Zie http://www.leaseverlosser.nl
Net gedaan, eenvoudig en handzaam.
Een opt out brief staat er ook, leuk dat ze dexia zo snel voor zijn.

En ik doe hem NIET, die regeling.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
De rechter zal het Duisenberg-compromis als uitgangspunt nemen, alles wat je verder in kan brengen en hard maken is winst, dus slechter kun je er al niet van worden, Dat is mijn mening,Bang ben ik dat ik er niet meer kan uithalen dan de D-regeling, omdat de rechter dit als uitgangspunt zou kunnen handhaven of misschine zelfs slechter dan de D-regeling. En als wij de zaak wel winnen, wordt dan de BKR-codering weggehaald?
Negatief ben ik niet maar de rechtspraak vertrouw ik inzake dexia geschillen niet meer,dexia word te veel de hand boven het hoofd gehouden,dat de aandelen niet op naam zijn gekocht zoals verplicht walst deze rechter gewoon overheen,en de schikking is verder niet toerijkend voor de gedupeerden om uit de financiele problemen te geraken.echt we zijn té negatief, probeer de zaak even objectief te benaderen, het enig dat er gebeurt is was een uitspraak over de redelijheid van het Duisenberg-compromis, de Rechter te Amsterdam vond het wel een redelijk compromis, dus dat is binnen, de nu te komen procedures gaan dus alleen maar méér op leveren, mits je argumentatie in orde is natuurlijk, dus ga achter je feiten aan en laat je advocaat beslagen ten ijs komen, je zult eens wat mee maken.
Cornelis.Negatief ben ik niet maar de rechtspraak vertrouw ik inzake dexia geschillen niet meer,dexia word te veel de hand boven het hoofd gehouden,
Bron: AdKrijg ik bij de rechter meer geld terug dan via de regeling?
Moeilijk te zeggen. Aangeraden wordt allereerst informatie in te winnen over het succes van een dergelijke juridische procedure. Volgens advocaat Paul van Straaten van Vermogensmonitor zal de Duisenberg-regeling waarschijnlijk dé leidraad worden voor andere rechters. Wel hebben ‘schrijnende gevallen’, zoals een AOW’er met een ton restschuld, een grotere kans om de procedure te winnen waarbij niet alleen de restschuld wordt kwijtgescholden, maar ook de inleg terugbetaald. ,,Bij kleine bedragen heeft het geen zin om naar de rechter te stappen. Een advocaat kost immers ook geld. En je moet er emotioneel tegen kunnen dat een zaak jaren kan gaan duren,’’ zegt Van Straaten.
Ook Joost Papeveld van Leaseproces benadrukt dat er eerst een advies moet worden aangevraagd: ,,Stel je hebt een restschuld van 2700 euro, dan is een gang naar de rechter zinloos.’’
Zijn organisatie gaat er in het algemeen van uit dat een rechtszaak wel zin heeft. Een gedupeerde belegger kan bij de rechter veel meer geld terugkrijgen dan via de Duisenberg-regeling. In het afgelopen weekeinde hebben zich volgens Papeveld bij Leaseproces honderden belangstellenden gemeld voor een advies over wel of niet het gevecht aangaan met Dexia. Daarnaast vermoedt hij dat de Duisenberg-regeling voor veel beleggers niet meer van toepassing is. Want door het stijgen van de beurskoersen is de waarde van hun beleggingsportefeuile gegroeid en de restschuld verdwenen. Fijn voor Dexia want die kan het schikkingsgeld op zak houden, merkt Papeveld op.
Let wel: wie gaat procederen, kan geen aanspraak meer maken op de Duisenberg-schikking. De Consumentenbond waarschuwt ook voor ‘slechte’ advocaten die te weinig kennis hebben om een goede procedure te voeren.
Wat doet de Amsterdamse rechtbank ondertussen na de uitspraak van het hof?
De Amsterdamse rechtbank heeft ongeveer 4500 procedures van gedupeerde beleggers op ijs gelegd. Nu het hof met een uitspraak is gekomen, verwacht Amsterdam dat het juridische carrousel weer wordt gestart.
Hoeveel zaken gaan lopen is onduidelijk, maar om de verwachte toestroom in goede banen te leiden, heeft de rechtbank een nieuw team effectenlease in het leven geroepen. Uiteindelijk worden álle leasezaken individueel door de rechter beoordeeld. Daarbij kijkt de rechter naar het soort contract, de persoonlijke omstandigheden en de wijze waarop de overeenkomst is gesloten.
Ik wacht gewoon. Moet ik iets doen?
Nee. U hoeft niets te doen. Dexia zal alle aandelenleasers die zich nog niet hebben aangemeld voor de schikking, een brief sturen met uitleg.
Ja, ikbenhetzat, zulke figuren: als ze er winst mee maken is alles prima, maar door de dollartekens zetten ze het in op een nieuw contract, en als dat dan mis gaat.k had 2 contracten waarvan de eerste al voor het hele gedoe was beeindigd met een reslutaat die ik ontvangen heb, dat was zo'n Euro 3000,-. De inleg was zo'n Euro 800,-
OD.Dat geduppeerde e.e.a had kunnen weten weegt m.i VEEL minder zwaar dan dat een BANK onzorgvuldig handelt.