Rentepunten Postbank; WAARDELOOS, net als hun service:(
Geplaatst: 03 feb 2007 10:56
Ik ben verbolgen over de Rentepunten en de servicegerichtheid van de Postbank.
Ik heb onlangs veel geld gespaard bij de Postbank, die mij nu een veer in de kont wil
steken door hun waardeloze actie. Deze actie is echter gebaseerd op exhorbitant HOGE adviesprijzen, die de Postbank voorhoudt. Deze overschrijden alle realiteit.
Neem bijvoorbeeld de Philips Waterkoker type HD4690. Postbankadviesprijs; 109,=
Dit betekent dat de consument hiervan de helft in euro’s dient te betalen en de andere helft
middels hun opgespaarde Rentepunten. Echter PLUS de verzendkosten van 10,= die hier nog bijkomen, pér los artikel wel te verstaan!! Hoezo voordeel en lekkermakerij?????
Ik heb momenteel zoveel rentepunten dat ik een aantal huishoudelijke apparaten
(aluminium Philips Waterkoker, de Philips Senseo én de Philips Blender)
tegelijk wil bestellen. Dit zijn produkten, totaal ter waarde van 229,35.
Dit is erg veel geld, dat ik (impulsief) zou uitgeven aan deze artikelen.
Echter, naast de hoge prijzen, kan de Postbank MIJ NIET wijsmaken, dat ik voor ieder product ook nog afzonderlijke verzendkosten dien te betalen.
“Jawel” dus, is hun ijzige antwoord.
Met deze dubbele "klant-onvriendelijke actie" heeft Postbank onlangs ook de aandacht van de media getrokken, waarvan ik een artikel in de krant heb gelezen. Ik heb hierover contact gezocht met de Postbank. Ik wilde duidelijk te weten komen, óf de Postbank deze HOGE adviesprijzen blijft hanteren en daarmee zijn klanten op subtiele wijze, doch duidelijk oplicht, én of Postbank een reële verzendprijs en administratiekosten in rekening kan brengen..
De postbank stuurde mij daarop een standaardemail terug. Daaruit bleek men niet te willen en kunnen afwijken van hun beleid.
Nu het volgende voorbeeld; Via de officiele website van www.philips.nl wordt men doorgelinkt, wanneer aangegeven wordt produkten online te willen kopen.
Je komt dan uit op de volgende prijzen;
Philips Waterkoker type HD4690; voor 89,95 Wehkamp (Postbankprijs; 109,=)
Philips Senseo type HD7840; voor 129,= Wehkamp (Postbankprijs; 179,=)
Philips Blender type HR2094; voor 84,95 BCC (Postbankprijs; 109,=)
Hierbij wordt per artikel nog 10,= verzendkosten bijgeteld. En dan heb ik het over artikelen van louter één en dezelfde fabrikant/leverancier!!!
De consument moet hiermee realiseren dat de rentepunten"actie" dus werkelijk NIETS anders is, dan een commerciëel project, om artikelen te doen verkopen en klanten te misleiden.
Postbank gebruikt zijn eigen klanten dus als een “commerciële prooi”. Als je nog beter zoekt,
vind je op internet nog veel goedkopere online-winkels. Deze hanteren prijzen, die uiteindelijk veel goedkoper uitkomen, als de nettoprijs via de Postbank. Per saldo zijn je rentepunten dan verspeeld en ben je duurder uit…
Als critisch consument, neem ik dan ook geen genoegen, met de reactie en het standpunt van de Postbank, waaraan ik het gevoel heb overgehouden, te zijn afgescheept door een groot bedrijf. Een bedrijf dat niet de werkelijke moeite neemt, om betreffende klacht inhoudelijk en realistisch te onderzoeken en te benaderen. Ik vind het spijtig, dat ik, als klant, moeite en tijd heb moeten verdoen, om dergelijke informatie aan te dragen. Duidelijk moge zijn, dat ik mij niet wens af te laten schepen, danwel met een kluitje het riet in te worden gestuurd!
Bij deze, doe ik dan ook een dringend beroep op de Postbank, om zijn standpunt te herzien, nadat deze wel grondig onderzoek heeft verricht. Met dien verstande dat men, als Postbank, klantvriendelijk en servicegericht is georiënteerd en ertoe is gespitst om géén vaste klanten te verspelen, op dergelijke wijze.
Hieronder voeg ik een aantal emailwisselingen;
Geachte Postbank, Ik heb onlangs 15.000,= gespaard en heb daarvoor Rentepunten gespaard. Nu heb ik interesse in een aantal huishoudelijke apparaten, maar raak verbolgen over de exhorbitant HOGE adviesprijzen, die de Postbank voorhoudt.
Deze overschrijden alle realiteit. Bijvoorveeld de Waterkoker, vind je op internet voor ruim 70,=, terwijl Postbank hiervoor ruim 54,= voor rekent PLUS de verzend kosten van 10,= Hoezo voordeel en lekkermakerij?????
Ik heb momenteel zoveel rentepunten dat ik een aantal huishoudelijke apparaten tegelijk wil bestellen. Echter de Postbank kan MIJ NIET wijsmaken, dat ik voor ieder product afzonderlijke verzendkosten dien te betalen. Een duidelijk antwoord hierop ontbreekt ook in het geheel op de postbankwebsite.
Met deze "klantvriendelijke actie" heeft Postbank onlangs ook de aandacht van de media getrokken, waarvan ik een artikel in de krant heb gelezen.
Ik heb interesse in de Philips Waterkoker/Senseo/Blender.
Dit zijn produkten, voor totaal een paar honderd euro IMPULSIEF wegens de Rentepuntenactie. Nu wil ik duidelijk weten, óf Postbank deze HOGE adviesprijzen blijft hanteren en daarmee zijn klanten op subtiele wijze, doch duidelijk oplicht, én of Postbank een reële verzendprijs en administratiekosten in rekening kan brengen..
Indien Postbank blijft denken dat ik een commerciële prooi ben, zeg per ZSM mijn gehele rekening en spaarrekening op.
MvG, Dhr. M. V. Sent: 27 Dec 06 12:55:47
-----------------------------------------------------------------
verzonden; do 28-12-2006 15:46
Geachte meneer V.,
Wij begrijpen dat u het vervelend vindt dat u het product ergens anders tegen een prijs kan aanschaffen die lager is dan door de Postbank genoemde adviesprijs.
De adviesprijs wordt door de leverancier van het betreffende artikel bepaald. Het kan echter voorkomen dat het artikel elders tegen een prijs wordt aangeboden die lager is dan de door de leveranciers opgegeven adviesprijs. Hierop heeft de Postbank uiteraard geen enkele invloed. De Postbank houdt de ontwikkelingen in de markt echter scherp in de gaten en zal, indien nodig, de prijzen of de producten in de winkel aanpassen.
Daarnaast geeft u aan dat u het vervelend vindt dat u voor alle producten afzonderlijk verzendkosten dient te betalen. Het klopt dat u voor elke afzonderlijke bestelling verzendkosten betaald. Een van de reden hiervoor is dat het kan zijn dat uw producten worden geleverd door verschillende leveranciers of vanaf verschillende locaties. Hierin kunnen wij helaas niets voor u wijzigen.
Wij vinden het jammer om te horen dat u denkt dat wij u zien als een "commerciële prooi" dit is uiteraard niet het geval. Wij zouden het erg jammer vinden als u hierdoor besluit geen gebruik meer te willen maken van de producten of diensten van de Postbank.
Postbank wenst u een gezond en voorspoedig 2007!
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Mw. drs. I.M. van der W.
Hoofd E-commerce en E-mail
--------------------------------------------
Sent: 28 Dec 06 22:13:34
Geachte I.M. van der W.,
Bedankt voor uw antwoord.
Hoewel deze niet volstaat en voorzien is van een spelfout:) Zoals ik heb aangegeven, heb ik grote interesse in de aluminium Philips Waterkoker, de Philips Senseo én de Philips Blender.
Dit zijn produkten, totaal ter waarde van 229,35. Dit is erg veel geld, dat ik (impulsief) zou uitgeven aan deze produkten.
Nu het volgende; Via de officiele website van www.philips.nl word ik doorgelinkt, wanneer ik aangeef produkten te willen kopen.
Ik kom dan uit op de volgende prijzen;
Philips Waterkoker type HD4690; voor 89,95 (Wehkamp)(jullie prijs; 109,=)
Philips Senseo type HD7840; voor 129,= (Wehkamp)(jullie prijs; 179,=)
Philips Blender type HR2094; voor 84,95 (BCC) (jullie prijs; 109,=)
U moet hiermee realiseren dat de rentepunten"actie" dus werkelijk NIETS anders is, dan een commerciëel project, om artikelen te doen verkopen en klanten te misleiden.
Daarnaast komen er PER artikel nog de EXTRA verzendkosten, van ongeveer 10,= die het totaal aan kosten enorm doen stijgen!!
En dan heb ik het over artikelen van louter één en dezelfde fabrikant/leverancier!!! Eenmaal 10,= aan verzendkosten voor deze drie betreffende artikelen is namelijk wel reëel...
(bij de gemiddeld critische consument)
Ik blijf dan ook bij mijn standpunt, dat ik mij door de Postbank in deze enorm voel "gebruikt" als (domme) commerciële prooi, indien ik tot aankoop over ga.
Ik neem dan ook geen genoegen, met onderstaand antwoord, waaraan ik het gevoel heb overgehouden, te zijn afgescheept door een groot bedrijf.
Een bedrijf dat niet de werkelijke moeite neemt, om mijn klacht inhoudelijk en realistisch te onderzoeken en te benaderen. Ik vind het spijtig, dat ik, als klant, moeite en tijd heb moeten verdoen, om dergelijke informatie aan te dragen. Duidelijk moge zijn, dat ik mij niet wens af te laten schepen, danwel met een kluitje het riet in te worden gestuurd!
Bij deze, doe ik dan ook een dringend beroep op uw, om uw standpunt herzien, nadat u wel grondig onderzoek hebt verricht. Met dien verstande dat u, als Postbank, klantvriendelijk en servicegericht bent georiënteerd en ertoe bent gespitst géén vaste klanten te verspelen, op dergelijke wijze.
U begrijpt ook, dat ik mij, uit principiële overtuiging, zal informeren bij consumentenbonden/etc, bij het uitblijven van een passende oplossing.
Met vriendelijke groet, M. V.
-----------------------------------------------
verzonden; za 30-12-2006 14:57
Geachte meneer V.,
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij zijn er van op de hoogte dat er winkels zijn die de producten onder de adviesprijs verkopen. Postbank neemt de adviesprijs van de fabrikant als leidraad voor de prijzen op onze website.
U geeft aan dat u vindt dat wij u misleid hebben door de Rentepunten. Dit is natuurlijk niet onze bedoeling. Het Rentepuntenprogramma is bedoeld om de mensen die bij Postbank te sparen, naast de rente die wij vergoeden, een extra beloning te geven. Wij zijn er van op de hoogte dat het voordeel soms minder kan lijken dan 50%, omdat andere winkels producten onder de adviesprijs verkopen. Toch is het voordeel ten opzichte van de adviesprijs wel 50%.
Wij vinden het erg jammer te vernemen dat u zich met een kluitje in het riet gestuurd voelt. Wij hebben geprobeerd om u onze beweegredenen uit te leggen ten aanzien van de adviesprijzen en de verzendkosten. Een andere uitleg is er niet. Dit zijn dingen waarover in het beleid een keuze is gemaakt en dat kunnen wij niet zomaar veranderen. Wat wij hebben gedaan is uw bericht doorgestuurd naar de afdeling die verantwoordelijk is voor het beleid, zodat zij kunnen bekijken of het eventueel heroverwogen kan worden. U ontvangt hier geen verdere terugkoppeling over.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Mw. drs. I.M. van der W.
Hoofd E-commerce en E-mail
------------------------------------------------
Verzonden: zaterdag 6 januari 2007 11:38
Onderwerp: Klacht
Geachte meneer V,
Voor het beantwoorden van uw e-mail hebben wij wat meer tijd nodig dan u van
ons gewend bent. U ontvangt binnen 10 werkdagen antwoord.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail
TRACKING NUMBER: A00003624871-00010661342
-----------------------------------------------
Sent: 19 Jan 07 17:58:06
To: <[email protected]>
Cc:
Subject: RE: Klacht
Geachte, Helaas heb ik nog steeds geen enkel (bevredigend) antwoord mogen ontvangen,
van de Postbank. Uw onderstaande reactie, op mijn klachten, is dus waardeloos.
Blijkbaar beschouwt de Postbank haar klanten als het gelijke.
Ik trek hieruit mijn conclusies, zoals gemeld.
Binnen zeer korte termijn maak ik mijn rekeningen leeg en zeg ik het vetrouwen
in de Postbank pertinent op.
Met vriendelijke groet, Marcel V.
------------------------------------------------
Verzonden: zaterdag 20 januari 2007 12:03
Onderwerp: reactie op uw eerdere e-mail
Geachte meneer V.,
De beantwoording van uw e-mail is vertraagd. Onze excuses hiervoor.
Wij begrijpen dat u het erg vervelend vindt dat u nog geen antwoord van ons heeft ontvangen. Onze excuses hiervoor.
Om uw eerdere e-mail goed af te handelen hebben wij deze doorgestuurd naar een andere afdeling. Helaas bent u hierover nog niet geinformeerd. Daarom hebben wij uw e-mail nogmaals doorgezonden naar deze afdeling. Wij vertrouwen er op dat deze zo spoedig mogelijk zal worden beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail
TRACKING NUMBER: A00003624871-00010825260
------------------------------------------------
Sent: 24 Jan 07 17:57:35
To: <[email protected]>
Cc:
Subject: RE: reactie op uw eerdere e-mail
Geachte Mw. drs. I.M. van der Wal,
Bij deze stel ik u op de hoogte, nog steeds niets namens Postbank gehoord te hebben.
Met vriendelijke groet, Marcel V.
-------------------------------------------------
Verzonden: donderdag 25 januari 2007 9:35
Onderwerp: reactie op uw eerdere e-mail
Geachte meneer V.,
De beantwoording van uw e-mail is vertraagd. Onze excuses hiervoor.
Hartelijk dank voor uw reactie.
In onze vorige e-mail hebben wij u gemeld dat er helaas een achterstand is ontstaan in het beantwoorden van uw e-mail. Uw e-mail is doorgezonden naar een andere afdeling. Deze afdeling streeft er naar uw e-mail binnen tien werkdagen af te handelen. Wij verzoeken u daarom vriendelijk nog een week af te wachten.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail
--------------------------------------------------
verzonden za 3-2-2007 10:39
Geachte Mw. drs. I.M. van der Wal,
Bij deze laat ik u wéér weten NIETS van de Postbank vernomen te hebben.
Dit was de DERDE keer dat mij beloofd was, om binnen 10 dagen te reageren.
Ik ben deze hele kwestie dan ook helemaal spuugzat!!!!
Maandag 5 februari ben ik vrij. Graag neem ik dan telefonisch contact met u op,
als u zo vriendelijk wilt zijn uw nummer door te geven.
Met vriendelijke groet,
Marcel V
---------------------------------------------------
Ik heb onlangs veel geld gespaard bij de Postbank, die mij nu een veer in de kont wil
steken door hun waardeloze actie. Deze actie is echter gebaseerd op exhorbitant HOGE adviesprijzen, die de Postbank voorhoudt. Deze overschrijden alle realiteit.
Neem bijvoorbeeld de Philips Waterkoker type HD4690. Postbankadviesprijs; 109,=
Dit betekent dat de consument hiervan de helft in euro’s dient te betalen en de andere helft
middels hun opgespaarde Rentepunten. Echter PLUS de verzendkosten van 10,= die hier nog bijkomen, pér los artikel wel te verstaan!! Hoezo voordeel en lekkermakerij?????
Ik heb momenteel zoveel rentepunten dat ik een aantal huishoudelijke apparaten
(aluminium Philips Waterkoker, de Philips Senseo én de Philips Blender)
tegelijk wil bestellen. Dit zijn produkten, totaal ter waarde van 229,35.
Dit is erg veel geld, dat ik (impulsief) zou uitgeven aan deze artikelen.
Echter, naast de hoge prijzen, kan de Postbank MIJ NIET wijsmaken, dat ik voor ieder product ook nog afzonderlijke verzendkosten dien te betalen.
“Jawel” dus, is hun ijzige antwoord.
Met deze dubbele "klant-onvriendelijke actie" heeft Postbank onlangs ook de aandacht van de media getrokken, waarvan ik een artikel in de krant heb gelezen. Ik heb hierover contact gezocht met de Postbank. Ik wilde duidelijk te weten komen, óf de Postbank deze HOGE adviesprijzen blijft hanteren en daarmee zijn klanten op subtiele wijze, doch duidelijk oplicht, én of Postbank een reële verzendprijs en administratiekosten in rekening kan brengen..
De postbank stuurde mij daarop een standaardemail terug. Daaruit bleek men niet te willen en kunnen afwijken van hun beleid.
Nu het volgende voorbeeld; Via de officiele website van www.philips.nl wordt men doorgelinkt, wanneer aangegeven wordt produkten online te willen kopen.
Je komt dan uit op de volgende prijzen;
Philips Waterkoker type HD4690; voor 89,95 Wehkamp (Postbankprijs; 109,=)
Philips Senseo type HD7840; voor 129,= Wehkamp (Postbankprijs; 179,=)
Philips Blender type HR2094; voor 84,95 BCC (Postbankprijs; 109,=)
Hierbij wordt per artikel nog 10,= verzendkosten bijgeteld. En dan heb ik het over artikelen van louter één en dezelfde fabrikant/leverancier!!!
De consument moet hiermee realiseren dat de rentepunten"actie" dus werkelijk NIETS anders is, dan een commerciëel project, om artikelen te doen verkopen en klanten te misleiden.
Postbank gebruikt zijn eigen klanten dus als een “commerciële prooi”. Als je nog beter zoekt,
vind je op internet nog veel goedkopere online-winkels. Deze hanteren prijzen, die uiteindelijk veel goedkoper uitkomen, als de nettoprijs via de Postbank. Per saldo zijn je rentepunten dan verspeeld en ben je duurder uit…
Als critisch consument, neem ik dan ook geen genoegen, met de reactie en het standpunt van de Postbank, waaraan ik het gevoel heb overgehouden, te zijn afgescheept door een groot bedrijf. Een bedrijf dat niet de werkelijke moeite neemt, om betreffende klacht inhoudelijk en realistisch te onderzoeken en te benaderen. Ik vind het spijtig, dat ik, als klant, moeite en tijd heb moeten verdoen, om dergelijke informatie aan te dragen. Duidelijk moge zijn, dat ik mij niet wens af te laten schepen, danwel met een kluitje het riet in te worden gestuurd!
Bij deze, doe ik dan ook een dringend beroep op de Postbank, om zijn standpunt te herzien, nadat deze wel grondig onderzoek heeft verricht. Met dien verstande dat men, als Postbank, klantvriendelijk en servicegericht is georiënteerd en ertoe is gespitst om géén vaste klanten te verspelen, op dergelijke wijze.
Hieronder voeg ik een aantal emailwisselingen;
Geachte Postbank, Ik heb onlangs 15.000,= gespaard en heb daarvoor Rentepunten gespaard. Nu heb ik interesse in een aantal huishoudelijke apparaten, maar raak verbolgen over de exhorbitant HOGE adviesprijzen, die de Postbank voorhoudt.
Deze overschrijden alle realiteit. Bijvoorveeld de Waterkoker, vind je op internet voor ruim 70,=, terwijl Postbank hiervoor ruim 54,= voor rekent PLUS de verzend kosten van 10,= Hoezo voordeel en lekkermakerij?????
Ik heb momenteel zoveel rentepunten dat ik een aantal huishoudelijke apparaten tegelijk wil bestellen. Echter de Postbank kan MIJ NIET wijsmaken, dat ik voor ieder product afzonderlijke verzendkosten dien te betalen. Een duidelijk antwoord hierop ontbreekt ook in het geheel op de postbankwebsite.
Met deze "klantvriendelijke actie" heeft Postbank onlangs ook de aandacht van de media getrokken, waarvan ik een artikel in de krant heb gelezen.
Ik heb interesse in de Philips Waterkoker/Senseo/Blender.
Dit zijn produkten, voor totaal een paar honderd euro IMPULSIEF wegens de Rentepuntenactie. Nu wil ik duidelijk weten, óf Postbank deze HOGE adviesprijzen blijft hanteren en daarmee zijn klanten op subtiele wijze, doch duidelijk oplicht, én of Postbank een reële verzendprijs en administratiekosten in rekening kan brengen..
Indien Postbank blijft denken dat ik een commerciële prooi ben, zeg per ZSM mijn gehele rekening en spaarrekening op.
MvG, Dhr. M. V. Sent: 27 Dec 06 12:55:47
-----------------------------------------------------------------
verzonden; do 28-12-2006 15:46
Geachte meneer V.,
Wij begrijpen dat u het vervelend vindt dat u het product ergens anders tegen een prijs kan aanschaffen die lager is dan door de Postbank genoemde adviesprijs.
De adviesprijs wordt door de leverancier van het betreffende artikel bepaald. Het kan echter voorkomen dat het artikel elders tegen een prijs wordt aangeboden die lager is dan de door de leveranciers opgegeven adviesprijs. Hierop heeft de Postbank uiteraard geen enkele invloed. De Postbank houdt de ontwikkelingen in de markt echter scherp in de gaten en zal, indien nodig, de prijzen of de producten in de winkel aanpassen.
Daarnaast geeft u aan dat u het vervelend vindt dat u voor alle producten afzonderlijk verzendkosten dient te betalen. Het klopt dat u voor elke afzonderlijke bestelling verzendkosten betaald. Een van de reden hiervoor is dat het kan zijn dat uw producten worden geleverd door verschillende leveranciers of vanaf verschillende locaties. Hierin kunnen wij helaas niets voor u wijzigen.
Wij vinden het jammer om te horen dat u denkt dat wij u zien als een "commerciële prooi" dit is uiteraard niet het geval. Wij zouden het erg jammer vinden als u hierdoor besluit geen gebruik meer te willen maken van de producten of diensten van de Postbank.
Postbank wenst u een gezond en voorspoedig 2007!
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Mw. drs. I.M. van der W.
Hoofd E-commerce en E-mail
--------------------------------------------
Sent: 28 Dec 06 22:13:34
Geachte I.M. van der W.,
Bedankt voor uw antwoord.
Hoewel deze niet volstaat en voorzien is van een spelfout:) Zoals ik heb aangegeven, heb ik grote interesse in de aluminium Philips Waterkoker, de Philips Senseo én de Philips Blender.
Dit zijn produkten, totaal ter waarde van 229,35. Dit is erg veel geld, dat ik (impulsief) zou uitgeven aan deze produkten.
Nu het volgende; Via de officiele website van www.philips.nl word ik doorgelinkt, wanneer ik aangeef produkten te willen kopen.
Ik kom dan uit op de volgende prijzen;
Philips Waterkoker type HD4690; voor 89,95 (Wehkamp)(jullie prijs; 109,=)
Philips Senseo type HD7840; voor 129,= (Wehkamp)(jullie prijs; 179,=)
Philips Blender type HR2094; voor 84,95 (BCC) (jullie prijs; 109,=)
U moet hiermee realiseren dat de rentepunten"actie" dus werkelijk NIETS anders is, dan een commerciëel project, om artikelen te doen verkopen en klanten te misleiden.
Daarnaast komen er PER artikel nog de EXTRA verzendkosten, van ongeveer 10,= die het totaal aan kosten enorm doen stijgen!!
En dan heb ik het over artikelen van louter één en dezelfde fabrikant/leverancier!!! Eenmaal 10,= aan verzendkosten voor deze drie betreffende artikelen is namelijk wel reëel...
(bij de gemiddeld critische consument)
Ik blijf dan ook bij mijn standpunt, dat ik mij door de Postbank in deze enorm voel "gebruikt" als (domme) commerciële prooi, indien ik tot aankoop over ga.
Ik neem dan ook geen genoegen, met onderstaand antwoord, waaraan ik het gevoel heb overgehouden, te zijn afgescheept door een groot bedrijf.
Een bedrijf dat niet de werkelijke moeite neemt, om mijn klacht inhoudelijk en realistisch te onderzoeken en te benaderen. Ik vind het spijtig, dat ik, als klant, moeite en tijd heb moeten verdoen, om dergelijke informatie aan te dragen. Duidelijk moge zijn, dat ik mij niet wens af te laten schepen, danwel met een kluitje het riet in te worden gestuurd!
Bij deze, doe ik dan ook een dringend beroep op uw, om uw standpunt herzien, nadat u wel grondig onderzoek hebt verricht. Met dien verstande dat u, als Postbank, klantvriendelijk en servicegericht bent georiënteerd en ertoe bent gespitst géén vaste klanten te verspelen, op dergelijke wijze.
U begrijpt ook, dat ik mij, uit principiële overtuiging, zal informeren bij consumentenbonden/etc, bij het uitblijven van een passende oplossing.
Met vriendelijke groet, M. V.
-----------------------------------------------
verzonden; za 30-12-2006 14:57
Geachte meneer V.,
Hartelijk dank voor uw reactie. Wij zijn er van op de hoogte dat er winkels zijn die de producten onder de adviesprijs verkopen. Postbank neemt de adviesprijs van de fabrikant als leidraad voor de prijzen op onze website.
U geeft aan dat u vindt dat wij u misleid hebben door de Rentepunten. Dit is natuurlijk niet onze bedoeling. Het Rentepuntenprogramma is bedoeld om de mensen die bij Postbank te sparen, naast de rente die wij vergoeden, een extra beloning te geven. Wij zijn er van op de hoogte dat het voordeel soms minder kan lijken dan 50%, omdat andere winkels producten onder de adviesprijs verkopen. Toch is het voordeel ten opzichte van de adviesprijs wel 50%.
Wij vinden het erg jammer te vernemen dat u zich met een kluitje in het riet gestuurd voelt. Wij hebben geprobeerd om u onze beweegredenen uit te leggen ten aanzien van de adviesprijzen en de verzendkosten. Een andere uitleg is er niet. Dit zijn dingen waarover in het beleid een keuze is gemaakt en dat kunnen wij niet zomaar veranderen. Wat wij hebben gedaan is uw bericht doorgestuurd naar de afdeling die verantwoordelijk is voor het beleid, zodat zij kunnen bekijken of het eventueel heroverwogen kan worden. U ontvangt hier geen verdere terugkoppeling over.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Mw. drs. I.M. van der W.
Hoofd E-commerce en E-mail
------------------------------------------------
Verzonden: zaterdag 6 januari 2007 11:38
Onderwerp: Klacht
Geachte meneer V,
Voor het beantwoorden van uw e-mail hebben wij wat meer tijd nodig dan u van
ons gewend bent. U ontvangt binnen 10 werkdagen antwoord.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail
TRACKING NUMBER: A00003624871-00010661342
-----------------------------------------------
Sent: 19 Jan 07 17:58:06
To: <[email protected]>
Cc:
Subject: RE: Klacht
Geachte, Helaas heb ik nog steeds geen enkel (bevredigend) antwoord mogen ontvangen,
van de Postbank. Uw onderstaande reactie, op mijn klachten, is dus waardeloos.
Blijkbaar beschouwt de Postbank haar klanten als het gelijke.
Ik trek hieruit mijn conclusies, zoals gemeld.
Binnen zeer korte termijn maak ik mijn rekeningen leeg en zeg ik het vetrouwen
in de Postbank pertinent op.
Met vriendelijke groet, Marcel V.
------------------------------------------------
Verzonden: zaterdag 20 januari 2007 12:03
Onderwerp: reactie op uw eerdere e-mail
Geachte meneer V.,
De beantwoording van uw e-mail is vertraagd. Onze excuses hiervoor.
Wij begrijpen dat u het erg vervelend vindt dat u nog geen antwoord van ons heeft ontvangen. Onze excuses hiervoor.
Om uw eerdere e-mail goed af te handelen hebben wij deze doorgestuurd naar een andere afdeling. Helaas bent u hierover nog niet geinformeerd. Daarom hebben wij uw e-mail nogmaals doorgezonden naar deze afdeling. Wij vertrouwen er op dat deze zo spoedig mogelijk zal worden beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail
TRACKING NUMBER: A00003624871-00010825260
------------------------------------------------
Sent: 24 Jan 07 17:57:35
To: <[email protected]>
Cc:
Subject: RE: reactie op uw eerdere e-mail
Geachte Mw. drs. I.M. van der Wal,
Bij deze stel ik u op de hoogte, nog steeds niets namens Postbank gehoord te hebben.
Met vriendelijke groet, Marcel V.
-------------------------------------------------
Verzonden: donderdag 25 januari 2007 9:35
Onderwerp: reactie op uw eerdere e-mail
Geachte meneer V.,
De beantwoording van uw e-mail is vertraagd. Onze excuses hiervoor.
Hartelijk dank voor uw reactie.
In onze vorige e-mail hebben wij u gemeld dat er helaas een achterstand is ontstaan in het beantwoorden van uw e-mail. Uw e-mail is doorgezonden naar een andere afdeling. Deze afdeling streeft er naar uw e-mail binnen tien werkdagen af te handelen. Wij verzoeken u daarom vriendelijk nog een week af te wachten.
Onze excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.
Mw. drs. I.M. van der Wal
Hoofd E-commerce en E-mail
--------------------------------------------------
verzonden za 3-2-2007 10:39
Geachte Mw. drs. I.M. van der Wal,
Bij deze laat ik u wéér weten NIETS van de Postbank vernomen te hebben.
Dit was de DERDE keer dat mij beloofd was, om binnen 10 dagen te reageren.
Ik ben deze hele kwestie dan ook helemaal spuugzat!!!!
Maandag 5 februari ben ik vrij. Graag neem ik dan telefonisch contact met u op,
als u zo vriendelijk wilt zijn uw nummer door te geven.
Met vriendelijke groet,
Marcel V
---------------------------------------------------