LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bruynzeel keuken nooit doen!!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
0608A
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jan 2007 13:26

bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door 0608A »

zoals in ander topic, hebben wij dus helaas een bruynzeel keuken gekocht.
maar omdat eigenlijk nog niks vlekkeloosm verlopen is, vraag ik me af of ik bij levering morgen verpliht ben het hele bedrag te betalen, terwijl de spoelbak al verkeerd geleverd is.
ik heb er dan ook geen vertrouwen in dat de keuken wordt zoals besteld.
mag ik zelf een percentage achter de hand houden , tot de keuken helemaal klaar is ??
graag reactie met spoed , morgen brengen ze de zooi :(


mens, wat hebben wij een spijt!
Laatst gewijzigd door 0608A op 02 aug 2007 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door 16again »

Zolang de keuken niet naar wens is opgeleverd heb je gewoon het recht een deel van de koopsom achter te houden. Dit deel moet wel redelijk in verhouding staan tot het gebrek:
Voor een missend handgreepje kan je niet de helft achterhouden....

0608A
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jan 2007 13:26

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door 0608A »

thanks dat was ik ook van plan, denk je dat ik ook het bedrag voor montage achter kan houden tot de keuken helemaal naar wens is afgemonteerd!???
ik wel best alles wat morgen geleverd wordt en klopt betalen , maar wat niet klopt weiger ik.
en zeer zeker moet alles eerst binnen staan zodat ik kan checken.

zucht ...
jammer dat het zo moet :?

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door honda »

Beste 0608A,

Uw verhaal is herkenbaar voor ons! Ongelooflijk waarin je bij Bruynzeel terecht kunt komen. Bruynzeel roept de negatieve publiciteit over zichzelf af.
Op 14 augustus 2006 werd eindelijk door Bruynzeel de op 31 12 05 (!) gekochte keuken afgeleverd die we in juli al volledig hadden betaald zoals werd geeist.
Er klopte heel veel niet aan deze levering,oa: een rvs-blad in twee stukken ipv 1 geheel, ontbrekende handgrepen, ontbrekend ovenbovenblad, ontbrekend elektro-materiaal, verkeerde kraan, verkeerde afzuigkap-kast.
Tot 9 december moesten we wachten; toen pas werd de in oktober provisorisch gemonteerde afzuigkap zodanig gemonteerd dat hij niet meer de meeste lucht ongefilterd terugblaasde in de keuken. Maar ook daarna bleek de afzuigwerking nog niet in orde te zijn. Vervolgens bood Br ons uit eigen beweging aan om, ditmaal zonder enig probleem en uitstel (!), snel een helemaal nieuwe korrekte keukenbovenbouw te gaan monteren.
Maar: ook dit bleef weer wekenlang hangen, todat de aap uit de mouw kwam: wij moesten wel eerst onze eerder al aangekondigde (!)
klachten bij de GeschillenCommissie intrekken.
Dit is blijkbaar de manier waarop Bruynzeel probeert te voorkomen, dat ze terechtkomen in het rijtje keuken-bedrijven dat voor de GeschillenCommissie is gedaagd. Eerst een langdurig spel spelen met de klant; als de klant niet opgeeft, dan op het allerlaatste moment met een leuk aanbod komen zodat die zijn klachten alsnog inslikt.
Deze aanpak is bij ons niet gelukt: wij kunnen na zoveel tijd echt nog wel wat langer wachten op een goede keuken; wij houden onze klachten gewoon aan bij de Commissie.
Misschien gaat Bruynzeel nu via andere wegen proberen van onze klachten af te komen; wij nemen het risiko, want wij vinden dat dit soort praktijken eindelijk eens helder aan de kaak moet worden gesteld.
Groeten, Honda (het is maar een keuken, een dun laagje chroom..)

0608A
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jan 2007 13:26

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door 0608A »

:evil: ik krijg er echt een sik van.
voorlopig heb ik dus een niet passende spoelbak, komt gisteren een monteur met de goede spoelbak??
niet dus , deze is in spiegelbeeld :?
het is schijnbaar erg moeilijk om de goede nummertjes over te schrijven , wat een stelletje sukkels werkt daar!
als dat nu het enige was :evil:

ben benieuwd of mijn keuken nog ooit naar wen wordt heb er geen vertrouwen meer in , en eigenlijk ook geen zin meer om te bellen.
vanmiddag toch maar weer eens de moed verzamelen en als het nog lang duurt , misschien toch een officiele klacht indienen.
ben helaas geen lid van de consumentenbond.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Eek »

En alweer wat nieuws te melden over deze zaak ?

0608A
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jan 2007 13:26

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door 0608A »

:wink: zo effe een heerlijk weekje vakantie gehad, en zelf heb ik niet meer gebeld.
bruynzeel heeft geen contact meer opgenomen, tjonge wat een service :roll:

dus zal zelf komende week maar weer eens aan de bel trekken.
wordt vervolgd............ :!: :?:

honda
Berichten: 156
Lid geworden op: 26 nov 2006 22:55

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door honda »

toch maar weer eens de moed verzamelen en als het nog lang duurt , misschien toch een officiele klacht indienen.
ben helaas geen lid van de consumentenbond.
Beste,
Hoe staat het met uw keuken? Geef niet op. Regelmatig een stukje op dit forum en op het forum van de consumentenbond, dat helpt! Bruynzeel wordt zenuwachtig van dit soort stukjes; in een verweerschrift aan de GeschillenCommissie zeiden ze zelfs, dat ze van mijn verslag-stukjes zo zenuwachtig werden dat ze niet de kans kregen om de keuken goed in orde te brengen. Ik kreeg dit later terug als verwijt vanuit de Commissie! En dit terwijl ik pas na driekwart jaar op de fora kwam, toen het me echt teveel geworden was! U moet overigens wel een lange adem hebben.
De Consumentenbond geeft overigens alleen advies; zij kunnen bv geen onafhankelijk onderzoek doen, en ook niets afdwingen. Ze zitten zelf ook in de GeschillenCommissie, als het tot een zitting komt. Ze hebben wel een afdeling Stekeligheden, waar je je klachten naar toe kunt mailen. Ze schijnen dan kontakt op te nemen met de betreffende ondernemer. Wat het waard is, dat weet ik niet. Misschien weet een andere forum-deelnemer dit?
Een klacht indienen bij de GeschillenCommissie is een zeer langdurige en arbeidsintensieve geschiedenis, het kost 115 euro en je hebt er een advokaat voor nodig. Dan nog moet je maar afwachten.
Hopelijk hebt u een rechtsbijstands-verzekering.
Ik wens u veel sterkte. Ik hoop dat keuken-consumenten wat mondiger worden, en dat dit Forum een echte klacht-plek voor konsumenten wordt in plaats van een babbel- en markt-plaats van keuken-verkopers en keuken-ondernemers.
Groet Honda

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door maxx »

Ik hoop dat keuken-consumenten wat mondiger worden, en dat dit Forum een echte klacht-plek voor konsumenten wordt in plaats van een babbel- en markt-plaats van keuken-verkopers en keuken-ondernemers.
Beste Honda,

Ik begrijp dat je niet helemaal blij bent met de situatie waarin je nu zit. Dit soort problemen zit niemand op te wachten. Je hebt als klant recht op een kundige levering van de keuken zonder problemen.

Een forum als dit is voor consumenten een plaats om informatie te vergaren. Deze informatie zal toch ergens vandaan moeten komen. Wie hebben er meer kijk op dan de mensen die dagelijks met keukens bezig zijn.

MVG

0608A
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jan 2007 13:26

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door 0608A »

beste honda.

na verschillende telefoontjes van mijn kant, en nu de keuken al 5 weken staat is er een reactie van bruynzeel.
de verkoopster en monteur zijn komen kijken wat er allemaal niet o.k. is.
er is aangeboden het naar onze wens te maken?? echter hebben we natuurlijk niks op papier daar de verkoopster zonder papieren enzo was gekomen!!!
de monteur zou verschillende dingen op papier zetten en gisteren de goede spoelbak komen plaatsen en de rvs poten voor onder het blad.
echter door persoonlijk omstandigheden belde hij gisteren af. overmacht dus....!
tja ik ben nog niet gerust, eerst moet ik nog zien wat wanneer op papier komt en hoelang het nu weer allemaal duurt.

ben zeker met je eens dat iedereen hier zijn goede en slechte ervaringen moet neerzetten, want als ik een groot aantal harde eurootjes neerleg verwacht ik ook dat er hard gewerkt wordt en niet zoasl nu dat het mezelf een hoop gebel een hoop energie en een hoop tijd kost .

hoe staat het ondertussen bij uw keuken??


wordt vervolgd :roll:

16again
Berichten: 16145
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door 16again »

Als je niets op papier krijgt, dan stuur je gewoon na elk gesprek een allervriendelijkst briefje waarin staat:
-je ordernummer
-datum en met wie je (prettig!) gesproken hebt
-wat (volgens jou) in goede sfeer is afgesproken
-vriendelijkverzoek om schriftelijk te reageren indien je onverhoopt dingen verkeerd begrepen hebt

Zou bouw je, ook voor jezelf, een duidelijk dossier op. Reageert de winkel niet op die brieven, dan staat de winkel later zwak bij discussie over de inhoud van die mondelinge afspraken.

0608A
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jan 2007 13:26

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door 0608A »

:roll: begin maart is de verkoopster van bruynzeel met de monteurs komen kijken wat niet goed is aan onze keuken.
alles opgenomen , zou in orde worden gemaakt.
Wij hebben toen gevraagd om te kijken naar de spoelkast want het spoelgat zit erg naar links , dus waren wij bang dat de lade niet zou passen,..... monteurs kijken effe oh geen probleem lade past altijd! :?:
Toen eindelijk de goede spoelbak gearriveerd was zouden de monteurs hem komen plaatsen (heb eerst 2 verkeerde spoelbakken gehad).
De spoelbak paste maar met moeite en er moest aan de binnenkant van het kastje een stukje uitgezaagd worden.. enfin ik ga akkoord als ze me maar verzekeren kunnen dat de lade past.
Geen probleem volgens de monteurs, dus hop een hakkelig stuk wordt uit de kast gezaagd, enfin daar komt toch de spoelbak voor.
Spoelbak gelijmt en vervolgens , ja jullie raden het al de lade past niet!!!!! :evil:
tjonge tjonge tjonge wat een stelletje amateurs.
Uiteindelijk wordt er een nieuw blad bestl ruim 5 meter hard steen!!!
Afgelopen vrijdag kwamen ze het nieuwe blad brengen, ik blij hoera eindelijk een hele spoelbak en lades!!!
Echter dit blad was niet goed er was de verkeerde spoelbak uitgesneden, bruynzeel had dit verkeerd doorgegeven!!!
Om te huilen!!
Nog wat "leuks".
Mijn blad steekt zo'n 90 cm over en moet dus ondersteunt worden door poten, echter die waren bij oplevering te kort dus nieuwe poten besteld van 93 cm!!
Komen de monteurs aan met pootjes , lachend en verontwaardigt met pootjes van 93mm!!!!
Nou werkelijk dit is toch te stom voor woorden !!
Ondertussen heb ik houten stokjes onder mijn blad die al aardig aan het splijten zijn.
Ik weet wel ik heb alles opgeschreven , en morgen ga ik overal foto's van maken , want vertrouwen in die hele zaak heb ik niet meer!!
Dus mensen echt doe het niet , doe het nooit , koop nooit bij Bruynzeel!!

Ondertussen , hoor ik zelf van Bruynzele nog steeds niks :?: :roll:

0608A
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jan 2007 13:26

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door 0608A »

:? ondertussen is het mei, maandag komt de filiaalhouder heerlen polshoogte nemen.
ik heb er geen vertrouwen meer in, maar geef echt niet op.
ben verdorie in hoop geld kwijt dan eis ik ook de keuken die wij voor ogen hadden :evil:

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Eek »

De VM van Heerlen ? Er is geen VM meer in Heerlen,ja een interimmer maar dat is er gewoon 1 van het verkoop team en heeft geen enkele bevoegdheid.

Intern is het momenteel een chaos bij Bruynzeel.....zou inderdaad niet te veel hopen......

0608A
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jan 2007 13:26

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door 0608A »

:? effe een update , mocht nog iemand de fout maken naar bruynzeel te stappen.
1) ga er maar niet vanuit dat je keuken helemaal naar jou wens wordt opgeleverd binnen een half jaar na plaatsing.
2) ga er ook niet vanuit dat mankementen en gevaarlijke situaties gauw worden opgelost.
3) en vertrouw ale helemaal niet op hun afspraken.

m.a.w onze design keuken van bruynzeel is nog steeds niet af.
in januari is hij geleverd en na wat getreuzel en gemor van hun kant is er nu eindelijk een nieuw blad geleverd waar wel de spoelbak in past, hiep, hiep hoera. :)
maarrrr een passtuk wat eerst wel paste en nu kleiner moest worden is verzaagd op 8 juni 2007. :? dus weer tot in de treure wachten op een nieuw stuk , een aluminium afwerk plaatje ontbreekt nog.
de vaatwasserdeur zit schots en scheef , en verschillende deurtjes ook ,
de achterkant van de gaskookplaat is nog steeds niet afgewerkt op het kookeiland.
en jawel na vele tegenstrijdige verhalen door bruynzeel zelf :roll: heb ik eindelijk rvs steunpoten onder het granietenblad, helaas viel 1 er na 2 weken al onderuit toen mijn zoon er per ongeluk tegen stootte en was ik gelukkig net in de buurt om het blad op te vangen. lekker veilig en ook door gegeven .
haha week 29 zou wederom alles opgelost worden , echter heb ik niks maar dan ook niks meer van bruynzeel vernomen.

dus bij deze mensen wees gewaarschuwd .!!!!!

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door hark »

Weet iemand toevallig of Bruinzeel ook in de DMG groep zit of dat ome Ben er wellicht aandelen in heeft ?

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Eek »

Nog niet Hark.

Ze hebben al wel bijna dezelfde werkwijze en Ben wil het ook heel graag.

De NMA schijnt het echter wat minder graag te hebben,alhoewel daar vast wel weer een constructie op te bedenken is.(zie alle BV's/constructies in de Mandemakers formules)

Denk dat Ben nog even wacht voor hij Bruynzeel overkoopt.
Het gaat niet heel goed bij Bruynzeel, dus dat scheelt hem al snel weer een paar miljoentjes bedenktijd.

hark
Berichten: 447
Lid geworden op: 19 dec 2006 11:41

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door hark »

Zijn er naast de DMG winkels en Bruinzeel meer ketens die dezelfde **** voorwaarden hanteren? Dus betalen 100% voor levering en het niet willen aansluiten van de afvoer en de kraan, al zit alles reeds op de opgegevn plaats ?
Misschien een mooi moment om de mensen te waarschuwen lijkt mij.
Hoe bij R :?: aab Karcher en hoe bij Keller etc ?
Weet iemand dit ?

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door D1RK »

Betaal max 10% of liever geen aanbetaling!

Doe de rest pas na foutloze aflevering bij zelfplaatsen, dus controleer alle kasten...

Bij montage, pas na foutloze complete oplevering betalen, er zijn wel winkels die zo leveren, en de rest, gewoon niets kopen, dan moeten ze wel.

Dus kraan niet aangesloten, word dit duur kraantje!

foxman
Berichten: 75
Lid geworden op: 05 feb 2006 13:20

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door foxman »

Het kan ook goed gaan hoor bij Bruijnzeel
Wij hebben er ook een keuken gekocht en in het begin waren er ook problemen met het licht, kraan en vaatwasser
Is allemaal tot tevredenheid opgelost binnen 1 maand
Bij ons was het de vestiging Bergen op Zoom
Dus het kan wel

Gesloten