pro-line hulp gevraagd
Geplaatst: 01 feb 2007 13:01
Eind 2005 lieten wij door keuken- en sanitairspeciaalzaak Tonies uit Oss, een keuken plaatsen met de nodige inbouwapparatuur.
Het gaat hier om een keuken van PRONORM.
De aanloop naar de aanschaf en het daadwerkelijk plaatsen van de keuken verliep zonder problemen, we hebben het aanschaf bedrag dan ook vantevoren voldaan, wat blijkbaar ook gangbaar is binnen de keukenwereld.
Na 2 maanden beginnen de problemen met rare vlekken op de deurtjes en zijwanden, die we met geen enkel schoonmaakmiddel kunnen verwijderen.
Dus de telefoon gepakt en de leverancier gebeld, wellicht hadden hun nog tips voor het schoonmaken.
Wij hebben daarna meerdere schoonmaakmiddelen in de hand genomen, niets hielp!!!
We waren inmiddels een maand of 6 verder en de vlekken werden steeds erger, vlek na vlek.
Vettige kindervingertjes, watervlekken, kookvlekken, noem het maar op, het zijn toch de meest voorkomende vlekken in een keuken, maar er weer afkrijgen lukte niet.
Weer de winkel gebeld, nu maar aangegeven dat we hun graag zouden willen zien poetsen op onze keuken, want volgens hun kregen ze de vlekken er wel af, na wat tegensputteren kwamen ze toch eindelijk eens kijken, samen met een vertegenwoordiger van de keuken fabrikant.
Deze laatste keek heel even naar de keuken en vertelde dat ze dit probleem wel vaker hadden gezien.
Mooi dachten we toen nog, dan zal het niet al te lastig worden om nieuwe deurtjes en zijwanden te krijgen.
Mis dus, de deurtjes en zijwanden konden we wel weer opnieuw krijgen, maar ze konden niet garanderen dat dit probleem niet terug zou komen, we kregen het advies om bij deze fabrikant andere deurtjes en zijwanden te bestellen.
Leek ons geen probleem, echter wat wel een probleem was, er zat in hun collectie geen ander frontje dat ons aansprak.
Nu hebben we wel een redelijk alternatief kunnen vinden bij dezelfde fabrikant.
Als wij een nieuwe keuken hadden moeten kopen hadden we echter niet voor dit alternatief gekozen, we moeten erg veel consessies doen, qua smaak.
PROBLEEM:
We hebben nu dus een keukenfront uitgekozen die een prijsgroep lager ligt dan de keuken die we nu in huis hebben en betaald hebben.
Er zit wat extra materiaal in ons alternatief, tenopzichte van onze huidige keuken, daarom willen de fabrikant en de leverancier niet overgaan tot een compesatie van het prijsverschil.
Het vervelende is dat wij niet weten wat dat prijsverschil is tussen die twee groepen en weten dus ook niet waar we eventueel aanspraak op zouden kunnen maken.
En dan heb ik het nog niet over de tijd die we kwijt zijn met het leegruimen van de keuken, het schilderwerk wat weer opnieuw moet gebeuren, de vrijeuurtjes die ik heb moeten pakken om naar een nieuwe keuken te gaan kijken, etc,etc.
De tijd dat we nu bezig zijn met het alternatief heeft veel meer tijd gekost dan de eerste keuken vinden en bestellen.
Iemand wellicht een goede tip voorhanden hoe we dit kunnen aanpakken?
Ik lees het graag.
Het gaat hier om een keuken van PRONORM.
De aanloop naar de aanschaf en het daadwerkelijk plaatsen van de keuken verliep zonder problemen, we hebben het aanschaf bedrag dan ook vantevoren voldaan, wat blijkbaar ook gangbaar is binnen de keukenwereld.
Na 2 maanden beginnen de problemen met rare vlekken op de deurtjes en zijwanden, die we met geen enkel schoonmaakmiddel kunnen verwijderen.
Dus de telefoon gepakt en de leverancier gebeld, wellicht hadden hun nog tips voor het schoonmaken.
Wij hebben daarna meerdere schoonmaakmiddelen in de hand genomen, niets hielp!!!
We waren inmiddels een maand of 6 verder en de vlekken werden steeds erger, vlek na vlek.
Vettige kindervingertjes, watervlekken, kookvlekken, noem het maar op, het zijn toch de meest voorkomende vlekken in een keuken, maar er weer afkrijgen lukte niet.
Weer de winkel gebeld, nu maar aangegeven dat we hun graag zouden willen zien poetsen op onze keuken, want volgens hun kregen ze de vlekken er wel af, na wat tegensputteren kwamen ze toch eindelijk eens kijken, samen met een vertegenwoordiger van de keuken fabrikant.
Deze laatste keek heel even naar de keuken en vertelde dat ze dit probleem wel vaker hadden gezien.
Mooi dachten we toen nog, dan zal het niet al te lastig worden om nieuwe deurtjes en zijwanden te krijgen.
Mis dus, de deurtjes en zijwanden konden we wel weer opnieuw krijgen, maar ze konden niet garanderen dat dit probleem niet terug zou komen, we kregen het advies om bij deze fabrikant andere deurtjes en zijwanden te bestellen.
Leek ons geen probleem, echter wat wel een probleem was, er zat in hun collectie geen ander frontje dat ons aansprak.
Nu hebben we wel een redelijk alternatief kunnen vinden bij dezelfde fabrikant.
Als wij een nieuwe keuken hadden moeten kopen hadden we echter niet voor dit alternatief gekozen, we moeten erg veel consessies doen, qua smaak.
PROBLEEM:
We hebben nu dus een keukenfront uitgekozen die een prijsgroep lager ligt dan de keuken die we nu in huis hebben en betaald hebben.
Er zit wat extra materiaal in ons alternatief, tenopzichte van onze huidige keuken, daarom willen de fabrikant en de leverancier niet overgaan tot een compesatie van het prijsverschil.
Het vervelende is dat wij niet weten wat dat prijsverschil is tussen die twee groepen en weten dus ook niet waar we eventueel aanspraak op zouden kunnen maken.
En dan heb ik het nog niet over de tijd die we kwijt zijn met het leegruimen van de keuken, het schilderwerk wat weer opnieuw moet gebeuren, de vrijeuurtjes die ik heb moeten pakken om naar een nieuwe keuken te gaan kijken, etc,etc.
De tijd dat we nu bezig zijn met het alternatief heeft veel meer tijd gekost dan de eerste keuken vinden en bestellen.
Iemand wellicht een goede tip voorhanden hoe we dit kunnen aanpakken?
Ik lees het graag.