Hi abonnementstarieven
Geplaatst: 01 feb 2007 11:15
Heb je dit ook al meegemaakt?
Ik heb een Hi €25 abonnement afgesloten.
Volgens de tarieventabel van Hi op internet ,zijn mijn bel en SMS kosten, inclusief 19% BTW:
Per maand Minuten/sms/mms Kosten:
Hi € 25 175/350 sms/175 mms 14 ct/7 ct/14ct
Duidelijk voor iedereen zou je zeggen.
Niet dus,want wat blijkt: Deze tarieven worden door Hi helemaal niet gehanteerd. Uit mijn rekeningen blijkt: dat Hi voor 1 belminuut 20 cent rekent en voor een sms 10 cent, exclusief 19% btw.
Als antwoord van Hi kreeg ik te horen:
“Ja, dat doen we altijd, daarom geven wij u een extra bedrag bovenop uw belbundel en dan rekenen we 20 cent per minuut en 10 cent per sms. Dit komt omdat we technisch de binnen belbundel en buitenbelbundel minuten niet kunnen scheiden. ( Wat een stakkers, andere maatschappijen kunnen dit nl wel.) We gaan dus standaard uit van het buitenbundeltarief en krijgt u er van ons een compensatie bij. “.
Hierover is niets in de algemene voorwaarden terug te vinden, waar dit, volgens mij toch in thuishoort. Sterker nog, ik werd verwezen naar “meest gestelde vragen” om een antwoord te vinden, maar in het antwoord staan dan ook nog verkeerde beltarieven vermeldt.
Ik vind dit niet heel erg netjes , ik wil vooraf hierover geïnformeerd worden en niet dat ik na het ontvangen van de rekening (en) zelf maar moet zien uit te zoeken hoe Hi de beltarieven hanteert. Het is gewoon misleidende informatie, want ook over de compensatie is niets terug te vinden in de algemene voorwaarden.
Op mijn vraag waarop Hi mijn compensatie bundel baseert , en of iedereen dan hetzelfde bedrag of % gecompenseerd krijgt, kreeg ik als antwoord een heel gegoochel met bedragen, dan weer inclusief BTW dan weer exclusief BTW, maar een duidelijk antwoord hoe mijn compensatie is opgebouwd, krijg ik niet.
Ook op mijn vraag waarom over dit alles niets in de Algemene voorwaarden vermeldt staat en waarom mij daar bij het afsluiten van het abonnement niets over verteld is, kreeg ik ook geen antwoord.
Mijn vraag ik nu “doorverwezen naar een andere collega” en het beantwoorden van mijn vragen kan zeker wel 14 dgn duren. (Afschuifsysteem?).
Voor het beantwoorden van mijn, toch simpele vragen, is blijkbaar hogere wiskunde nodig.
Ik heb een Hi €25 abonnement afgesloten.
Volgens de tarieventabel van Hi op internet ,zijn mijn bel en SMS kosten, inclusief 19% BTW:
Per maand Minuten/sms/mms Kosten:
Hi € 25 175/350 sms/175 mms 14 ct/7 ct/14ct
Duidelijk voor iedereen zou je zeggen.
Niet dus,want wat blijkt: Deze tarieven worden door Hi helemaal niet gehanteerd. Uit mijn rekeningen blijkt: dat Hi voor 1 belminuut 20 cent rekent en voor een sms 10 cent, exclusief 19% btw.
Als antwoord van Hi kreeg ik te horen:
“Ja, dat doen we altijd, daarom geven wij u een extra bedrag bovenop uw belbundel en dan rekenen we 20 cent per minuut en 10 cent per sms. Dit komt omdat we technisch de binnen belbundel en buitenbelbundel minuten niet kunnen scheiden. ( Wat een stakkers, andere maatschappijen kunnen dit nl wel.) We gaan dus standaard uit van het buitenbundeltarief en krijgt u er van ons een compensatie bij. “.
Hierover is niets in de algemene voorwaarden terug te vinden, waar dit, volgens mij toch in thuishoort. Sterker nog, ik werd verwezen naar “meest gestelde vragen” om een antwoord te vinden, maar in het antwoord staan dan ook nog verkeerde beltarieven vermeldt.
Ik vind dit niet heel erg netjes , ik wil vooraf hierover geïnformeerd worden en niet dat ik na het ontvangen van de rekening (en) zelf maar moet zien uit te zoeken hoe Hi de beltarieven hanteert. Het is gewoon misleidende informatie, want ook over de compensatie is niets terug te vinden in de algemene voorwaarden.
Op mijn vraag waarop Hi mijn compensatie bundel baseert , en of iedereen dan hetzelfde bedrag of % gecompenseerd krijgt, kreeg ik als antwoord een heel gegoochel met bedragen, dan weer inclusief BTW dan weer exclusief BTW, maar een duidelijk antwoord hoe mijn compensatie is opgebouwd, krijg ik niet.
Ook op mijn vraag waarom over dit alles niets in de Algemene voorwaarden vermeldt staat en waarom mij daar bij het afsluiten van het abonnement niets over verteld is, kreeg ik ook geen antwoord.
Mijn vraag ik nu “doorverwezen naar een andere collega” en het beantwoorden van mijn vragen kan zeker wel 14 dgn duren. (Afschuifsysteem?).
Voor het beantwoorden van mijn, toch simpele vragen, is blijkbaar hogere wiskunde nodig.