De Friesland: 100% premieverhoging en moeilijk met opzeggen
Geplaatst: 24 jan 2007 11:42
In 2005 hebben wij (3 personen) een tandartsverzekering bij de Friesland afgesloten voor 2006.
Medio december 2006 kwam er van de Friesland een brief binnen dat ze de premie met maarliefst 100% zouden gaan verhogen! Toen zijn we maar snel een nieuwe verzekering gaan zoeken, maar voordat je weet dat je daar geaccepteerd wordt ben je wel even bezig...
Uiteindelijk op 29 december maar besloten om toch op te zeggen, ook al had ik nog geen bevestiging kunnen krijgen van de nieuwe verzekering. En dan begint het drama.
Allereerst geprobeerd de opzegbrieven te faxen. Dan merk je dat ze dus niet eens een faxnummer op hun site hebben staan. Na veel moeilijkheden kom je dan achter het faxnummer, blijkt hun fax niet te werken. 5x geprobeerd. de Frieslander opgebeld, die wisten natuurlijk niets van problemen met de fax... Maargoed, stop maar in een enveloppe dan komt het goed.
Zo gezegd zo gedaan, 29 december opgestuurd. Met normale postbezorging zouden ze die dus op 31 december ontvangen hebben, maar het is oud en nieuw, dus kwam hij daar (volgens hen) pas op 3 januari binnen. En dan wordt je opzegging dus glashard geweigerd.
Een brief met termen als "Wij helpen u graag" en "Directeur klant EN service" etc. Maar als zij op 19 januari dan eindelijk je brief behandelen weigeren ze je opzegging glashard omdat jij 3 dagen te laat geweest zou zijn. Als je ze dan belt: Tja, zo zijn de regels.
Medio december 2006 kwam er van de Friesland een brief binnen dat ze de premie met maarliefst 100% zouden gaan verhogen! Toen zijn we maar snel een nieuwe verzekering gaan zoeken, maar voordat je weet dat je daar geaccepteerd wordt ben je wel even bezig...
Uiteindelijk op 29 december maar besloten om toch op te zeggen, ook al had ik nog geen bevestiging kunnen krijgen van de nieuwe verzekering. En dan begint het drama.
Allereerst geprobeerd de opzegbrieven te faxen. Dan merk je dat ze dus niet eens een faxnummer op hun site hebben staan. Na veel moeilijkheden kom je dan achter het faxnummer, blijkt hun fax niet te werken. 5x geprobeerd. de Frieslander opgebeld, die wisten natuurlijk niets van problemen met de fax... Maargoed, stop maar in een enveloppe dan komt het goed.
Zo gezegd zo gedaan, 29 december opgestuurd. Met normale postbezorging zouden ze die dus op 31 december ontvangen hebben, maar het is oud en nieuw, dus kwam hij daar (volgens hen) pas op 3 januari binnen. En dan wordt je opzegging dus glashard geweigerd.
Een brief met termen als "Wij helpen u graag" en "Directeur klant EN service" etc. Maar als zij op 19 januari dan eindelijk je brief behandelen weigeren ze je opzegging glashard omdat jij 3 dagen te laat geweest zou zijn. Als je ze dan belt: Tja, zo zijn de regels.