LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
krid
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 nov 2005 22:07

Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door krid »

Het Vodafone beltegoed is sinds afgelopen zomer ineens maarliefst een half jaar korter geldig!! Als je voorheen genoeg had aan 20,- beltegoed per jaar dan betekend dit dus dat BELLEN BIJ VODAFOON MAARLIEFST 50 PROCENT DUURDER IS GEWORDEN voor het beltegoed en daar komt nog eens extra bovenop de HOGERE BELKOSTEN!
Voor 10,- opwaarderen kan alleen nog via hun website en is SLECHTS 3 MAANDEN GELDIG, waardoor dit dus eigenlijk geen enkel voordeel meer heeft want 2x3 (=2x €10,-)= ook 6 maanden voor €20,-

Als je hier over opbelt met dit bedrijf blijkt dat je diverse keren de verkeerde persoon aan de lijn krijgt (Kassaaaaa €€€€€€€!) en dat je door een onbeschoft wijf te woord wordt gestaan. Je koopt een opwaardeerbonnetje en pas na aanschaf hiervan lees je daarop dat de geldigheid ineens nog maar 6 maanden is! Geen enkel bericht over ontvangen, wat een bedrog!

Dan mag het misschien zo dat de mogelijkheid van onaangekondigd meer dan 2 x zo duur worden in hun voorwaarden staat, maar het is natuurlijk schandalig: Eerst vele klanten binnenhalen met aantrekkelijke bedragen maar met zoveel mogelijk verscholen voorwaarden en een paar jaar later meer dan het dubbele vragen. (wie gaat in een winkel eerst een lap juridische kleine lettertjes lezen? Dat doe je niet)

Kortom, ik ga zeker weg bij deze onbeschofte bedriegers genaamd vodafone!


Zie ook andere klachten:

http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... php?t=2016

RobbieP
Berichten: 157
Lid geworden op: 16 sep 2005 21:08

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door RobbieP »

veel plezier bij KPN

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door ?? »

Ik zit mij sterk af te vragen wie hier nu onbeschoft is, beste krid.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door Anastasia »

Deze Vodafone aktie, de prepaid bellers die weinig belde kosten meer dan ze opleverden, dus die willen ze graag kwijt, en mogen dus wel overstappen naar andere providers!

Ze vergeten echter dat sommige weinig bellers later de stekker van KPN uit het huis trekken, en als er geen internet + bellen komt, omdat ze kabel TV en Internet hebben, dan gaan ze plotseling veel bellen, en ze kunnen overstappen naar een andere firma.

Ook lopen ze de te goedkoop aangeboden telefoons mis, want simlockvrij maken kan nu zowel legaal, als voor € 5,- op straat!

Veel klanten gaan steeds meer bellen, dus die komen dan ook nooit meer bij Vodafone, en deze anti reclame, als wij maar genoeg klagen kunnen ze het soms weer terug draaien.

Nooit die helpdesk bellen met 0900, mailen is gratis, en als dat niet kan, dan duurt het gewoon enkele jaren dat ze merken dat ze de markt verliezen!

Ze vergeten ook dat er mensen zijn die zelden bellen, maar heel veel mobiel gebeld worden, en dan krijg je als aanbieder ook een vergoeding, dus ook mensen zonder beltegoed in bijstand kunnen nog veel geld opleveren!

Vodafone is een domme Engelse firma, komt er nog wel eens wat goeds uit dat land?

Duuvel
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:09

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door Duuvel »

Ik ben het helemaal met Krid eens maar dan om een andere reden.

Ik koop afgelopen zaterdag in een SERVICE winkel van hun een opwaardeerkaart.
Thuis gekomen wil ik deze activeren. krijg ik de melding terug dat de code al gebruikt is :? .
Na nog eens 3 keer geprobeerd te hebben, ben ik teruggegaan naar hun winkel. De verkoper probeert het nog eens, ook hij krijgt dezelfde melding, en verwijst me dan naar de servicetelefoon die in de winkel staat. Daar kun je rechtstreeks bellen met de klantenservice.

Ik het probleem uitgelegd aan die persoon en nu blijkt dat HUN machine 2 keer dezelfde code heeft uitgespuugd en dat de persoon die voor mij gekocht heeft net iets eerder was met het intoetsen van zijn code. Ik moest het maar regelen in de winkel.

Ik heb de verkper dit verhaal verteld en hij navragen bij de filiaalmanager.
Hij komt terug en zegt dat er niets gedaan kan worden :shock:

Hij geeft mij het advies nogmaals met de klantenservice te bellen en wederom krijg ik te horen dat zij niets kunnen doen.
Ik ben inmiddels behoorlijk laaiend en vraag naar de filiaalmanager.
Ook deze neemt contact op met de kl.service en krijgt hetzelfde antwoord.
Ik vraag hem zo rustig mogelijk of ik dus mijn kaart beter kan weggooien en ook of ik mijn geld KWIJT BEN.

Raad eens wat het zelfvoldane antwoord van meneer was: JA!

Ik ben laaiend die winkel uitgelopen en heb ook nog even laten weten dat ik het hier niet bij liet zitten.
Inmiddels heb ik een klacht ingediend bij VODAFONE en hun reactie was dat ze me niet kunnen helpen en dat ik dus mijn geld kwijt ben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nou vraag ik jullie of jullie dit een normale gang van zaken vinden? De fout ligt toch bij hun apperatuur??????

Zou dit niet een leuk item zijn voor RADAR? Hoeveel mensen zou dit ook zijn overkomen en durven het waarschijnlijk niet te melden?

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Wij liepen tegen hetzelfde feit aan, we hadden in ons gezin 1 abonnement en 3 pre-paid van Vodafone, ooit de beste provider.
Toen ik (schriftelijk) mijn beklag deed kreeg ik een knullig antwoord dat het juist gedaan was in het belang van de klant om deze in de toekomst NOG betere aanbiedingen te kunnen doen. Waar dit op slaat ontgaat me helemaal.
Ik heb daarop uitgevoerd wat ik in mijn brief al aangaf, de pre-paid kaarten zijn leeggebeld, het abonnement opgezeg en we zijn allemaal overgestapt, nu met 2 pre-paid en 2 abonnement.

Ik denk dat Vodafone niet helemaal heeft doorgedacht in deze, dat gezinnen naast pre-paid ook nog abonnementen kunnen hebben die dan ook opgezegd worden.
En dat de kinderen die nu pre-paid bellen door dit soort geintjes als ze 18 worden ook niet meer aan Vodafone zullen denken voor een abonnement. :lol:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door queenfan »

Over de geldigheid van de prepaid zie: http://www.vodafone.nl/prive/prepaid/op ... geldigheid

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Over de geldigheid van de prepaid zie: http://www.vodafone.nl/prive/prepaid/op ... geldigheid
Ja, dat wisten we al, daar gaat nu juist de hele ergernis over. :cry:

Dit is gewijzigd zonder enige aankondiging, je waardeert nietsvermoedend op ineens blijkt je 10 euro geen twaalf maar drie maanden geldig te zijn

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door queenfan »

Dit is al een tijd zo, ik weet niet anders.

Een zelfde soort acties had KPN ook, die zijn inmiddels (ook al een tijdje) terug gegaan naar onbeperkgeildigheid van de prepaid kaart mits er 1 keer per jaar mee gebeld wordt.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Dit is al een tijd zo, ik weet niet anders.
Het is ergens eind 2005/begin 2006 veranderd, in 2005 hebben we nog opgewaardeerd voor een jaar, dit jaar liep in 2006 af en toen kwamen we er dus achter.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door queenfan »

Kan best ergens in 2005 geweest zijn dat ze dit hebben ingevoerd.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door Jan9 »

Na een jaar kan je je simlock code gratis aanvragen bij Vodafone zodat je een ander kaartje in je gsm kan doen :)

Duuvel
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:09

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door Duuvel »

Het gaat bij mij niet om de geldigheid van mijn kaart. Dit is zonder voor aankondigng ook oplichting. Ze menen aan de prepaid bellers zo veel te kunnen verdienen. Ze snappen niet dat ze op die manier ook heel veel klanten kwijtraken.

Ik kan door een fout van hun niet eens mijn beltegoed opwaarderen en meen je dat ze er iets aan doen. Vergeet het maar, k krijg gewoon een nietszeggend antwoord terug en zij menen dat ik het erbij laat zitten. Niet dus, ik ben op zoek naar het adres van de geschillencommissie telefonie en ik ga dus echt stappen ondernemen. im wil gewon mijn geld terug en zij zijn mij kwijt als klant. Desnoods bel ik sbs of 4 in het land. Vodafone zal weten dat ze fout bezig zijn.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door Jan9 »

Inderdaad, ze vergeten dat prepaid klanten ook postpaid klanten kunnen worden. Maar een abonnement neem je niet als ze zo met prepaid klanten omgaan.
Succes :wink:

Duuvel
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:09

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door Duuvel »

Ik heb net een mail naar de OPTA gestuurd.
Ben benieuwd of zij mij kunnen helpen.

MAXIEM

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag duuvel,

Je schrijft: ik ben op zoek naar het adres van de geschillencommissie telefonie

Adresgegevens:

Geschillencommissie telecommunicatie:

http://www.sgc.nl/commissie.asp?commissie=3

Postbus 90600
2509 LP
Den Haag
tel: 070 - 3105310.

Sukses, Maxiem.

Duuvel
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:09

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door Duuvel »

Maxiem...bedankt

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door Ron58 »

Jammer, Vodafone was ooit de meest klantvriendelijke met het beste netwerk.
In ons gezin zijn ze 4 klanten kwijtgeraakt, onze kinderen zullen er ook nooit een abonnement nemen als ze zo ver zijn, ook mijn ouders hebben pre-paid bij Vodafone en stappen over als er weer opgewaardeerd moet worden.

De minderjarigen die ze nu wegjagen als pre-paid klanten hadden de abonnementsklanten van de toekomst kunnen zijn. stom.
Ze komen er nog wel achter. :P

Duuvel
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2007 21:09

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door Duuvel »

Ron...idd ze WAREN ooit het klantvriendelijkste bedrijf, maar sinds het vodafone is gaat het achteruit. Mij zijn ze iig kwijt en als mijn man zijn abo kan opzeggen ook.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Vodafone: BEDRIEGERS zijn het!!

Ongelezen bericht door queenfan »

@ Ron, inderdaad in de tijd dat het nog Libertel was, waren ze voor mij de nummer 1.

Ben ook met problemen weg gegaan bij Vodaphone, kreeg een rekening met daarop een bedrag voor gebruik dataverkeer terwijl ik een Nokia 8210 had.
Deze telefoon heeft geen internet faciliteit, maar leg dat maar eens uit aan Vodaphone.

Gesloten