LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
j.t.raats
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:19

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door j.t.raats »

Vroeger gaf de Postbank mij een vertrouwd gevoel, een leuk bedrag aan rente aan het van het jaar van je girotegoed op je giro, kon best oplopen, AFGESCHAFT, eens per week, overzicht in bus over je giroverkeer, AFGESCHAFT, giropasje altijd gratis, AFGESCHAFT per 1-8-2007 moet men 10,= euro per jaar gaan betalen, vanaf 10, euro is dat.
Je komt steeds meer in klaauwen van deze gedrochten en geldwolven
en de Overheid doet er niks aan. Aan het eind van het jaar zie weer de
blije gezichten van deze WITTENBOORDEN.......... met de boodschap
weer een paar miljard EUROS van de mensen afgepakt te hebben.
De Postbank is het zelfde laken en pak als alle andere banken.

Mallory
Berichten: 43
Lid geworden op: 22 mar 2007 00:41

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Mallory »

En vroeger was het van de overheid...en nu is het commercieel...

Wat betreft die pasjes is de postbank de enige die het nog jarenlang vol heeft gehouden om een gratis pasje voor de klanten te maken. Ook de postbank heeft kosten en op een gegeven moment is het niet rendabel meer...

En wat betreft rentevergoeding op de giro...waarom??..daar zijn toch zeker spaarrekeningen voor??

Heb van mijn bank liever dat ze de rentevergoeding op mijn betaalrekening afschaffen en de rente op mijn spaarrekening gaan verhogen!!

o..enne 1 x per week giroafschrift kan nog steeds hoor!!..je kan ze ook wel dagelijks krijgen als je wil....jammer hoor van al die bomen die hiervoor gekapt moeten worden

j.t.raats
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:19

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door j.t.raats »

Ik ben zelf niet naar de Postbank gegaan en gevraagd om een rekening, je werd bijna gedwongen om een girorekening te openen
omdat cash betalen niet meer ging en je wel gedwongen werd.
Ik bedoel te zeggen dat bepaalde zaken van een kant wordt bepaald
niet vanuit de kant van de klant , altijd vanuit de kant een bedrijf of
organisatie, die weer met nieuwe regels komt en altijd gepaart gaan met
prijsverhogingen of kosten. Kijk b.v. naar zorgverzekering. In het begin
is men altijd aardig naar de klant, maar als je er aan vast zit, dan zie je de ware aard van zo"n organisatie.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Jonjo »

Mallory, iets verder kijken in de wereld van het bankwezen. Je schrijft de postbank heeft het het langst vol gehouden met gratis pasjes. Nooit gehoord van ARGENTA, ASN, DSB? Daar zijn ze nog steeds gratis.

draak
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 feb 2007 21:12

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door draak »

Ook ik heb mijn spaarrekening bij de postbank opgezegd de rente is veel te laag, maar 2,8 procent .
Bij de dsbbank is dit 3,4 procent
En ook ik heb nog een stuwmeer aan rentepunten.
Volgens mij betaalt de postbank te weinig rente om dit voordeel weer door te geven aan de mensen die een hypotheek afsluiten!
Hypotheekkosten verlagen over de rug van de spaarders.
En inderdaad de rentepunten zijn een poging om dit te maskeren.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die zijn postbankspaarrekening opgezegd heeft.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik zag bij de Postbank een laptop, die je zogenaamd met korting kon krijgen, en die duurder uitviel dan de winkelprijs. Voor de goede orde: de fantasie-adviesprijs is een wassen neus, die suggereert slechts 300 euro korting.

Dan vraag ik me af: waarom geven ze die rentepunten niet gewoon in de vorm van een hogere rente? Daar hebben de klanten veel meer aan.

Het gaat om de Acer 5611, die je bij de Postbank voor 699 euro plus administratiekosten kunt kopen. Hij ligt in de winkel voor prijzen vanaf 659 euro. Dus je bent helemaal niet goedkoper uit met je rentepunten.

MAXIEM

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag bodojosm43,

Dit geldt voor vrijwel alle produkten die je met rentepunten koopt bij de Postbank!!!

Groeten, Maxiem.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat weet ik, Maxiem, ik geef alleen het meest recente voorbeeld aan.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door SJZ »

Dan vraag ik me af: waarom geven ze die rentepunten niet gewoon in de vorm van een hogere rente? Daar hebben de klanten veel meer aan.
Mensen die voor een hoge rente gaan sparen al heel lang niet meer bij de Postbank, lijkt me dus geen relevante overweging voor de Postbank.

dees
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 sep 2005 19:47

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door dees »

:P Ik heb voor mijn dochter de Fatboy The Original besteld met de rentepunten.Deze was ook binnen een paar dagen afgeleverd.
Deze kost in de winkel 169 euro en bij de postbank incl.verzendkosten 97,45.Dit is toch wel een verschil van 71,55.
Er zijn dus echt wel produkten die goedkoper zijn.
En overstappen,nee hoor voor die 0,5%.Heb hier 2,8% rente op mijn loyaalrekening en ik ben dus wel tevreden met de postbank.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door SJZ »

En overstappen,nee hoor voor die 0,5%.Heb hier 2,8% rente op mijn loyaalrekening en ik ben dus wel tevreden met de postbank.
Binnen 1 of 2 dagen kun je geld van de loyaalrekening naar de AT bank overschrijven, dan krijg je ineens 3,65%.

Da's dus geen verschil van 0,5%, maar van 0,75%. Bij 40.000 spaargeld scheelt je dat zomaar ineens 300 EURO PER JAAR.

Wordt die fatboy ineens toch wel weer duur.

dees
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 sep 2005 19:47

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door dees »

Tja, SJZ maar als ik teveel rente krijg moet ik ook betalen.snap je :roll:

j.t.raats
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 feb 2007 09:19

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door j.t.raats »

Zowel bij de Postbank als KPN als de ANWB is het raadzaam om verder te kijken dan hun aanbiedingen, let wel zogenaamde aanbiedingen, want je bent in de meeste gevallen duurder uit, zowel met je airmails, als je rentepunten. Ik vergeet ook nog Douwe Egberts te noemen, te gek voor woorden soms, wat je moet bij betralen.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb voor mijn dochter de Fatboy The Original besteld met de rentepunten.Deze was ook binnen een paar dagen afgeleverd.
Deze kost in de winkel 169 euro en bij de postbank incl.verzendkosten 97,45.Dit is toch wel een verschil van 71,55.
Er zijn dus echt wel produkten die goedkoper zijn.
En overstappen,nee hoor voor die 0,5%.Heb hier 2,8% rente op mijn loyaalrekening en ik ben dus wel tevreden met de postbank.
Leest hier dan niemand goed?

Sommige artikelen LIJKEN goedkoper te zijn, maar je betaalt ze dubbel en dwars met de misgelopen rente.

Na veel klachten komt de Postbank ineens met een truc uit de hoge hoed: de basisrente wordt opgetrokken naar 2,3, maar de totale rente (let wel, je moet nog steeds een saldostijging hebben van 10 procent) die blijft 3,1.

Met andere woorden: je schiet er niets mee op.

Ik ga overstappen met mijn saldo.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

kom op zeg....het is gewoon een extra iets voor de klanten, te vergelijken met airmiles....
Iets extra's? Nonsens. Je betaalt het zelf, door de lagere rente die je krijgt. En bovendien ZIJN ze niet eens te gebruiken zoals airmiles. Je moet altijd fors bijleggen, en veel meer dan de 50 procent die de postbank suggereert.

Wanneer ze als airmiles te gebruiken waren, had ik er graag gebruik van gemaakt, maar nu dit niet gaat, is het een ander verhaal.

Jew kunt ze niet eens opzeggen, de enige manier om dat te doen, is je spaargeld onderbrengen bij een bank die je WEL een normale rente geeft

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Baskruit »

Ik vond vandaag een brief van de Postbank in mijn brievenbus dat ik al xxxx rentepunten had gespaard en dat het met de lente in het hoofd nu toch wel een mooi moment was om eens in hun winkeltje te gaan shoppen.

*zucht* :-)

Rentepunten zijn volgens mij trouwens wel op te zeggen hoor. Maar ja, waarom zou je. Ze staan ook weer niet in de weg en opzeggen levert je verder niks op.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Airmiles daarentegen, blijken wel waarde te hebben. Ik bleek ongemerkt een zodanige hoeveelheid bij elkaar te hebben gespaard, dat ik er twee weekendtassen (1 als kado gebruikt, en 1 voor mijzelf) voor heb kunnen uitzoeken. Verzendkosten kwamen er nog bovenop, maar die heb ik betaald met airmiles.

Niet dat ik airmiles zo'n leuk systeem vind, maar daar hoef je tenminste niet contant bij te leggen.

Dat laatste is het grootste bezwaar voor mij. Wanneer ik die rentepunten kon inwisselen tegen contant geld, zou ik het morgen meteen doen. Al zou je dan slechts de helft van de gesuggereerde waarde in handen krijgen, dan KRIJG je er tenminste nog iets voor.

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door The Voice »

Even een reactie op de mailtjes van manus123.

Waarom haalt u uw naam weg bij de copy-paste mailtjes, maar laat u de naam van de Postbankmedewerker gewoon in volle glorie staan?
Niet echt netjes, het kan ook anders zie verderop in de reacties. Maar goed, dat is mijn mening.

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Miquel »

Jahaa, maar de Postbank heeft me nou toch een mooie tijdelijke actie met hun rentepunten; geweldig! Een Toyota Aygo (nieuwprijs bij Toyota vanaf 8.990 euro) en dat voor de prijs van 4.495 euro en... 449.500 (!!!) rentepunten. Kijk 's avonds maar eens tv en je ziet de bewuste reclame waarmee je lekker wordt gemaakt vanzelf wel een keer voorbijkomen.

449.500 rentepunten! Nou, als ik bij mezelf zie hoeveel ik er heb en wat ik er dus maximaal binnen 3 jaar (want daarna vervallen ze) kan sparen, dan moet ik wel heel veel centjes op de bank hebben staan wil ik aan zo'n hoeveelheid rentepunten kunnen komen.

Iemand die de Aygo met rentepunten kan betalen, moet dan wel een dusdanig salsdo op zijn/haar spaarrekening hebben staan, dat deze ook zonder korting heel gemakkelijk een Aygo kan kopen.

Anders gezegd: Bedankt Postbank, leuk dat je ook aan de mensen hebt gedacht die géén 10-duizenden euro's op de spaarrekening hebben staan en die daadwerkelijk wat aan deze actie zouden kunnen hebben!

Wat mij betreft in deze een hele koude douche voor de Postbank!

:x Miquel.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Volkomen eens met Miquel; ik zou het niet beter hebben kunnen verwoorden!

Gesloten