baan verloren door toedoen firma Orange
Geplaatst: 01 feb 2007 09:47
Ik heb Maanden problemen met de firma Orange, deze problemen hebben ondertussen mijn baan gekost en ben ik ondertussen overspannen geraakt vanwege het bellen naar de helpdesk die mij elke keer met loze beloften of afwijkende antwoorden proberen af te schuiven.
Hoe dit tot stand gekomen zal ik vertellen:
Toen ik naar Orange belde om wat informatie op te vragen over een eventuelle aansluiting heb ik al eerste gevraagd of het met hun telefonie nog wel mogelijk was om vanuit huis data te verturen door middel van een faxmodem.
Dit was erg belangrijk omdat ik voor mijn werk een terminal had waar ik de bestellingen van mijn klanten van die dag in opsloeg en s'avonds via de faxmodem naar mijn werkgever moest versturen.
Op het moment dat ik adsl en telefonie kreeg bleek dat dus helemaal niet te werken over de telefoon lijn van Orange.
Mijn werkgever was hier totaal niet blij mee, want nu konden zij het op het Hoofdkantoor ook niet factureren.
Ik heb dan ook gelijk naar Orange gebeld en kreeg de meest uitlopende truuks te horen die ik moest uitvoeren en dan zou het wel werken.
Na een aantal weken werd er door een werkgever van Orange toe gegeven dat het niet werkte en dat de afdeling verkoop nooit had mogeb zeggen dat het werkte.
Volgens die man kwam het wel vaker voor dat afd verkoop niet eerlijk was , omdat ze op provisie werkten en alleen maar wilden scoren.
En nu begon de grote ellende....
Ik vroeg of dat het mogelijk was met de telefonie van hun te stoppen maar dat ik de adsl wel wilde houden.
Ik had inmiddels al een berisping van mijn werkgever gehad omdat ie al weken geen data had gekregen van mij en heb toen ook gelijk een kpn aansluiting aangevraagd op de 2e aansluiting in mijn huis.
Een aantal dagen daarna was mijn adsl signaal verdwenen en had ik ook nog geen telefoon.
Gelijk naar Orange gebeld maar die konden alleen maar zien dat mijn verbinding nog actief was.
Nou niet dus.....en maar weer bellen naar de helpdesk, waar ik weer een ander antwoord kreeg.
Mijn baas had ondertussen een maand geen emails naar mij kunnen versturen en ik kon ook geen data naar hem uitwisselen.
Aangezien het bedrijf 200km van mijn huis af ligt, was dit echt noodzakelijk en was zelfs in mijn arbeidsovereenkomst opgenomen.
Mijn contract werd uiteindelijk niet verlengd, puur vanwege dat gezeur met die telefonie en het niet beschikken over adsl.
Ik ben toen helemaal uit mijn dag gegaan, want ik had me wel andere kerstdagen en oud en nieuw voorgesteld.
Op 31-12-2006 heb ik Orange een aangetekende brief verstuurd met het "bedankje" dat ik door hun geklungel ondertussen mijn baan had verloren en dat ik Orange daar ook verantwoordelijk voor stel.
Ook vertelde ik dat ik na 6 weken nog steeds geen adsl had en dat ik vanwege het ondertussen zeer negatieve gevoel over orange er mee wilden kappen.
Dat kon ik wel doen maar ik had nog wel een kontract bij hun wat niet zomaar opgezegd kon worden.
??????? wat een lef na al die ellende.
Nu na heeeeel veel telefoontjes die 20cpm zijn heb ik nog steeds geen antwoord op die aangetekende brief gekregen en klopt er nog steeds helemaal niks van mij adsl.
Ik heb 2 aansluitingen in huis en ik weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen maar op de ene zit mijn kpnnr en de anders lijn is verder dood, maar daar zit wel het adls signaal van Orange op.
Ook ben ik na die "heraansluiting" 350kb/s kwijt geraakt, de verbinding is gewoon een stuk trager geworde.
En natuurlijk zegt de helpdesk..ja meneer ik heb een snelheids meting gedaan maar sneller als dit lukt niet.
Maar als ik dan waarom mijn buurman die ook bij orange wel nog de goede snelheid heeft, zeggen dat er mischien in die tijd dat ik er bij Orange uitlag iets met mijn koperlijn is gebeurt.
Ik heb inmiddels al wel 2 brieven gehad van Orange.
De ene was dat ik volgens hun mijn (zogenaamde kapotte) moden nog niet terug gestuurd had.(allang gebeurd)
En de andere brief was dat ik 1 Maand niet voldaan had...en dat klopt, ik heb de maanden dat ik zonder internet en telefoon zat terug laten storten op mijn bankrekening.
Als ik iets niet heb hoef ik er ook niet voor te betalen toch?
Het valt me wel op dat als het om geld incasseren gaat , ze bij Orange wel wakker zijn.
Maar een aangetekende brief die ik al ruim een maand geleden verstuurd heb, word gewoon genegeerd.
mensen ..wil je overstappen op een andere provider, ga dan niet in zee met Orange.
Het bedrijf en hun diensten zijn zeer onbetrouwbaar en onbereikbaar.
Ze gaan u alleen heel veel ergenissen en frustraties brengen en niet te vergeten een telefoonrekening waar je u tegen zegt.
En in mijn geval koste het ook nog eens mijn baan.
Hoe dit tot stand gekomen zal ik vertellen:
Toen ik naar Orange belde om wat informatie op te vragen over een eventuelle aansluiting heb ik al eerste gevraagd of het met hun telefonie nog wel mogelijk was om vanuit huis data te verturen door middel van een faxmodem.
Dit was erg belangrijk omdat ik voor mijn werk een terminal had waar ik de bestellingen van mijn klanten van die dag in opsloeg en s'avonds via de faxmodem naar mijn werkgever moest versturen.
Op het moment dat ik adsl en telefonie kreeg bleek dat dus helemaal niet te werken over de telefoon lijn van Orange.
Mijn werkgever was hier totaal niet blij mee, want nu konden zij het op het Hoofdkantoor ook niet factureren.
Ik heb dan ook gelijk naar Orange gebeld en kreeg de meest uitlopende truuks te horen die ik moest uitvoeren en dan zou het wel werken.
Na een aantal weken werd er door een werkgever van Orange toe gegeven dat het niet werkte en dat de afdeling verkoop nooit had mogeb zeggen dat het werkte.
Volgens die man kwam het wel vaker voor dat afd verkoop niet eerlijk was , omdat ze op provisie werkten en alleen maar wilden scoren.
En nu begon de grote ellende....
Ik vroeg of dat het mogelijk was met de telefonie van hun te stoppen maar dat ik de adsl wel wilde houden.
Ik had inmiddels al een berisping van mijn werkgever gehad omdat ie al weken geen data had gekregen van mij en heb toen ook gelijk een kpn aansluiting aangevraagd op de 2e aansluiting in mijn huis.
Een aantal dagen daarna was mijn adsl signaal verdwenen en had ik ook nog geen telefoon.
Gelijk naar Orange gebeld maar die konden alleen maar zien dat mijn verbinding nog actief was.
Nou niet dus.....en maar weer bellen naar de helpdesk, waar ik weer een ander antwoord kreeg.
Mijn baas had ondertussen een maand geen emails naar mij kunnen versturen en ik kon ook geen data naar hem uitwisselen.
Aangezien het bedrijf 200km van mijn huis af ligt, was dit echt noodzakelijk en was zelfs in mijn arbeidsovereenkomst opgenomen.
Mijn contract werd uiteindelijk niet verlengd, puur vanwege dat gezeur met die telefonie en het niet beschikken over adsl.
Ik ben toen helemaal uit mijn dag gegaan, want ik had me wel andere kerstdagen en oud en nieuw voorgesteld.
Op 31-12-2006 heb ik Orange een aangetekende brief verstuurd met het "bedankje" dat ik door hun geklungel ondertussen mijn baan had verloren en dat ik Orange daar ook verantwoordelijk voor stel.
Ook vertelde ik dat ik na 6 weken nog steeds geen adsl had en dat ik vanwege het ondertussen zeer negatieve gevoel over orange er mee wilden kappen.
Dat kon ik wel doen maar ik had nog wel een kontract bij hun wat niet zomaar opgezegd kon worden.
??????? wat een lef na al die ellende.
Nu na heeeeel veel telefoontjes die 20cpm zijn heb ik nog steeds geen antwoord op die aangetekende brief gekregen en klopt er nog steeds helemaal niks van mij adsl.
Ik heb 2 aansluitingen in huis en ik weet niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen maar op de ene zit mijn kpnnr en de anders lijn is verder dood, maar daar zit wel het adls signaal van Orange op.
Ook ben ik na die "heraansluiting" 350kb/s kwijt geraakt, de verbinding is gewoon een stuk trager geworde.
En natuurlijk zegt de helpdesk..ja meneer ik heb een snelheids meting gedaan maar sneller als dit lukt niet.
Maar als ik dan waarom mijn buurman die ook bij orange wel nog de goede snelheid heeft, zeggen dat er mischien in die tijd dat ik er bij Orange uitlag iets met mijn koperlijn is gebeurt.
Ik heb inmiddels al wel 2 brieven gehad van Orange.
De ene was dat ik volgens hun mijn (zogenaamde kapotte) moden nog niet terug gestuurd had.(allang gebeurd)
En de andere brief was dat ik 1 Maand niet voldaan had...en dat klopt, ik heb de maanden dat ik zonder internet en telefoon zat terug laten storten op mijn bankrekening.
Als ik iets niet heb hoef ik er ook niet voor te betalen toch?
Het valt me wel op dat als het om geld incasseren gaat , ze bij Orange wel wakker zijn.
Maar een aangetekende brief die ik al ruim een maand geleden verstuurd heb, word gewoon genegeerd.
mensen ..wil je overstappen op een andere provider, ga dan niet in zee met Orange.
Het bedrijf en hun diensten zijn zeer onbetrouwbaar en onbereikbaar.
Ze gaan u alleen heel veel ergenissen en frustraties brengen en niet te vergeten een telefoonrekening waar je u tegen zegt.
En in mijn geval koste het ook nog eens mijn baan.