Upgrade Chello Classic naar Chello Extreme
Geplaatst: 22 jan 2007 15:43
Beste mensen,
Op 11-12-2006 werd er aangebeld door dhr. B.O. die zich uitgaf als medewerker van UPC (pasje eerst goed bekeken). Hij kwam mij een aanbieding doen voor een upgrade van mijn Chello Classic naar Chello Extreme. Deze upgrade zou kostenloos zijn en het maandbedrag zou hetzelfde blijven als ik voorheen voor telefonie & Chello Classic betaalde. Deze aanbieding werd gedaan omdat bij mij in de buurt heel veel mensen overstapten naar goedkopere providers.
11 januari heb ik een nieuwe faktuur ontvangen met daarop een bedrag van in totaal € 82,88 Ex. BTW voor Chello Extreme. Dit bedrag bestaat uit
€ 32,50 Ex. BTW Abo. Chello Extreme 12-12-31-12
€ 50,38 Ex. BTW Abo. Chello Extreme 01-01/31-01
De maand december voor Chello Classic had ik al voldaan doormiddel van betaling van de factuur over december 2006.
Zojuist heb ik dus met Chello gebeld en er werd mij doodleuk verteld dat het contract wat ik heb getekend niet geldig zou zijn. Ik heb zelfs een bevestiging van wijziging gekregen d.d. 13-12-2006 waaruit blijkt dat het toen nog wel geldig was. Het feit ligt hem er namelijk in dat ik een analoog modem zou hebben en dat ze daardoor de pakket korting niet zouden kunnen geven. Dit is door de dsbetreffende UPC medewerker niet geconstateerd toen hij bij mij de boel inspecteerde en alles doornam. Uiteraard was ik hiervan ook niet op de hoogte. Het enige wat Chello voor mij zou kunnen doen is dat Chello mij een nieuw formulier toestuurd en dat er twee maanden langer een pakket korting van toepassing zou zijn binnen mijn huidige abonnement. De meneer vertelde er wel even bij dat mijn abonnement (wat nu loopt t/m december 2007) dan pas in december 2008 zou aflopen.
Uiteraard ben ik hier niet mee akkoord gegaan omdat ik hier een getekend contract heb liggen met een bevestigingsbrief. Ik heb dus het idee dat Chello mensen op deze manier zich langer aan zich wil binden .
Mijn vragen zijn dan ook; Chello zegt nu dat ik met een ongeldig contract zit, kan ik dus mijn Chello nu kostenloos opzeggen?
Het teveel in rekening gebrachte geld, kan ik mijn reeds betaald faktuur terug laten boeken en het afgesproken bedrag betalen?
Deze laatste vraag heb ik ook gesteld aan de meneer van Chello (naam hier bekend) maar die begon toen meteen te dreigen met administratiekosten en incassobureau's Ook wilde hij mij niet doorverbinden met een meerdere want die zou zogenaamd hetzelfde als hij zeggen.
Alvast mijn hartelijke dank voor jullie reactie!
Op 11-12-2006 werd er aangebeld door dhr. B.O. die zich uitgaf als medewerker van UPC (pasje eerst goed bekeken). Hij kwam mij een aanbieding doen voor een upgrade van mijn Chello Classic naar Chello Extreme. Deze upgrade zou kostenloos zijn en het maandbedrag zou hetzelfde blijven als ik voorheen voor telefonie & Chello Classic betaalde. Deze aanbieding werd gedaan omdat bij mij in de buurt heel veel mensen overstapten naar goedkopere providers.
11 januari heb ik een nieuwe faktuur ontvangen met daarop een bedrag van in totaal € 82,88 Ex. BTW voor Chello Extreme. Dit bedrag bestaat uit
€ 32,50 Ex. BTW Abo. Chello Extreme 12-12-31-12
€ 50,38 Ex. BTW Abo. Chello Extreme 01-01/31-01
De maand december voor Chello Classic had ik al voldaan doormiddel van betaling van de factuur over december 2006.
Zojuist heb ik dus met Chello gebeld en er werd mij doodleuk verteld dat het contract wat ik heb getekend niet geldig zou zijn. Ik heb zelfs een bevestiging van wijziging gekregen d.d. 13-12-2006 waaruit blijkt dat het toen nog wel geldig was. Het feit ligt hem er namelijk in dat ik een analoog modem zou hebben en dat ze daardoor de pakket korting niet zouden kunnen geven. Dit is door de dsbetreffende UPC medewerker niet geconstateerd toen hij bij mij de boel inspecteerde en alles doornam. Uiteraard was ik hiervan ook niet op de hoogte. Het enige wat Chello voor mij zou kunnen doen is dat Chello mij een nieuw formulier toestuurd en dat er twee maanden langer een pakket korting van toepassing zou zijn binnen mijn huidige abonnement. De meneer vertelde er wel even bij dat mijn abonnement (wat nu loopt t/m december 2007) dan pas in december 2008 zou aflopen.
Uiteraard ben ik hier niet mee akkoord gegaan omdat ik hier een getekend contract heb liggen met een bevestigingsbrief. Ik heb dus het idee dat Chello mensen op deze manier zich langer aan zich wil binden .
Mijn vragen zijn dan ook; Chello zegt nu dat ik met een ongeldig contract zit, kan ik dus mijn Chello nu kostenloos opzeggen?
Het teveel in rekening gebrachte geld, kan ik mijn reeds betaald faktuur terug laten boeken en het afgesproken bedrag betalen?
Deze laatste vraag heb ik ook gesteld aan de meneer van Chello (naam hier bekend) maar die begon toen meteen te dreigen met administratiekosten en incassobureau's Ook wilde hij mij niet doorverbinden met een meerdere want die zou zogenaamd hetzelfde als hij zeggen.
Alvast mijn hartelijke dank voor jullie reactie!