,- zie hier: http://tinyurl.com/2krc9a
En de elektrische boxspring Comfort + matras Comfort had ineens een ander bestel nr. namelijk 864-92-268
De volgende dag heb ik toen maar gelijk gebeld met de klantenservice om te zeggen dat er waarschijnlijk iets is misgegaan met de levering, maar ik kreeg toen van de medewerker te horen dat ik de juiste spullen heb ontvangen die horen bij bestel nr. 864-92-188
En dat het zou gaan om een standaard boxspring. Waarna ik de medewerker vertelde dat ik niet het standaard model besteld had maar de elektrische uitvoering.
De medewerker verzocht mij toen om even aan de lijn te blijven, terwijl zij het zal uitzoeken en het zal bespreken met haar leidinggevende.
Na enkele minuten te hebben gewacht kreeg ik te horen dat er een drukfout op de site stond en dat als ik toch de elektrische uitvoering wilde hebben wel 1000 euro moest bijbetalen.
Daar ging ik uiteraard niet mee akkoord en vertelde de medewerker dat ik het vreemd vond dat die advertentie al zo lang op de site stond zonder enkele klachten of meldingen.
En vond ik het vreemd dat er niet eerder is ingegrepen.
Mensen die het bestreffende artikel besteld hadden konden op zijn minst voor de levering op de hoogte gesteld kunnen worden dat het een drukfout betrof.
Daarnaast heb ik ook nog een orderbevestiging van Wehkamp gekregen met daarin vermeld dat het om een Elektrische boxspring Comfort + matras Comfort gaat en niet het standaard model.
Daar wil ik mij dan ook aan houden, het is tenslotte toch een orderbevestiging.
Maar dat ging helaas niet en de medewerker bood meerdere malen haar excuses aan. Na een paar minuten bood de medewerker aan om het geleverde bed weer op te komen halen en mijn geld terug te storten. Ik heb toen gezegd dat ik me nog even wilde bedenken voordat ik daar op in ga (met in mijn achterhoofd denkende dat misschien iemand bij Tros radar of op het Forum mij kan adviseren welke stappen ik hiertegen kan nemen en of wat mijn rechten zijn.
Alle adviezen zijn welkom alvast bedankt.
Raymond
Na deze advertentie uitvoerig te hebben bekeken heb ik de set op 28 december 2006 besteld en kreeg ik keurig een orderbevestiging met daarin vermeld het artikel: (Elektrische boxspring Comfort + matras Comfort en het bestel nr. 864-92-188)
Hij zal na ontvangst van een aanbetaling EUR 319,- binnen 2 weken geleverd worden.
Ik heb de aanbetaling direct overgemaakt via Rabobank iDEAAL.
Ik kreeg na 2 weken een telefoontje van Wehkamp om een leveringafspraak te maken op dinsdag 16 januari 2007.
Er werden op de leveringdag maar liefst 7 grote dozen van 2m10 bij 90cm in mijn gang afgeleverd het paste allemaal maar net.
Ik had in de ochtend al mijn oude bed laten ophalen door de grofvuilophaaldienst zodat ik alvast wat ruimte had in de slaapkamer om het nieuwe bed in elkaar te zetten.
Ik ben tegen 20:00 uur begonnen met het uitpakken van de dozen en kwam na het uitpakken van de laatste doos er tot mijn verbazing achter dat ik geen mechanisch/elektrisch materiaal had gezien.
Waarna ik nogmaals goed heb gezocht zonder succes.
Het was inmiddels al 22:00 en heb toen voor de zekerheid maar even geprobeerd om te bellen met de klantenservice om door te geven dat ik niet de juiste spullen had ontvangen, maar die waren toen helaas al gesloten.
Ik heb toen snel even op het internet gekeken en tot mijn verbazing zag ik toen dat het bed dat ik besteld had in de plaats van EUR 899,- nou ineens voor EUR 1899,- op de site stond zie hier: http://tinyurl.com/2ofo5a
En wat het nog verwarrender maakte was dat het bed dat ik geleverd had gekregen op de site voor EUR 999,- stond. Ik heb toen gekeken naar het bestel nr. 864-92-188 en die stond gekoppeld aan het bed dat ik geleverd had gekregen de standaard boxspring van EUR 999,- zie hier: http://tinyurl.com/2krc9a
En de elektrische boxspring Comfort + matras Comfort had ineens een ander bestel nr. namelijk 864-92-268
De volgende dag heb ik toen maar gelijk gebeld met de klantenservice om te zeggen dat er waarschijnlijk iets is misgegaan met de levering, maar ik kreeg toen van de medewerker te horen dat ik de juiste spullen heb ontvangen die horen bij bestel nr. 864-92-188
En dat het zou gaan om een standaard boxspring. Waarna ik de medewerker vertelde dat ik niet het standaard model besteld had maar de elektrische uitvoering.
De medewerker verzocht mij toen om even aan de lijn te blijven, terwijl zij het zal uitzoeken en het zal bespreken met haar leidinggevende.
Na enkele minuten te hebben gewacht kreeg ik te horen dat er een drukfout op de site stond en dat als ik toch de elektrische uitvoering wilde hebben wel 1000 euro moest bijbetalen.
Daar ging ik uiteraard niet mee akkoord en vertelde de medewerker dat ik het vreemd vond dat die advertentie al zo lang op de site stond zonder enkele klachten of meldingen.
En vond ik het vreemd dat er niet eerder is ingegrepen.
Mensen die het bestreffende artikel besteld hadden konden op zijn minst voor de levering op de hoogte gesteld kunnen worden dat het een drukfout betrof.
Daarnaast heb ik ook nog een orderbevestiging van Wehkamp gekregen met daarin vermeld dat het om een Elektrische boxspring Comfort + matras Comfort gaat en niet het standaard model.
Daar wil ik mij dan ook aan houden, het is tenslotte toch een orderbevestiging.
Maar dat ging helaas niet en de medewerker bood meerdere malen haar excuses aan. Na een paar minuten bood de medewerker aan om het geleverde bed weer op te komen halen en mijn geld terug te storten. Ik heb toen gezegd dat ik me nog even wilde bedenken voordat ik daar op in ga (met in mijn achterhoofd denkende dat misschien iemand bij Tros radar of op het Forum mij kan adviseren welke stappen ik hiertegen kan nemen en of wat mijn rechten zijn.
Alle adviezen zijn welkom alvast bedankt.
Raymond