Pagina 1 van 2

Netsize oplichterij

Geplaatst: 20 jan 2007 23:58
door cuiterwa
Net als de 13 jarige dochter van Peter de Bruijn in dit forum is onze dochter van 14 via haar mobiel (tele2) slachtoffer geworden van de 'fa' Netsize (adres hieronder) die vanaf nov 2006 t/m jan 2007 ongewild haar 'producten' blijft leveren voor inmiddels zo'n € 100. Ook zij is kennelijk in onwetendheid (ringtone ophalen?) een 'abonnement' bij Netsize aangegaan. Dat dat (hopelijk) via een sms STOP naar 6464 op te zeggen is, zie je pas nadat je de hoge rekeningen hebt ontvangen. Niet verwonderlijk dat het bedrijf Netsize op de website meldt dat het erg goed is gegroeid sinds 2005. Via internet is te zien dat er al vele slachtoffers van de praktijken van (ook) dit bedrijf zijn, waaronder ook veel kinderen. Ook wij vragen ons af of hier wettelijk niets tegen te doen is.

Fam Uiterwaal- van Dam
Louise de Colignyplein 17
3708 Zeist

Adres Netsize:
netsize
rivium quadrant 81
2909 LC Capelle aan den IJssel
tel.: 010 2663300
fax.: 010 2663350
www.netsize.com
[email protected]
bestuurder: Chesnais, Stanislas Frederik Donatien
3. rue vaillant-Couturier, 92300 Levallais - Perret Frankrijk
Geregistreerd KVK 30174744 in NL, KVK B418712477 in FR

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 21 jan 2007 18:47
door ??
Nee, hier is wettelijk vrij weinig tegen te doen. De ouders kunnen in dit soort gevallen echter wel heilzaam werk verrichten: leer uw kinderen zorgvuldig om te gaan met hun telefoon!

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 23 jan 2007 18:05
door Zjos
Zou deze oplichting echt niet juridisch aan te pakken zijn?
Wij reageerden op een advertentie op Hotmail. Daar stond in dat je gratis een ringtone kon downloaden. Je moest daartoe je 06-nummer invullen (stap 1) en op ‘verstuur’ klikken (stap 2).

Na dit te hebben gedaan ontvingen we een sms met de inhoud:
Antwoord nu met OK naar 6464 om je gratis ringtone te ontvangen! Stoppen: stop. 3 ringt. p.w., max 6 sms 150c pob nl.celldorado.com. Stuur nu OK naar 6464!
Het is misschien naief, maar we hadden bij deze formulering werkelijk niet in de gaten dat we ons daarmee op iets hadden geabonneerd.

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 23 jan 2007 20:50
door ??
3 ringt. p.w., max 6 sms 150c pob nl.celldorado.com. Stuur nu OK naar 6464!

Oftewel: 3 ringtones per week, maximaal 6 SMS berichten, EUR 1,50 per SMS.

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 25 jan 2007 10:14
door Aussie Girl
Blijkbaar is hier een groot misverstand aan de hand.
Netsize stuurt niemand berichten toe!!! Als je de informatie op de website goed doorneemt blijkt dat zij bedrijven de mogelijkheid bieden smsdiensten technisch te ondersteunen. Zij zijn dus niet verantwoordelijk voor de ongewenste smsjes, maar wel hun klanten.

Als ik het goed heb kan je alles snel oplossen door een mailtje te sturen naar [email protected]. Er wordt snel gereageerd en je krijgt de nodige informatie!!

Let er staat in de eerste berichten ook steeds vermeld hoe je moet afmelden, lees dus al je berichten zorgvuldig!!!!
:wink:

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 22 feb 2007 21:24
door vverbiest
Aanklacht SMS praktijken van BLINCK - CELLDORADO



Hier wat meer info hoe ze tewerk gaan.



Ze doen er alles aan om legaal te werken en conform de “code of conduct” Of GOF te werken



Maar hoe komt het dan dat er zoveel mensen intrappen?

Kijk maar eens naar een pop-up van celldorado:

(copiëer onderstaande URL in je webbrowser en druk op enter)



http://www.gratis-ringtone.net/?gclid=C ... QgodLAIbiA#



(kies een tip)







In hun richtlijnen aan hun partners vermeld Celldorado:



Celldorado pagina’s mogen in een pop up venster worden geopend, mits deze is voorzien van een scroll balk, de terms and conditions moeten ten aller tijde beschikbaar zijn voor de gebruiker. Celldorado behoudt zich het recht voor om partnerships te beeindigen, indien affiliates zich niet houden aan deze richtlijnen.







Dus als je op de bovenstaande URL in je browser kijkt dan zie je niet de voorwaarden die er zijn bij de * van gratis “verborgen” zijn,



Je moet naar beneden scrollen voor je ze ziet.

En als je naar beneden scrollt zie je in het klein, grijs op wit, de voorwaarden.

Geen kat, en zeker geen kind, die dat leest.





Eenmaal je je mobiele nummer hebt ingegeven krijg je een SMS om je “gratis” ringtone te activeren.



In deze SMS worden conform de “code of conduct” of GOF de voorwaarden nog eens duidelijk vermeld.



Maar ja hoor hier moet je opnieuw naar beneden scrollen op je mobieltje.

Geen kat, en zeker geen kind, die dat doet.





Je beantwoord de SMS voor je ‘gratis’ ringtone en je bent een vogel voor de kat.



Ofwel heb je een pre-paid kaart en zie je je beltegoed snel dalen ofwel heb je een abonnement en zie je op je afrekening, na een maand, een leuk bedragje staan (in min).





Grote paniek natuurlijk en nu maar zoeken vanwaar die dure SMS’jes toch komen.



De meeste mensen hebben de eerste SMS met de voorwaarden al lang weggedaan en zoeken zich te pletter naar de short code om een STOP te sturen.



En zo is er weer eentje bedot voor een leuk bedrag.







En dit allemaal legaal en volgens de ”code of conduct” of GOF? ja, helaas wel







Wie zit er achter Celldorado? Blinck International.

De firma Blinck heeft een internationaal uitgezet netwerk om via SMS 6464 of 4611 klanten te bedotten met "gratis" muziek



Als je de kleine letters leest dan kost het je een fortuin



Iedereen kan zomaar een GSM nummer ingegeven van iemand anders en die met dan maar uitvissen hoe hij van de SPAM via SMS, aan 2,00 à 3 euro per keer kan afgeraken.



(de ontvanger moet dan wel eerst een SMS sturen met zijn GSM om de dienst te activeren)



je kan contact opnemen met Blinck www.blinck.com http://194.140.230.33 om dit te doen stoppen:



Claude Debussylaan 16

1082MD Amsterdam

[email protected]

M: +31 6 46 71 74 24

TEL +31 (0)20 794 7500 +31 (0)20-6420259



Zie ook maar eens op:



http://www.celldorado.nl/NL/ADS/345377802/

(de voorwaarden zijn hier 'zeer' goed te lezen:-))



Celldorado(afdeling van blinck) is een toonaangevende mobiele entertainment provider van real music ringtones



Celldorado is een toonaangevende entertainment provider van ringtones, wallpapers en games voor de mobiele telefoon. Wij werken met makkelijke landingpages met wisselende content waardoor een hoge conversie kan worden gegarandeerd. Onze content is uniek in Nederland. Celldorado is leverancier van de officiele Top 40 Ringtones.





Celldorado is a leading entertainment provider of ringtones, wallpapers and games for mobile phones. High conversions are guaranteed with our easy to use landingpages and changing content. our products are unique in the Netherlands. Celldorado is supplier of real music ringtones.



Commission: 5.00 euro per sale



Celldorado staat partners toe om:

- keywords te kopen bij zoekmachines zoals adwords, yahoo of andere sponsored links;

- direct te linken naar een eigen website/landingpage.

Celldorado staat partners niet toe om:

- de sponsored links van Celldorado te overbieden;

- keywords te kopen bij zoekmachines zoals adwords, yahoo en andere sponsored links waarbij trefwoorden worden gebruikt die door copyright zijn beschermd

- keywords te kopen met de merknamen 'celldorado' en/of 'cell dorado', Top40;

- direct te linken met (of een redirect) naar Celldorado, ongeacht het keyword;

- direct te linken met een partner-trackinglink;

- de naam Celldorado te gebruiken in de advertentietekst.



Celldorado behoudt zich het recht voor om partnerships te beeindigen, indien affiliates zich niet houden aan deze richtlijnen.



Celldorado pagina’s mogen in een pop up venster worden geopend, mits deze is voorzien van een scroll balk, de terms and conditions moeten ten aller tijde beschikbaar zijn voor de gebruiker. Celldorado behoudt zich het recht voor om partnerships te beeindigen, indien affiliates zich niet houden aan deze richtlijnen.



Wat doet Blinck International?



Our revenue worldwide comes from offering SMS services via media such as TV, internet and print to the consumer. Examples are ring tones, video, news subscriptions, wallpapers, etc.. Unlike other companies that offer similar services, we do everything under one roof. We design our own content, make our own commercials and TV formats (including: auditions, photographing and post-production), buy our own television air time around the globe and develop and maintain our own platform to deliver SMS content worldwide.



Omzet 2004 +/- 25.000.000 Euro

Omzet 2005 +/- 80.000.000 Euro

Omzet 2006 +/- 140.000.000 Euro !!!!



Werknemers: 95



Actief in 31 landen – kantoren in Nederland, Ierland en USA

Inschrijving handelsregister

onder dossiernummer :34202966

Infunctietreding :25-05-2004



Hier de "kleine letters" in het groot voor België :



BELGIE *De eerste realtone is gratis. De kosten bedragen vervolgens €2,00/ SMS, max 6 SMS/ week (plus sms download kosten). Celldorado werkt volgens de Belgische code of conduct voor SMS diensten. Celldorado biedt innovatieve informatie en entertainment voor de mobiele telefoon, zoals ringtones, Javagames en wallpapers. Stoppen? Stuur STOP WPREI naar 4611. Om gebruik te kunnen maken van de Service moet de gebruiker 18 jaar of ouder zijn. Celldorado biedt eigen, originele diensten volgens de hoogste kwaliteitseisen. Info? 0800 74770 (gratis)



Nederland *De eerste realtone is gratis. Dit is een abonnementsdienst. De kosten bedragen € 3,00 per realtone (+ sms download kosten), 3 realtones per week. Stoppen? Stuur STOP naar 6464. Om zich aan te melden voor en gebruik te kunnen maken van de dienst moet u 16 jaar of ouder zijn en/of toestemming hebben van (een van de) ouders en/of de betalingsgemachtigde. Als u zich aanmeldt en/of de dienst gebruikt onderkent en bevestigt u dat u de Algemene en Specifieke Voorwaarden heeft gelezen, dat u deze heeft geaccepteerd en dat u voldoet aan de voor uw situatie geldende voorwaarden als hierboven genoemd. Celldorado werkt volgens de Nederlandse code of conduct voor SMS diensten.



De gebruiker moet dus 18 of 16 jaar of ouder zijn.



Dit kan niet gecontroleerd worden door de aanbieder van de SMS abonnementen.



Welke “normale” consument gaat er nu +/- 48,00 Euro per maand betalen voor wat ringtones en andere rommel?



Gaan ze het terugbetalen als een kind dit heeft aangevraagd zonder toelating van de ouders?





Beter zou zijn om bij “pre-paid” kaarten geen betaalde premium SMS diensten toe te laten en de mogelijkheid te bieden om bij abonnementen af te zien van het ontvangen van betalende SMS berichten.

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 22 feb 2007 23:05
door Kika29
@vverbiest, Is het nodig je verhaal in zoveel verschillende topics te kopieren?

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 23 feb 2007 03:35
door vverbiest
speciaal op aanvraag van blinck international, zij willen dat er accurate informatie wordt vermeld omtrent hun "diensten"

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 08 mar 2007 11:33
door rudeboy
als je naar het 0900-500 40 50 belt kan je je makkelijker afmelden voor 6464, dit heb ik ook moeten doen na dat ik een beltoon had besteld op het internet. :wink:

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 08 mar 2007 11:38
door rudeboy
:oops: foutje 0900 500 50 40 moet het zijn
mailen kan ook naar [email protected] of [email protected] :?

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 13 mar 2007 22:06
door Dean
Ik werk bij vodafone en krijg veel bellers,
die aangesloten zijn op zn sms dienst.

Helaas gaan ze legaal te werk en is er weinig aan te doen...

wellicht zou op een of andere manier, deze bedrijven gedwongen kunnen worden om duidelijker te vermelden dat je je aansluit op een abbonement op het moment dat je eraan meedoet.

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 01 sep 2008 10:10
door kuiper-mmg
Wij hebben onlangs ontdekt dat wij ook extra kosten betalen voor iets onduidelijks....na navraag via vodafone...Netsize....kom je terecht bij Celldorado. Er is naar ons mobielnummer in de vroege ochtend een tekstbericht verstuurd met daarbij de vraag of wij gebruik wilden maken van een WAP-dienst.......(wij hebben een normaal abonnement waarbij we geen gebruik maken van WAP...en...! ! ! dit staat dus ook niet ingesteld) dit laatste daar gaat het nu juist om........Men stuurt dus elke twee dagen een bericht ...die je alleen maar kunt zien als je de WAP-instellingen van je mobiel hebt ingesteld.

WIE DIT NIET HEEFT ZIET DE BERICHTEN DUS NIET LANGSKOMEN EN DUS WEET JE OOK NIET DAT ER EEN ABONNENENT BESTAAT....VOLGENS NETSIZE (zij waren heel bereidwillend) WORDEN DE BERICHTEN KEURIG VERSTUURD... DIT ZEGT VODAFONE OOK......ALLLEEN ER KOMT NIETS BINNEN OP JE MOBIEL.

Ik denk dat een grote groep gebruikers hun instellingen van WAP niet goed hebben staan.....dus vandaar dat ik deze manier van werken oplichterij noem......je komt er pas achter als je je nota gaat uitspitten.

Ik heb een verzoek ingedient bij celldorado mij het onterechte bedrag terug te storten en ik vraag iedereen die dit heeft meegemaakt hetzelfde te doen. Misschien is het een idee om hun ook te bestoken met mailberichten eke dag vinden ze vast leuk.........en het kost niets....

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 15 okt 2008 16:47
door buisie
Wij kregen net als vele mensen voor ons sms berichten waar wij niet op zaten te wachten. Dit is inmiddels opgelopen 30 euro per maand x 3 zo'n 90 euro. Via de profider zijn wij erachter gekomen dat deze troep bij Netsize vandaan komt. Dit bedrijf probeert zich te verschuilen achter een bedrijf genaamd artiq mobile. In ieder geval ik heb gebeld op dit per direcht op te zeggen. Dus mijn advies bel met uw profider vraag waar die troep vandaan komt googel voor het telefoonnummer en zet de boel per direct stop.
Het telefoonnummer van NETSIZE is 010-4378788
sucses iedereen.

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 01 nov 2008 08:48
door westerhuis1
Beste Buisie en kuiper-mmg,

Hebben jullie inmiddels je geld teruggekregen?

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 03 nov 2008 14:20
door buisie
Nou nee wij hebben geen geld terug gekregen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me daar niet in heb verdiept. Ik was allang blij dat ik van die rotzooi af was maar hoe ga ik dit in vredesnaam hard maken dan.
Gr Buisie

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 20 dec 2008 13:12
door sndra
Ook ik wilde die leuke ringtone.

Geen waf instelling, dus zomaar 20 euro van mijn prepaid af zonder ook maar een bericht te hebben gezien.

oplossing SMS; STOP naar 6464

succes allemaal. Ongelovelijk dat dit mag in nederland een contract afsluiten zonder handtekening,spraakbevestiging of toegangscode.

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 11 feb 2009 14:55
door radar_forum_
Ik had ook te maken met netsize oplichterij. Ik gebruik mijn mobiel alleen op mijn werk en heb me ook nooit aangemeld voor abonnement of zoiets. Maar ik kreeg laats een rekening van 85 euro. waarvan 72 euro van Netsize, weet iemand hoe ik hier vanaf kom?

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 14 feb 2009 13:16
door Han Bloem
De kantonrechter Leeuwarden heeft op 12/02/2009 uitspraak gedaan, dat de Provider (!) in zo'n geval verantwoordelijk is en aangesproken kan worden. Hij mag de klant niet naar de SMS-dienstverlener verwijzen. De tekst van die uitspraak vind je op http://jure.nl/bh2709

Ook de Geschillencommissie SMS-Dienstverlening heeft onlangs een vergelijkbare uitspraak gedaan.

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 05 mar 2009 20:26
door gbruker
Na een mailtje waarin ik opheldering vroeg over het zonder toestemming toe sturen van sms-jes viacode 3211. Sruurde zij het volgende bericht.

-----------------------------------------------------------------------------

Wij danken u voor uw emailbericht. Wij willen u danken voor uw emailbericht. Na een eerste onderzoek van uw onderstaande email moeten wij u deze onbehandeld terugsturen:

Uw origineel verzoek is onbehandeld teruggestuurd voor het mobiele nummer die vermeld staat in uw email: (-mijn 06 nummer)

Reden:

U heeft ons mogelijk een verkeerde verkorte code doorgegeven, de verkorte code vermeld is niet aan NETSIZE toegewezen, of het mobiele telefoonnummer is verkeerd aangezien wij in ons systeem één jaar terug gezocht hebben en geen gegevens gevonden betreffende het mobiele nummer dat u doorgegeven heeft.

Actie die u kunt ondernemen:

Wij vragen u vriendelijk om de verkorte code en/of het mobiele telefoonnummer in kwestie na te kijken en opnieuw aan ons door te geven.

Wij hopen op uw begrip en medewerking.

Hopende u hier voldoende mee van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben of meer informatie behoeven, neemt u dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,


Hopende u hier voldoende mee van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben of meer informatie behoeven, neemt u dan gerust contact met ons op.

Met vriendelijke groet,

Judith



Netsize Helpdesk Nederland

[email protected]

tel: 010 437 87 88





schiet niet veel op dus.





Wel heb ik nog een verklaring voor de toezending van dit soort sms-jes. Mensen met kinderen moeten extra opletten.



MSN-messenger moet u alleen downloaden van de hotmail site. Andere sites vragen uw email adres waarnaar een code wordt toegestuurd........ u bent dan de klos en accoord gegaan met dit soort sms-jes ( blijft natuurlijk fraude ) ik heb aangifte gedaan bij de politie

Gerard

Re: Netsize oplichterij

Geplaatst: 27 apr 2009 14:39
door Frans Notenboom
Ook ik heb hier zeer recent last van
Gelukkig heb ik prepaid maar mijn beltegoed verdween als sneeuw voor de zon.
Mijn provider vertelde dat Netsize hierachter zat.
Eerst berichten van shortcode 4545.
Na hierover een klacht te hebben ingediend bij Netsize geen reactie.
Maar nu krijg ik berichtjes van 9988.
Heb nu mijn provider om een nieuwe simkaart met een nieuw nummer gevraagd.
Volgens mij is dit de enige manier om hier vanaf te komen.