LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
sjaalom
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 nov 2006 19:51

UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door sjaalom »

Vorige week een brief van UPC ontvangen in de nieuwe woning:
Verkom afsluiting vna uw radio en tv signaal. Drie keuzes:
a) blijven ontvangen
b) ik ben al upc klant
c) afsluiten die handel (indien niet gereageerd voor datum x, dan gebeurt dit automatisch)

Het volgende is het geval:
1) we wonen nog niet in de woning waar de brief was aangekomen/ staan nog niet ingeschreven in de gemeente
2) we hebben nog nooit eerder iets aangevraagd of wat dan ook via UPC

Blijkbaar hebben de vorige bewoners de upc niet afgesloten? Of wordt het signaal door UPC niet afgesloten indien contract door vorige bewoners wordt opgezegd? De woning zelf is nog niet bewoond, laat staan een tv of radio via de kabel...

Verder weet ik nog niet of ik UPC als tvkabelexploitant neem, maar kom ik er uberhaupt onderuit, aangezien zij de tvkabelleverancier zijn in onze nieuwe regio (deze is zoals een energie netbeheerder toch regiogebonden en heeft een monopoliepositie?)

Iemand suggesties wat te doen? Ik neig naar af laten sluiten, de aansluitkosten zijn (minimaal) 35 euro (want wat komt er nog meer bij?)
Daarnaast: de afgelopen 2 maanden is dus wel signaal verzonden (en is de woning op onze naam) maar we hebben er niet om gevraagd of gebruik van gemaakt. Wie betaalt de kosten van deze 2 maanden?

Reacties zijn welkom!

Tallie1979
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 dec 2006 22:05

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Tallie1979 »

Volgens mij is het zo dat de vorige bewoner juist wel zijn abonnement heeft opgezegd. Aangezien UPC het signaal nu nog wel levert, maar daar uiteraard wel kosten voor verschuldigd zijn, kunt u er nu voor kiezen om het meteen op uw naam te zetten, of het op een later tijdstip te doen. Houd er wel rekening mee dat het dan kan zijn dat het signaal reeds is afgesloten en u 3 werkdagen moet wachten tot heraansluiting.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Volgens mij is dit normaal, er ligt een UPC aansluiting in de woning en UPC vraagt of u deze wilt gaan gebruiken.

De keuze is simpel, u gebruikt hem, of u zoekt een andere oplossing voor tv-kijken via schotel, internet of digitenne.
Die keuze zal misschien ook afhangen van uw gezinssamenstelling, m.a.w. of er in alle slaapkamers ook tv gekeken gaat worden, als wij slechts 1 of twee toestellen hadden was ik allang bij UPC weg :-)

Naar mijn idee bent u geen kosten verschuldigd aan UPC, u wist immers niet dat er een signaal zat op de de aanwezige kabel, u heeft er immers nog geen toestel op aangesloten (u woont er ook nog niet). U bent geen UPC klant en heeft dit ook niet aangevraagd.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Die brief kreeg ik ook, zelfs tot 2 keer aan toe. Terwijl ik toch echt al geruime tijd mijn UPC verbinding heb opgezegd omdat ik overgestapt ben naar KPN.

Een belletje met de klantenservice was voldoende, daar stond inderdaad in het systeem dat ik keurig afgemeld had. De reden dat ik de brieven kreeg konden ze me dan ook niet vertellen, maar ik mocht ze gewoon weggooien.

Probleem opgelost.....

jvo14
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2007 20:26

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door jvo14 »

ik maak vandaag ook wat mee.....wij zijn in september vorig jaar verhuisd en hebben op het nieuwe adres telefoon, internet een digitale televisie aangevraagd.
dit was een pakket met een half jaar digitale tv op proef en een chello classic abbonnement van upc voor 34,95 per maand.

nu is vandaag mijn digitale tv afgesloten, en toen ik verhaal ging halen werd me doodleuk verteld dat ik een betalings achterstand had voor digitale tv en chello classic van 126 euro!!!!! let wel, dit is voor 2 maanden?!?
toen ik aangaf dat ik van niks wist bleek ook nog eens dat ze de desbetreffende factuur naar het oude adres gestuurd hadden.
waarom snapte die beste man van upc zelf ook niet, maar t was wel mijn verantwoording om die rekening op tijd te betalen..."meneer, u dient deze rekening uiterlijk 11 januari aan ons te voldoen!!"????was het vandaag al niet de 24e???? raar bedrijf, dat upc!!!

sjaalom
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 nov 2006 19:51

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door sjaalom »

Dank voor de reacties en voornamelijk die van Ron2.

Ik denk dat we er voorlopig vanaf zien aangezien het nog 2 tot 3 maanden duurt eer we er in trekken. Niet reageren (en laten afsluiten) is niet netjes maar in dit geval beter, aangezien we van dichtbij (ouders, vrienden, kennissen) meer ergernis verwachten dan goeds. Daarnaast weten we nog niet of we uberhaupt op UPC overstappen of er nog betere alternatieven zijn (bedankt Ron2 voor de alternatieven)

evertvdv
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2007 23:18

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door evertvdv »

ik heb zelf op de helpdesk van UPC gewerkt. afdeling (Digitale) televisie. als uit een bestaande woning een bewoner vertrekt laat UPC het televisie signaal er nog 30 dagen opstaan, ongeacht of de nieuwe bewoner abonnee wordt. als een nieuwe bewoner CATV (televisie en radio analoog) wil afnemen, betaald hij daarvoor altijd aansluitkosten. deze bedragen ongeveer EUR 35,00. voor een nieuwbouwwoning geldt hetzelfde, aansluitkosten ook EUR 35,00. is er geen tv signaal in de woning aanwezig, dan zal een monteur dit moeten verzorgen, dit gebeurd buiten de woning en hier zijn verder geen kosten aan verbonden.

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Ron 2 »

als een nieuwe bewoner CATV (televisie en radio analoog) wil afnemen, betaald hij daarvoor altijd aansluitkosten. deze bedragen ongeveer EUR 35,00
Dus die 35 euro betaal je altijd als nieuwe bewoner, of je het nu doet of over drie maanden.

Als je over drie maanden de woning pas betrekt (en vaak loopt dit nog uit) dan bespaar je 45 euro abonnement als je voorlopig niet reageert en tegen die tijd pas beslist of je wel of geen UPC wilt.

sjaalom
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 nov 2006 19:51

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door sjaalom »

Exact Ron2. Mochten we geen goede alternatieven zijn, dan kunnen we altijd nog voor UPC kiezen. En evertvdv, hartelijk dank voor uw uitleg!

mpb
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:43

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door mpb »

Sinds februari 2006 woon ik in een nieuwbouwwoning en kon ik tv kijken (het signaal was er al). Echter in oktober 2006 kreeg ik een brief van UPC 'aan de bewoners van dit adres', met de medeling dat er signaal werd geleverd, maar daar niet voor werd betaald. Met het verzoek binnen twee weken alsnog een abonnement af te sluiten; hiermee zou ik ook geen aansluitkosten (à 35.00) hoeven te betalen.

I.v.m. vakantie heb ik hier niet op gereageerd, ook wist ik nog niet of ik UPC wilde of een in het complex aanwezige satelliet mogelijkheden. Totdat ik in november wederom een identieke brief kreeg. Ik heb toen besloten dat ik dan maar alsnog UPC nam en belde het (gratis) nummer. Ik refereerde aan de ontvangen brief en dat was allemaal ok.

Totdat ik een paar weken later de factuur kreeg. Ik moest het huidige kwartaal en het komend kwartaal betalen, *én* aansluitkosten à 35.00 euro. Totaalfactuurtje van rond de 103 euries.

En toen moest je ineens een 0900 nummer bellen. Dat heb ik een aantal malen gedaan en kreeg telkens te horen dat 'het te druk was' met de vraag het 'later nog eens te proberen'.

Na een paar keer bellen heb ik het bedrag bij de bank laten terugstorten en heb ik de factuur met commentaar + de brief waarin werd gezegd dat er geen aansluitkosten hoefden te worden betaald opgestuurd (dit was begin december)

Vandaag werd ik gebeld door UPC, naar aanleiding van mijn brief. Blijkbaar had ik bij mijn schrijven de eerste brief over de aansluitkosten gedaan en niet de herinnering. En omdat die uit oktober 2006 was klopte dat niet met mijn verhaal. Toen ik zei dat ze dat vast wel konden nakijken wanneer de herinnering was gestuurd werd mij verteld dat ze dat niet kunnen. "Dat is een andere afdeling, en bovendien wordt die automatisch verstuurd". Ja dus?

Waar het op neer komt is dat ze vinden dat dat mijn probleem nu is. En op de vraag dit even netjes per brief terug te communiceren (ik had per slot van rekening ook netjes een brief gestuurd) werd gemeld dat ze dat nooit doen. "We hebben u per slot van rekening nu toch aan de telefoon?".

Ik vind dit maar een rare gang van zaken van UPC.

Gegroet,
MPB.

Beertje02
Berichten: 377
Lid geworden op: 09 dec 2006 15:52

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Beertje02 »

mpb,

Als je slim bent neem je toch sateliet, er is genoeg leesvoer op de forums over UPC voor een soap van minimaal 50 jaar.

JanKik
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:22

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door JanKik »

Ik woon nu 3 jaar in mijn huidige woning en daar is sinds 1926 !! geen kabelaansluiting geweest. Ook ik ben sinds 2 januari afgesloten.
Knap Hé !!!! :lol:

polletje148
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2007 18:59

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door polletje148 »

Begin er niet aan.

Men probeert 2x te ontvangen. Eerst afsluitkosten en daarna weer aansluitkosten. Niet regaeren. Niet betalen. Je hebt immers geen contract. Dus je zit nergens aan vast en bent nergens toe verplicht. Als men zo graag signaal wil leveren via de draad is dat een zaak van UPC of een andere draadomroep maatsschappij. Na enkele "dreigbrieven "word je vanzelf afgesloten, bij voorkeur vlak voor feestdagen. om nog even na te trappen.
Begin er niet aan, de kwaliteit is bar slecht.

Kies voor digitale televisie via de schotel (of als het echt niet anders kan voor KPN/Digitenne). Goedkoper, veel betere kwaliteit en zelf kiezen. Geen programmaraad die voor jou beslist naar welke zender je mag kijken. Succes en laat je niet paaien door de ouderwetse draadomroepclub.



Hans

Tomd
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:06

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Tomd »

Hoi...

Betreffende je UPC aansluiting, ik kan je 1 advies geven, geen UPC, geen Digitenne....nee neem gewoon een schotel antenne, koop een goede ontvanger bv een "Maxplus" kost 125 euri schotel 25 euri een twin LNB voor Astra en Hotbird pak um beet 35 euri 15 euri kleinmateriaal kosten alles bijelkaar 200 euri.
Voordeel is met de juiste ontvanger dat je zelf een hoop kan aanpassen via je PC, zoals kanalenlijst en de mogelijkheid van educatieve ontvangst.
En je heb gelijk digitale ontvangst wat je dus niet heb met een box van UPC, want die zetten een analoog signaal in de huiskamer om naar een digitaal, dus gewoon nep.
En je heb gelijk een kleine 300 TV en 250 Radiozenders.......wat je wel nodig heb is een goedkoop pakket van Canal Digitaal, dit om de Ned kanalen te ontvangen.......en neem je een echte droomdoos lees merk Dreambox dan kan je vanalles met je TV.....van MP3 afspelen tot gebruiken van een scanner......vakantie foto's bekijken en internetradio beluisteren....maar let wel.......dit is een hobby doos dus enig inzicht in PC en/of linux is wel vereist.

Dus advies........neem een schotel.

Grtz Tom :wink:

sjaalom
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 nov 2006 19:51

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door sjaalom »

Wat een reacties ! top! Inderdaad, een schotel of andere maatschappij zou gegarandeerd (...) beter zijn dan UPC (ik heb bijv ooit 2 weken chello/kabel gehad, nooit nooit NOOIT weer). Echter: schotels zijn in het complex verboden. Dus... een in-huis kastje zal wel een oplossing zijn. Digitenne isook niet alles (schijnt). Dus... nog even rondkijken wat alternatieven zijn. En dus niet reageren op UPC's brief :D

gemojo
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 okt 2005 12:40

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door gemojo »

Nou wij hebben ook zo'n brief gehad en dat terwijl wij al per 7 maart 2006 hebben opgezegt en dit ook bij hun bekent is.
we krijgen zelfs een rekening of we de eerste 3 maanden van dit jaar even wilden betalen nou niet dus.
Ook doordat we via de eneco de kosten hebben betaald voor upc hebben wij van maart tot en met december te veel betaald en upc wijgert dit door tegeven aan eneco en eneco wil wel terug betalen maar mag dit alleen doen als upc dit door wil geven en dit weigeren ze
ook na vele telefonische toe zeggingen blijven ze toch weigeren ook brieven en mails blijven onbeantwoord
dus je ziet wel upc is heel raar bezig

Ad1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2007 09:17

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Ad1 »

Wat een negatieve reacties allemaal aan het adres van UPC!
Wij zijn hier 30 oktober komen wonen en vanaf 7 augustus stond het pand op onze naam. Maar omdat we het nog moesten verbouwen zijn we er dus later pas ingetrokken. Al die tijd heeft er signaal gestaan op de kabel. wij hebben pas een week voordat we erin getrokken zijn, definitief signaal aangevraagd en gekregen. En NIET betaald voor de periode dat we er niet hebben gewoond. (UPC heeft natuurlijk op geen enkele wijze inzicht op wiens naam een pand staat natuurlijk) 2 weken later internet aangevraagd, bleek niet op dit adres beschikbaar te zijn. Hebben ze bij UPC speciaal voor ons internet beschikbaar gemaakt! En alles gewoon voor de normale kosten. Dus je ziet, het kan wel degelijk.
Keurig netjes iedere maand een overzichtelijke factuur van de kosten van tv/internet (13,30 euro). 1 keer klantenservice nodig gehad en werd adequaat binnen 10 seconden netjes te woord gestaan.
Helaas voor iedereen met een "slechte" UPC ervaring

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Anastasia »

In onze Nederlandse grondwet staat vrijheid van ontvangst van signalen!

Als de kabel, in uw geval UPC maar één kanaal niet doorgeeft, wat U wel eens zou willen kijken heeft U op deze regel recht op sateliet!

Als U beneden in appartement woorde, is het vaak lastig dat het niet op gevel mag, maar op het dak moet kunnen, met tegelvoet, met 4 tegels van beton, dus los geplaatst, wel even extra bitumen doe ik eronder, wegens kan op lekage door punten, en bij verwijderen.

Via Lift of kabelgoot , en anders via regenpijp, dus even gat maken, en later dichtmaken met nieuw stukje halve pijp, en dan door gevel.

Dus ook in hoge flats is het mogelijk, maar dan dient U wel een betere kwaliteit kabel te gebruiken, de speciaalzaak, dus geen TV winkel maar Sateliet speciaalzaak weet welke kabels en LNB u nodig heeft, want het goedkope standaard set is voor korte kabels, en als buren ook willen kunt U ook een Duo of meer LNB kopen, er zijn er dus ook waar per kop 2,4 of zelfs 8 tuners op kunnen, als U er een met Harddisk en duotuner koopt, dus Ned 1 kijken en 2 opnemen, dus geen video meer nodig, er zijn er zelfs met DVD brander ingebouwde, dus kijk en vraag maar eens.

Als U meerdere satelieten wilt ontvangen is dit zowel via motor, als via meerdere koppen te doen, er zijn ei vormige met 2, 3 en zelfs 4 koppen dus, die zijn er ook nog.

bij meerdere buren op zelfde schotel zal de motor vervallen, en krijgt U bij Turkse en Marokaanse buren een 3 of 4 kops schotel, deze is wel duurder als normale, maar weer goedkoper als meerdere schotels.
De voet van 60x60 word voor hoge daken te licht, dus daarvoor kunt U beter de 80x120 voet nemen en daarin de 40x60 tegels van tenminste 5 cm dik, liefst 6cm dus gewone beton tegels erin!

Veel succes en gebruik uw rechten uit onze GRONDWET!

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Wat een negatieve reacties allemaal aan het adres van UPC!
En die zullen niet voor niets zijn. Omdat het bij jullie wel goed gaat is elke negatieve reactie hier nu gezeur????
Goh, wat vervelend toch voor dat fijne bedrijf wat zo haar best doet, al die negatieve reacties :wink:


Natuurlijk heeft UPC geen foutscore van 100%, er zal ook best e.e.a. goed gaan. Uit alle reacties mogen we wel concluderen dat er véél fout gaat bij UPC en dat ze vaak absoluut niet in staat of gewillig zijn dat op te lossen.

Als je bij de klanten hoort waarbij het goed gaat heb je mazzel, hopelijk voor jullie blijft het zo.

barth1950
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2007 15:38

Re: UPC brief ontvangen: voorkom afsluiting

Ongelezen bericht door barth1950 »

Je mag geen schotel plaatsen ? Ben erg benieuwd op welk Wetsartikel dit gebaseerd is ! 'Vrije nieuwsgaring'is een hoog goed in dit landje ! Oke wellicht heeft de V.V.E. dit in haar statuten bepaald dan plaats je hem toch los in je tuin bijvoorbeeld en als je die niet hebt op balkon of terras op een schotelvoet ?
Ben zelf al jaren een uiterst tevreden schotelhouder en zou voor geen goud UPC willen ook niet gratis ! :lol:

Gesloten