Pagina 1 van 1

pro-line hulp gevraagd

Geplaatst: 01 feb 2007 13:01
door stefan1972
Eind 2005 lieten wij door keuken- en sanitairspeciaalzaak Tonies uit Oss, een keuken plaatsen met de nodige inbouwapparatuur.
Het gaat hier om een keuken van PRONORM.
De aanloop naar de aanschaf en het daadwerkelijk plaatsen van de keuken verliep zonder problemen, we hebben het aanschaf bedrag dan ook vantevoren voldaan, wat blijkbaar ook gangbaar is binnen de keukenwereld.

Na 2 maanden beginnen de problemen met rare vlekken op de deurtjes en zijwanden, die we met geen enkel schoonmaakmiddel kunnen verwijderen.
Dus de telefoon gepakt en de leverancier gebeld, wellicht hadden hun nog tips voor het schoonmaken.
Wij hebben daarna meerdere schoonmaakmiddelen in de hand genomen, niets hielp!!!
We waren inmiddels een maand of 6 verder en de vlekken werden steeds erger, vlek na vlek.
Vettige kindervingertjes, watervlekken, kookvlekken, noem het maar op, het zijn toch de meest voorkomende vlekken in een keuken, maar er weer afkrijgen lukte niet.

Weer de winkel gebeld, nu maar aangegeven dat we hun graag zouden willen zien poetsen op onze keuken, want volgens hun kregen ze de vlekken er wel af, na wat tegensputteren kwamen ze toch eindelijk eens kijken, samen met een vertegenwoordiger van de keuken fabrikant.
Deze laatste keek heel even naar de keuken en vertelde dat ze dit probleem wel vaker hadden gezien.
Mooi dachten we toen nog, dan zal het niet al te lastig worden om nieuwe deurtjes en zijwanden te krijgen.

Mis dus, de deurtjes en zijwanden konden we wel weer opnieuw krijgen, maar ze konden niet garanderen dat dit probleem niet terug zou komen, we kregen het advies om bij deze fabrikant andere deurtjes en zijwanden te bestellen.
Leek ons geen probleem, echter wat wel een probleem was, er zat in hun collectie geen ander frontje dat ons aansprak.
Nu hebben we wel een redelijk alternatief kunnen vinden bij dezelfde fabrikant.
Als wij een nieuwe keuken hadden moeten kopen hadden we echter niet voor dit alternatief gekozen, we moeten erg veel consessies doen, qua smaak.

PROBLEEM:

We hebben nu dus een keukenfront uitgekozen die een prijsgroep lager ligt dan de keuken die we nu in huis hebben en betaald hebben.
Er zit wat extra materiaal in ons alternatief, tenopzichte van onze huidige keuken, daarom willen de fabrikant en de leverancier niet overgaan tot een compesatie van het prijsverschil.
Het vervelende is dat wij niet weten wat dat prijsverschil is tussen die twee groepen en weten dus ook niet waar we eventueel aanspraak op zouden kunnen maken.
En dan heb ik het nog niet over de tijd die we kwijt zijn met het leegruimen van de keuken, het schilderwerk wat weer opnieuw moet gebeuren, de vrijeuurtjes die ik heb moeten pakken om naar een nieuwe keuken te gaan kijken, etc,etc.
De tijd dat we nu bezig zijn met het alternatief heeft veel meer tijd gekost dan de eerste keuken vinden en bestellen.
Iemand wellicht een goede tip voorhanden hoe we dit kunnen aanpakken?
Ik lees het graag.

Re: pro-line hulp gevraagd

Geplaatst: 01 feb 2007 14:31
door wilco2005
Het is een vervelend probleem, en ik begrijp jullie situatie, maar....
De leverancier komt jullie naar mijn mening goed tegemoet door de bestaande fronten te vervangen met wat extra onderdelen.
De tijd en energie die jullie hierin steken zullen ze niet vergoeden, hoe vervelend dat misschien ook is.
Ik denk dat ze redelijk handelen door alles te vervangen, ookal komen de fronten uit een goedkopere serie, jullie hebben wel de keus hierin gehad, toch?

Succes iig met jullie keuken!

Re: pro-line hulp gevraagd

Geplaatst: 01 feb 2007 15:48
door stefan1972
We hebben een alternatief moeten kiezen, maar eigenlijk zat er niets in hun collectie wat vergelijkbaar is met degene die we nu hebben.
Als ons huidige frontje niet in hun collectie had gezeten, hadden we niets bij hun besteld en waren we verder gaan zoeken.
We moeten nu dus genoegen nemen met nieuwe frontjes die niet in onze smaak valt.
Je kiest niet voor een bepaald merk met een alternatief in je achterhoofd voor het geval er iets mis zou gaan, maar je gaat uiteraard op zoek naar dat ene mooie frontje, waar je dan vervolgens voor gaat.
Nu moeten we genoegen nemen met frontjes waar we in eerste instantie nooit voor gekozen zouden hebben en daarbij, zit hij ook nog in een andere prijsgroep, dus dubbel zo zuur.
Het komt er straks op neer dat we een "nieuwe" keuken hebben van 13000 euro, is veel geld voor zoveel gezeur.
Als we voor de frontjes waren gegaan die we nu als alternatief kunnen krijgen, waren we in eerste instantie ook minder kwijt geweest en hadden we waarschijnlijk niet de ellende gehad zoals nu het geval is en dan nog niet te spreken over de extra tijd die we weer kwijt zijn.

Alles valt nog onder garantie en voor de winkel is het ook een bedrijfsrisico, maar geen van beiden willen ook maar iets water bij de wijn doen, de enige die beide partijen tegemoet komen zijn wij.

Re: pro-line hulp gevraagd

Geplaatst: 01 feb 2007 15:52
door echtespecialist
Welk merk keuken ??? PRONORM ???

Welk front ???

Re: pro-line hulp gevraagd

Geplaatst: 01 feb 2007 16:55
door stefan1972
echtespecialist,

Het gaat bij onze keuken van pronorm om de frontjes 71 MKB 970
met de kleur naam silvana maron.
Hij zit in prijsgroep 3.
Ik weet niet wat je hier mee kan, maar bij deze.

Re: pro-line hulp gevraagd

Geplaatst: 01 feb 2007 17:21
door echtespecialist
beste stefan1972,

Wat ik met deze gegevens kan is het volgende.

Wanneer u echt deze kleur mooi vindt heeft Pronorm absoluut daar nog fronten voor. Het gaat dan om dezelfde kleur echter in kunststof fronten. Deze zitten momenteel in het uitloopprogramma van Pronorm.

Hopelijk heeft u hier iets aan.

Groet 8)

Re: pro-line hulp gevraagd

Geplaatst: 01 feb 2007 20:39
door stefan1972
beste echtespecialist,

Bedankt voor je reactie, de winkel heeft het hier niet over gehad.
Weet je toevallig ook of die serie het zelfde uiterlijk heeft als degene die wij nu hebben?
De kunststof deuren zijn vaak glimmend en wij vinden juist het matte van onze huidige fronten erg mooi, lijkt namelijk erg op echt hout.
Ook zie je vaak bij de kunststof fronten dat de nerven van de houtstructuur vertikaal lopen en niet horizontaal.
Hoe weet jij eigenlijk dat pronorm die in een uitlopende serie heeft?

Alvast bedankt

Re: pro-line hulp gevraagd

Geplaatst: 02 feb 2007 10:06
door echtespecialist
Ik heb pronorm gebeld of hier nog fronten voor waren.


Hetzelfde uiterlijk alleen weet ik de glimraad niet :)

Re: pro-line hulp gevraagd

Geplaatst: 02 feb 2007 18:06
door Vermetten
Ik zou verder gaaan op de side van keukenadvies.com.
Daar sta je ook al op met je verhaal alleen daar noem je wel de leverancier!!

Re: pro-line hulp gevraagd

Geplaatst: 04 feb 2007 22:52
door Dolortje
Beste Stefan1972,

Wat voor soort materiaal is 71 MKB 970? Gefineerde hout?

We zijn op zoek zijn naar een nieuwe keuken maar twijfelen nog over wat voor soort front materiaal we gaan nemen. We vinden met hout gefineerde front het mooist, van daar de vraag.

Groeten, Dolortje

Re: pro-line hulp gevraagd

Geplaatst: 05 feb 2007 12:18
door stefan1972
Hoi Dolortje,

Het is een kunststof deurtje maar lijkt erg op echt hout.
Het glimt niet.
Dit hebben ze kunnen realiseren door een extra maar dunne toplaag (fineer).
Het nadeel nu is dus dat de toplaag zo poreus is, waardoor er vocht en vet in de deurtjes trekt, wat er vervolgens niet meer af/uit te krijgen is.
Pronorm was hier van op de hoogte, wij zijn niet de enige met dit probleem.
Maar goed, de fronten zagen er erg mooi uit en behoorlijk natuur getrouw.
Bij de lichtere versie vallen de vlekken niet op.

Suc6 met het zoeken.

Re: pro-line hulp gevraagd

Geplaatst: 05 feb 2007 22:32
door Dolortje
Beste Stefan1972,

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik ben weer wat wijzer van geworden.

Groeten, Dolortje.