LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips Plasma TV na 30 maanden 'total loss'

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Kace

Philips Plasma TV na 30 maanden 'total loss'

Ongelezen bericht door Kace »

Op de dag dat mijn Philips Plasma TV 42' vijf jaar oud was gaf het de geest.
Omdat ik slachts zes maanden per jaar in NL woonachtig ben heeft het dus precies 30 maanden gedraaid.
Na een telefoontje naar een gerenommeerd reparatiebedrijf (de winkel waar ik het kocht is er niet meer) kwamen ze alles thuis ophalen.
Na inspectie moest men een onderdeel hebben wat nergens te vinden was, en resulteerde in het feit dat afgelopen week het onderdeel pas binnen was.
Deze week (na ca 8 weken wachten dus) kreeg ik de mededeling dat het vervangen onderdeel direct weer kapot ging en tewijten was aan een kapot en niet te herstellen scherm.
Als ik een nieuw scherm wilde hebben kost me dat dus ongeveer 3400 euro. De nieuwprijs was destijds 24.999,00 guldens!!!!! en een nieuwe plasma van dezelfde grootte koop je nu voor 10% van de oude prijs.

Voel me nu dus goed in de steek gelaten door Philips.

Zijn er mensen op dit forum met soortgelijke ervaring

haas007

Re: Philips Plasma TV na 30 maanden 'total loss'

Ongelezen bericht door haas007 »

Dit is de gebruikelijke manier van werken van Philips.
De kwaliteit van de produkten is belabberd geworden, net zoals de service. Als je iets koopt heb je daar een bepaald verwachtingspatroon bij wat de levensduur betreft. Ikzelf heb een DVD-recorder van datzelfde prutsmerk gekocht voor 499,- euro.

Kort na de garantieperiode ging het toestel mankementen vertonen, dus terug naar de zaak waar het toestel gekocht was. Reparatiekosten meer dan 200 euro, dus niet laten maken. Hoogte van dat bedrag staat absoluut niet in relatie tot het gebruik van het apparaat en de aanschafprijs ervan. Contact gezocht met Philips Consumentenservice, waar geen enkele coulance mogelijk was.

Voor ons: NOOIT MEER PHILIPS, en dit geldt voor alle produkten van het ALLERSLECHTSTE MERK dat ik ken.
En de naam Philips Consumentenservice past echt niet bij een bedrijf dat in de eerste plaats er op uit is de klant te bedriegen.
In uw geval zou ik een advokaat ter hand nemen, want een dergelijk duur toestel mag toch op zijn minst wel een vergelijkbare levensduur hebben ten opzichte van een normale TV. Sterkte ermee.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Graag reageer ik hier op

Het is te verwachten, als je een product koopt wat nieuw op de markt is.
Maar dat de fabrikant niet wil toegeven en z`n eerstkopende niet tegemoed wil komen vind ik zeer kwalijk.
Komt er op neer dat de eerstkopende niet weten dat ze test persoon zijn

Captain Pervert

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Enige tegemoetkoming aan 'early adopters' lijkt me sportief, aan de andere kant is het kopen van een scherm van 25k natuurlijk volkomen idioot. Als je dat kan betalen, kan je nu ook wel een nieuwe kopen. Waar zeur je over...

cossie300

Ongelezen bericht door cossie300 »

Tja, je zal alles maar moeten willen hebben....

Djie

Ongelezen bericht door Djie »

Philips?? Hooguit een scheerapparaat en tandenborstel zijn de enigste apparaten die ooit van Philips bij mij in huis komen.

Heb jaren in een elektra zaak gewerkt en daar alle ellende langs zien komen. Philips werdt nouwelijks verkocht bij ons en toch zie je die krengen het meest terugkomen. Van DVD's tot TV's alles van hun is ronduit slecht te noemen. De service is daarnaast nog slechter. Reparaties die niet worden gerepareert en medewerkers van philips die je moet uitleggen wat het verschil tussen stereo en surround is!!!!
Ze presteren het zelfs om een surround 7.1 systeem op de markt te brengen die NOOIT van zijn leven 7.1 KAN weergeven. uitleg wordt te technische maar ik moest het ze uitleggen waarom dit niet kon en wat bleek. Het klopte, iedere klager krijgt 50,- en klaar zijn ze weer.

Kijk voortaan maar voorbij de Philipsen en ga door naar Sony, Pioneer of Panasonic dat is kwaliteit, voor redelijke prijs en meer mogelijkheden. En service die ook echt service levert.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Heb al jaren een tv (matchline met 1e gen. pixel plus), een videorecorder (al zeker 10 jaar), een dvd recorder (3 jaar), een philishave en een recever van Philips alles werkt perfect.

Oke de dvdrecorder heeft soms meer met nadruk soms een probleem dat hij even vast zit, even spanningsloos maken en weer verholpen en dit is in die 3 jaar 2 a 3x vorgekomen.

De Tv is geweldig en de recever heeft een fantastisch geluid.

JVC en Sony maar vooral JVC die komt er bij mij nooit weer in een sony kan ik nog over nadenken.

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

Heb al jaren elektriek van panasonic.

Scheerappie
Tv
Video
Stofzuiger
Dig ontvanger
broodbakappie
hd recorder
En niet te vergeten de complete audio installatie,maar dan onder de naam Technics.

Nimmer problemen mee :!:

Djie

Ongelezen bericht door Djie »

Zult mij ook niet horen zeggen dat alles stuk gaat van Philips.
Maar met 6 jaar ervaring in een winkel waarbij ik alle reparaties bijhield met name binnen de garantie heb ik gezien dat Philips altijd wel een aantal mega probleem gevallen ertussen had zitten. Welk model type serie dan ook. Dat maak je met zo goed als elk ander willekeurig merk niet mee.

MamaMwende

Ongelezen bericht door MamaMwende »

Op 24-09-2003 kocht ik bij TerCel , in Nederland, een JVC AV32X35S.
De JVC AV32X35S functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: - groen scherm
- na een tijd strepen en flikkeringen
- volledig onherkenbaar beeld
Dhr. Ledaine van JVC Oostende is bij ons thuis geweest voor een diagnose en het is de beeldbuis en dat zou zeker niet mogen voor een dergelijk jonge televisie.De reparatie kosten zouden 350 euro bedragen. (een nieuw toestel, exact hetzelfde kost 549,-)

De JVC AV32X35S moet, gezien de leeftijd, alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom en de aanschafprijs.
Helaas is dit wel het geval en ik heb mede door alle nalatigheden van JVC besloten een ander merk televisie aan te schaffen,(we zaten al ruim een maand zonder tv) mijn vertrouwen in uw merk is uiteraard teruggebracht naar NIHIL.

Captain Pervert

Waarom spam je drie keer hetzelfde bericht. Bovendien gaat het hier om een Philips plasma, daar heeft jouw JVC beeldbak niks mee te maken.

magel725

Ongelezen bericht door magel725 »

Als early adopter neem je een risico. Het produkt is duur en gaat waarschijnlijk net zo lang mee als de volgende generaties die veel goedkoper zullen zijn. Ik zou gewoon om een nieuwe tv gaan (geen plasma want dat gaat eruit) en voor een fractie van de prijs die je toen betaalde.

Captain Pervert

Plasma gaat er niet uit :)

Zowel plasma en LCD zullen beide uitgefaseerd worden zodra er OLED en/of SED schermen op de markt komen, die de voordelen van beide technieken min of meer combineren.

magel725

Dus gaat plasma eruit.

Plasma is nu al niet meer interessant omdat de LCD's veel en veel beter zijn dan Plasma; en ook nog eens goedkoper. Plasma is niet meer interessant en gaat er waarschijnlijk nog eerder uit dan dat SED en OLED er is. (dat kan nog wel even duren trouwens)

audiofreak1

Ongelezen bericht door audiofreak1 »

Geplaatst op 16 Mei 2007 18:12 door magel725

--------------------------------------------------------------------------------

Dus gaat plasma eruit.

Plasma is nu al niet meer interessant omdat de LCD's veel en veel beter zijn dan Plasma; en ook nog eens goedkoper. Plasma is niet meer interessant en gaat er waarschijnlijk nog eerder uit dan dat SED en OLED er is. (dat kan nog wel even duren trouwens)

Naar boven

Bril nodig? :lol: :lol: :lol: Toch maar eens een winkel bezoeken, kijken en vergelijken en naar de prijs kijken. Dan pas een oordeel geven. Koop jij maar lekker een LCD. Laat mij dan maar lekker naar kwaliteitsbeelden op een plasma kijken en geld overhouden voor andere leuke dingen.

magel725

Nee ik heb geen bril nodig. Ik werk veel achter de schermen in electronica en daarbij spreek ik geregeld de mensen die over het asortiment gaan, waaronder Toshiba (OLED) en Sony (SED) als ik ze niet verwissel. Plasma heeft zijn tijd gehad en gaat eruit.

Captain Pervert

De enige reden dat mensen LCD als synoniem voor platte TV gebruiken, is dat de meeste mensen niet groter willen gaan dan 32", en plasma wordt pas verkocht vanaf 37".

Laat 100 mensen een blinde kijktest doen en je zal zien dat de meerderheid het rustige beeld van een plasma, met betere zwartwaarden, en een meer harmonieus beeld harmonieus beeld verkiest boven het overbelichte, felle, kille en onvriendelijke LCD-beeld.

Maar goed dat is een eindeloze discussie, dit lijkt me niet het topic om die te voeren. :)

magel725

overbelichte, felle, kille en onvriendelijke LCD-beeld.
Instelling, instelling, mening, mening.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

De instellingen van het beeldscherm zijn natuurlijk ook van invloed op de beeldkwaliteit,

Pak een kwalitatief goede film met mooie kleuren zoals de film Dances with Wolves, de landschappen zijn prachtig van kleur en doen het prachtig in de thuisbioscoop,

De film laatst bij een kennis gezien op een LCD scherm, later de beeldkwaliteit bekeken op een "ouderwets" vrij nieuw CRT scherm,

Persoonlijk kwam mij het LCD scherm wat mat overkomen met weinig kleurdiepte, mijns inziens won met beeldkwaliteit het CRT scherm met de kleurweergave, welke afstellingen we ook bij de LCD probeerden, het beeld van de CRT zijn warmer,

Nu zal dit zeker ook met merk en type LCD verschillen, dit zijn mijn ervaringen met een LCD scherm,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

w0rstebr00dje

Ongelezen bericht door w0rstebr00dje »

Ik kan ook niet anders zeggen dan dat wanneer je een scherm klopt van 25.000 guldens, je je hand niet zal omdraaien voor een nieuwe van 10% van de prijs :) Ik zou de moeite niet eens nemen die oude te laten repareren, dat kost waarschijnlijk meer.

desalniettemin is het vervelend dat de onderdelen niet meer leverbaar zijn. Spreek niet de reparateur maar Philips zelf daar eens op aan. Misschien geven ze je wel korting op een nieuwe.

En wat het merk Philips betreft, die hadden het echt bij gloeilampen moeten houden. Ik heb er niets dan slechte ervaringen mee, zowel hun producten als service. De dag dat dat bedrijf een apparaat levert dat niet zuigt, is waarschijnlijk de dag dat ze stofzuigers gaan maken ;)

Gesloten