LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klacht over het UWV

Wat zijn de rechten van een werkloze of arbeidsongeschikte en welke ervaringen heb jij met de verschillende instanties?
chubi
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jun 2005 07:33

klacht over het UWV

Ongelezen bericht door chubi »

Mocht je een klacht hebben dan kun je hier terecht

http://www.uwv.nl/overuwv/Organisatie/c ... dienen.asp

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Als de Geus al raporten negeert en diverse rechters worden genegeerd als zij uitspraken doen welke de Geus en het UWV niet zo best uitkomen, wat voor zin heeft het dan voor de eenling om een klacht te deponeren ??

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door Realman »

Hallo mijn naam is hans, en ik ben al wer een tijdje zonder werk, en wat ik ook doe om er aan te komen er is niks, nu wil ik graag via een reintergratie project weer snel aan het werk, maar het UWV doet niks of wijst de boel af, ik vind het gewoon te belachelijk voor woorden.
In het verleden heb ik via een instantie een test gedaan om te kijken wat ik wel of niet kan, en daar bleek uit dat ik het werk wat ik wilde doen niet kon doen, maar heb het tegendeel bewezen, ik vind dat het UWV je totaal geen steun geeft het is een groot rommeltje daar (als of ze denken ha we doen lekker niks) ik vind dat daar eens wat aan gedaan moet worden, laat het UWV maar eens geld steken in mensen, ik wil graag gewoon werk doen wat ik leuk vind en waar ik goed in ben.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door brenda229 »

helaas gaat er een helehoop geld naar de verkeerde dingen.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door Realman »

Ik dacht dat ze daar juist mensen aan het werk wilde hebben, maar blijkbaar is dat niet zo, ben zeer ontevreden over de werk wijze daar, en als er dan geld naar verkeerde dingen gaan moet ik daar dan de duppe van zijn lijkt me niet echt redelijk, vind het soms ook niet gek dat mensen op een verkeerde manier hun geld verdiennen, met bijvoorbeeld wiet of ander zaken die eigenlijk niet door de beugel kunnen, want je word er haast door gedwongen omdat te doen, omdat alles maar duurder word.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Ik vind het wel gek dat mensen hun geld verdienen met drugshandel en diefstal. Werk zat, maar het is niet altijd even leuk werk. Denk aan heftruckchauffers, de schoonmaakbranche en ga zo maar door.

Realman
Berichten: 72
Lid geworden op: 07 feb 2007 08:58

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door Realman »

ja idd schoonmaak, productiewerk enz enz, ja dat is er genoeg, maar dat is niet echt werk dat bij mij past, daar in tegen heb ik veel respect voor mensen die dat werk wel doen, maar ik hou het geen week vol, omdat dat werk me gewoon niet ligt, en ik ga dat werk niet doen als ik meer kansen heb voor ander werk, als de deurtjes een klein beetje voor me open gaan om het maar even zo te zeggen dan komt het allemaal wel goed, maar moet net even die kans krijgen.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Dei kans ga je toch zelf creeren? Gedft mij meer voldoening om te werken dan een uitkering te genieten. Ook als het werk wat minder is.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door brenda229 »

sorry vind schandalig, je voel je te goed voor schoonmaakwerk, maar niet om je hand op te houden.
gelijk je uitkering stopzetten en aan mensen geven die het echt nodig hebben.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door solleila »

sorry vind schandalig, je voel je te goed voor schoonmaakwerk, maar niet om je hand op te houden.
gelijk je uitkering stopzetten en aan mensen geven die het echt nodig hebben.
Dat schrijft diegene helemaal niet. Die heeft respect voor deze mensen die het wel doen.

Jij denkt echt dat alle schoonmaak bedrijven staan te springen om mensen die hoog opgeleid zijn. Ik ken een aantal mensen die hoog opgeleid zijn en die zelfs als schoonmaker aan de bak wilde,maar zo'n werkgever wil dat niet. veel te bang dat ze te snel weggaan.
Gelukkig is er weer werk volop voor deze mensen. Maar een paar jaar geleden was dat heel anders.

Als er meer eens gelet werd op of iemand gemotiveerd is of niet.
Dan konden deze mensen aan de slag.
Verder niet iedereen kan van 1000 euro netto rondkomen. Want dat verdient de gemiddelde schoonmaker voor 40 uur.
Als jij in je eentje een huur moet ophoesten a 700 euro,dan kom je nergens voor in aanmerking. En ff verhuizen (dat kost ook geld) lukt ook niet altijd

Vroeger had je een compensatie bij de WW. Als je werk deed wat minder betaalde dan je vorig baan,dan betaalde de ww dat stukje. Door die Balkellende hebben ze dat stopgezet omdat niemand er gebruik van maakte. JA LEKKER ALS JE NIEMAND OP DE HOOGTE STELT hoe moeten zij dat dan weten.

VERDER IS NEDERLAND DIPLOMAGEIL. Achter de kassa moet je een HAVO hebben om aan de slag te komen en het liefst 16 jaar en 10 jaar ervaring.Niet alleen NIet alleen de mentaliteit van werknemers moet anders worden,maar ook zeker van de werkgever.
Een diploma is een momentopname van een paar jaar. Ik ken mensen die geen diploma hebben en heel intelligent zijn. En meer kunnen dan de gemideldde persoon met een HAVO diploma. Zegt namelijk niets.
Maar nee hoor zo'n werkgever wil zo'n geil diploma. :twisted:
Terwijl iemand die veel ervaring heeft en geen diploma,maar werk moet doen die onder zijn niveau zit.
En ga niet zeggen,dom dat die mensen geen diploma hebben,want als je thuissituatie. Kindermishandeling,incest,een van de ouders ziek of dood of door ziekte nooit hun schoon hebben kunnen afmaken.

hoeksteenvanhetmuurtje
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

VERDER IS NEDERLAND DIPLOMAGEIL
Ik proef de frustraties van iemand dei geen diploma heeft.

Dat je met een papiertje verder komt is echt in heel de wereld zo en dat is al zo sinds 10-talle jaren.

ik ben blij dat er geen ongediplomeerde artsen zijn in NEderland. ik ben blij dat ze voor de kassa havo vragen, anders heb je zo'n halve randdebiel.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door S. »

Kalm hoeksteen; er is zeker sprake van overdrijving.
Achter de kassa heb je geen havo nodig. Dat gaat van blieb-blieb-blieb en het terug te geven wisselgeld wordt je ook door de intelligente super kassa voorgerekend.
En die werkgevers hebben ook geen hoge opleidingen, vooral de wat ouderen niet. Die van mij is ook gewoon met LBO begonnen (is ook wel te zien aan haar getypte mededelingen briefjes) waar wie zeurt er, wanneer ze haar werk maar goed doet :wink:

Wanneer je havo capaciteiten hebt, kruip je niet levenslang achter de kassa, en wie zich intelligent noemt, dient zich goed te kunnen inleven in de medemens en wordt geacht de wijste te zijn. Ja, dat is de straf en keerzijde van het intellect.
Ik zal maar weer even het goede voorbeeld geven.
:P

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

Van de 161000 banen voor ongeschoolden worden er 100000 "ingepikt" door geschoolden...

Als die geschoolden nu eens ander werk zoeken, maken ongeschoolden ook weer meer kans op een passende baan.

En voor kassawerk iemand van de havo ? Ze kunnen niet eens hoofdrekenen ! Daaruit blijkt dus des te meer, dat het onderwijs niet meer je van het is....

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door mankon »

Wat een stinkers bij het uwv.
Hoe frustrerend, dat je als eerlijke werk willende burger een uitkering aanvraagt en gewoon bot vangt.
Dan bel je voor uitleg en dan ben je niet correct.
Nee en als je wel netjes bent en rustig bent, dan word je een beetje in de maling genomen.
Nederland een geweldig land? Vergeet het maar, puur onrechtvaardig.
Ja voor de galbakken en de leugenaars en ik kan gewoon van de wind gaan leven.
Wat een schorem. Ik krijg echt moordneigingen.
Hoever mensen/instanties je wel niet kunnen krijgen, walgelijk!

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door mankon »

Wat mij nog het meest dwarszit is dat de personen die niet willen werken een of andere act opvoeren en zo jaar in jaar uit hun bedragje krijgen overgemakt.
Dit soort hufters verpesten het zo voor de anderen.
De 30 % loonsverhoging voor de wortelschieters in de politiek zal natuurlijk ook ergens vandaan moeten komen.
Ik kan er met mijn pet niet meer bij, wordt werkelijk steeds gekker en maffer.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Wie zijn er de echte stinkerds? De varkens die onterecht een uitkering genieten. En degene die die varkens inhuren als goedkoop mannetje om te schilderen zijn net zo erg. Zolang dat niet ophoudt, blijf je dit soort kromme situatie`s houden.

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door mankon »

Dus u gaat er direct van uit, dat alle personen, die een beroep moeten doen op een uitkering ook niet willen werken?
Wel eens gehoord van re-organisatie e.d?
Dit is wel heel kortzichtig.
Typisch hollands meteen met een oordeel klaar staan.
Ik heb toch altijd gedacht dat iedereen wel recht heeft op iets
Schijnbaar niet als je goed in elkaar zit en integer bent, wat tegenwoordig maar bij weining personen is terug te vinden.
Wij leven in een smerige graai & naai samenleving.
Waar de goeden onder de slechten moeten lijden, knap irritant!

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

@jeroentje271 Zeker aanbidder van rechts ! (of misschien een meeloper??) Ga je diep schamen. (varkens zijn overgens best intelligente dieren)
Ingeval van mensen, welke zich bewezen inlaten met frauduleuze handelingen en bovendien een uitkering genieten: Je kunt dat doorgeven aan de uitkerende instantie. Je doet dit echter niet aan een varkenshouder: deze kan niets met je beschuldigingen doen. :shock:
Voor alle duidelijkheid: iemand is onschuldig, tot het tegendeel wordt bewezen.

hoeksteenvanhetmuurtje
Berichten: 86
Lid geworden op: 17 mei 2006 20:45

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

Naast dat varkens best slim zijn hebben we genetisch met varkens het meeste overeenkomsten, zelfs meer dan met apen. Vandaar ook dat bij Xenotransplantatie veel met varkensweefsel gewerkt wordt (hartkleppen van een varken etc..)

Ik hoop niet voor hem dat hij ook eens een faillissemnt van zijn Werkgever mee gaat maken in zijn leven, want dan is ook Jeroentje een varken. Stel je voor Jeroentje is straks 58 jaar oud en verliest door een reorganisatie zijn baan, dat hij niet al te slim is kunnen we uit zijn opmerking opmaken, dus ook hij zal dan lang van een uitkering gaan "genieten". Dan sta ik klaar met mijn eigen zaak en goed pensioen om VARKEN VARKEN VARKEN te scanderen.

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: klacht over het UWV

Ongelezen bericht door mankon »

Zo is dat.
Bedankt voor jullie "support" trouwens.
Die link met de varkens (super lief natuurlijk) ging ook al boven mijn pet..
Maar goed, sommige mensen.......

Gesloten