LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bruynzeel keuken nooit doen!!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Eliz,

Bruynzeel is een grote afnemer van Blum. Het lijkt me stug dat ze niet een lade kunnen leveren van 45cm diep die bijvoorbeeld Tulp, Format en nog tientallen andere merken wel kunnen leveren. Het is een standaard artikel.

Heb me als monteur ook wel eens lopen verbazen over dit soort dingen bij een merk wat toch al tientallen jaren meedraait in keukenland.

Vraag Atag het advies zwart op wit te zetten. Bruynzeel probeert zich er makkelijk vanaf te maken. Hebben ze wel ventilatie in plint en achterwand van de kast gemaakt voor die inductieplaat?

MVG

eliz
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2007 18:27

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door eliz »

Bedankt voor jullie antwoorden.

Bruynzeel Excelent "2500" keuken
Kleur: wit hoogglans


Ik heb ook onder druk een te dure keuken van Bruynzeel afgenomen, net zoals wat Puurruud aangeeft: "nu aktie van gisteren, u kan er nog bij, nu beslissen" truc . en hamerde er nog over de verrekenprijs van de projectkeuken (keukenblokje van 180 cm breed) inclusief wandafwerking van totaal 900 euro. Achteraf heb ik er wel spijt van, maar moet nu maar het beste ervan maken. Misschien kwam het ook wel omdat ik als vrouwzijnde alleen naar de showroom ging.

Ik heb nog een aantal wijzigingen in de showroom in Amsterdam (Buitenveldert) doorgegeven omdat ik de keuken ergens in oktober 2006 had besteld. De verkoper heeft tevens een handtekening op het wijzigingsformulier gezet waar dus ook deze 'ladekast' (120 cm breed) op staat.
Ik heb dus totaal 2 ladekasten van 10 cm breed, bij mijn andere ladekast, heb ik wel een normale besteklade, maar die andere wil ik een ondiepe halve lade geplaatst hebben.

Ik vind het ook niet klantvriendelijk en servicegericht van Bruynzeel dat opeens de Atag inductiekookplaat en de gehele ladekast van 120 cm breed niet onder de garantie valt.

Ik heb net nog op de tekening gekeken en kan alleen maar zien dat er in de plint ventilatie aanwezig is. Verder staat op de tekening vermeld: "Bruynzeel aanvaardt geen verantwoordelijk m.b.t een technisch corrrecte installatie. Deze ligt geheel bij de installateur."

Ik vind het wel belangrijk om te weten omdat de inductiekookplaat het duurste inbouwapparaat is van mijn keuken en wil natuurlijk dat deze inductiekookplaat niet kapot gaat.

Graag hoor ik van u.

PUURRUUD
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2007 23:29

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door PUURRUUD »

Tuurlijk heeft Bruynzeel kasten voor inductie met 1 lade en 2 korven, waarbij de lades altijd de gewone diepte zijn, want onder inductie kan gewoon een volledige lade. Echter, een inductieladekast heeft een aangepaste achterwand, die samen met de eventuele plintroosters garant staat voor voldoende ventilatie.

Waneer wij per abuis wel eens een verkeerde kast bestellen, of het gaat om een bestaande keuken met nieuwe inductiekookplaat haalt onze monteur geloof ik de achterwand (deels) eruit voor de benodigde koeling. Maar inderdaad, mocht de plaat dan kapot gaan kan Atag zeggen: ondeugdelijke installatie, en Bruynzeel zegt: wij hebben niet geinstalleerd.

Ik snap niet precies waarom Bruynzeel niet in een inductiekast een inductiekookplaat aandurft.

Volgende keer toch maar naar een keukenzaak die zelf de installatie verzorgd....

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door ice1982 »

Ik heb regelmatig contact met de firma atag, en 9 van de 10x komt de discussie over een lade onder een inductie plaat op gang. Volgens Atag kan een bestek lade onder een inductie plaat prima... maar... deze is dan echter niet geschikt om bestek in te bewaren! Voor meer info, stuur een mail naar AEP (www.homeproducts.nl) en leg deze opmerking eens voor.

Dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat Bruynzeel deze kast niet vast in zijn programma heeft. Tuurlijk, ze kunnen hem zelf maken (u heeft het over een excellent keuken, dat is een Bruynzeel Luxe model, en deze word anders dan de Optima lijn, zelf geproduceerd), maar geven geen garantie omdat het geen wenselijke oplossing is.

eliz
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2007 18:27

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door eliz »

Zojuist weer Atag telefonisch gesproken. Er kan wel degelijk een halve besteklade onder, volgens mevrouw is het geen probleem, al zal de lade met bestek helemaal vol liggen. De ventilatie wordt namelijk van o.a. achteren geregeld en de voorste plint als het volgens de installatievoorwaarden wordt geinstalleerd.

Er schijnt vele jaren geleden weleens moeilijkheden geweest te zijn, maar de techniek is nu zo aangepast dat dit geen problemen meer mag geven. Ik denk dat Bruynzeel hier bang voor is.

Inmiddels heb ik gisteren ook een mail gestuurd naar www.homeproducts.nl en krijg als het goed is, morgen antwoord.

Wordt vervolgd.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Eek »

Bruynzeel heeft gewoon standaard kasten, deze gaan ze echt niet aanpassen voor dit soort gevallen, ze gaan voor volume, niet voor maatwerk.
Op zich niets mis mee,maar weet dan ook je beperkingen...

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Eek »

En Eliz is het gelukt ?

Manon1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2008 13:27

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Manon1983 »

Helaas heb ik ook alleen maar slechte ervaringen met Bruynzeel Keukens (Groningen in dit geval). Afspraken worden niet nagekomen, verkeerde adviezen, verkeerde aansluitingen en eigenlijk gewoon een ronduit slechte behandeling. Uiteraard gebeurt dit alles na vooruitbetaling (in juni 2007). Zijn er hier nog mensen die op één of andere manier door Bruynzeel gecompenseerd zijn?

PUURRUUD
Berichten: 27
Lid geworden op: 20 aug 2007 23:29

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door PUURRUUD »

Betaal dan ook niet vooruit. Zo heb je nog een stok achter de deur.

Manon1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2008 13:27

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Manon1983 »

Zonder vooruitbetaling deden ze helemaal niets, dus weinig keus he..

0608A
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jan 2007 13:26

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door 0608A »

:? effe een update.

1 jaar na oplevering is onze keuken "klaar".
volgens de bruynzeelnormen dan. duidelijk kleurverschil in het nageleverde passtuk tov de andere kastjes.
jammer maar helaas zeggen ze bij bruynzeel!!!

dus mensen nogmaals , wil je een perfecte keuken moet je zeker niet bij bruynzeel zijn!!!!!!!!!

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door Eek »

@0608A

Ga je ze er nu nog wel voor laten zorgen dat ook de passtukken matchen met de rest of ben je ondertussen Bruynzeel moe en laat je het hierbij ?

0608A
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jan 2007 13:26

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door 0608A »

bruynzeel moe zijn we al lang, en dat zal ook nooit meer overgaan.
maar klaar zijn we er zeker niet mee!!
ze krijgen ook nog een klein bedrag van ons.
wordt vervolgd dus maar weer :roll: :roll:

T. Otje
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2008 00:00

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door T. Otje »

In 2005 keuken besteld. Zal jullie alle ellende besparen, werd 3 weken te laat geleverd (sept. 2005) en pas in maart 2007 afgemaakt. Veel brieven gestuurd en in gebreke gesteld. Hadden € 4.500[overeengekomen met Bruynzeel] in depot gehouden. Ondanks dat keuken nog niet af was rekening gekregen voor de restbetaling [hoger dan was overeengekomen, nl. € 4.907]. Incassobureau. Brieven met protest gestuurd. Geen reactie.

Advocaat door Bruynzeel ingehuurd. Dreigde met faillissementsaanvraag. Naar zitting gegaan, daar werd de eis ingetrokken. Brief naar advocaat gestuurd met claim van onze [on]kosten voor deze ongein. Geen reactie op gekregen. Wel ging Bruynzeel ineens akkoord met ons voorstel van feb. 2006 [betaling van € 4.166] en eisten betaling anders procedure.
Nogmaals brief gestuurd en gezegd dat was excl. onze onkosten tgv die faillissementsaanvraag, dus die moeten eraf en we houden een bedrag in depot voor de eventuele procedure waar u mee dreigt en die ons vast in ons gelijk stelt.
Daarbij hebben we nog niet eens rekening gehouden met alle vrije dagen die het ons gekost heeft, de aangetekende brieven en de tijd die dat gekost heeft [of het steeds in- en uitruimen van kasten en het sneuvelen van ons servies]. Restant bedrag overgemaakt.

Dreigen nu weer met faillissementsaanvraag en voor het gemak maar weer de originele factuur € 4.907 [geen rekening gehouden wat was overeengekomen en met onze betaling] opgevoerd.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? Weet iemand of ze dit lukt?

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door pufje »

Zoals je het voor doet komen, klopt het voor geen kant natuurlijk.
faillissementsaanvraag ?? , Kom kom, laat je niet bang maken, eerst komt de deurwaarder 2 keer en dan word er beslag gelegd en als er nog een 2de schuldeiser is, dan pas kan er een faillissementsaanvraag gedaan worden.
En je hebt het natuurlijk voorgelegd aan een geschillencommissie ??
Hoef je alleen het nog te betalen bedrag in depot te storten.

Kortom, je verhaal is KUL

T. Otje
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2008 00:00

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door T. Otje »

Dank je Pufje voor je deskundige reactie.
Ja mijn verhaal is volledig waar, een dossier van 20 cm dik bewijst dat.
Er is geen deurwaarder [langs] geweest, alleen
a. Een verkeerde factuur [terwijl de keuken nog steeds niet af was] waar ik tegen geprotesteerd heb en geen antwoord op kreeg,
b. brieven van incassobureau waar ik ook tegen geprotesteerd heb en geen antwoord op kreeg en
c. toen dreigement van advocaat en uitnodiging van rechtbank.
Eis werd ingetrokken en ineens ging Bruynzeel met mijn uitermate redelijk voorstel akkoord. Alleen had ik dus inmiddels weer kosten moeten maken door die rechtszitting [reiskosten, vrije dag, juridisch advies etc.] en die wil ik vergoed hebben.

Tegenwoordig kan ook op basis van 1 schuldeiser een faillissement uitgesproken worden, Google het maar eens.

Geschillencommissie duurt maanden en ik had de indruk [verkeerd dus] dat Bruynzeel en ik nog [of liever weer] aan het onderhandelen waren de aftrek van mijn onkosten van die ondeugdelijke factuur. Wel consumentenbond ingeschakeld. De grap is dat Bruynzeel een kredietverzekering heeft, die de schade uitkeert als ik failliet verklaard zou worden en als Bruynzeel toe zou geven aan mijn eis, dan komt de schade gewoon voor eigen rekening van Bruynzeel [een franchisenemer].

Nou halen ze dus weer diezelfde ongein uit en ik heb geen zin om weer te betalen voor een advocaat die na 3 uur wachten teruggestuurd wordt omdat de eis wordt ingetrokken.
Maar inmiddels ben ik er redelijk zeker van dat ze of de eis [weer] zullen intrekken of dat de eis afgewezen wordt [geld is niet het probleem]. Zal de afloop wel laten weten als ik volgende week meer weet.

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door pufje »

Als geld het probleem niet is, kunnen ze je al helemaal niet niet failliet verklaren, we praten immers over een relatief klein bedrag ?
Beslagheffing is dan een goed optie voor de eisende partij.
Maar neem aan dat jullie er wel uitkomen en beiden water bij de ( toch al zure ) wijn doen :roll:

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door pufje »

In Nederland kan een faillietverklaring op vier manieren tot stand komen.

Eigen aangifte. Iemand die zijn of haar schulden niet meer kan betalen, kan bij de rechtbank een formulier invullen. Na oproep zal diegene gehoord worden door de rechter, waarna het faillissement kan worden uitgesproken.
Op verzoek van schuldeisers. Schuldeisers kunnen het faillissement van een debiteur aanvragen door een verzoekschrift in te laten dienen bij de rechtbank. Dit verzoekschrift moet door een procureur - in de regel een advocaat - worden ingediend. Nadat het verzoekschrift is ontvangen door de rechtbank, zal de schuldenaar worden gehoord, althans worden opgeroepen. Om het faillissement uit te spreken zal de schuldenaar minimaal één direct opeisbare schuld moeten hebben en dient er een steunvordering te zijn van een andere schuldeiser. Wordt dit aannemelijk gemaakt en wordt er geen schikking of andere regeling getroffen, dan spreekt de rechter het faillissement uit.
Het Openbaar Ministerie kan op de voet van art. 1 lid 2 Fw. om redenen van openbaar belang vorderen dat iemand failliet wordt verklaard, maar in de praktijk wordt van deze mogelijkheid vrijwel nooit gebruikgemaakt.
De rechtbank kan het faillissement uitspreken na intrekking van de surseance van betaling.

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door pufje »

Het faillissement is een rechtsfiguur uit het insolventierecht. Een schuldenaar die ten minste twee schuldeisers heeft, en in de toestand verkeert van te hebben opgehouden te betalen kan in staat van faillissement worden verklaard op grond van de Faillissementswet uit 1893. Het beoogde doel van het faillissement is: het te gelde maken van het vermogen van de failliet, ten behoeve van de gezamenlijke schuldeisers. In Nederland leidt een faillissement in de praktijk echter slechts in één op de twintig gevallen tot enige uitkering aan de niet-bevoorrechte schuldeisers.

( ik heb gegoogled :lol: )

T. Otje
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 apr 2008 00:00

Re: bruynzeel keuken nooit doen!!

Ongelezen bericht door T. Otje »

Yo Pufje! Mooi hé dat googlen? Ik heb zelfs hele boeken online kunnen vinden over het onderwerp.
Ja ik heb inmiddels toch maar weer die jurist gebeld van de vorige keer. Knaap was zo aardig om me [gratis] gerust te stellen. En ja, ik ben best bereid [wat] water bij de wijn te doen, maar verwacht dat ook van Bruynzeel. Dinsdag is de grote dag. Dus daarna laat ik het wel weten.

Trouwens best slim van Bruynzeel: eigenlijk laten ze mensen normaal gesproken het HELE factuurbedrag van tevoren betalen, anders leveren ze niet eens. Omdat bij ons al zoveel in de offertefase was misgegaan [verkoper had inbouwkoffiemachine van Miele op 70 cm vanaf de grond getekend, lekker makkelijk als we de hond konden leren om koffie voor ons te halen!] en er zaten fouten in de offerte van de prijs van dingen dus daarom mochten we wat in depot houden. Blij toe achteraf, anders was die keuken nou vast nog steeds niet af!

Gesloten