LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Urgentie - zelfstandige woning van particulier - opgelost :)
Urgentie - zelfstandige woning van particulier - opgelost :)
Hallo,
mijn vriend en ik (en 2 katten) wonen in een zelfstandige huurwoning.
Deze wordt verhuurd door een particulier, die hem van de woningstichting huurt.
In deze wijk in Utrecht worden over 2 - 4 jaar de woningen gesloopt, vanwege stedelijke vernieuwing.
In de regels voor urgentie staat dat je voor sloop inderdaad urgentie kan krijgen op een nieuwe woning als je in bezit bent van een zelfstandige huurwoning.
(onder zelfstandige woning verstaat de woningstichting: eigen voordeur, eigen huisnummer, eigen keuken/douche/toilet)
De verhuurder woont namelijk zelf niet in het huis, maar staat er wel bij de gemeente ingeschreven. Betekent dat dat wij urgentie kunnen krijgen, of de particuliere verhuurder?
edit:
in dit bericht staat dat de woningen over 2-4 jaar gesloopt gaan worden.
ondertussen is duidelijk dat ze eind volgend jaar al gaan slopen.
mijn vriend en ik (en 2 katten) wonen in een zelfstandige huurwoning.
Deze wordt verhuurd door een particulier, die hem van de woningstichting huurt.
In deze wijk in Utrecht worden over 2 - 4 jaar de woningen gesloopt, vanwege stedelijke vernieuwing.
In de regels voor urgentie staat dat je voor sloop inderdaad urgentie kan krijgen op een nieuwe woning als je in bezit bent van een zelfstandige huurwoning.
(onder zelfstandige woning verstaat de woningstichting: eigen voordeur, eigen huisnummer, eigen keuken/douche/toilet)
De verhuurder woont namelijk zelf niet in het huis, maar staat er wel bij de gemeente ingeschreven. Betekent dat dat wij urgentie kunnen krijgen, of de particuliere verhuurder?
edit:
in dit bericht staat dat de woningen over 2-4 jaar gesloopt gaan worden.
ondertussen is duidelijk dat ze eind volgend jaar al gaan slopen.
Laatst gewijzigd door Meghan op 10 mei 2007 12:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Urgentie - zelfstandige woning van particulier - opgelost :)
In dit geval krijgt de particuliere huurder, dus diegene die huurt van de woningbouwstichting een urgentieverklaring en u niet.
Onderverhuur is bij de meeste woningstichtingen toegestaan, maar wel na uitdrukkelijke schriftelijke toestemmin'.
Als ik u was zo ik op korte termijn maar op zoek gaan naar een goede huurwoning, al of niet via een particulier, maar geen onderhuur
Onderverhuur is bij de meeste woningstichtingen toegestaan, maar wel na uitdrukkelijke schriftelijke toestemmin'.
Als ik u was zo ik op korte termijn maar op zoek gaan naar een goede huurwoning, al of niet via een particulier, maar geen onderhuur
bedankt voor het snelle antwoord.
dan hebben wij dus een probleem, want de wachtlijsten zijn hier 6 jaar voor een bovenwoning. (Utrecht)
Naar buiten Utrecht verhuizen is geen optie, want ik zit hier op de hogeschool, en mijn vriend werkt hier. En een kamer zoeken kan ook niet, want dan kunnen de katten niet mee.
Heeft iemand een oplossing?
dan hebben wij dus een probleem, want de wachtlijsten zijn hier 6 jaar voor een bovenwoning. (Utrecht)
Naar buiten Utrecht verhuizen is geen optie, want ik zit hier op de hogeschool, en mijn vriend werkt hier. En een kamer zoeken kan ook niet, want dan kunnen de katten niet mee.
Heeft iemand een oplossing?
-
Het heeft geen zin om iets bij de woningbouwstichting te proberen als je geen urgentie krijgt, want hun motto is "regels zijn regels". Ja zal dan de particuliere markt op moeten. Overigens zal je als je te ver buiten Utrecht woont ook niet meer gebruik kunnen maken van de woningbouwverenigingen omdat je geen "economische of andere binding met de regio" hebt.
En het is inderdaad een dooddoener maar niet meer onderhuren. Dat geeft alleen maar gesodemieter.
En het is inderdaad een dooddoener maar niet meer onderhuren. Dat geeft alleen maar gesodemieter.
economische binding met Utrecht hebben we dus wel.
zoals k al zei werkt mn vriend hier
verder staat dr op hun site dat maatschappelijke binding ook van toepassing is. Ik zit er namelijk op school.
Maar goed, bedankt voor de antwoorden, we gaan weer op zoek naar een ander appartement!
zoals k al zei werkt mn vriend hier
verder staat dr op hun site dat maatschappelijke binding ook van toepassing is. Ik zit er namelijk op school.
Maar goed, bedankt voor de antwoorden, we gaan weer op zoek naar een ander appartement!
ondertussen wat maandjes verder.. en hoe!
ik heb de woningstichting gebeld met de vraag over urgentie bij onderhuur.
wat blijkt...?
mijn vriend en ik wonen hier illegaal.
wij schrokken ons echt dood! de (officiele) verhuurder zei namelijk dat het wel legaal was.
we hebben nu een tijdelijke huurovereenkomst met de woningstichting, waarin staat dat we tot 31 mei hebben om iets anders te zoeken, en dat we daarna weg moeten zijn.
we hebben verder geen rechten en ook niet voor urgentie, al betalen we nu wel gewoon huur aan de woningstichting.
beetje jammer. de huurder heeft onder dwang de huur moeten opzeggen trouwens.
ondertussen tuurlijk al wel aan het zoeken naar een nieuwe woning, maar aangezien de wachtlijsten hier 6 jaar zijn gaat dat niet lukken.
via een echte particulier lukt dat ook niet, vanwege de hoge inkomenseis, en een kamer zoeken gaat niet met huisdieren. bovendien weet ik uit eerdere ervaringen dat dat bij mij sowieso niet goed gaat.
zelfs via direct wonen gaat het niet, vanwege de hgoe bemidelingskosten die je binnen 7 dagen na het accepteren moet voldoen.
wat moet ik doen? wat zijn mijn opties?
mijn vriend mag van zn ouders niet trug thuis gaan wonen, en bij mijn ma thuis is gewoonweg geen plaats.
ik heb de woningstichting gebeld met de vraag over urgentie bij onderhuur.
wat blijkt...?
mijn vriend en ik wonen hier illegaal.
wij schrokken ons echt dood! de (officiele) verhuurder zei namelijk dat het wel legaal was.
we hebben nu een tijdelijke huurovereenkomst met de woningstichting, waarin staat dat we tot 31 mei hebben om iets anders te zoeken, en dat we daarna weg moeten zijn.
we hebben verder geen rechten en ook niet voor urgentie, al betalen we nu wel gewoon huur aan de woningstichting.
beetje jammer. de huurder heeft onder dwang de huur moeten opzeggen trouwens.
ondertussen tuurlijk al wel aan het zoeken naar een nieuwe woning, maar aangezien de wachtlijsten hier 6 jaar zijn gaat dat niet lukken.
via een echte particulier lukt dat ook niet, vanwege de hoge inkomenseis, en een kamer zoeken gaat niet met huisdieren. bovendien weet ik uit eerdere ervaringen dat dat bij mij sowieso niet goed gaat.
zelfs via direct wonen gaat het niet, vanwege de hgoe bemidelingskosten die je binnen 7 dagen na het accepteren moet voldoen.
wat moet ik doen? wat zijn mijn opties?
mijn vriend mag van zn ouders niet trug thuis gaan wonen, en bij mijn ma thuis is gewoonweg geen plaats.
-
Je kan niet veel doen, vrees ik.
Het probleem is, dat er twee begrippen zijn. Wat jij ONDERHUUR noemde, is in wezen WEDERVERHUUR.
En zoals ik altijd begrepen heb: Onderverhuur mag (mits de verhuurder ervan op de hoogte is en toestemming geeft), en Wederverhuur mag NIET, tenzij de verhuurder geen bezwaar heeft (die moet het wel weten, uiteraard.....).
Jij bent in feite rechteloos. De verhuurder heeft in principe slechts te maken met de echte huurder, en dat is degene van wie jullie de woning hebben overgenomen.
Is het kopen van een woning geen optie, of is het inkomen van je vriend zodanig dat daar in een stad als Utrecht niet aan te denken valt?
Er zijn hypotheekverstrekkers, die tot 6 keer het bruto jaarsalaris gaan, maar dat is wel erg fors. Daar loop je erg veel risico mee. Kopen zou te overwegen zijn, lijktr me, maar dan moet het inkomen van je vriend er wel naar zijn.
Dat de oorspronkelijke huurder onder dwang zijn huur moest opzeggen, is niet meer dan rechtvaardig, die huurder wist naar mijn mening weldegelijk dat ie fout zat.
Het probleem is, dat er twee begrippen zijn. Wat jij ONDERHUUR noemde, is in wezen WEDERVERHUUR.
En zoals ik altijd begrepen heb: Onderverhuur mag (mits de verhuurder ervan op de hoogte is en toestemming geeft), en Wederverhuur mag NIET, tenzij de verhuurder geen bezwaar heeft (die moet het wel weten, uiteraard.....).
Jij bent in feite rechteloos. De verhuurder heeft in principe slechts te maken met de echte huurder, en dat is degene van wie jullie de woning hebben overgenomen.
Is het kopen van een woning geen optie, of is het inkomen van je vriend zodanig dat daar in een stad als Utrecht niet aan te denken valt?
Er zijn hypotheekverstrekkers, die tot 6 keer het bruto jaarsalaris gaan, maar dat is wel erg fors. Daar loop je erg veel risico mee. Kopen zou te overwegen zijn, lijktr me, maar dan moet het inkomen van je vriend er wel naar zijn.
Dat de oorspronkelijke huurder onder dwang zijn huur moest opzeggen, is niet meer dan rechtvaardig, die huurder wist naar mijn mening weldegelijk dat ie fout zat.
volgens de woningstichting was het onderhuur, dus vandaar dat ik het ook zo noem.
het huis kopen is geen optie. de hele flat (en de halve wijk) word eind volgend jaar gesloopt.
bovendien, nee, zijn inkomen is niet genoeg om iets te kopen.
bovendien zijn we 20 en 21, dus zitten uberhaupt niet aan kopen te denken.
dus, we zijn rechteloos. wat nu dan? moeten we dan maar voor de deur slapen met onze meubels en de katten? zijn er geen regels of opties voor zo'n situatie?
en ja,.. het kan inderdaad zo zijn dat de (destijds) officiele huurder wist dat hij fout zat, maar helaas heeft hij dan tegen ons gelogen.
als ik wist dat het illegaal was, had ik dus nooit ja gezegd op het huis.
het stomste is nog dat ik destijds geen huurcontract heb getekend met de verhuurder, dus kan ik m ook niet aanklagen, toch?
stom stom stom.. van je fouten moet je leren en dit was een heel dure les!
het huis kopen is geen optie. de hele flat (en de halve wijk) word eind volgend jaar gesloopt.
bovendien, nee, zijn inkomen is niet genoeg om iets te kopen.
bovendien zijn we 20 en 21, dus zitten uberhaupt niet aan kopen te denken.
dus, we zijn rechteloos. wat nu dan? moeten we dan maar voor de deur slapen met onze meubels en de katten? zijn er geen regels of opties voor zo'n situatie?
en ja,.. het kan inderdaad zo zijn dat de (destijds) officiele huurder wist dat hij fout zat, maar helaas heeft hij dan tegen ons gelogen.
als ik wist dat het illegaal was, had ik dus nooit ja gezegd op het huis.
het stomste is nog dat ik destijds geen huurcontract heb getekend met de verhuurder, dus kan ik m ook niet aanklagen, toch?
stom stom stom.. van je fouten moet je leren en dit was een heel dure les!
-
Die woningstichting heeft dan een vreemde uitleg gegeven over het begrip Onderhuur. Dat zou namelijk betekenen dat de oorspronkelijke huurder er nog zou wonen.. Maar daar schieten jullie nu niet veel mee op.
Ik bedoelde ook niet dat jullie je huidige woning zouden moeten kopen.
Ik weet niet of je met een contract je verhuurder had kunnen aanklagen. DIE deed iets wat ie in feite niet mocht, maar een rechter zal wellicht zeggen dat jij als huurder had kunnen weten dat dit niet mocht.
Helaas is er erg veel krapte op de woningmarkt, vandaar dat ook zoveel van die direkt-wonen-bureautjes hun slag slaan. Mijn neef woont in Utrecht, en heeft met zijn kamer gewoon geluk gehad. Betaalbaar studentenhuis, goed onderhouden, en alleszins vriendelijke verhuurder.
Ik ga dus ook niet zeggen: eigen schuld, je had beter moeten weten. Als het jullie niet was overkomen, dan had die huurder wel andere huurders gevonden.
Wist ik een oplossing, dan had ik die gegeven. Ik heb er een gegeven, maar volgens jou is die dus niet uitvoerbaar.
Wat je misschien wel zou kunnen doen, maar onderzoek eerst of dit uitvoerbaar is: ga zelf werken, en zorg zo dat jullie gezamenlijke inkomen voldoende is voor een hypotheek, en zet je studie voort in avondstudie. Het is maar een idee, dat je niet blind moet volgen.......
Ik bedoelde ook niet dat jullie je huidige woning zouden moeten kopen.
Ik weet niet of je met een contract je verhuurder had kunnen aanklagen. DIE deed iets wat ie in feite niet mocht, maar een rechter zal wellicht zeggen dat jij als huurder had kunnen weten dat dit niet mocht.
Helaas is er erg veel krapte op de woningmarkt, vandaar dat ook zoveel van die direkt-wonen-bureautjes hun slag slaan. Mijn neef woont in Utrecht, en heeft met zijn kamer gewoon geluk gehad. Betaalbaar studentenhuis, goed onderhouden, en alleszins vriendelijke verhuurder.
Ik ga dus ook niet zeggen: eigen schuld, je had beter moeten weten. Als het jullie niet was overkomen, dan had die huurder wel andere huurders gevonden.
Wist ik een oplossing, dan had ik die gegeven. Ik heb er een gegeven, maar volgens jou is die dus niet uitvoerbaar.
Wat je misschien wel zou kunnen doen, maar onderzoek eerst of dit uitvoerbaar is: ga zelf werken, en zorg zo dat jullie gezamenlijke inkomen voldoende is voor een hypotheek, en zet je studie voort in avondstudie. Het is maar een idee, dat je niet blind moet volgen.......
Kun je niet alsnog proebren tot de sloop te huren? De wbv zal wellicht de woning niet snel kwijtraken als het maar tijdelijk is. Probeer het gewoon nog eens.
Onzin beste bodejosm43. Als je voortaan een woord weer eens niet kent, kijk dan in de dikke van Dale, bijvoorbeeld op www.vandale.nlDie woningstichting heeft dan een vreemde uitleg gegeven over het begrip Onderhuur. Dat zou namelijk betekenen dat de oorspronkelijke huurder er nog zou wonen.
on·der·huur (de ~)
1 huur door overeenkomst met de huurder
on·der·huur·der (de ~ (m.))
1 huurder uit de tweede hand
Onderhuur is wel een begrip uit de Huurwet, Wederhuur niet. Waar jij ws op doelt, dus als je 1kamer verhuurd en je dus zelf blijft wonen is het juridische begrip inwoning. Wel even vooraf melden bij je verhuurder.
TS heeft te maken met onderhuur, zij huren de woning 'uit de 2e hand', wel begrijpelijk dat de corporatie de huurder (en verhuurder) de huur laat opzeggen, maar is het niet zo dat ze dan jullie huurovereenkomst overnemen? Dus als het ware gaat jullie verhuurder er tussen uit en huren jullie rechtstreeks van de corporatie. Een onderhuurder is nietvolkomen rechteloos hoor. Even bij een juridisch loket(www.hetjl.nl) aankloppen. Ik dacht dat jullie wel (binnen 3 maanden na het beindigen van de relatie corporatie-huurder(verhuurder)) een vordering tot blijven wonen bij de rechter moeten indienen...
groeten en succes Bosjesman
Houd je ons wel op de hoogte?
TS heeft te maken met onderhuur, zij huren de woning 'uit de 2e hand', wel begrijpelijk dat de corporatie de huurder (en verhuurder) de huur laat opzeggen, maar is het niet zo dat ze dan jullie huurovereenkomst overnemen? Dus als het ware gaat jullie verhuurder er tussen uit en huren jullie rechtstreeks van de corporatie. Een onderhuurder is nietvolkomen rechteloos hoor. Even bij een juridisch loket(www.hetjl.nl) aankloppen. Ik dacht dat jullie wel (binnen 3 maanden na het beindigen van de relatie corporatie-huurder(verhuurder)) een vordering tot blijven wonen bij de rechter moeten indienen...
groeten en succes Bosjesman
Houd je ons wel op de hoogte?
Nee, natuurlijk niet, dan zou het hele systeem van woningtoewijzing via inschrijfduur, punten e.d. direct waardeloos zijn als mensen elkaar zo een huurwoning toe zouden kunnen schuiven.begrijpelijk dat de corporatie de huurder (en verhuurder) de huur laat opzeggen, maar is het niet zo dat ze dan jullie huurovereenkomst overnemen?
begrijpelijk dat de corporatie de huurder (en verhuurder) de huur laat opzeggen, maar is het niet zo dat ze dan jullie huurovereenkomst overnemen?
dat is ook inderdaad wat de woningstichting zei.Nee, natuurlijk niet, dan zou het hele systeem van woningtoewijzing via inschrijfduur, punten e.d. direct waardeloos zijn als mensen elkaar zo een huurwoning toe zouden kunnen schuiven..
bovendien, als ons dat zou lukken, zouden ze ook een uitzondering moeten maken voor de onderhuurders die wel wisten dat het niet mag.
ik zal inderdaad contact opnemen met het juridisch loket! bedankt voor de tip, bosjesman!
@ bodejosm43
k moet alweer zeggen dat dat niet gaat lukken. ik ben al een keer met mn studie gestopt, en dat was het aller aller stomste wat ik ooit gedaan heb. dus nu ga ik gewoon door tot ik mn diploma's heb. een avondcursus zie ik niet zitten en werken zonder diploma's levert te weinig op (mn vriend is het hier mee eens, en gaat in september ook terug studeren)
bovendien heb ik dan geen tijd meer voor mijn (beginnend) eigen bedrijfje..
maar goed, het jl. dus.. k houd jullie op de hoogte!
-
Ik laat me door jou de les niet lezen.Onzin beste bodejosm43. Als je voortaan een woord weer eens niet kent, kijk dan in de dikke van Dale, bijvoorbeeld op www.vandale.nl
on·der·huur (de ~)
1 huur door overeenkomst met de huurder
on·der·huur·der (de ~ (m.))
1 huurder uit de tweede hand
Dit is de bepaling waar ik op doel.Van onderverhuur moet wederverhuur worden onderscheiden. ... De bepalingen van onderhuur zijn op wederverhuur dan ook niet van toepassing. ...
Ik heb dit soort verschillen geleerd tijdens mijn opleiding (MEAO-bestuurlijke richting). Destijds was de definitie die ik je gaf van wederverhuur en onderverhuur letterlijk de tekst die ik hier neerschreef.
Bovendien staat het nog in een oud huurcontract dat betrekking heeft op mijn voormalige woning. Ik heb daar nu niets meer mee van doen, omdat ik mijn huidige woning intussen gekocht heb, maar het was weldegelijk ooit zo omschreven.
Dat begrijp ik, mijn kennis van de Nederlandse taal is niet de absolute norm, daarom schreef ik gewoon wat ik in de Van Dale kon vinden. Ik dacht dat dat woordenboek wel betrouwbaar / gezaghebbend zou zijn.Ik laat me door jou de les niet lezen.
-
Dat klinkt al wat vriendelijker......
Die lessen Privaatrecht (waarbij ik dus lesstof over verhuren kreeg), zijn eerlijkgezegd voor een deel al niet meer van toepassing.
Er is natuurlijk het nodige veranderd op dit gebied.
In de tijd dat ik dit op de Meao kreeg (ik bedoel dat niet betweterig) werd het verschil tussen wederverhuur en onderverhuur erin gehamerd. Vandaar dat ik die passages na zoveel jaar nog kan dromen.
Ja, en als je dan zelf met het huren van een woning te maken krijgt, en je ziet die passages in je contract staan, dan herken je dat.
Dat is dus waar ik vanuit ga. Mijn gezonde verstand zegt echter, dat wederverhuur betekent dat je als oorspronkelijke huurder niet meer op het bewuste adres woonachtig bent, en dat onderhuur betekent dat je daar wel nog woonachtig bent.
Er kan bijvoorbeeld een kostganger zijn, maar ik weet niet of die situatie zich nog veel voordoet in ons land. Dat was volgens mij meer iets voor de jaren 50, 60 en 70......ik kan me uiteraard vergissen.
Die lessen Privaatrecht (waarbij ik dus lesstof over verhuren kreeg), zijn eerlijkgezegd voor een deel al niet meer van toepassing.
Er is natuurlijk het nodige veranderd op dit gebied.
In de tijd dat ik dit op de Meao kreeg (ik bedoel dat niet betweterig) werd het verschil tussen wederverhuur en onderverhuur erin gehamerd. Vandaar dat ik die passages na zoveel jaar nog kan dromen.
Ja, en als je dan zelf met het huren van een woning te maken krijgt, en je ziet die passages in je contract staan, dan herken je dat.
Dat is dus waar ik vanuit ga. Mijn gezonde verstand zegt echter, dat wederverhuur betekent dat je als oorspronkelijke huurder niet meer op het bewuste adres woonachtig bent, en dat onderhuur betekent dat je daar wel nog woonachtig bent.
Er kan bijvoorbeeld een kostganger zijn, maar ik weet niet of die situatie zich nog veel voordoet in ons land. Dat was volgens mij meer iets voor de jaren 50, 60 en 70......ik kan me uiteraard vergissen.
-
Ik zou graag eens van Meghan willen weten hoe haar woningprobleem intussen (wel of niet) is opgelost.
nog niet opgelost
en k heb nog maar heeel kort, 2,5 week..
ben wel nogsteeds hard op zoek, sta in 3 plaatsen op de woningzoeklijst (is dat een woord?) Spijkenisse, Utrecht en Rotterdam
maar nix helpt. voor aanvangsprijzen van directwonen heb ik geen geld en van particuliere verhuurders haal ik de inkomenseis niet.
het enige wat ik eigenlijk nog kan doen is een kamer zoeken en de katten naar mijn ma verhuizen.
super pijnlijk, want ik kan echt niet zonder die 2 maarja.
k denk dat ik geen keus heb. bij mn ma is geen plaats meer en bovendien is mn beginnend bedrijfje dan meteen failliet (in dat dorp - Spijkenisse is er geen markt voor)
het juridisch loket kan nix voor mij betekenen.
de ombudsman, zelfde verhaal.
urgentie krijg ik ook niet
en het is uit met mijn vriend ( al zat dat er wel aan te komen)
en k heb nog maar heeel kort, 2,5 week..
ben wel nogsteeds hard op zoek, sta in 3 plaatsen op de woningzoeklijst (is dat een woord?) Spijkenisse, Utrecht en Rotterdam
maar nix helpt. voor aanvangsprijzen van directwonen heb ik geen geld en van particuliere verhuurders haal ik de inkomenseis niet.
het enige wat ik eigenlijk nog kan doen is een kamer zoeken en de katten naar mijn ma verhuizen.
super pijnlijk, want ik kan echt niet zonder die 2 maarja.
k denk dat ik geen keus heb. bij mn ma is geen plaats meer en bovendien is mn beginnend bedrijfje dan meteen failliet (in dat dorp - Spijkenisse is er geen markt voor)
het juridisch loket kan nix voor mij betekenen.
de ombudsman, zelfde verhaal.
urgentie krijg ik ook niet
en het is uit met mijn vriend ( al zat dat er wel aan te komen)
-
Dat laatste is jammer, maar als je het al zag aankomen, iets minder pijnlijk. Dat met die katten: wanneer ze bij je moeder een (tijdelijk) nieuw tehuis vinden, kun je ze tenminste nog zien.
Kopen is NU helemaal geen optie meer. Jammergoenoeg zijn er nog teveel profiteurs op de woningmarkt aktief. Ik meen dat ik het voorbeeld al had genoemd, van de flat in het gebouw waar ik woon.
Heel in het kort dan. De kale huur hier is rond de 500 euro, 600 met servicekosten.
De betreffende woning bevindt zich tussen soortgelijke huurwoningen in, maar is een koopwoning, die door een tussenpersoon verhuurd wordt voor 2300 euro. Schandalig, vind ik dat. Vies profiteren van de schaarste op de woningmarkt.
Kopen is NU helemaal geen optie meer. Jammergoenoeg zijn er nog teveel profiteurs op de woningmarkt aktief. Ik meen dat ik het voorbeeld al had genoemd, van de flat in het gebouw waar ik woon.
Heel in het kort dan. De kale huur hier is rond de 500 euro, 600 met servicekosten.
De betreffende woning bevindt zich tussen soortgelijke huurwoningen in, maar is een koopwoning, die door een tussenpersoon verhuurd wordt voor 2300 euro. Schandalig, vind ik dat. Vies profiteren van de schaarste op de woningmarkt.