Beste forumleden,
Ik was klant van vodafone, altijd netjes betaald. Ik had net me contract met twee jaar verlend en belde één maand veel naar het buitenland.
Halverwege de maand kreeg ik een bericht van vodafone: "412 euro voor vrijdag 12 uur overmaken anders blokkade".
Ik bellen met vodafone. Blijkt dat zij (klopt inderdaad) een artikel in hun voorwaadren hebben staan dat als zij als zij vermoeden dat de rekening niet betaald gaat worden zij een 'door vodafone te bepalen bedrag'mogen eisen en dat gedurende een half jaar vast te houden.
Volgens de medewerker waren zij dus redelijk dat het alleen het tot nu toe verbelde bedrag was.
Ik al twee jaar lang klant voelde niets voor deze 'prepaid' manier van bellen en wilde demonstratief wachten tot ik netjes me factuur kreeg om hem te betalen.
Aldus werd ik op vrijdag om 12 uur afgesloten. Zij hebben direct mijn contract EENZIJDIG opgezegd.
Mijn factuur doorgestuurd naar intrum justitia.
Nu begrijp ik dat ik mijn factuur bedrag moet betalen en ben ik blij dat ik van die onbeschofte gasten af ben. Maar nu eisenzij, naast de nota, dus alle abonnementstermijnen voor de oorspronkelijk duur van het contract op 24 x € 50,00 maar zij leveren helemaal geen diensten meer aan mij omdat het contract eenzijdig door hun is opgezegd!
Mag dit??
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone/Intrum Justitia, dringend advies nodig
-
Modigliani
Re: Vodafone/Intrum Justitia, dringend advies nodig
Helaas mag dit. Enige jaren geleden had een vriend van me een abonnement bij Orange , en nadat hij wederom te laat was met betalen (gebeurde wel vaker) , werd hij afgesloten. Ook hij moest toen maandelijks zijn abonnementskosten (bijna anderhalf jaar lang) betalen , zonder dat hij daar iets voor terug kreeg. Ook in zijn geval stond dit in de algemene voorwaarden , waardoor hij geen poot had om op te staan. Ook kan hij voorlopig een abonnemnt meer afsluiten.
Ik zou proberen om op een nette manier een brief te schrijven (heeft over het algemeen meer effect dan bellen) , en daarin uitleggen dat het geen kwestie was van niet kunnen betalen , maar dat het om een principekwestie ging. Uiteraard valt er niets te eisen , maar je kan wel hopen op coulance. Misschien als je aangeeft dat ze als provider meer aan je zullen verdienen als je weer aangesloten bent , dan dat je alleen maar je maandelijkse abonnementskosten betaald , het iets zal schelen.
In ieder geval succes , en laat nog even weten hoe het afloopt.
Marchel.
Ik zou proberen om op een nette manier een brief te schrijven (heeft over het algemeen meer effect dan bellen) , en daarin uitleggen dat het geen kwestie was van niet kunnen betalen , maar dat het om een principekwestie ging. Uiteraard valt er niets te eisen , maar je kan wel hopen op coulance. Misschien als je aangeeft dat ze als provider meer aan je zullen verdienen als je weer aangesloten bent , dan dat je alleen maar je maandelijkse abonnementskosten betaald , het iets zal schelen.
In ieder geval succes , en laat nog even weten hoe het afloopt.
Marchel.
@ modigliani...Vreemd verhaal. Het lijkt me niet dat vodafone tot deze maatregel overgaat als in het verleden betaalverkeer goed gegaan is.Dat ze je blokkeren omdat een factuur ineens abnormaal veel hoger is dan normaal ken ik wel...maar gelijk afsluiten en naar intrum justitia???Hoelang heb je die blokkade erop laten zitten en die factuur niet betaald????
Als je gewoon voor eerder genoemde vrijdag betaald had was er niks aan de hand geweest. Providers doen dit uit voorzorg. Als een consument daar niet op reageerd kan ik me voorstellen dat deze maatregel getroffen wordt om de schade te beperken. Telecom is heel fraude gevoelig dus bij opvallende zaken zoals ineens sterk veranderend belgedrag wordt gelijk opgetreden.
Als je gewoon voor eerder genoemde vrijdag betaald had was er niks aan de hand geweest. Providers doen dit uit voorzorg. Als een consument daar niet op reageerd kan ik me voorstellen dat deze maatregel getroffen wordt om de schade te beperken. Telecom is heel fraude gevoelig dus bij opvallende zaken zoals ineens sterk veranderend belgedrag wordt gelijk opgetreden.
heb in december mijn contract opgezegd van telfort. Kreeg in januari de eind afrekening van 37.80 euro. deze werd afgeschreven op 24-01-2007, maar omdat dit niet lukte kreeg ik van intrum justitia op 21-02-2007 een brief dat er 35 euro aan incasso kosten bij kwam en dat ik aangemeld ben bij het bkr. ik heb nooit een herinnering en/of daarna een aanmaning gehad. en dan binnen 4,5 week nadat ze het bedrag niet konden afschrijven je gelijk een incasso geven en aanmelden bij het bkr vind ik onbeschoft.
WAT EEN OPLICHTERS JE KRIJGT NOG GEEN HERINERRING MEER MAAR WORD GELIJK GENAAIT ALS JE JE ABBONNEMENT OPZEGT
WAT EEN OPLICHTERS JE KRIJGT NOG GEEN HERINERRING MEER MAAR WORD GELIJK GENAAIT ALS JE JE ABBONNEMENT OPZEGT
@charito: jouw provider was telfort, en niet vodafone. Het lijkt me handiger als je een eigen topic aanmaakt.
En tja, de regels zijn dat het bedrag binnen 1 week voldaan moet zijn. Het kan misschien pietluttig zijn, maar het zijn wel de regels.
En tja, de regels zijn dat het bedrag binnen 1 week voldaan moet zijn. Het kan misschien pietluttig zijn, maar het zijn wel de regels.