Pagina 1 van 1

ENERFREE.nl

Geplaatst: 28 jan 2007 10:03
door th.vanunen
Ik ben vorig jaar overgestapt naar ENERFREE.nl voor levering van gas en stroom. Vorig jaar werden de voorschotbedragen geïncasseerd in de laatste week van de maand voorafgaand aan de verbruiksmaand waarop het voorschot betrekking heeft. Zoals in het emailbericht waarin het voorschotbedrag wordt aangekondigd ook staat vermeld.
Nu per 1-1-2007 incasseert Enerfree de voorschotten in de eerste week van de maand die ook de verbruiksmaand is. Zie het emailbericht waarin de voorschotbedragen worden kenbaar gemaakt.
Zo heb ik op 29-12 het voorschot voor januari 2007 afgeschreven gekregen en op 10-01 ook weer een voorschot voor januari.

Enerfree is alleen te benaderen via e-mail. Op e-mails van 08-01, en 20-01 hierover krijg ik geen reactie.

Wie heeft deze ervaring nog meer?

Re: ENERFREE.nl

Geplaatst: 28 jan 2007 10:49
door Shine
Lijkt me niets mis mee!
Ze hebben u vooraf van dit gegeven duidelijk in kennis gesteld. U wist dus dat er in januari 2007 in de eerste week wederom een termijnbedrag afgeschreven zoou gaan worden.
Overigens hebben we een soortgelijke betalings veranderingswijze gehad bij de KPN aangaande het telefoonabonnement.

Ik ben geen klant van deze leverancier, dus kan niet reageren inzake het onbeantwoord blijven van de E-mails.

Re: ENERFREE.nl

Geplaatst: 28 jan 2007 10:59
door Ron 2
Voor sommigen kan dit wel vervelend zijn als het budget wat krap is, de oude datum was in de buurt van de salaris/uitkering uitbetaling, nu betaal je éénmalig dubbel in dezelfde betalingsperiode, erg klantvriendelijk is het dus niet. :cry:
Bij de jaarafrekening heb je wel weer kans (afhankelijk van de datum) dat je hierdoor een maandtermijn meer betaald hebt en valt je jaarafrekening lager uit, met een beetje geluk komt het dus wel een keer terug.
Overigens valt de incasso nog wel (maar dan een paar weken vroeger) in de maand waarover het voorschot geheven wordt, de vergelijking met KPN gaat dus niet helemaal op.

KPN heeft dit kunstje inderdaad ook uitgehaald, maar daar betaal je twee maanden voor de daadwerkelijke maand al, tevens gingen ze de (automatische) incassodatum stiekem elke keer een paar dagen naar voren halen, van de 26e heel geleidelijk naar de 5e waardoor je b.v. op 5 januari al voor de maanden februari en maart betaalde, dat vind ik wel schofterig. Ik heb de automatische incasso geblokkeerd en betaal nu per acceptgiro ouderwets op de 26e, ook al ga ik hiermee iets over de datum.

Re: ENERFREE.nl

Geplaatst: 28 jan 2007 13:37
door ridder80
ik heb iets voor je gevonden:

ENERFREE
Postbus 2402
5600 CK
EINDHOVEN

Re: ENERFREE.nl

Geplaatst: 28 jan 2007 13:46
door ridder80
ik heb nog iets

Nachtegaallaan 15, 5613CM Eindhoven

Re: ENERFREE.nl

Geplaatst: 28 jan 2007 15:35
door Jan9
Enerfree is een merk van NRE Energie
telefoonnr. : 040 - 238 38 10
bereikbaarheid: Maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 17:30 uur

http://www.energieleveranciers.nl/energ ... &ac=vragen

NRE ENERGIE
Postbus 2402
5600 CK
EINDHOVEN

Helpdesk
telefoonnr. : 040 - 238 38 10
bereikbaarheid maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 17:30 uur