LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten Yarden

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

adviseurtje,

Hoelveel collega's zijn erbij jullie deze maand weggelopen? Ik merk aan jou dat je het liefst weg wil bij yarden zit ik goed of fout vriend?
Ik ben blij dat jij wel de goede inlichtingen kan geven.

Want ik woonzelf in Almere en bel elke dag. Maar er komt een dag dat ik zelf langs kom bij yarden 18 mei 2007 om 14:00 uur heb jij dan tijd?
Dan kunnen wij samen even kijken hoe je mij het geld terug kan geven goed wel 50 procent en ik praat nergens meer over zelf niet op de forum goed. zonder krant en anders met krant.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Jan9 »

Ook vreemd: dagtekening brief 10 april, ontvangst ....9 mei en dan reageren binnen 30 dagen ?

dile
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2007 19:25

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door dile »

Johnny,
In 2004 stond in art. 9 Afkoopwaarde verzekering
Bij beeindiging van de verzekering heeft de verzekerde recht op afkoopwaarde, indien tenminste vujf jaar premie is betaald. De afkoopwaarde bestaat uit de door Yarden voor de betreffende verzekering bepaalde voorziening verzekeringsverplichtingen waarbij eerst na afloop van drie jaar recht ontstaat op de toevingen die de verzekeraar heeft gedaan ten behoeve van indezering.
In geval van betaling van een koopsom bestaat een recht op afkoopwaarde zoals volgens het voorafgaande bepaald, waarbij de afkoopwaarde tenminste gelijk is aan de kopsom.

Thans staat in artikel 11 Afkoopwaarde Verzekering
1. Bij beeindiging van de Verzekring heeft de verzekerde recht op de
afkoopwaarde indien:
a. de Verzekerde tenminste vijf jaar bestaat;
b. alle verschuldigde premies en overige uit hoofde van de
Verzekering aan Yarden verschuldigde bedragen zijn
voldaan.
2. De aan Verzekeringnemer uit te keren afkoopsom bedraagt 50%
van de in totaal betaalde premie; of teminste 65% van de betaalde
koopsom.

Adviseurtje
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2007 08:57

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Adviseurtje »

@ Johny

Ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt.
Ik werk voor een ander bedrijf ben niet bij yarden in loonsdienst ik kan mensen voor meerdere uitvaartverzekeraars verzekeren dus ik heb geluk dat als ik bij iemand kom bijvoorbeeld monuta of dela kan aanbieden aan een klant die al bij yarden zit bijvoorbeeld en ik kan je melden dat ik dat heel graag doe want ook ik ben niet tevreden over yarden.
Ik word ook voor de fouten van Yarden aangekeken omdat ik yarden kan aanbieden terwijl ik daar niet te koop mee loop in tegendeel zelfs.
Dus als jij je geld terug wil raad ik je aan om gewoon naar kantoor te gaan want de administratie binnen de muren van Yarden is vervelend ook ik heb al een aantal brieven gestuurt naar hun omdat ik ook als adviseur wil weten hoe de vork in de steel zit.
Want ik heb plezier in mijn werk en wil dit ook blijven doen en dat kan ik juist doordat ik niet alleen maar met Yarden samenwerk.

Ik hoop je voldoende te hebben geinformeerd ;)

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

KOM MET ZE ALLEEN NAAR YARDEN 18 MEI IN ALMERE OM TWEE UUR.
WE PIKKEN DIT NIET MEER !!!!

DOE MEE YARDEN WIL JE HET GELD NIET TERUG GEVEN ZELFS NIET 50 PROCENT.

WE GAAN KRANTEN UITNODIGEN EN RTL4 EN SBS 6 ALS DE TROS ONS KOUD LAAT STAAN KOMEN WIJ IN AKTIE.


DOE MEE, HET GAAT OM U GELD.

NIET BANG ZIJN VOOR YARDEN.

HET ADRES IS TRANSISTRORSTRAAT 10 IN ALMERE, EN WIL ONS GRAAG TE WORDT STAAN, KLANT IS KONING VERTELDE ZE ONS. EN ZE WILDEN IEDEREEN GOED TE WORDT STAAN. WE ZULEN ZIEN?

DUS MENSEN 18 MEI OM TWEE UUR ALS DE TROS HET NIET DOET DOEN WIJ HET WEL!!!!!! LAAT WETEN ALS U KOMT VIA DE FORUM.

Tanya
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2007 20:19

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Tanya »

Ik heb bij yarden gewerkt als je de mensen belt dan zeg je dat ze de eerst komen de jaren goed zitten vervolg is dat je naar een tijdje zo een polis wijziging wordt gedaan wat wij vernomen hebben van tv. Tevens wordt er ee waarde genoemd let op het standaard pakket van 5000 euro dus iedereen let goed op die bij het oude pakket zitten hebben ook recht op het grafrecht van 10 jaar dat wordt ook niet genoemd in de nieuwe wijzigingen maar wel ontnomen let op iedereen.bij het oude pakket hoort auto kist rouwkaarten koffie thee aula brieven enveloppen grafrecht.
In het nieuwe pakket heeft yarden dat grafrecht eruit gelaten terwijl mensen daar wel een hogere premie voor betalen.
Dus de mensen die bij het oude pakket zaten werden ze gezegd een waarde van 5000 en nu noemen ze in poliswijziging iets van 2100 euro alle rechten van eerder afgegeven polis komen te vervallen waarschijnlijk het grafrecht ook mensen doe hier wat tegen want dit is pure oplichting
Groet Brenda

jimny01
Berichten: 9
Lid geworden op: 24 mar 2007 10:33

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door jimny01 »

onderstaand mailtje heb ik van advocatenkantoor van beilen ontvangen:

Aan de verzekerden van Yarden Uitvaartverzekeringen N.V.











Leeuwarden, 11 mei 2007

hvb/rs





Inzake : Yarden

--------------------------------



Geachte dame, heer,



Kortgeleden heeft u zich tot ons kantoor gewend in verband met het feit dat u van Yarden Uitvaarverzekeringen N.V. een nieuwe polis heeft ontvangen welke in de plaats is gesteld van de destijds door u afgesloten natura-uitvaartverzekering.



Het zal u ongetwijfeld niet zijn ontgaan dat zowel de landelijke als de regionale media uitgebreid aandacht besteedt aan dit onderwerp. Onder andere Omrop Fryslân, SBS6 (Hart van Nederland) en de Tros (Radar), hebben bij dit onderwerp stilgestaan.



Het aantal verzekerden dat zich inmiddels tot ons kantoor heeft gewend is aanzienlijk. Het mag duidelijk zijn dat de eenzijdige poliswijziging niet door de verzekerden getolereerd wordt.



Hierbij bericht ik u omtrent de huidige stand van zaken. Yarden heeft deze week voor het eerst in één geval een formeel standpunt ingenomen. In dat specifieke geval beroept Yarden zich op de algemene voorwaarden van de NUVA die in 1998 de Friese Uitvaartverzorging heeft overgenomen. In de algemene voorwaarden van de NUVA is een zogenaamde ‘en bloc-clausule” opgenomen. Dezelfde clausule is eveneens opgenomen in de algemene voorwaarden van Yarden. Op grond van deze clausule is Yarden gerechtigd de premie en/of voorwaarden van haar verzekeringen voor alle verzekerden tegelijk te wijzigen.



Ten eerste stellen wij ons op het standpunt dat, voor wat betreft de natura- uitvaartverzekeringen die zijn aangegaan vóór de overname door de NUVA in 1998, de oude polisvoorwaarden van toepassingen zijn. Dit zou enkel anders kunnen zijn als de verzekerde zich expliciet akkoord heeft verklaard met de nieuwe voorwaarden.



Daarbij komt dat er in dat geval geen sprake is van een wijziging van de premie en/of voorwaarden, maar van een kernbeding.



De natura-uitvaartverzekering is namelijk omgezet in een natura-sommenverzekering waardoor aan de verzekerde diensten een maximaal verzekerd bedrag is gekoppeld.



Daarnaast stelt Yarden dat de verzekerden door de eenzijdige poliswijziging geen nadeel ondervinden. Yarden schermt namelijk met een ledenkorting als gevolg waarvan het op uw polisblad genoemde verzekerde bedrag overeen komt met een substantieel hoger bedrag.



De vraag is echter is of u voor het verzekerde bedrag een uitvaart kunt laten verzorgen op de wijze zoals op uw oorspronkelijke polis staat vermeld, ook indien rekening wordt gehouden met de ledenkorting. Er bereiken mij geluiden dat een gemiddelde uitvaart tussen de € 4.000,-- tot € 5.500,-- kost. Opvallend ook is dat Yarden zelf in 2002 aan een groot aantal leden heeft geschreven dat de kosten van een uitvaart steeds hoger worden. Inmiddels zijn we 5 jaar verder.



Waar Yarden tevens mee schermt is dat de verzekerde op grond van de nieuwe polis recht heeft op en winstdelingsregeling op basis waarvan de verzekerde de komende 5 jaar automatisch zou zijn verzekerd tegen de stijging van de uitvaartkosten. De vraag is echter in hoeverre de winstdelingsregeling gelijke tred houdt met de stijging van de uitvaartkosten. En wat gebeurt er over 5 jaar? Yarden geeft aan dat zij u op dat moment aan de verzekerden een nieuw aanbod zal doen om (het verzekerd bedrag van) de polis te verhogen.



Veel verzekerden hebben ons kantoor gevraagd om actie te ondernemen tegen Yarden. Alvorens daartoe over te gaan hebben wij, van degenen die dat willen, nadere gegevens nodig. Wij hebben namelijk geconstateerd dat er veel verschillende polissen en polisvoorwaarden in omloop zijn en dat niet iedere zaak gelijk is.



Zodra wij deze gegevens hebben ontvangen, zullen wij per geval moeten bekijken of u richting Yarden enig kans van slagen maakt. Vervolgens zullen wij namens u Yarden buitengerechtelijk sommeren om de poliswijziging ongedaan te maken. Reageert Yarden negatief, dan zullen wij voor u een klacht indienen bij het Klachteninstituut voor de financiële dienstverlening (Kifid).



Aangezien zich inmiddels een behoorlijk aantal verzekerden tot ons kantoor heeft gewend, zijn wij niet genoodzaakt om ons normale uurtarief bij u in rekening te brengen. Indien u zich aanmeldt, betaalt u een eenmalige bijdrage van

€ 80,-- excl. BTW ofwel € 95,20 incl. BTW per polis. Voor dit bedrag zullen wij uw polissen bestuderen en Yarden buitengerechtelijk sommeren om de poliswijziging ongedaan te maken. Zonodig zal er een klacht worden ingediend bij het Kifid.



Als advocaat zijn wij gehouden om voor u na te gaan of u in aanmerking komt voor gefinancierde rechtsbijstand. Indien u daarvoor in aanmerking komt, dan zal de eigen bijdrage maximaal het hiervoor genoemde bedrag van € 95,20 bedragen.



Indien de klacht bij het Kifid wordt afgewezen, danwel indien het Kifid de klacht ongegrond verklaart, dan is een gerechtelijke procedure niet uit te sluiten. Welke kosten hiermee gemoeid zijn, kunnen wij op dit moment nog niet inschatten. Wij gaan er echter op dit moment van uit dat het zover niet hoeft te komen en dat Yarden de poliswijziging ongedaan zal maken.



Bijgaand zend ik u een inschrijfformulier. Indien u gebruik wenst te maken van onze diensten, dan mag ik u wel verzoeken om dit inschrijfformulier volledig ingevuld en ondertekend aan ons kantoor te retourneren, tezamen met de navolgende bescheiden:



- kopie van de 1e polis;

- kopie van de gewijzigde polis van Yarden

- kopie identiteitsbewijs



Na ontvangst van uw gegevens en de betaling van de bijdrage ad € 95,20, zullen wij uw polissen bestuderen en Yarden aanschrijven.



Let wel; het inschrijfformulier dient per gewijzigde polis ingevuld te worden.



Daarnaast dient u er rekening mee te houden dat we enkel spreken over de natura uitvaartverzekering. Eventuele aanvullende verzekeringen, niet zijnde natura uitvaartverzekeringen (sommenverzekeringen, levensverzekeringen), vallen hier niet onder.



Met vriendelijke groet,

Van Beilen Rauwerda Advocaten

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

18 MEI 2007 AKTIE DAG BIJ YARDEN ALMERE.
LAAT U GELD NIET AFNEMEN MENSEN, DOE MEE.
IEDEREEN IS VAN HARTE WELKOM OP HET HOOFDKANTOOR IN ALMERE.
TRANSISTORWEG 10.

LAAT U HOREN, U BENT HEEL ERG BOOS, IK BEN OOK BOOS EN ROEP IEDEREEN OP VOOR AKTIE, AKTIE.
HET BEGINT OM TWEE UUR, KOM OOK!!!!

HET IS UW GELD EN MIJ GELD WAAR HET OM GAAT.

JARENLANG ZIJN WIJ MELKKOEITJES GEWEEST VOOR DEZE REGERING.

KOM OOK, DE MEVROUW BIJ YARDEN ZEGT ZELF DE KOFFIE STAAT ALTIJD KLAAR EN U WORDT GOED TE WOORDT GESTAAN, WE ZULLEN ZIEN? SLUIT U AAN 18 MEI 2007 IN ALMERE. ALLEEN OP DEZE MANIER KUNNEN WIJ YARDEN AAN DE PRAAT KRIJGEN, ANDERS LUKT HET NIET.
DUURT TE LANG. EN DAN HEEFT YARDEN GEWONNEN. DOE MEE. LAAT U STEM HOREN OP 18 MEI 2007 IN ALMERE OM TWEE UUR.

bettina.m
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2007 23:30

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door bettina.m »

In '58 of '59 hebben mijn ouders een natura-crematieverzekering bij de AVVL voor mij afgesloten. Na 25 (of 30?) jaar was deze afbetaald.
Vanaf dat moment moest er nog maar fl 10,- per jaar betaald worden aan administratiekosten.
De verzekering ging over naar Yarden. Administratiekosten € 4,53 per jaar.
Inmiddels €9,- per jaar.
Op de TV zag ik een flits van Radar. Yarden?
Dus maar eens op internet gekeken. En geschrokken.
Ik heb ze gebeld, en ze vertelden mij dat mijn polis vanaf januari van dit jaar veranderd was. Geen naturaverzekering meer. Ik ben hier nooit van op de hoogte gesteld.
Ik vroeg ze, mij de oorspronkelijke polis op te sturen (hiertoe zijn ze verplicht zegt de advocaat). Dat willen ze niet, argumentatie:
die is niet meer rechtsgeldig.
Probleem voor mij is: ik heb geen polis.
Misschien zelfs wel nooit gehad.

Nu heb ik een aantal vragen voor oud AVVL-leden en ik hoop dat iemand mij verder kan helpen:

-Was er één standaard AVVL crematiepolis of waren er meerdere?
(i.t.t. wat Yarden ons nu probeert wijs te maken herinner ik mij dat
het vroeger mogelijk was om naast de afgesloten -standaard?- verzekering extra zaken te regelen tegen meerbetaling)

-Wat was de looptijd/afbetalingstijd voor zo'n verzekering
(25 jr? 30 jr?) of was dat afhankelijk van het betaalde bedrag?

-Als er zoiets als een standaardpolis bestaat, zou iemand die dan hier op het forum willen zetten? (al dan niet met naam).

- Ergens in de jaren '80 heb ik de betaling van mijn ouders overgenomen. In alle jaren nadien heb ik voor geen enkel jaar
of polisverandering een schrijven of poliswijziging van Yarden ontvangen. Is dat gebruikelijk? (Wel wat algemene informatie uit hun informatieblad).
Ik vond dit niet vreemd, omdat ik er in mijn onnozelheid vanuit ging dat er ook niet veel te veranderen valt aan een naturapolis.
Dat er inhoudelijk ook gemorreld werd aan de inhoud van de verzekering is mij helemaal ontgaan.

Veel vragen, ik hoop op reacties,
groeten, Betty

Karing
Berichten: 61
Lid geworden op: 24 mar 2007 18:10

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Karing »

Mijn situatie is precies hetzelfde. Ook mijn ouders hadden bij AVVL een polis voor mij afgesloten die al vele jaren premievrij is. Volgens mij was er maar 1 polis met dezelfde standaarddekking. De looptijd hing af van het bedrag wat je betaalde per maand. Mijn ouders hebben vlak voor ik uit huis ging deze polis volgestort.

Ook ik heb nog geen nieuwe polis gekregen en ben ook niet op de hoogte gebracht van de wijzigingen. Ik kwam erachter doordat ik het wijzigingsformulier voor mijn kinderen ontving.

Wellicht heb je al gelezen dat er een advocaat zich hard maakt voor deze zaak. Ik zou je willen adviseren je hierbij aan te sluiten.

Overigens heb ik nog geen reactie ontvangen van advocaat van Beilen dus ik ga ze nogmaals mailen.

Succes en 1 kleine troost.........we zitten allemaal in hetzelfde (zinkende) schuitje.

nomoreyarden
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2007 21:20

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door nomoreyarden »

De directeur van Yarden is een hele slimme jongen. Yarden heeft een flinke portefeuille verzekeringen verzameld van haar rechtsvoorgangers, die ze nu als verliesgevend of in de toekomst verliesgevend beschouwd. Daarvoor moet Yarden als verzekeraar een actuariele reservering doen waardoor de winst van Yarden daalt of zelfs verlies ontstaat.
Door deze aktie bereikt de slimme directeur 2 dingen: een deel van de verzekerden accepteert de voorgestelde wijziging op slechtere voorwaarden waardoor de actuariele reservering af kan nemen en de winst stijgt, een ander deel van verzekerden zegt de polissen op waardoor de actuarielere reservering af kan nemen en de winst stijgt......... Hij is dus in alle gevallen winnaar en strijkt voor het stijgen van de winstgevendheid waarschijnlijk een prettige bonus op. Het enige dat hij moet doen is stilzwijgend afwachten en de storm even over laten waaien. Dat is niet zo moeilijk als je je verschuilt achter een call-centre.
Dat hij daarmee de aard van de door zijn voorgangers afgeloten overeenkomsten met voeten treed boeit hem gezien de gevoerde werkwijze niet.
Nadat de winst is opgelopen, heeft hij de beschikking over een leuk marketingbudget en zien we waarschijnlijk over een poosje zoetgevoisde televisiespotjes van Yarden verschijnen om zo het verzekerdenbestand weer op sterkte te brengen (maar dan wel met winstgevende polissen). Het risico van stijgende schadelast wordt dus geheel op de oude groep verzekerden afgewenteld.

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

YARDEN MOET GESTOPT WORDEN MENSEN, 18 MEI IN ALMERE AKTIE DAG OP DE TRANSISTORSTRAAT 10 KOM OOK!!!!!

OM TWEE UUR GAAT HET BEGINNEN KOM OP TIJD!!!

YARDEN WIL DE POLISSEN NIET TERUG DRAAIEN EN ZEGT DAT ZEI HET BESTEN MET ONS VOOR HEBBEN.

KOM OOK, NEEM SPAANDOEKEN, TROMMELS MEE ENZ.

KOM OOK, AKTIE AKTIE

andreassen
Berichten: 30
Lid geworden op: 08 apr 2007 10:24

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door andreassen »

Johnny

Het kantoor van Yarden is op 18 mei gesloten, dus dat heeft volgens mij geen zin...

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

Het kantoor is gewoon open mijn collega heb net gebeld en een afspraak gemaakt. Ze zijn er tot negen uur in de avond.

Kom naar yarden om twee uur.

Samen zijn wij sterk

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

Mijn naam op de forum is niet mijn echte naam, mijn echte naam is peter

jaarco
Berichten: 27
Lid geworden op: 13 apr 2007 18:02

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door jaarco »

Beste lotgenoten,

Nederland een rechtstaat?

De politiek reageert niet op het onrecht wat door Yarden vooral aan ouderen wordt aangedaan. Ze laten het steenrijke Yarden nog rijker worden over de ruggen van vooral weerloze ouderen. Nomoreyarden geeft precies aan wat de bedervelijke strategie van de slimme jongen van Yarden is.
Het bestuur en ledenraad vinden het kennelijk best en vullen hun zakken met het vuile geld. Trouwens geld stinkt toch niet.
Vele goedgelovige ouderen hebben niet eens in de gaten wat er feitelijk aan de hand is met de poliswijzigingen.
In deze maatschappij durven deze weerloze ouderen niet eens de straat op vanwege tasjesdieven en zo. Nu valt de brief met de laffe tasjesroof gewoon bij hun thuis in de bus, te weten de poliswijziging van Yarden.
Alle winstcijfers van Yarden stijgen door deze slimme jongen van Yarden!! Het bestuur en ledenraad geven hem nog een extra schouderklopje. Ga zo door mijn jongen zeggen zij en dit geluid overstemt het grote onrecht!
Waar blijven onze gekozen kamerleden. In slaap gevallen??

Jaarco een inwoner van de rechtstaat Nederland

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

We moeten met ze alleen yarden gewoon stoppen voor het te laat is jaarco jij heb het door, kom je vrijdag ook om twee uur.

Yarden weet precies welke doelgroep er gepakt moet worden en dat zijn mensen in de wia en in de wao of andere uitkeringen.

De laagberoepsmensen pakken ze aan en de rijken worden rijker.

En daarom moeten wij met ze alleen bij yarden stoppen voor het te laat is!!!!!! dus mensen bij het lezen van deze mail vrijdag om twee uur yarden, transistorstraat 10 in Almere

nomoreyarden
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2007 21:20

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door nomoreyarden »

18 mei is de dag na Hemelvaartsdag (een vrije dag in bank- en verzekeringsbranche). Die vrijdag zal het dus dunbezet zijn bij Yarden. We kunnen dus die dag wel leuk en gezellig bij ze voor de deur te gaan staan roepen, maar ik ben bang dat er van Yarden nauwelijks iemand "thuis" is.

johnnny
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mei 2007 10:35

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door johnnny »

We hebben een afspraak gemaakt bij yarden.
We komen met een bus vol toeristen en collega's en nemen trommels mee, yarden werkt speciaal door om de klachten zo goed mogelijk af te handelen. Ze zijn met mij al dagen bezig elke dag bel ik wel tien keer.
Dat kost geld voor yarden en gratis ook 0800-1292 ze wilden mij zelfs bijna al het geld teruggeven. Net zo lang bellen tot ze gek worden mensen vol houden!!!!!

Hoe meer je ze gaat bellen hoe liever ze gaan beantwoorden, en dan willen ze vanzelf wel van je af.

groetjes peter

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Jan9 »

We moeten kijken of we gezamelijk een advocaat kunnen nemen.
Dat is een stuk goedkoper en net zo effectief.

Gesloten