Pagina 1 van 1

Funprice failliet

Geplaatst: 24 jan 2007 19:06
door compusmurf
Hierbij wil ik iedereen even waarschuwen dat Funprice Computers failliet is. Dit valt terug te vinden op de website van de kvk. Waarschijnlijk is dit het geval sinds afgelopen maandag 22 januari (datum faillisement staat niet op de site van de kvk).
Op dit moment kan je nog gewoon dingen bestellen op de site van Funprice , maar je bent je geld dan dus gewoon kwijt waarschijnlijk.

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 24 jan 2007 20:06
door Yorik
Nou, dat valt wel een beetje mee. Bij een faillisement zal een curator geen betaling meer accepteren. Maar goed, het is wijsheid om niet te bestellen.

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 26 jan 2007 11:49
door william 1971
Hoe zit het dan met mijn videokaart die ik voor garantie heb terug gebracht. :?

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 26 jan 2007 15:43
door alfatrion
Die kaart blijft jouw eigendom. Je kunt een brief schrijven naar de curator dat deze video kaart jouw eigendom is, in de gedachte dat voorkomen beter is dan genezen.

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 26 jan 2007 17:23
door ikbenik
Die kaart blijft jouw eigendom. Je kunt een brief schrijven naar de curator dat deze video kaart jouw eigendom is, in de gedachte dat voorkomen beter is dan genezen.
Dat is in theorie.
In de praktijk wordt dan als ik me niet vergis beslag gelegd op alles.
Dus alles wat van een ander is, wordt dan ook meegenomen.

Dus als jij een tv daar in de werkplaats neerzet, dan ben je die kwijt.

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 26 jan 2007 18:50
door alfatrion
Als je een brief schrijft gebeurt dat niet. Er wordt beslag gelegd op het vermogen van de falliiant ten gunste van de gezamelijke schuldeisers. Op het moment dat jij een brief schrijft aan de curator en hem duidelijk maakt dat dit product jouw eigendom is valt het buiten het beslag.

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 26 jan 2007 20:17
door jurgenvs
Ik heb begin januari mijn computer naar Funprice gebracht. Volgens de verkoper was mijn moederbord kapot en zou het een week duren. Aangezien je ze niet rechtstreeks kunt bellen moest ik 's maandags afwachten. Ik belde en hij was nog niet klaar, wanneer wel wist hij niet. Afgelopen week heb ik weer naar dat nummer gebeld en vroeg of ik door verbonden kon worden dat kon niet vanwege het faillissement. Er werd gezegd dat alles onder curatele was gesteld en dat ik binnen 2 weken bericht zou krijgen. Ik ben niet van plan om daar op te wachten. Hoe kun je er dan achter komen naar welke curator je moet schrijven, kan iemand mij dat zeggen?

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 26 jan 2007 21:24
door william 1971
Hier een paar gegeves die ik heb gevonden voor mijn mede gedupeerden.

Betreft
Naam: DMC It B.V.
H.o.d.n.: Funprice Computerd B.V.
Gevestigd: Rouaanstraat 23a, 9723 CC, Groningen

Bedrijfsgegevens:
KvK-nummer: 2066582
Soort inschrijving: Niet beschikbaar
Klasse werkzame personen: 0 werknemers / werkplekken
BIK-codes: Financiƫle holdings (65234)

Curator
mr. J.B. Rijpkema
De Haan Advocaten & Notarissen
www.dehaaninfo.nl

-------------------------------------------------------------------------
Betreft
Naam: Funprice Media B.V.
H.o.d.n.: F-MEDIA; PCDUMPSTORE; FUNPRICE COMPUTERS
Vestigingsadres: Oude Ebbingestraat 39, 9712 HB, Groningen

Bedrijfsgegevens:
KvK-nummer: 02086984
Soort inschrijving: Rechtspersoon
Klasse werkzame personen: 10 t/m 19 werknemers / werkplekken
BIK-codes: Winkels in computers (52494) , Postorderbedrijven (5261) , Verhuur van computers en kantoormachines (7133)

Curator
mr. J. Hielkema
Hielkema c.s. Advocaten en Procureurs

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 26 jan 2007 21:35
door tinne
@Yorik

Ik zou willen dat curatoren geen betaling accepteren.

Maar, DAT doen ze dus wel.

Meegemaakt: betaling overgemaakt naar verkeerde (inmiddels failliete) crediteur. - Naam lijkt erop, bankprogramma etc.- onze schuld dus, we waren deze crediteur NIETS schuldig, DENK je serieus dat je je geld teruggestord krijgt???????????????

:D
LACHEN, dat krijg je dus NOOIT terug!!!!!!!!!!!!!!

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 26 jan 2007 21:59
door william 1971
k zou willen dat curatoren geen betaling accepteren.

Maar, DAT doen ze dus wel.

Meegemaakt: betaling overgemaakt naar verkeerde (inmiddels failliete) crediteur. - Naam lijkt erop, bankprogramma etc.- onze schuld dus, we waren deze crediteur NIETS schuldig, DENK je serieus dat je je geld teruggestord krijgt???????????????

Very Happy
LACHEN, dat krijg je dus NOOIT terug!!!!!!!!!!!!!!
Ik kan er niet echt om lachen, hoe zou jij het vinden dat je vanavond dit berichtje niet had kunnen typen, omdat je even een probleem met je computer had en hem even voor reparatie naar funprice had gebracht.

Niet FUNny (Price).(tinne).

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 26 jan 2007 22:15
door tinne
@william 1971

nee, sorry , dat was @Yorik. die vertelde dat een curator geen geld zou accepteren...........

Dat doen ze WEL en ze storten het gewoon in een failliete put.

Wij hebben ooit eens per ongeluk, zie vorige posting, 3500 euro betaald aan een failliete toko, CURATOR meteen gebeld, WAT denk je dat hij zegt: we zullen kijken of we het kunnen vinden, maar ja, er stroomt hier zoveel geld binnen..............

Het was sarcastisch bedoeld t.o.v. Yorik, NIET voor jou[/b]

IK HOOP ZEKER DAT JIJ ER ZONDER ENIGE FINANCIEELE SCHADE UITKOMT!!

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 26 jan 2007 22:19
door william 1971
Ben er gewoon heel erg verdrietig van :( dat er zulke dingen nog kunnen gebeuren anno 2007

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 29 jan 2007 12:56
door Demastra
Hoi allemaal,

Ik zit dus ook met het probleem dat mijn laptop voor garantie bij funprice ligt en niemand mij daar kan vertellen over en hoe en wat. i

Het enigste dat ze zeggen is: U krijgt binnen enkele weken antwoord wanneer u uw laptop terug krijgt :shock: (want het is uw eigendom) daar begint het zo langzamerhand niet meer op te lijken :?

Iemand hier misschien enige ervaring mee over hoe je dit het best kunt aanpakken ?

Alvast bedankt,

DemAstra

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 29 jan 2007 15:30
door andrev
Een van U gaf aan dat geld overgeboekt naar een failiete crediteur wegggegooid geld zou zijn. dat is het niet. Ik heb ooit eens precies het zelfde megemaakt en middel seen standaard debiteur(een oude leverancier) in telebanking betaald die faiiliet was en precies dezelfde naam droeg als degene aan wie ik moest betalen. :oops: Uit ervaring kan u dan ook vertellen dat de curator geen recht heeft onrechtmatige betalingen te accepteren. De curator mag alleen betalingen behouden die
a) voor faillisemtsdatum zijn gedaan.
b) betalingen na faillisements datum gedaan, maar dan wel rechtmatig, dus aan de hand van geleverde goederen bijvoorbeeld voor failllisement.

De curator heeft in mijn geval dan ook keurig terugbetaald.

Het lijkt me dan ook niet dat betlingen gedaan aan de hand van een niet gesloten postorder rechtmatig zijn ontvangen. men moet dit zeker terug kunnen krijgen. De curator is verantwoordelijk voor zakelijk verkeer van funprice van af faillisementssdatum. het kan ook zijn dat de postorder gewoon doordraait en dus ook uitleverd, terwijl ondertussen naar een koper wordt gezocht. Op deze wijze heeft de curator nog een bedrijf(van waarde) te verkopen.

Goederen
Alle goederen geleverd voor faillisementsdatum valen binnen de failliete boedel, ten zij conform de richtlijnen geleverd is met
eigendomsvoorbehoud.
Goederen in reparatie vallen niet onder geleverde goederen. Deze goederen waren en zijn uw eigendom. U heeft dus als enige recht op deze goederen, en de curator mag ze niet verkopen(binnen een bepaalde termijn). Hebben en krijgen zijn 2 verschillende zaken. U dient zich binnen de korts mogelijke termijn te melden bij de Curator, voordat deze is overgegaan tot verkopen van de algehele boedel, waartoe hij binnen enkele dagen of weken na faillisement zal overgaan. Hoe ?
De curator is meestal bijzonder druk, hij is verantwoordelijk en moet alles inzake het faillisement regelen(meestal heeft hij meerdere lopende zaken tegelijk), telefonisch bereiken zal waarschijnlijk ZSM aangetekend schrijven naar de curator met bewijs dat het product uw eigendom is, en niet als onderdeel van de boedel verkocht mag worden, aangevuld met details waar ze het product kunnen vinden, vestiging? rma nr? etc. zorg dat hij of zijn assistenten u goed kunnen bereiken alle tel nrs die u heeft etc.

Ik zag dat de winkel arnhem al leeg is. Mogelijk is de boedel dus al verkocht. Ik heb zelf dversen boedels van computerwinkels gekocht. De curator heeft bij mij (meestal)nog een termijn bedongen warop hij nog goederen kon terugclaimen met correctie in de aankoopprijs. Claims als gevolg van nader ontvangen eigendomsvoorbehoud.

U staat er van te kijken hoeveel klanten geen beroep doen bij de curator, en waarvan hun reparatiepc dus na het verstrijken van de termijn(en) in handen valt van de opkoper.

Advies, benader de curator op juiste respectvolle manier, accepteer een assistent, timmer schriftelijk dicht, handel snel & duidelijk etc., en u heeft een zeer grote kans op succes! Aangeven dat u het zweet is uitgebroken omtrent uw data, kan vast hgeen kwaad. De curator is er om de belangen van alle schuldeisers eerlijk te behartigen . ook die van U! :)

met vriendelijke groet,

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 30 jan 2007 11:48
door computersletje
hey,

Funprice is idd failliet (ben ex medewerker)
De funprice website is overgenomen door een ander bedrijf, dit houd in dat je dus NIET je geld kwijt bent als je nu iets besteld, of dat je het nooit krijgt.. je kunt het alleen niet afhalen in 1 van de winkels, als je daar je bestelling reeds hebt staan of aanbetaald hebt moet je inderdaad contact opnemen met een curator.. vervelend maarja..

succes allen ;)

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 30 jan 2007 23:29
door Barend Mooibroek
Funprice heeft mij ook flink aan het lijntje gehouden!
Ik heb mijn computer ter reparatie naar de funprice groningen gebracht (eind december) en tot zelfs vlak voor het faillisement meerdere malen telefonisch contact gehad met de medewerkers van het filiaal.
Mijn moederbord was besteld (garantie) en zal in week 4 geleverd worden. (alsof men toen nog niet wist dat ik mijn pc beter kon ophalen)
Nu is de toko dicht en afgetimmerd en kan ik waarschijnlijk wel fluiten naar mijn PC.(of weet de ex-medewerker misschien waar de 'reaparatie-pc's' zijn ondergebracht. Misschien al bij Norrod die de zaak overneemt?
Ik wens Norrod veel succes op de locatie in groningen want Vobis is daar 2 of 3 jaar terug ook al failliet gegaan.
Iedereen succes met Funprice,

greetz Barend.

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 31 jan 2007 09:16
door computersletje
hey,

De mederwerkers wisten hier niets vanaf, anders was ik ook niet een maand lang voor de kat zijn viool gaan werken.. wij kregen dit zelf op die maandag morgen onverwachts te horen..
Of de reparatie computers in het bezit zijn van de curator dat weet ik niet, ik weet wel dat norrod een hele hoop van de nieuwe spullen in de fillialen "overgekocht" heeft.
Het nummer van de curator staat hierboven al ergens vermeld (ben hier netjes geholpen!), het nummer van funprice staat op funprice.nl.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

MVG

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 31 jan 2007 22:27
door Barend Mooibroek
Hey computer S.

Bedankt voor je reactie, ik had er niet bij nagedacht dat jullie ook wel eens gedupeerd zouden kunnen zijn.

groeten en succes.

Re: Funprice failliet

Geplaatst: 01 feb 2007 15:15
De webactiviteiten van FunPrice Media b.v. zijn overgenomen door de webwinkel Funprice.com. Funprice.com zal de garantieafhandelingen overnemen en afwikkelen zonder extra bijkomende kosten. Artikelen kunnen gestuurd worden naar Postbus 5005, 9700 GA Groningen, o.v.v. Afdeling Service.

voor vragen kunt u terecht bij [email protected]