LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Mediabox is een marketingactie dus iedereen krijgt hem...

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Pepijn10

De Mediabox is een marketingactie dus iedereen krijgt hem...

Ongelezen bericht door Pepijn10 »

Ik heb ongveer een maand geleden een telefoontje gehad waarin mij werd gevraagd of ik een mediabox van UPC wilde. Nu heb ik een aantal jaar geleden zo'n ding gehad en dat beviel mij niet. Ik hoefde dus niet nogmaals zo'n apparaat. Tot mijn verbazing ontving ik vlak voor mij vakantie een brief waarin stond dat ik de mediabox thuis zou krijgen. Op deze brief direct gebeld en gelukkig, het was loos alarm, ik kon de brief verscheuren ik kreeg geen mediabox van UPC. Mocht hij nu toch komen dan kon ik hem gewoon weigeren aan de deur. Tijdens mijn vakantie krijg ik echter nogmaals een brief waarin wederom mij een mediabox wordt beloofd. Ik dus weer bellen en helaas het apparaat blijkt al naar mij onderweg! Gewoon weigeren dus en als de buurvrouw hem aanneemt, wat er in mijn geval dik inzit gewoon even tijdens kantooruren naar he postkantoor en retour sturen. Een foutje zo leek het; tot ik doorvroeg en te horen kreeg dat het om een marketing actie ging waar de call center agent ook niet blij mee was en ik ongeacht wat ik ook eerder had aangegeven ik toch wel zo'n apparaat in mijn maag gesplitst zou krijgen. ONVOORSTELBAAR. Honderen mediaboxen het land doorsturen op mijn abbonnementskosten en dan maar hopen dat iedereen hem houdt! "De eerste 3 maanden zijn wel gratis" zei hij nog heel voorzichtig. Dat zou er nog bij moeten komen! Dat ik moet betalen voor een apparaat dat ik niet wil, heb afbesteld terwijl ik het niet had besteld en ga weigeren aan de deur! Dank u wel marketing afdeling van UPC! Zelfs uw call center agents zijn het niet met u eens!

agro

Re: De Mediabox is een marketingactie dus iedereen krijgt hem...

Ongelezen bericht door agro »

Ze blijven dat ding iedere 3 a 4 maanden aanbieden totdat je overstag bent gegaan en het onding aanneemt.
Tja upc is toch zo geweldig. :oops: :oops:

Beertje02

Ongelezen bericht door Beertje02 »

Bij UPC denken ze zeker " de aanhouder wint", blij dat ik niets met die ballenclub te maken heb.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Bij UPC denken ze zeker
Geloof niet dat dat mogelijk is, vermoedelijk geen personeel in dienst die de eigenschap heeft om te kunnen denken.
Lijkt er meer op dat ze gewoon een plank voor hun kop hebben.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Ik vraag me af, of Laurent of hoe hij nog meer heet, hier niet meer mag komen ofzo. Het is zo rustig hier nu. Zou hij soms een ban hebben vanwege zijn te vele spam over UPC?

KPN

Ongelezen bericht door KPN »

De toekomst is natuurlijk wel digitale televisie.

Als de overheid wel mag digitaliseren, waarom UPC dan niet?
Alle alternatieven voor de kabel zijn digitaal!

Wanneer er straks zenders zijn die alleen nog maar via Digital te ontvangen zijn, gaan er weer mensen klagen dat ze dan, waarschijnlijk, wel moeten betalen voor de digitalebox.

Pak dat ding gewoon aan en wees blij dat je naar beter beeld kan kijken en naar beter geluid kan luisteren.

Pepijn10

Ik snap wel dat de toekomst helemaal digitaal wordt, maar ik wil dan wel zelf kunnen kiezen en niet een Mediabox van UPC in het kader van een marketingactie door mijn strot geduwd krijgen.
Toen duidelijk werd dat de langspeelplaat door de CD werd opgevolgd kreeg toch ook niet iedereen een CD speler thuis?

Beertje02

KPN,

Jij mag mij uitleggen hoe die fijne Mediabox van UPC een beter beeld zou geven op mijn 8 jaar oude philips tv die nog een perfect analoog signaal weergeeft.

Ik heb genoeg blokjes tv beelden gezien bij mensen met die fijne mediabox en van ellende die box er weer tussenuit hebben gesloopt wegens de ellende.

Dus die box aannemen van UPC?? NEVER!!!

KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Ik snap wel dat de toekomst helemaal digitaal wordt, maar ik wil dan wel zelf kunnen kiezen en niet een Mediabox van UPC in het kader van een marketingactie door mijn strot geduwd krijgen.
Toen duidelijk werd dat de langspeelplaat door de CD werd opgevolgd kreeg toch ook niet iedereen een CD speler thuis?
Je kreeg geen cd's thuis, maar daar voor ook geen lp's. Op een gegeven moment kon je wel alleen nog maar die duurdere cd's kopen. Ze gingen toen ook niet voor een handje vol mensen "die het geluid van een lp veeel mooier vonden klinken" toch nog langspeelplaten verkopen.

UPC levert elke dag een dienst die zij naar eigen blieven mogen leveren zoals zij dat zelf willen. Zeker als die dienst er met sprongen op vooruit gaat. De regering verandert ook zomaar een manier van televisie uitzenden, en geeft daarbij niet eens een gratis digitale ontvanger. UPC doet het geleidelijk aan en geeft mensen de kans om er aan te wennen, de regering doet het van de een op de andere dag en zet de mensen voor het blok.
Geplaatst door Beertje02 op: 05 Feb 2007 20:36
KPN,

Jij mag mij uitleggen hoe die fijne Mediabox van UPC een beter beeld zou geven op mijn 8 jaar oude philips tv die nog een perfect analoog signaal weergeeft.

Ik heb genoeg blokjes tv beelden gezien bij mensen met die fijne mediabox en van ellende die box er weer tussenuit hebben gesloopt wegens de ellende.

Dus die box aannemen van UPC?? NEVER!!!
Die fijne Mediabox geeft op jouw oude Philips tv beter beeld doordat de ontvangst nu digitaal is. En aangezien het signaal al digitaal was, ontvangen via een satelliet of directe verbinding met de omroep, komt er geen omzetten naar analoog meer aan te pas. Omdat het digitale signaal geen last van boze invloeden van buitenaf heeft, blijft het signaal goed, integenstelling tot het analoge signaal. Bovenop dit alles, heeft het digitale beeld geen last van ruis.
Voor het geluid geldt dat er geen bijgeluiden zijn, er meer dynamiek is en het mogelijk is om gebruik te maken van AC3.

Ik wil absoluut niet zeggen dat digitaal zaligmakend is, kijk maar naar Digitenne met zijn flut kwaliteit. Maar UPC heeft een uitstekende digitale kwaliteit die echt, ook op een oude tv, veel beter is dan analoog.

Er zullen best wel situaties zijn waarbij het digitale signaal te zwak wordt aangeleverd en dat er daardoor storingen zijn. In dat geval is het inderdaad niet zo best, maar dit zijn wel uitzonderingen. Vaak loont het ook wel de moeite om een goede nieuwe kabel te kopen en het liefst niet te lang, hetzelfde geldt voor de stekkertjes.

Ron 2

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Pak dat ding gewoon aan en wees blij dat je naar beter beeld kan kijken en naar beter geluid kan luisteren.
No way.

Als ik op een gegeven moment toch de klos ben om op digitaal over te stappen en maar moet zien hoe ik 6 decoders met alle bijbehorende bekabeling en zo aangesloten krijg dan gooi ik die hele ballentent er uit.

Doe nou niet alsof UPC zo leuk en aardig is.

Pepijn10

Je kan er kennelijk toch nog op een goede manier vanaf. Ik heb namelijk gemaild naar UPC dat ik het apparaat niet wil hebben en gezegd dat ik hem direct na levering bij mij aan de deur op marktplaats zal zetten ter verkoop omdat ik het ding "om niets" (zie burg wetboek) heb gekregen.
Ik kreeg daarop de volgende reactie van UPC:

========

Geachte heer Hofstede,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij maken graag van deze gelegenheid gebruik om uw probleem op te lossen en/of uw vraag te beantwoorden.

Wij kunnen u mededelen dat u de mediabox niet zal ontvangen en wij bieden onze excuses aan voor het ongemak.

Heeft u nog vragen, dan kunt u voor meer informatie terecht op http://www.upc.nl.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben ge
nformeerd.

Met vriendelijke groet,

UPC Nederland

=============

Hopelijk eind goed al goed. En krijg ik hem alsnog dat zien jullie hem op marktplaats tegemoet!

Beertje02

Op marktplaats zal dat onding zeker wel 2 euri opbrengen.

Ron 2

Op marktplaats zal dat onding zeker wel 2 euri opbrengen.
Exclusief of inclusief verzendkosten?? :-)

Beertje02

Ron2,

Als je die box ongevraagd hebt gekregen mag je hem dus houden, een andere mogelijkheid is UPC vragen of ze hem van je terug willen kopen prijs is dan uiteraard Excl. verzendkosten en te betalen vooraf levering.

Pepijn10

Ik ben inmiddels weer een dag verder en ik dacht bijna dat ik klaar was met mijn mediabox. Helaas. Ik ben zojuist gebeld door de UPC; ze hebben een kadootje voor me: EEN MEDIABOX!. Kan het nog gekker. Volgens de dame in kwestie was het een foutje in hun systeem en zou ze een notitie maken bij mijn naam zodat ik niet meer benaderd zou worden over de mediabox. Zal mij benieuwen of ze nu wel iets goed kunnen doen bij UPC.

Ik zie het al helemaal voor me als ik straks toch aan zo'n apparaat moet geloven omdat UPC alleen nog maar digitaal uit kan zenden. Ook dan moet ik voor de facturatie en levering vertrouwen op een systeem waarin niet eens inzichtelijk is welke klanten op dit moment geen MEDIABOX willen hebben. Stelletje prutsers daar!

Ron 2

en zou ze een notitie maken bij mijn naam zodat ik niet meer benaderd zou worden over de mediabox
Er moeten van mij inmiddels al tientallen notities staan dat ik: geen mediabox wil, geen bellen via UPC wil, geen Chello wil en dat ik helemaal niet benaderd wens te worden voor welke actie dan ook.

Echter heb ik meer de indruk dat er helemaal geen notitie gemaakt wordt en het alleen maar gezegd wordt om op dat moment weer even van je af te zijn.

Communicatie met UPC is éénrichtingsverkeer, alles wat die kant op gaat (post, telefoon, e-mail) komt niet aan.

Beertje02

Ron 2,

Het komt wel aan alleen er gebeurd niets mee bij UPC, papier wat aankomt gaat direct in de container voor de oud papierboer.

Ron 2

Het komt wel aan alleen er gebeurd niets mee bij UPC, papier wat aankomt gaat direct in de container voor de oud papierboer.
Ja, maar aan de telefoon zeggen ze altijd dat ze het "nooit ontvangen hebben" :wink:

lost62

Ongelezen bericht door lost62 »

Ik heb het eerste bericht gelezen en het lijkt wel of ik mijn eigen ervaring met UPC digitale TV Box lees Ook ik ben herhaaldelijk lastig gevallen door de UPC met de vraag of ik digitale Tv wilde en ik heb tot 4 x aan toe tijdens verschillende telefoontjes verteld dat ik dat echt niet wilde, toen kreeg ik een brief in de bus dat na overleg met mij (ik weet nergens van) de box naar mij opgestuurd zou worden weer gebeld met de UPC dat ik dat dus echt niet wilde en dat ik zo langzamerhand gillend gek werd van de betonnen plaat die ze voor hun kop hadden goed mevrouw werd mij verteld wij leveren de box niet bij u af ik dacht dat ik er vanaf was totdat er een week geleden weer een envelop van de UPC in de bus lag en ja weer hetzelfde praatje de box zou deze week geleverd worden :evil: weer gebeld en weer hetzelfde verhaal afgedraaid Nee hij zou nu echt niet geleverd worden dat werd in de computer gezet nou tot mijn verbazing werd er net 10 minuten geleden aangebeld en wie stond er voor de deur??? Iemand van de UPC met de box in z'n handen of ik deze aan wilde nemen nou ik heb netjes uitgelegd aan de persoon dat ik dit niet wilde en dat ik hier al 6 keer over gebeld had en dat ik hem niet aannam nou dat was tegen het zere been hij wilde ook graag naar huis en z'n werk doen en of ik alsjeblieft die box aan wou nemen dan kon ik hem als ik hem niet wilde bij het postkantoor weer inleveren Nou breekt me klomp kan ik nog gaan tekenen voor iets wat ik niet wil en er nog voor naar het postkantoor rijden ook om dat ding terug te brengen Ik heb duidelijk gemaakt aan deze persoon dat ik dus niet van plan was om de box aan te nemen hij was er niet blij mee nou ik ook niet. Nu is het wachten op de volgende brief/box van UPC want dat ze doorgaan met deze ergerlijke manier van dingen door je strot duwen daar ben ik zeker van!!

Ron 2

en of ik alsjeblieft die box aan wou nemen dan kon ik hem als ik hem niet wilde bij het postkantoor weer inleveren
Dat heb ik vaker gehoord, ik vermoed dat ze mensen hebben aangenomen die afgerekend worden per afgeleverde box.

Gesloten