LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten Yarden

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
sweetpea
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 feb 2006 16:25

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door sweetpea »

Yarden doet net of ik nu al dood ben. Op 24 april stuur ik een mail omdat ik graag informatie wil over de polis die ik heb lopen. Ik krijg netjes een mail terug, dat het EVEN kan duren in verband met de drukte dat ik antwoord krijg.
Inmiddels is het bijna twee maanden later en heb ik wat reminders verzonden maar nog steeds heb ik geen antwoord. Yarden hult zich in stilzwijgen.

Iemand soortgelijke ervaringen?

sweetpea
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 feb 2006 16:25

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door sweetpea »

Gisteren heb ik een e-mail verzonden naar Yarden. Met de volgende tekst:

Vandaag heb ik het volgende op het forum van TROS Radar gezet:
Yarden doet net of ik nu al dood ben. Op 24 april stuur ik een mail omdat ik graag informatie wil over de polis die ik heb lopen. Ik krijg netjes een mail terug, dat het EVEN kan duren in verband met de drukte dat ik antwoord krijg.
Inmiddels is het bijna twee maanden later en heb ik wat reminders verzonden maar nog steeds heb ik geen antwoord. Yarden hult zich in stilzwijgen.

Iemand soortgelijke ervaringen?

Ik kan mij voorstellen dat u het druk heeft als u alleen maar bezig bent met verzenden van nieuwe voorwaarden. Het rechtzetten van de moeilijkheden die u daarmee veroorzaakt en dergelijke. Maar vergeet niet dat uw bedrijf bestaat door de mensen die klant bij u zijn. Graag wil ik dan ook antwoord op mijn vraag.

Mocht ik binnen een week dit antwoord niet ontvangen dan zal ik genoodzaakt zijn om een schriftelijke klacht te zenden naar uw directie. Dit zal ik samen doen met de mensen die zich ongetwijfeld bij mij zullen melden via het forum.

Een dag later heb ik antwoord. Bedankt forum, dat je bestaat en dat je Yarden laat antwoorden. Wel had de dame van het contactcentrum tijd om de tekst van bovenstaande mail uit het antwoord te verwijderen.

Jur Deckers
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2008 15:12

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Jur Deckers »

Yarden bakt ze echt heel bruin: Onderstaand mijn brief van gisteren aan deze "verzekeraar" die over de rug van verzekerden met de ingelegde gelden naar hartlust aan het beleggen is. Ik ben erg benieuwd of meer mensen soortgelijke ervaringen hebben

Geachte heer Croes,

Naar aanleiding van het mij toegezonden overzicht van de Yarden Uitvaart Verzekering per 1 januari 2008 kom ik terug op de briefwisseling die wij vorig jaar hebben gevoerd; mijn brief van 1 juli 2007 en het antwoord van Yarden daarop bij brief van 12 juli 2008.

U heeft eenzijdig de verzekering – waarvoor door mij alle premies zijn voldaan – gewijzigd. Nu zijn er omstandigheden denkbaar dat een verzekering eenzijdig gewijzigd wordt, maar mijns inziens is daarvan in dit geval geen sprake. De zogeheten en bloc clausule waarop u zich beroept is op een onjuiste zo niet onrechtmatige wijze doorgevoerd, nu het karakter van de verzekering op essentiële punten aangepast is. Ik heb bij de bakker een brood besteld en dat ook nestjes vastgelegd, maar ik krijg een krijg een doosje met vier eieren ………………………. Dat lijkt een merkwaardige parabel, maar daarvan is hier wel sprake! U heeft immers een natura verzekering (op grond waarvan verzekerde recht heeft op een in natura te verstrekken uitkering bij overlijden) omgezet in een kapitaalverzekering en daarbij alle risico’s (bijvoorbeeld van verhoging van de uitvaartkosten) – die op grond van de oorspronkelijke verzekeringsovereenkomst bij de verzekeraar liggen – volledig ten laste van verzekerde gebracht. Ik wijs u op het bepaalde in de rechten van het lidmaatschap van de vereniging AVVL:

De vereniging GARANDEERT de volledige bekostiging en verzorging van de crematie. Indien aan nabestaanden extra kosten in rekening worden gebracht, dan is dit overeenkomsten hun eigen wens. Alle kosten verbonden aan de hierboven genoemde handelingen (nrs 1 t/m 14) worden door de vereniging voldaan (eventuele fooien daarin begrepen).

Met het toezenden van het overzicht 2008 is mij gebleken dat Yarden van een Natura Verzekering meende in de vaart der volkeren mee te moeten gaan en over de rug van de verzekerden de verzekering te wijzigen in een ordinaire woekerpolis. In 2007 was het zogenaamde verzekerde bedrag € 2.304,78 en een jaar later € 2.324,65. Aan kosten rekent u € 9,-- per jaar zodat de feitelijk toename van het verzekerd bedrag (€ 19,87 - € 9,-- =) € 10,87 bedraagt. Dat is over een jaar genomen 0,46%. Dat riekt op zijn minst naar oplichting.

Ik doe u bijgaand een drietal overzichten van de rechten toekomen waarvoor door mij en mijn echtgenote de premie volledig betaald is! Mijn verzekering loopt vanaf 1962 en die van mijn echtgenote vanaf 1984. Ik verzoek u per omgaand te bevestigen dat – los van de wijze waarop u met de ingelegde gelden meent te moeten speculeren - deze rechten onverkort van toepassing zijn.

In een eerder dit jaar verschenen uitgave van het Verzekeringsblad staat te lezen dat een meerderheid van de Nederlanders de kosten van de `gemiddelde` uitvaart onderschat. Dat zou blijken uit het TOF Particulier onderzoek van GfK, uitgevoerd onder een representatieve groep van zo`n 10.000 Nederlandse huishoudens. Een gemiddelde uitvaart kost € 6.500,-- à € 7.500,--. Dit bericht maakt dat de zinsnede in de brief van Yarden van 12 juli 2007 wel in een heel bijzonder licht komt te staan. Daar stond namelijk:

Wij zijn ervan overtuigd dat ook voor u deze wijziging in de toekomst zal leiden tot een voordeel ten opzichte van de voorgaande polis en voorwaarden.

Hoe u dit met droge ogen kunt beweren is mij een raadsel. Zoals ik een jaar geleden heb aangegeven wil ik mijn oude – lees tussen partijen afgesproken - dekking behouden. Het domweg roepen “dat de oude Yarden-producten niet meer leverbaar zijn” snijdt volstrekt geen hout. Natuurlijk zijn die “producten”, die nota bene door uw rechtsvoorganger stellig en zonder voorbehoud overeen zijn gekomen, leverbaar maar u wenst de onlosmakelijk daarmee verbonden rekening niet te betalen.

Spelregels hoor je voor of na, maar zeker niet TIJDENS de wedstrijd te wijzigen. En het is hier nòg erger; niet alleen worden de spelregels tijdens de wedstrijd eenzijdig gewijzigd, maar ook nog eens in een situatie waarin de partij, die regels eenzijdig wijzigt, zijn prestatie (nog) niet heeft geleverd terwijl de andere partij ten nadele waarvan de regels worden veranderd zijn verplichtingen voortvloeiend uit de verzekeringsovereenkomst geheel en volledig heeft voldaan. Ik vind dit echt een schande!

Met verschuldigde hoogachting,


Jur Deckers

Anja-nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2008 10:33

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door Anja-nl »

Oktober 2007 is mijn moeder overleden, zij "was" AVVL-lid. Yarden moet nog steeds de te veel betaalde premie (nov 07 t/m jun 08 ) aan mij terug betalen. Is er iemand die dit ook bij de hand heeft gehad?

BasJ
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2008 08:02

Re: klachten Yarden

Ongelezen bericht door BasJ »

Beste Anja,

Je bent vast niet de enige.
Helaas heeft Tros Radar een zomerstop en het is niet zinvol om nog twee maanden te wachten.

Je kan wel een klacht indienen bij de AFM:

0900- 5400 540 op werkdagen tussen 09.00 uur en 17.00 uur (0,05 per minuut) of dit formulier invullen:

http://consument.afm.nl/consumenten/contact.aspx

En de hulp inschakelen van Kassa`s Superman:
[email protected]

Hopeijk kan dit je zaak bespoedigen.

Gesloten