LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Al jaren veel bijbetalen bij Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jawa5

Al jaren veel bijbetalen bij Essent

Ongelezen bericht door jawa5 »

Toch maar even als nieuw onderwerp geplaatst:::

wij zijn dus niet de enigste die "rare"tafrelen meemaken met energie. In 2004 moesten wij € 2300,00 bijbetalen, een stroomverbruik van 11000 kw. HOOOOOG dus, wij hebben alles gecontroleerd maar konden ook niks geks vinden. We moesten wel betalen, al vond de medewerker van Essent het erg veel voor 2 werkende mensen in een 2/1 kap woning, Hij verbruikte zelf nog geen 4000 kw. Maar goed testjes gedaan met buren. Wij verbruikten in 4 dagen toen we weg waren 47 kw. de buren, zij waren met ons mee, gebruikten 15 kw. (wij dus 3x zoveel) in 2005, weer rare tafrelen, 2006 idem dito, we werden zelfs geschat op een energie vergruik van 19000 kw. WIJ ZIJN DUS GROOTVERBRUIKERS. Heel raar, we hadden inmiddels waterbed eruit gedaan, nieuwe wasmachine gekocht met 3xA label, nieuwe vaatwasser, nieuwe koelkast. en nog..........................in 2006 hebben wij gewoon een verbruik van ruim 8000 kw. Via internet de standen doorgegeven en dan de melding krijgen dat het verbruik afwijkt. Ja hallo mag het. Na diverse keren gebeld te hebben met energieleverancier (iedereen vindt het veel) komen we er niet uit. We hebben via de site meten=weten een apparaatje gehad om het verbruik per apparaat te meten, en er is echt niks geks. Ik wordt er bijna gek van, sta ermee op en ga ermee naar bed, want hoe kan het dat wij het dubbele gebruiken dan iemand met 2 kids en die ook nog eens overdag thuis is. Alle standen worden nu iedere opgeschreven en wij gebruiken van 7.00 tot 16.00 uur (als er niemand thuis) is 5 kw. 's-avonds en in het weekend stijgt dit tot ver boven normaal. Het enigste wat we dan gebruiken is tv, verlichting en pc. Zelfs 's-nachts is ons verbruik ruim 5 kw in 7 uur. momenteel hebben wij op hoog tarief 3500 verbruikt en op laag tarief ruim 5000 kw.
Wij snappen er niks meer van. Misschien toch overstappen op andere leverancier, of 750,00 euri's betalen om de meter te laten ijken??? Wie heeft voor ons een idee??? we hebben nu in 4 jaar al ruim 6000,00 euro bijbetaald. :oops:

Dit bericht had ik ook al geplaatst bij "dubbele meter doet raar"
Gisteren voor het eerst, na jaren een voor ons laag gebruik Van 7.00 tot 19.00 uur 6 kw. En Gister avond van 23.00 tot 07.00 5 kw, Rarararara
:roll: We doen niks anders dan anders

Lomax

Re: Al jaren veel bijbetalen bij Essent

Ongelezen bericht door Lomax »

Is het niet zo dat u het nakijken van de meter wel moet betalen, maar als het blijkt dat de meter niet klopt u geen rekening krijgt?

Heeft u vloerverwarming?
Staat de pomp 24/7 op de hoogste stand te draaien?

Meer kan ik helaas niet verzinnen.

wicher

Ongelezen bericht door wicher »

@jawa5:

Als dat uw enige energieverbruikers zijn dan is er iets helemaal mis:
a) uw stroom wordt afgetapt!
b) er is een apparaat in huis wat bijna kortsluiting maakt (simpel te controleren door alles 1-voor-1 eruit te trekken en de meter in de gaten te houden
c) uw meter is kapot: kunt u laten testen door Essent op basis van ongelijk, of tewel als de meter in orde blijkt te zijn moet u de onderzoekskosten betalen, anders dus niet.

jawa5

@wicher
Het is alleen met name op het lage tarief. En zoals ik al schreef € 700,00 om een meter te laten ijken, en dan nog niet eens bij mij thuis maar elders. Je begrijpt natuurlijk wel, Essent komt niet eens kijken, dat wij zoiets niet vertrouwen

wicher

Het proces van het ijken van een meter is wel te vertrouwen hoor.
En er wordt alleen betaald als ie in orde blijkt te zijn.
In uw geval liep ik toch even de opgesomde mogelijkheden serieus na en nam aktie.......19.000 kwh per jaar is iets teveel van het goede :oops:

jawa5

@wicher:
u schrijft: b) er is een apparaat in huis wat bijna kortsluiting maakt (simpel te controleren door alles 1-voor-1 eruit te trekken en de meter in de gaten te houden
Ben ik het ook helemaal mee eens, maar hoe zou het dan kunnen dan zoiets alleen in de avonduren en weekenden is????? We hadden in de nacht van zondag op maandag in 12 uur 9 kw. En Maandag overdag dus van 07.00 tot 19.00 (ook in 12 uur) 6 kw Gek of niet????

wicher

Ja, is inderdaad heel gek!
Dan denk ik dus meteen aan stroom aftappen!!! Of is er een apparaat bij u wat alleen tijdens die uren draait?

Of gebeurt het dus uitsluitend tijdens de uren waarop u nachtstroom heeft?
Dan kan het dus alsnog dat gedeelte van de meter zijn.

jawa5

nee het gekke is dat er 's-nachts niks aan is, overdag alleen de radio.
maar in de avond en weekend wordt het verbruik heel hoog. Totaal per jaar 5200 kw en overdag 3000 kw. afgelopen weekend van vrijdagavond 23.00 tot zondag 20.00 43 kw terwijl we niks geks hebben

Lomax

Ongelezen bericht door Lomax »

dus, dat de nachtstroom meter niet functioneerd.
die meet toch van 23.00 - 7.00 en in het weekend.

jawa5

In onze regio gaat de lage tarief in om 21.00 uur (tenminste dan gaat de meter op tarief 2 aan het lopen)

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

www.conrad.nl , zoek op energiekostenmeter

Met dit apparaat kun je zelf al je stopcontacten af om te kijken hoeveel stroom je verbruikt. Je kan een geschil aanspannen tegen Essent via www.sgc.nl nadat je bij Essent een klacht hebt ingediend en ze vier weken de tijd hebt gegeven om het op te lossen (zal wel niet gebeuren).

Zie ook http://www.lage-energierekening.nl/pagi ... is%20weten
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 06 feb 2007 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

wicher

@jawa5:
Als u ervan overtuigd bent dat er in huis niks loos is, dan is het dus of de meter (in dit geval kennelijk degene voor de nachtstroom) of er wordt afgetapt.
Dit laatste is ook makkelijk te testen: ALLES(!!!) uit de contacten trekken en met een zaklamp de meter in de gaten houden. Loopt ie dan nog: BINGO!!

jawa5

@ Bob Schurkjens: Ik heb de meter meten is weten via de site, heb alles gecontroleerd en het verbuik is echt niet hoog.zelfs de amerikaande koelkast verbruikt "maar" 1 kw per uur da's dus nog geen 400 kw per jaar en die is overdag ook aan. Maar zijn er ervaringen met sqn.nl? Het blijft een raadsel. maar zelfs toen ik 11.000 verbruikt had nam essent nog niet de moeite om te komen kijken. en volgens hun is de meter in 99,9% van de gevallen niet defect. Maar toch bedankt voor de tip

jawa5

@wicher:We gaan het idd proberen. Kan me alleen niet voorstellen dat iemand hier in de buurt zoiets zal doen. Vooralsnog bent ik er van overtuigd dat de apparatuur goed is, allemaal energievriendelijk en nieuw. heb er al over gedacht om een "tussenmeter" te plaatsen maar weet niet of dat rechtsgeldig is

dgh758i

Ongelezen bericht door dgh758i »

als de amerikaanse koelkast per uur al 1 Kwh verbruikt dan is het jaar verbruik wel even 24 uur * 1 Kwh * 365 dgn= 8760 Kwh en geen 400 Kwh. zoals in uw berekening. of u bedoelde 1 Kwh per dag?

wicher2

Ongelezen bericht door wicher2 »

Ga Allemaal over op EnergieDirect Ben je van alle problemen af.Groetjes Wicher ENERGIEDIRECT gebruiker!!

wicher

Flauwe grap hoor :oops:
Ik heb je al eens aangeraden om langs een psychiater te gaan, toch!?

wicher2

Ongelezen bericht door wicher2 »

Hu??

Anastasia

Ongelezen bericht door Anastasia »

Als U nu eens alle apparaten uitschakelde, en dan kijkt wat er na één uur gebruikt is, niets dus, en dan weer per stuk inschakelen, de vriezer overleefde dat wel,
verder nog, hoe oud is het huis?
staan er bedrijven in de buurt?

Soms word er geknoeid met kabels, en zo kregen we in onze schuur alleen als ook de staatverlichting brande stroom, dus gratis energie!

Gelukkig nu verholpen, maar alleen in het donker kon je stroom gebruiken, dus wachten tot het donker werd!

Dit ging dus andersom, maar als het over onze grond loopt, die kabels, en je prikt erin en tapt af, vanuitgaande dat.....
en dat was dus foutje!

Dus nu een nieuwe kabel gemaakt!

wicher

@wicher2:

Er zit hier nog iemand die constant probeert om die maffia-tent aan de man te brengen (ene sales1); ik dacht nu even dat deze figuur een nieuwe nickname had aangemaakt die toevallig heel erg lijkt op mijn nickname en weer diezelfde riedel ging afdraaien.
Als dat niet zo is: dan sorry, maar als ik gelijk heb dan toch maar de psychiater.

Gesloten