Pagina 1 van 1
Contracten / problemen met UPC
Geplaatst: 26 jan 2007 15:52
door henk32
Hallo,
Ik heb een vraag, heb niks anders als problemen met UPC, tot afsluiten, bellen, dan ineens weer aansluiten, en vervolgens een week wachten voordat je weer een beetje internet kan ontvangen.
Rest mij de vraag: Ik heb de overeenkomsten/Contracten van UPC nooit ondertekend en/of terug gestuurd, in hoeverre kan ik nu onder UPC uit om wel een betrouwbare internet provider te kunnen nemen????
Graag hoor ik spoedig.
Alvast bedankt!!!!!
Re: Contracten / problemen met UPC
Geplaatst: 26 jan 2007 16:46
door Beertje02
Indien je mondeling heb toegestemt met het abo is de overeenkomst rechtsgeldig en zul je indien je er vanaf wilt de opzegtermijn in acht moeten nemen contracten lopen vaak een jaar.
Re: Contracten / problemen met UPC
Geplaatst: 26 jan 2007 16:50
door henk32
als ik toch een schriftelijk contract heb opgestuurd met daarin diversen regels die ze mij niet per telefoon hebben voorgelegd, in hoeverre is er dan sprake van een mondelinge overeenkomst, terwijl ik een drietal contracten in tweevoud heb liggen en dien te ondertekenen en vervolgens retour te verzenden??????
Vraag me af in hoeverre dit dan rechtsgeldig is?????
Re: Contracten / problemen met UPC
Geplaatst: 26 jan 2007 19:41
door agro
Als je niks hebt ondertekend en/of opgestuurd zal de eiser (upc) moeten bewijzen dat er een contract is, zal moeilijk worden als er niks te overleggen is.
Wel is het zaak als het eventueel tot een rechtszaak komt alles te ontkennen en vol houden dat er geen overeenkomst is.
Als je er vanaf wil is bovenstaande de beste remedie, als je wel klant wil blijven zal ondertekenen en opsturen de meest logische daad zijn.
Als je wel hebt opgestuurd, met in de overenkomst wijzigingen en/of aanvullingen genoteerd, is er geen sprake meer van een mondelinge overeenkomst maar een schriftelijke, of de wijzigingen en/of aanvullingen welke je hebt genoteerd op deze overeenkomst enige betekenis hebben betwijfel ik.
succes toegewenst.
Re: Contracten / problemen met UPC
Geplaatst: 26 jan 2007 20:13
door Beertje02
Agro,
En als dat fijne UPC een bandopname met mondeling accoord heeft, dan geldt dit toch als rechtsgeldig? Ik kan natuurlijk niet aangeven of dit is gebeurd.
Wil jij hier aub nog op reageren.
Re: Contracten / problemen met UPC
Geplaatst: 26 jan 2007 20:28
door agro
Ik geloof niet dat upc ook maar 1 opname maakt van de gesprekken die ze voeren.
En als het wel zo is hoe zullen ze bewijzen dat jij degene bent die ze hebben gesproken, nog los er van of ze zulk een gesprek ooit zullen terugvinden, ze kunnen nog geeneens een aangetekend schrijven terug vinden, daar ontekennen ze zelfs van dat ze die ooit hebben gehad.
Re: Contracten / problemen met UPC
Geplaatst: 27 jan 2007 10:12
door Henri42
UPC maakt geen bandopname,zoals je dit wel eens hoort bij diverse internetverzekeringen. Men is verplicht om je te informeren dat er bandopname gemaakt worden ivm de juridische zijde ervan.
Het kwijt zijn van mails en brieven is bij veel dienst verlenende bedrijven en instanties een normaal gebeuren, de linker en rechterhanden binnen die bedrijven weten van elkaar niet wat er met een klant besproken is.Een aangetekende brief helpt ook niet, zonde van de extra postzegels en moeite.
Re: Contracten / problemen met UPC
Geplaatst: 28 jan 2007 11:25
door Rups
Ook al is men verplicht te vermelden dat men opnamen maakt, dan zal upc dat heus niet melden. UPC komt geen verplichtingen na, upc is een vreselijk bedrijf, als het goed gaat geen probleem maar als het niet goed gaat dan heb jij een groot probleem maar niet upc die trekt zich nergens wat van aan. Dat moddert maar voort.
Ik sluit me er niet aan dat het een normaal gebeuren is dat de administratie van bedrijven een chaos is, ik vind het een schande in 2007.
En een aangetekende brief naar upc met handtekening retour is heus zo gek niet, dan heb jij in ieder geval bewijs dat je je best gedaan hebt en dat upc niet goed bezig is.
Re: Contracten / problemen met UPC
Geplaatst: 28 jan 2007 11:35
door Anastasia
Bij wanprestatie en niet kunnen leveren wat belooft kunt U het ONTBINDEN!
Dus niet opzeggen, want dan loopt het door tot eind datum, maar per direkt ontbinden wegens geen verbinding, en na 3x klagen mag dat!
U kunt alle nog af te boeken bedragen terug halen, en stoneren, en laten blokkeren, ook Kabel TV gaat er dan uit, dus wel voor sateliet of Digitenne tijdig zorgen!
Dus nooit opzeggen, grootste fout, maar bij Ontbinden wegens meerdere keren niet leveren en storingen, dat mag!
Laat je niet in de war brengen door incasso buro die hierna komt, pas bij uitspraak rechtbank mogen ze beslag leggen, indien ze zouden winnen, dus wel alle klachten per E mail, want telefoon is geen bewijs.
Ook brieven die U ontving zijn bewijs.
Dus pas ontbinden na 3x bewijs op papier, tenzij U een bandopname heeft, maar liever E mail + antwoorden van hun.